načítám data...

První dojmy | Hyundai i30 N: Nový hráč a hned nastřílí hattrick!

Jarda Jágr pochází od Kladna. i30 N je až ze slezských Nošovic. A abych bych přesný, je ještě dál z východu – z Namyangu v Koreji. Ale mají s Jardou jedno společné. Skvělý tah na branku.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Už se pomalu smráká, výfuk s praskáním vyhřátého krbu pomalu vychládá a v kabině se rozeznívá zpěvačka Sharon Den Adel se svým hitem „Faster“. Běžně neposlouchám gotický rock a už vůbec nejezdívám v autech z Koreje v barvě rozkvetlého pole levandulí. A co má jako být? Hudbu tiším na minimum, radši startuji motor. Mačkám tlačítko se šachovnicí a volím svůj přednastavený jízdní režim, Krabův závodní. Jdu si tu okresku projet ještě jednou. Je sucho, za chvíli bude tma a je potřeba využít té šance, než se slétnou další redakční supi. A můj kulturní problém s levandulemi vyřeší jeden z nich odebráním klíčku. Pravda je taková, že jsem si klíček pro první testovací jízdu v Hyundai i30 N usurpoval sobecky pro sebe. Plán byl hlavně jezdit, jelikož na něj mám čas pouze tohle odpoledne.

Hyundai nikdy nezastavíš – ale tady čichám, čichám brzy dojde benzín

Vyrážím na jednu zapadlou silnici za Berounem. Asfalt je suchý, lehce nad nulou a mám obuté Pirelli Sotto Zero na devatenáctkách. Rozjíždím se a po prvních dvou zahřívacích vlásenkách přichází cedule označující konec obce. Plyn jde postupně na podlahu, v pěti a půl tisících ubírám, jdu na brzdy a zatáčím do první pravotočivé zatáčky. Za sebou nechávám tlumený zvuk produkčního rallyového „enka“. Auto jemně poslouchá a ve volantu mi zbývá slušná porce důvěry v to, co dělají přední kola.  Prosmýknu se apexem zatáčky, pravým zrcátkem těsně kolem stromu a jdu znovu na plyn. Enko mi volant nerovná přívalem točivého momentu, jak jsem původně očekával. Chce to modulovat plyn se správnou mírou rozhodnosti a citu. Nádherně akceleruji ven na pomezí limitů nápravy, diferenciálu a potlačení onoho přenosu sil divoce do volantu. Turbomotor je totiž hodně dobře naladěný. Je to první auto, u kterého píšu a tvrdím, že není žádná škoda mít tam turbo. Tohle se povedlo. Jestli jste někdo jezdili s první generací Mazdy 3 MPS, tušíte, co mám na mysli. Mazda na výjezdu ze zatáčky předala najednou svých 380 newtonmetrů přední nápravě s mechanickým samosvorem a vám to vyrazilo pomalu volant z ruky. Musela se držet příliš pevně, hra s ní byla necitlivá, hrubá a štvalo mě to. Ani Focus ST a nakonec ani fantastický Mégane RS 265 tohle nedělaly tak dobře jako Huyndai. Dobrá, než se budeme hádat pod článkem, jedním dechem dodávám, že řídit i30 N a Mégane RS 265 Cup tělo na tělo je test, který bych vážně toužil uskutečnit. Netuším totiž, jak to dopadne.

A to už jsem se na tu dvojku prosmýkl dalším technickým úsekem a čeká mě rovinka do kopce s jednou zatáčkou, která se otevírá. Jako prásknutím bičem – doslova – řadím trojku a motor se dere znovu v optimálních otáčkách kupředu. Čekají mě plné brzdy a pravý vingl, na který váže levá, která se trochu otevírá na výjezdu. Prásk, řadím za dva s meziplynem (vlastním) a do toho visím na brzdách. Odbrzďuji, stáčím auto do pravé zatáčky a cítím, že zadek se mi krásně lehce smýká bokem. Přidávám plyn, neutralizuji auto a už pod mírným postupně přidávaným plynem letím kolem apexu té levé, co se otevírá. Uff… wow… Ona umí nejen „lift off oversteer“, ale je i citlivá a dá se stáčet na brzdách. Zadek neodlétne jako u pověstných kapesních raket typu 205 GTI, kde člověk musí být vážně v plné koncentraci, aby nešel fofrem zadkem ven. Hyundai i30 N se mi naopak skvěle kontroluje. My jsme se stali kamarádi nějak podezřele brzy. Pak následuje průjezd obcí, kde se musím mírnit a v ní projet dvě vlásenky do kopce. A opět, v těch vlásenkách je auto na volantu klidné, plyn se dobře moduluje a auto jimi projede nanejvýš efektivně. Pak následuje docela nebezpečná sekce. Prásknu tam trojku, rychlost se zvyšuje a musím projet pár zatáček, které se dají vzít dost naplno. Ta první pravo-levá ne, ale ta další ano. Jenže není to uzavřená trať, musím krotit své vášně a tu zatáčku trochu prodat. A je to zatraceně lákavé to tam vzít na hulváta a líznout si levou krajnici s plynem na podlaze. I tak se v následujícím úseku řadí čtyřka. Je to tam rychlé. Musím se soustředit na to, abych neotálel s brzdným bodem moc dlouho. To je nejnebezpečnější místo téhle sedmikilometrové rychlostní zkoušky. Krabe, co to plácáš? Dobrá, není to rychlostní zkouška a musím se tudíž chovat jako svéprávný jedinec. Abyste náhodou nenabyli dojem, že levandulový Hyundai probudil v Krabovi toho pana Hyda. I brzdný bod jsem tady volil dřív, než by bylo nutno. Pro jistotu. Brzdí se z velké rychlosti a vím, že jak motorka, tak auto tady má problém zbrzdit se včas. Hyundai má ale fantastické brzdy vlastní konstrukce. Například Toyota GT86 tady ukáže v celé nahotě, jak slabé jsou její sériové kotouče a destičky. Lepší cit a celkový dojem z brzd tu mám jedině v Porsche 911 (996). Tak skvěle Hyundai brzdí. A pak následuje další hodně členitý úsek s vlásenkami do kopce a z kopce. A auto opět dokazuje, že se vodí lehce, přesně a jistě. To auto mi připomíná Clio 197 RS. Řídí se mi docela podobně a taky cítím obdobnou masu hmotnosti a jejího rozložení, kterou musím krotit. Za mě je to asi největší kompliment, který o něm můžu napsat.

Hračky na palubě a auto dvou nebo i deseti tváří

Auto bylo navrhnuté kompletně jako svébytný model. Tohle není opepřená obyčejná i30. A je to první výtvor týmu kolem Alberta Biermanna, bývalého šéfa BMW M divize. A je to vidět. Anatomická polokožená sedadla mají, zrovna jako ty BMW M, nastavitelnou délku sedáku. V otáčkoměru vám postupně zhasínají oranžové diody tím, jak se motor zahřívá. Že už jste to někde viděli? Já si myslím. A to hlavní přichází nakonec. To jsou ty hračky. Možnosti nastavení auta, tak jak potřebujete. Pojďme od toho jednoduššího. Levé tlačítko na volantu v bleděmodré barvě skrývá tři přednastavené módy: Normál, Sport a ECO. Jestli dostal někdo někdy nejzbytečnější pracovní úkol, co může existovat, tak to byl ten programátor módu ECO. Na ten jezdit nebudete. Dokonce ani na Normal a Sport. Jelikož vy zmáčknete pravé tlačítko na volantu s tou šachovnicí. Motor si malinko zakašlá ve volnoběhu a zatváříte se jako pejsek, který už ví, že dostane piškotek. Jenže, já v tomhle módu projel rozbitou hlavní třídu na Butovicích a hlasitě jsem zaklel. A do háje. Zase někdo vyrobil hezký nesmysl. Nepoužitelné, tvrdé auto, které zaostřilo na „boy racery“.  V Rudné jsem se v klídku zastavil a zmáčkl to tlačítko se šachovnicí ještě jednou. A odhalil jsem „N – Custom“ mód. A tady si můžu opravdu nastavit vše, jak chci. A to je nádhera, doopravdy.  Můžu si nastavit odezvu motoru a elektrického plynu, aktivitu elektronicky řízeného aktivního samosvorného diferenciálu, tuhost tlumičů, práskání z výfuku a automatické meziplyny. Dokonce i ESC – stabilizaci si můžu nastavit ve dvou úrovních, nebo jí rovnou vypnout. Zvolil jsem pouze sportovní režim (abych nepopřel své poselství jednoho článku) a podvozek dokonce v normálním, nejměkčním módu. A vše ostatní zaklikl do sport-plus, čili nejostřejšího režimu. A také jsem vypnul činnost automatických meziplynů. Auto najednou fungovalo, jak bych si ho snad ani nevysnil.

Verdikt:

Obávám se, že ho nemám. Nechci dělat předčasné závěry. Byly to pouze krátké první dojmy a i30N budeme mít ještě jednou na pořádný test. Věřím, že Hyundai nás nezklame a já jsem hodně zvědav, co na něj řeknou někteří další redakční ochočení závodníci. Hlavně ten, který ho má slíbené. Já jsem poslední dobou nějaký podezřele pozitivní, nekritický a nadšený ke všem autům, která se mi dostávají do rukou. Dokonce v tomto případě to snad i smrdí u Kraba podepsanou objednávkou. Ne, nebojte. Takhle bláznit nemůžu. Spíš než, že bych na závěr chtěl sdělit nějaké negativum na adresu i30 N, tak podsunu lehké poselství směrem k „headquarters“ Hyundai. Pane Biermanne, myslím že už byste tentokrát zvládli i malé lehké sportovní kupé s pohonem zadních kol. Co vy na to? Hot Hatch se vám totiž vážně povedl skvěle.

Technické údaje a cena

Hyundai i30 N Performance

Motor: zážehový řadový čtyřválec, přeplňovaný turbodmychadlem, 2,0 T-GDI E-CVVT
vpředu napříč, DOHC, 4 ventily na válec,
Zdvihový objem: 1998 cm3 , komprese: 9.5:1
Maximální výkon: 275k/202kw při 6000 otáčkách/min
Točivý moment 353N.m při 1450-4700 otáčkách/min ( overboost až 378 N.m)
Převodovka manuální, šestistupňová, s elektricky řízenou funkcí meziplynů
Pohon předních kol, aktivní elektronicky řízený diferenciál s omezenou svorností e-LSD, přední zavěšení typu Mc Pherson, zadní víceprvková náprava, stabilizátory, vzadu přídavná rozpěrná tyč uložení tlumičů
Brzdy: ventilované, kotoučové, ABS 
Pneumatiky: 235/35 R19 ( letní Pirelli P Zero, speciálně vyvinuté pro Hyundai N vozy)
Rozměry: 4335x1795x1447 , rozvor : 2650 mm
provozní hmotnost 1504kg (včetně řidiče – 75 kg)
Maximální rychlost  250 km/h
zrychlení 0-100 km/h  6.1 sekund ( s funkcí launch control)
Spotřeba v kombinovaném cyklu: 7.1 l/100 km ( v testu to bylo poněkud více…)

Cena na českém trhu: 699000 kč (i30 N 250k) 739000 kč (i30 N Performance 275k)

Testovaný vůz: 758000 kč (příplatek za barvu Performance blue a velurové koberce)

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

saage
29. prosince 2017, 09:49
0

Pri čtení jsem si připadal jako kdybych sedel vedle tebe, na sedadle spolujezdce :-) Vypada to, ze se jim to fakt povedlo. Akorat me zaskočila ta hmotnost auta. To fakt váží tolik? Čekal bych ze na ty okrese bude ta váha znát.

reagovat
krab
29. prosince 2017, 11:19
0

Caterham to s tou hmotností není. Ale vidíš jak je zajímavé, že někdy nastavení podvozku vyvolá dojem daleko lehčího vozu. Ta hmotnost je i s řidičem, tzn. pohotovostní auta je někde kolem 1420 kg. To je na úrovni konkurence třídy. Ale kdybych to nevěděl, tipoval bych kolem 1250 kg jako mělo to Clio.

A vůbec , kdy naposled jsme si půl hodiny telefonovali a kecali o Hyundai? Už to je prostě fakt, že se to auto povedlo. :-D

CerVus
29. prosince 2017, 12:09
0

Zrovna včera jsem koukal na Topspeedu na recenzi poslední mazdy 3 a tam byli unesení nízkou vahou lehce přes 1200kg tuším. Škoda, že není MPS model. Bylo by to zajímavé porovnat tyhle dvě auta. Výchozí model trojky je podle mého názoru povedenější auto než i30.

Goldies
29. prosince 2017, 13:14
0

CerVus: asi nema smysl porovnavat zakladni modely, tam mazda jasne dominuje :-) MPS a Nko uz asi tak jasne nebude. Zejmena kdyz je opravdu Nko stavene jako samostatny model :-(

CerVus
29. prosince 2017, 09:52
2

Takže konečně po letech první sportovní auto z ČR. Ale opravdu se mi líbí jak se Hyundai model od modelu posouvá. Opravdu sympatická automobilka.

reagovat
Autíčkový Jelen
29. prosince 2017, 15:40
2

Jediný kdo to kazí je český importér s jejich "super" marketingovou urážející strategií. Jinak ten postup je úžasný.

beastar
29. prosince 2017, 16:07
0

Zase bych to s tím nadšením nepreháněl:)

Autíčkový Jelen
29. prosince 2017, 16:37
2

No jako myslím, že je vcelku oprávněné. Na automobilku co ještě před deseti lety měla svoji vlajkovou loď jen jako přeznačkovaný Mitsubishi a vyráběla nic moc kompakty, které se podbízeli nižší cenou, se dnes dostala do pozice kdy vyrábí jeden z nejzábavnějších nových Hot Hatchů, její vlajková loď je vcelku schopná konkurovat německým kolegům (G90 je dobrá, ale dá se říci, že přece jenom tady asi němce nikdo úplně jen tak hned nedožene), po mnoha prvních jízdách je v lecčem G70 přirovnávána k BMW 3, Stinger (stejný koncern, proto uvádím) dokázal nadchnout skoro všechny novináře a v oddělení pro ladění jízdních vlastností pracuje osoba zodpovědná za několik z nejoblíbenějších BMW řady M. A to vše v průběhu jedné až dvou dekád. To je podle mě velmi působivé.

krab
29. prosince 2017, 18:05
2

On totiž Beaster od té doby co si koupil Zondu má prostě problém pochopit, že se nám obyčejným lidem líbí i tak obyčejné auto jako Hyundai s 275ti koňmi :-D

beastar
29. prosince 2017, 18:23
0

A tak já mám pochopení... ale jak to nemá zlatý kola, samej karbon a křídlo přes dva pruhy tak mi to nepřijde sportovní. Jinak jak píše nahoře kolega. Stinger a ty jejich skoro limuzíny jsou vážně skvělý oproti tomu co dělali kdysi dávno. Jenže v Evropě o to stejně nějaký enormní zájem nikdy nebude. Prostě jsou na cestě stejně jako kdysi japonci, kteří tady dnes už své místo mají dnes jisté. Je to o tom kdo a jak rozhoduje co se udělá a jaký bude design. A mě je jasné, že jeden z nej hot hatchů je sice super, ale kdyby každý jeden z vás stál před volbou koupit si takové auto s rozpočtem mylyón tak by šel stejně do něčeho jiného... A silnice, prodeje mi dají za pravdu.... Snad mimo Kimovo poloostrov.

Raspby
29. prosince 2017, 09:55
0

Verdikt? Ja myslím, ze ho máš - jsi z toho auta docela nadšený :). Jinak zajímavá změna stylu psaní...u tebe nevidana, trochu v tom vidím sebe :D. Co to? Jinak barva teda příšerná ale jinak Hyundai vzhledem ke své reputaci může podle mě na poli hothatchu jenom překvapit ;)
-
Komentář upraven 29. 12. 2017, 09:55:50

reagovat
krab
29. prosince 2017, 11:23
0

Dík Raspby , no já nadšený jsem. A teď budu zvědav, co řeknou ve velkém testu, který pro vás časem přineseme, náš Miatista Vojtěch a hlavně náš nejlepší ochočený závodník Vavris :)

Sklenk@
29. prosince 2017, 11:29
0

Autíčkář není první web/server/testovač co nadšeně chválí... Vážně na tom autě asi něco bude :)

Vr
Vrooom
29. prosince 2017, 10:31
0

S koncem souhlas. Kez by udelali zadokolku. Vlastne kez by se toyota se subaru inspirovali a pouzili turbo v dalsi generaci gt86. Dle videii to lepe zni, lepe jede a ovladatelne to je taky pekne.

reagovat
DavidD
29. prosince 2017, 15:53
0

To bude, i kdyby moc chtěli, nějakou dobu trvat. Co jsem zaslechl tak 2,5l Turbo co dávají do STI kvůli emisím končí :( a náhradu nemají. A podle prodejů to vypadá, že GT86 to zabalí a nástupce nebude. Ikdyž je otázka jestli právě nový motor by ho nevrátil do hry.

Vr
Vrooom
29. prosince 2017, 18:42
0

Boxer at si klidne nechaji, mam pochyby zda je nizky teziste tak dulezity :-), Toyota by tam mohla dat treba ten dvoulitr co davaji do lexuse. 235 koni 350 Nm.

beastar
29. prosince 2017, 15:51
0

Když se na to podívám vidím Audi a další lepší výrobce před 15 lety. Tak konečně dotáhli ten Evropský standart. Jenže na těch autech je pořád dost chyb. Už akorát nejsou vidět ihned po nástupu do auta. Cenově to vypadá slibně. Na našem trhu okrajová věc ve světě to bude šlágr. Ta barva je fakt hnusná, ale taková je dneska doba viz. poblitá šedivá na škodovkach.

reagovat
Ju
Junior
29. prosince 2017, 16:30
0

viz video autobildu, kde nad 230 přestaly fungovat stěrače :D

beastar
29. prosince 2017, 18:25
-4

No jo vevnitř to po 80000 bude vypadat jako dobytčák protože na slušný materiály nezbylo. Když chceš ale rychlý auto na dva roky a potom zdar, tak je to suprová volba.

Ju
Junior
29. prosince 2017, 18:57
0

A to ještě musíš házet prachy vidlema. Protože oproti VW Gruppe to bude mít nechutnou ztrátu ceny :/

krab
29. prosince 2017, 19:13
1

Juniore - možná ne tak dramaticky. Já chápu, že tohle auto bude mít těžkou práci odlákat zákazníky Golfu GTI ( ty Golfu GTD o těch ani nemluvě). To jsou totiž dost jiná auta. Albert Biermann a jeho nový tým, postavil i30 N pro lidi, kteří to myslí s ježděním vážně, budou jezdit na okruhové dny a chtějí se v tom autě bavit. Chtějí z něj mít řidičskou radost. A to auto je za zajímavou cenu. Když si představíš tu 5 letou záruku bez omezení km + fakt, že se během jara, léta vyrojí dostatek "předváděcích" aut za ještě lepší cenu ( jedno v ČR je za 707tisíc aktuálně) ... Já vím, že máš GTD na operák a asi za výhodnou nabídku, ale až ti skončí, zvaž toto. Pokud teda chceš legraci za volantem...

PS: materiály v kabině, ergonomie atd. se konkrétně u této značky dost zlepšily. Pořád se najdou věci, který bych radši jinak, ale nic mě nevadí vyloženě.

beastar
29. prosince 2017, 19:27
-2

Napsal si to hezky. Pro druhé majitele to bude metla. Servis Hyundaie je jedna z nejhorších činností. Drahé díly a vůbec špatná dostupnost servis ojetin udělají své. O tom kolik to ztratí na ceně nemá cenu diskutovat to bude průser. Oni udělali emkové hjundé který z druhý ruky nikdo nebude chtít, což by se panu Bíbrmanovy u BMW nestalo.Ergonomie se zlepšila, ale ve srovnání s VW (NEJEN) je to pořád naleštěná bída. To samozřejmě neříkám, že to je špatný auto jen v našich podmínkách to je velmi neradostná koupě. Přesně jak píše Jr aby si prachy házel vídlema... A kdo hází prachy vídlema a jezdí na pohádkový dovolený bude chtít trávit volný čas v Hyundai? :D Zákazníci asi jsou, ale v EU jich bude minimum....

krab
29. prosince 2017, 19:55
2

Před 5 lety možná ještě ... dneska jsou v EU jinde. Takhle, když se budem bavit o Golfu VII. třeba 1.5 TSI / nějaká střední výbava nebo i30 T-GDI 140 , tak beru Golfa. Je to konzervativní volba auta, který je přeci jen propracovanější. Ale stojí víc peněz.

Ovšem volba Golf GTI vs. I30 N dopadne opačně. To bych fakt a to se nechci nikomu zalíbit bral to Nko. Nakonec co... auta jsou beztak mizerná investice a člověk by si měl vybrat podle toho co ho chytí za srdíčko. Taky by sis jinak tu Zondu nekoupil, že jo? :-D

Ju
Junior
29. prosince 2017, 20:19
0

Otázka je, proti čemu je to Nko teda postavený. Jestli proti GTI nebo Meganu RS. Ač jsou oba hothatche, cílovka je zcela odlišná.

Po GTD už další hatch rozhodně nebude. Bude buď něco daleko (BRZ/MX-5, nebo i ta 130i) nebo naopak usedlejšího (3er? těžko říct jestli na naftu nebo na benzín, asi podle toho, zda budou ještě nějaké R6+MT, pokud ne, nevidím důvod mít benzín). Uvidíme jaké budou po VŠ požadavky a kdo mě nakonec zaměstná a tak. Teď je to pro mě okrajová záležitost, to GTD jsem vzal právě kvůli tomu, aby mě nehonila mlsná po bazarech :)
Ten Golf tě na víc peněz nakonec nevyjde. Protože až ho budeš chtít za 4-5 let otočit, za Golfa ti utrhají ruce. Hčka se nezbavíš, rozhodně ne za odpovídající cenu. Pak je potřeba se podívat co stojí garančky. Už na standardní Kiu je to mazec, ta 7 let dlouhá záruka je naprosto nerentabilní (pokud neklekne motor). A to se ještě na nic pořádného nevztahuje. Jsou to ojebávači.

V širší rodině nám jezdí jeden Tucson. A je to fakt hezký auto, i zvenku i zevnitř. Ale jak na to člověk začne sahat nebo nedejbože jezdit, začne to být špatné :/

beastar
29. prosince 2017, 21:34
0

Taky máme jednu super zkušenost a to s Elantrou:) A jinak jsou auta, auta pro denní užití a potom Zonda. Ráno odvezeš deset pytlů cementu odpoledne manželku a večer už si na okruhu zařádíš jako Šumi.

sumy
30. prosince 2017, 11:08
1

Tak já nevím, tyhle řeči o drahých garanckach... Paňmáma koupila do firmy ceedník první generace a servis naprosto v klidu. Tatík má Rio v plný výbavě, teď už má skoro 100tkm a servisní prohlídka 2500,- včetně oleje a všech filtrů. Za 4 roky bez jediného trable. Je to o servisu/prodejci.

beastar
30. prosince 2017, 13:52
0

Sumíku věř mi vím co píšu:) A Kia není v tomhle Hyundai. Práva zábava prichazi po záruce. Skoukni ceny dílů a pripocti že ty auta nikdo nechce dělat...

sumy
30. prosince 2017, 18:44
0

Asi pořád nerozumím. Pravá zábava přichází po záruce? Ok, jestli prodávám 5 lety auto a budoucí majitel má ještě 2 roky záruky, kde je trabl? A jestli je to po záruce, tak (ač jsem to nezkoumal) domnívám se, že z druhovýroby to bude naprostej standard a žádná křeč. Kolik doopravdy stojí garanckach třeba na i 30? Každý má nějaké zkušenosti a to co si otec užil s předchozí octou 2, 2.0TDI. Měl ji od nova a na 80tkm stal servis 80tKč a záruka se nevztahovala na nic a tak i zrezlá kapota v 5 letech vyšla na 22tKč. Ale dost možná jen Smolík na špatného dealera.

beastar
30. prosince 2017, 18:55
0

Po záruční opravy jsou drahé. Respektive pro druhého a další majitele jsou ta auta problém. Proto mimo jiné to lidi jako ojetinu moc nechtějí. Kia, Hyundai obecně Korea je na díly dražší, než třeba ta škodovka. Já zrovna třeba u škodovky neměl problém. Pravda na Superbu se sem tam snaží zbytečnými "opravami" napakovat. To ale v našich končinách není nic co by nedělali (nezkoušeli) všichni. U té oktávky je taky rozdíl v tom za kolik jí potom táta prodal a za kolik střelí to Rio až přijde čas. Tím se nijak nezastávám VW, ale prostě u nás je taková realita. Škodovky neztrácí cenu tak rychle proto je to všude (včetně půjčoven a firem) samá okta, rapid a sem tam superby (u těch je to diskutabilní a jako všechny auta v tomhle segmentu ztrácí hodnotu rychleji) Tohle stejné postihne i to eNko... a určitě to není auto na to jezdit s ním 15 let:)

sumy
02. ledna 2018, 09:25
0

Tak asi jo, no nevim. Třeba u paňmámi u tý kiuše jaksi zapomněli na olej a lidi jí v tom jezdili na první olej až do 47tkm. V servisu čučeli jak puk, vyměnili, udělali. Do 7tkm se kousla vačka. Záruku zjevně a oprávněně odmítli, ale nabídli-zaplaťte si vačku(7tKč) a práce půjde za námi, záruku na autě zachováme. Jak řekli, tak udělali. Jako 6 let staré se 150tkm šla do světa za 130. Oktu tatík neprodal, páč ceny 2.0TDI(toho co se sral víc než průměr) byly opravdu nízké a dlouho řešil jak se ji zbavit. Navíc byla lakovaná, páč už jako 5 let stará rezla. Pak ho na dálnici ve 130 sestřelila Thalia a pojišťovna vysolila 180. Za 310 koupil Rio, po 3 týdnech ho vzal zezadu Transportér. Tatík zastavil za nehodou na obchvatu a transportérista měl sklopenou sluneční clonu. Dal ji tatíkovy na kufr ve 110. Zadní světla byly na úrovni B sloupku... Navíc před ním stálo Santa Fe. Absolutní totálka, cena vraku 15.000,-Kč :-O, ale zbytek pojišťovna doplatila. Tak jsem tatíkovi sehnal Rio co měla nějaká kiki přímo v Kie k užívání. Nejvyšší verze se všim co jde, stáří 10 měsíců, nájezd 11tkm a byla za 170. A zatím je tatík (ale jako motorista je jen uživatel, kterýho akorát nase..., když se s tím musí do servisu a to se s oktou muselo hodně) moc spokojenej. Jediný na co žehrá je (ne)výkon motoru, ale to bere jako daň za obyčejnej, malej starej, blbuvzdornej benzín co žere pod 6.

DavidD
29. prosince 2017, 15:57
0

Jak se chová ten elektronický meziplyn ? To při vymáčknuté spojce drží otáčky, nebo jak to reaguje, když vlastně neví jestli budeš řadit nahoru nebo dolů?

reagovat
krab
29. prosince 2017, 17:57
0

Ono to při podřazení přidá plyn, v momentě vymáčknuté spojky a zařazení rychlostního stupně. Senzor zařazené rychlosti nebo polohy řadící páky to pozná, jestli budu řadit nahoru nebo dolů. To není novinka. Takováhle srandička byla už před lety v Nissanu 370Z.

Přiznám se, vypnul jsem to a nepoužíval. Ale pro začátečníky na okruhu je to dobrá věc. To daleko zajímavěji v reálu pracuje ten přední samosvorný diferenciál s akčním členem, který umí aktivně vektorovat točivý moment. Moc tomu nerozumím zatím, jak to funguje přesně, ale je to systém, který nepoužívá aktivně ESP pro přibržďování jednoho z kol. Tak funguje elektronický diferenciál u VW group, který tak supluje funkci samosvoru. Tady je to nový systém a na bázi mechanického samosvorného difu. A funguje v praxi fakt výborně.

Vavris Vavrisovic
29. prosince 2017, 19:13
12

Obecně funguje elektronický meziplyn líp, než ten analogový od 99,9% řidičů :-)

beastar
29. prosince 2017, 19:28
1

Hahaha taková kosa zase:) Sneaky Thomas....

DavidD
30. prosince 2017, 13:17
0

Tomáš "Vavris" Vavrečka : :-D

Anorex
30. prosince 2017, 19:03
0

Byl jsem se na něj zatím jen podívat u dealera staticky, ale je to snad první vůz od této značky, který bych si sám dobrovolně koupil a nestyděl se za něj. A to Háčka nemám vůbec rád. Částečně kvůli jejich profilování na CZ trhu a částečně kvůli tomu, že mi produkce téhle značky nic neříká. Vzhledově ani technicky. Krom toho, že bude mít nepopiratelné technické kvality, užíval bych si taky pocit prohánění podobných hot hatchů od konkurence, které jsou jsou v podobných konfiguracích výrazně dražší. Je to zatím takový underdog trhu, ale budoucnost má po všech těch kladných recenzích skrze motoristický svět zřejmě zajištěnou slušnou.. :-)

Hezky napsáno, palec hore...

reagovat
mk
mkp
31. prosince 2017, 01:15
0

Kdybych si před půl rokem nekoupil 308 GTi, tak bych vážně o i30N uvažoval. To by mě ale nikdy dříve nenapadlo. Jsem fakt rád, že se to Hyundai povedlo. Jen tak dál. Snad jen ta hmotnost o 2 a půl metráku více než u GTi mě přijde příliš.

reagovat
krab
31. prosince 2017, 08:58
0

Nějaké možnosti možná zůstanou otevřené na jaro, pokud zastoupení bude stále auto mít a obuje ho na letní Pirelli. A rádi zkusíme zorganizovat nějaké setkání, srovnání s konkurencí. P308 GTI je asi hlavním konkurentem. Je vážně o 200kg lehčí. Zajímavé, že Hyundai s pohotovostní hmotností (bez řidiče) je těžké přes 1400kg. Přitom při jízdě bych býval tipoval spíš hodnotu 1250-1300 ... Opravdu lehce a intuitivně se vodí skrz zatáčku..

Viděl jsem srovnávací test (německý), na okruhu , P308, Golf GTI performance pack , i30N. Peugeot byl rychlejší o trošku a i30N bylo na stejno s Golfem. Ale řídil pokaždé někdo jiný, možná se vyrojí další zajímavější srovnáváky.

Hyundai myslím fakt nabízí poprvé a čert vem kampaně a minulost a kde co , opravdové sportovní auto pro řidiče. Není to silvestrovský vtípek, prostě mě vážně bavilo ho řídit. :)

A pak i cena : P308 GTI má cenovku 820 tisíc, Honda Civic Type R stojí přes 900 , Golf GTI má sice hezky vypadající základní cenovku, ale s příplatky se to šplhá taky přes 800 , Leon Cupra (asi nejžhavější konkurent vedle P308) se už nějaký pátek vyrábí a je za 772900.
Hyundai i30N je tedy dokonce nejlevnější.

Ar
Aramik
01. ledna 2018, 17:15
0

Jakpak 308GTi jezdí? Osobně teď mám 308GT a nejspíš ji vyměním za nový Mégane RS, i když jsem uvažoval i o té 308GTi.

M P
02. ledna 2018, 12:52
0

Neměl jsem možnost srovnání s GT, ale GTI jezdí výborně. Nicméně, počkal bych si na Mégane. GT a GTI se asi hodně liší, ale Mégane by měl být zase o něčem jiném. A pokud se ti Mégane líbit nebude, vždycky seženeš ještě to GTI.

Ar
Aramik
02. ledna 2018, 15:08
0

Já právě také nemám srovnání GT a GTi (zkušební jízda je v tomhle ohledu naprd - chtělo by to alespoň půjčit na týden, ale který z prodejců něco takového udělá, že :) ), jen z doslechu vím, že je GTi někde jinde než GT.
Nový Mégane mi docela učaroval, takže se na něj těším. Oproti GTi by mohla být jeho přidaná hodnota i v možnosti nastavení jízdních režimů a podovozku(?), jelikož bych ho používal i jako daily car. Jen to čekání do jara je ubíjející :) .

Vikis
10. ledna 2018, 09:15
0

Další chvála na i30N to auto se mi zamlouvá čím dál více. Až dojezdím svůj povoz, tak jsem chtěl zůstat věrný značce a znáček FR vyměnit za znáček CUPRA, no když to poslouchám ze všech stran tak i30N je vážně žhavý kandidát. Hold budu muset sehnat dostatečně střeleného prodejce, který by mě nechal svést na celý den :D
A že mu všichni předpovídají hrozný konec, kdy bude motor v křeči a peněženka následného majitele bude páchat sebevraždu bych neviděl. Dá se různě dočíst jak bylo auto pilně testováno a dimenzováno. Chlapci to auto bude jezdit 5 let a nikdo nemá kouli/e aby věštil... Kdo by před pěti lety řekl, že Hyundai postaví něco podobného. Že něco postaví se vědělo, ale až tak dobrého?! No uvidíme, u kterého prodejce skončím, pokud do toho nehodí vidle GT86 :D

reagovat
krab
10. ledna 2018, 09:57
0

Opravdu musím říct jsem z i30N byl nadšený. ( ačkoli to N vypadá divně - žádné GTI ani RS )
V poslední době jsem o tom autě četl i jeden lednový sloupek od Clarksona, vydal to až po mě he he ... a taky to auto chválí. Píše to mezi řádky a ve svém stylu, ale jednoznačně se mu líbí. A včera vyšel nový díl Garáže a Rejlek tam skoro ztrácí slova a jen opakuje celých pět minut jak to auto jezdí "strašně dobře" :)

My budeme mít i30N ještě na test, můžu asi prozradit, že testovací jezdec bude Vavris a na jeho recenzi se budu moc těšit. A když to vyjde a auto bude stále k dispozici u Hyundai ještě na jaře, rád bych ho vyzkoušel na letních pneu, porovnal s tou mojí GT86, co do pocitů z řízení a ještě bych k tomu moc rád sehnal nějakého čtenáře s jiným zajímavým konkurenčním hot hatchem. Ideálně asi Méganem RS 265 Cup / 275 Cup s akrapovič výfukem. ( to si hodně vymýšlím) ... takže "stay tuned".

Nějakou představu výsledku duelu GT86 / i30N v hlavě mám, ale jak si povede i30N oproti staršímu Méganu RS nevím. Taky tuším, ale chce to exaktně zjistit a provést velký test. :) A navíc nevím, jak se i30N bude chovat na těch letních speciálních Pirelkách.

Vikis
10. ledna 2018, 10:33
0

Já sledoval první testovačky z představení ze slovenské Garáže a pak tušim TopSpeed nebo jak se ten kluk jmenuje... včera jsem naší Garáž sledoval na "jeden" dech a Rejloš z toho byl fakt unesenej (podobně jako BRZ). Ty letní budou diametrálně jinde, každopádně na další testy se těšim a na závěr snad: Perte to do mě! Čim větší kapky, tim líp! :D

Ar
Aramik
13. ledna 2018, 11:50
0

Předpokládám, že i30N jste zkoušeli jen ve dne? Docela by mě zajímalo, jak tomu svítí ty LED světla, respektive viditelnost v noci, protože takhle na pohled mi přijdou docela low end. Přecijen je to auto i na normal každodenní ježdění.

krab
13. ledna 2018, 12:27
0

Měl jsem ho dva dny a po tmě jsem jezdil. Až na výběr toho modrého podsvícení přístrojů (agresivní) to svítí výborně. Ale nejsou to top světla. To auto není sestavené z top značkových součástek hodně sdílí s tím co mají obyč modely. Přednost je to opravdu vynikající naladění auta pro nadšeného řidiče.

beastar
13. ledna 2018, 14:10
0

No já vím, že tě to nepřekvapí ale takhle hnusné modré podsvícení je ve všech hjůndajích už pár let. Oni to sestavily z low endu, protože ani highend neberou a nemají. Otázka je kdo ho dneska má. Bmw, RR, Bentley? :)

M P
13. ledna 2018, 14:13
0

Ty jo, ani si nevzpomínám, jak svitila klasická i30, s halogeny. Evidentně to nebylo nic extra nad průměr, když si to nepamatuju :)

Ar
Aramik
13. ledna 2018, 20:48
0

Možná jsem měl upřesnit, že jsem myslel porovnání s LED světly, co má Peugeot, Renault nebo teď nový Civic :) . S meďákem, audi a spol. to asi nemá cenu srovnávat :)
Jinak se mi to auto hodně líbí. Kdyby nebylo toho Méganu RS, který má přijít na jaře, asi bych byl už na seznamu, abych si užil jízdu v poladěném autě dřív, než EU vydá nařízení, že za nás bude jezdit google :)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Saturn Ostatní  2024
Saturn Ostatní

2024 rok výroby
200 koní výkon
0 ccm objem

Overland Redbird  2024
Overland Redbird

2024 rok výroby
200 koní výkon
300 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem