načítám data...

Hummer se možná vrátí do výroby. Je tu ale jeden háček.

19. června 2019, 19:26 2 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Nekompromisní obrovský offroad, který pro ekology z celého světa ztělestňoval plýtvání fosilními palivy se možná vrátí na silnice. Bude mu ale scházet jedna velmi důležitá část.

zobrazit celou galeriiNovinky: Hummer se možná vrátí do výroby. Je tu ale jeden háček.

Nejoblíbenější auto filmového Terminátora postavené na základech vojenského speciálu HMMV už možná brzy čeká slavný comeback. Zdroj blízký vedení koncernu GM se zmínil o tom, že do roku 2023 by se mohly na trhu znovu objevit veliké hranaté offroady. Slibují již tradičně výbornou prostupnost terénem a robustní konstrukci. 

Jak už to ale v dnešní době bývá, oživení kdysi slavné legendy se děje jen proto, aby se pod její kapotu mohl nastěhovat elektromotor a do podlahy sada bateriových modulů. A tady tomu nebude jinak. S elektrickým Hummerem chce GM konkurovat chystanému pick-upu od Tesly a také studii elektrického offroadu Rivian. Technicky vzato nejde o první elektrický Hummer. Ten totiž vyrobila před dvěma lety společnost Kreisel Electric, jednalo se ale jen o jeden výstavní exponát.

Stavět retro elektromobily je teď náramně cool, což dokazuje třeba to, že v novinkách tady na Autíčkáři se jich za poslední dobu objevilo hned sedm. A to jsme zdaleka nevyhmátli všechny. No vážně – počítejte se mnou. Nejprve jsme se ušklíbali nad ruským Kalašnikovem, poté nás mile překvapil Peugeot s E-Legendem, americká firma Stealth-EV přispěla svou troškou do mlýna ve formě elektrifikovaného Mercury Coupé a neunikla ani legenda – klasický Mustang. Z Japonska se na evropský trh chystá Honda EV vycházející z prvního Civicu, Volkswagen reinkarnuje elektrickou dunovku a sedmici zakončuje moc pěkně zpracované Bronco.

Na jednu stranu to docela chápu. Retro zkrátka táhne a právě u elektromobilů je potřeba získat zákazníky za každou cenu. Společnost je ve věci aut na baterky stále trochu skeptická (ačkoli i náš elektroskeptik Dan uznává, že některé vozy jsou vlastně docela povedené) a tak dělají staré známe tvary z elektrovozů něco trochu důvěryhodnějšího a atraktivnějšího. 

Otázkou ale zůstává, jak dobře tohle nakonec bude fungovat. Nemohu se zbavit dojmu, že tímhle postupem se nakonec elektromobily kopou tak trochu do vlastní nohy. Výrobci je totiž tak staví do role vozu, který je svým způsobem divný a jen pro excentriky a nadšence. Na to, jak se bude elektrickému Hummeru a všem jeho souputníkům dařit si budeme muset ještě nějaký ten pátek počkat. Ona symbolika, kdy dřívější představitel plýtvání fosilními palivy dost možná za pár let vyjede jen za bzučení elektromotoru je ale svým způsobem až trochu strašidelná.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
20. června 2019, 12:39
0

Každej výrobce vezme TOP co má v nabídce a musí udělat verzi electric TOP. Myslím že Hummeru se dařit nebude protože má parametry nákladního auta a tam jaksi nestačí kapacita baterií na to aby to mělo rozumný dojezd.

reagovat
Vojta Nekvapil
20. června 2019, 16:32
0

No ted to vypada, ze je moda do Hummeru cpat moderni naftove motory misto puvodniho motoru z tanku.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016
Ford Mustang 3.7 V6

2016 rok výroby
227 koní výkon
3 690 ccm objem

Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998

1993 rok výroby
142 koní výkon
3 800 ccm objem

Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI

2006 rok výroby
145 koní výkon
3 499 ccm objem

Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive

1996 rok výroby
167 koní výkon
3 000 ccm objem

Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor

1990 rok výroby
160 koní výkon
1 840 ccm objem