Dokud Hongkong pobízel zájemce o elektromobily štědrými daňovými úlevami, hrnuly se objednávky na Tesly jako šílené. Jen za březen letošního roku se v Hongkongu prodalo 2939 amerických elektromobilů, což je vynikající úspěch, jenže toto číslo má svůj důvod. Místní totiž očekávali konec daňového zvýhodnění.
Konec podpory elektromobility začal platit na apríla, přesně 1. dubna. A hádejte, co se stalo. Za celý duben se v Hongkongu neprodala jediná Tesla – ani model S, ani model X. Za květen se potom situace alespoň o kousek „zlepšila“ a tak si auta zakoupilo přesně pět zákazníků.
Taková situace docela nehezky poukazuje na fakt, že je Tesla na daňovém zvýhodnění různých zemí dost závislá. Ačkoliv samotná automobilka to pochopitelně nepřipouští a brání se, že jejich obchod není ani zdaleka postaven na státních dotacích.
Suma sumárum, Tesla bude v „elektrifikování“ vozového parku celého světa i nadále klíčová, ale v nadcházející době lze čekat, že se růst trhu s elektromobily celkově trochu zpomalí. Daňové úlevy a dotace na nákup elektromobilu totiž postupně ruší různé země a třeba v USA už s dotacemi seklo minimálně pět států. Naopak některé státy chtějí elektromobily zdanit paušálním poplatkem, který nahradí daň z paliva.