logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Honda potvrdila více verzí supersportu NSX

NSX chce konkurovat Porsche 911 a proto taky musí nabídnout mnoho variant. A je mezi nimi i jedna, která nás hodně zajímá.

Ruku na srdce, i mezi námi bude spousta lidí, kterým přijde nové NSX poněkud složité. Přinejmenším příliš složité na to, aby se z něj stal opravdu řidičský vůz. Vždyť považte, že vidlicovému šestiválci dělá společnost ještě celá trojice elektromotorů – jeden u zadních kol a dva u každého z předních. No není to trochu příliš?

Šéf projektu NSX Ted Klaus ale nedávno v rozhovoru pro Autocar řekl, že Honda NSX je „přetechnizovaná“ (v originále over-engineered) záměrně. Cílem je totiž nabídnout vedle klasického modelu s hybridním ústrojím, také několik různých derivátů. Už déle je potvrzené NSX Type R, které bude patrně výkonnější než standardní model a závodní snažení na Pikes Peak značí, že se můžeme těšit i na plně elektrickou verzi.

Nás ale nejvíc zajímá jedna varianta, žijící zatím pouze ve spekulacích, která by měla být něčím jako NSX pro pravé řidiče. Ta by se totiž kompletně zbavila hybridního ústrojí a zůstala pouze u přeplňovaného šestiválce za zády posádky. To by mělo samozřejmě za následek drastické odlehčení a výrazně purističtějších charakter, než jaký NSX nabízí dosud.

Otázkou ale zůstává, kdy se můžeme na nové deriváty japonského supersportu těšit. Pevně doufáme, že to bude co nejdřív, nicméně teď je primární snahou Hondy, aby si standardní NSX koupilo co nejvíce lidí. Objednávkový systém v Evropě se otevřel teprve nedávno a cena v Německu je stanovena na 180 tisíc euro (4.9 milionu korun).

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Aleš
13. 7. 2016, 09:09

Já se jako fanoušek JDM těším hlavně na Type-R(doufám,že Japonci si ho nenechají jenom pro sebe) a na tu puristickou verzi(opět doufám,že bude nejen pro Japonsko). Ale bojím se,že za několik let to už nebude takový kult,jako byla původní NSX. A to hlavně z důvodu,že na vývoji nespolupracoval nikdo tak slavný jako Ayrton Senna(teda pokud vím). Ale doufám,že přijdou ty verze již brzy. A ceny? Já bych cenu Type-R viděl někde okolo 5,3 milionu KČ a té puristické o něco méně než je základní verze tj. někde mezi 4,5-4,,8 milionu. Ale taky může být cennově na úrovni Type-R. Uvidím jak moc jsem se mýlil. A cenu možné elektrické verze neodhaduju(tedy pro zatím).

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte