Duchovní otec Henrik Fisker to tedy zkusí hrát na úplně odlišnou notu a na detroitském autosalonu v dubnu příštího roku představí vůz, který nás jakožto pravověrné petrolheady bude zajímat o něco víc. Tajemstvím opředený sporťák s názvem Force 1 totiž hází za hlavu veškerá supermoderní pohonná ústrojí a vrací se ke kořenům. Jaký motor bude konkrétně zvolen, to ještě nevíme, bylo ale řečeno, že se jedná o jeden z nejsilnějších atmosférických motorů světa. Z něj bude síla putovat na zadní kola přes šestistupňový manuál, případně přes automatickou převodovku.
Zatímco pohonné ústrojí zní jako sen automobilového staromilce, ostatní aspekty naopak uspokojí všechny milovníky moderny. Karosérie luxusního kupé bude vyrobena z uhlíkových vláken a bude využit aktivní podvozek. Henrik Fisker zároveň slibuje, že extrémní výkon spolu s vycizelovaným řízením, udělají z Force 1 ‚Americké superauto‘. Co do vzhledu, zatím si musíme vystačit s nákresem, zobrazujícím členitou kapotu a široké blatníky.
Po představení veřejnosti na autosalonu v Detroitu poputuje Force 1 do výroby coby omezená, padesátikusová série. A cena? Ta bude prý lehce pod 300 tisíci dolary (7,5 milionu korun).




Nezn.uživatel
12. 12. 2015, 11:51Někdy před dvěma lety jsem měl možnost řídit Karmu a dodnes to považuju za jeden z nejzajímavějších automobilových zážitků. Je škoda, že to byl propadák. Čas od času jí tady v Praze potkám a vždycky se za ní musím otočit. Co do designu se na ní Tesla absolutně nechytá. To auto vypadá jak ze scifi filmu i dneska. Podle mně naprostá designová pecka. Techniku, ani výhody nebo nevýhody hodnotiti nechci, ale bral bych jí všema deseti.
Dad
13. 12. 2015, 14:02Prave, fisker umi predevsim krasna auta, treba z8, takze je tu sance na neco opravdu bajecneho
BobAsh
13. 12. 2015, 17:32Problém Fiskeru je, že nejen moc nefungovala technika, ale taky tomu designu obětovali až moc. Tesla má minimalistický design, který se snaží být co nejvíc nadčasový a "neokoukávací", ale především je funkční. Je to spíš aerodynamika než design. Karma byla jezdící umělecké dílo, ale jako praktické auto byla dost na prd.
Mira9
3. 10. 2016, 21:10Vojto, " Karma byla jezdící umělecké dílo, ale jako praktické auto byla dost na prd." - nevíš o čem mluvíš :) Dá se to velmi dobře, Fisker je fakt příjemný auto na denní ježdění. Je to celkem si myslim fullsize amerika (2.5t prázdná hmotnost), ale přitom má nízkou spotřebu! Jezdim s ním za 7 dálnici, za 5 všechno ostatní. Ultimátní kombo, cheat na nutnost jezdit denně normálním autem! Velikej sedan, do kterýho nic nenaložíš, ale jezdí se s ním skvěle a vypadá u toho dobře. Přesně auto který chlap jako DD chce.