logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Henrik Fisker představí zadokolku s atmosférickým motorem

Když se v souvislosti s auty ozve jméno Fisker, moc autíčkářů to ze židle nenadzvedne. Fisker se totiž do historie zapsal především jako výrobce modelu Karma. Ten disponoval hybridním pohonným ústrojím, a i když se kolem něj strhla vlna zájmu, výrazněji neprorazil.

Duchovní otec Henrik Fisker to tedy zkusí hrát na úplně odlišnou notu a na detroitském autosalonu v dubnu příštího roku představí vůz, který nás jakožto pravověrné petrolheady bude zajímat o něco víc. Tajemstvím opředený sporťák s názvem Force 1 totiž hází za hlavu veškerá supermoderní pohonná ústrojí a vrací se ke kořenům. Jaký motor bude konkrétně zvolen, to ještě nevíme, bylo ale řečeno, že se jedná o jeden z nejsilnějších atmosférických motorů světa. Z něj bude síla putovat na zadní kola přes šestistupňový manuál, případně přes automatickou převodovku.

Zatímco pohonné ústrojí zní jako sen automobilového staromilce, ostatní aspekty naopak uspokojí všechny milovníky moderny. Karosérie luxusního kupé bude vyrobena z uhlíkových vláken a bude využit aktivní podvozek. Henrik Fisker zároveň slibuje, že extrémní výkon spolu s vycizelovaným řízením, udělají z Force 1 ‚Americké superauto‘. Co do vzhledu, zatím si musíme vystačit s nákresem, zobrazujícím členitou kapotu a široké blatníky.

Po představení veřejnosti na autosalonu v Detroitu poputuje Force 1 do výroby coby omezená, padesátikusová série. A cena? Ta bude prý lehce pod 300 tisíci dolary (7,5 milionu korun).

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

1 reagovat
Nezn.uživatel
12. 12. 2015, 11:51

Někdy před dvěma lety jsem měl možnost řídit Karmu a dodnes to považuju za jeden z nejzajímavějších automobilových zážitků. Je škoda, že to byl propadák. Čas od času jí tady v Praze potkám a vždycky se za ní musím otočit. Co do designu se na ní Tesla absolutně nechytá. To auto vypadá jak ze scifi filmu i dneska. Podle mně naprostá designová pecka. Techniku, ani výhody nebo nevýhody hodnotiti nechci, ale bral bych jí všema deseti.

1
Dad
13. 12. 2015, 14:02

Prave, fisker umi predevsim krasna auta, treba z8, takze je tu sance na neco opravdu bajecneho

0
BobAsh
13. 12. 2015, 17:32

Problém Fiskeru je, že nejen moc nefungovala technika, ale taky tomu designu obětovali až moc. Tesla má minimalistický design, který se snaží být co nejvíc nadčasový a "neokoukávací", ale především je funkční. Je to spíš aerodynamika než design. Karma byla jezdící umělecké dílo, ale jako praktické auto byla dost na prd.

0 reagovat
Mira9
3. 10. 2016, 21:10

Vojto, " Karma byla jezdící umělecké dílo, ale jako praktické auto byla dost na prd." - nevíš o čem mluvíš :) Dá se to velmi dobře, Fisker je fakt příjemný auto na denní ježdění. Je to celkem si myslim fullsize amerika (2.5t prázdná hmotnost), ale přitom má nízkou spotřebu! Jezdim s ním za 7 dálnici, za 5 všechno ostatní. Ultimátní kombo, cheat na nutnost jezdit denně normálním autem! Velikej sedan, do kterýho nic nenaložíš, ale jezdí se s ním skvěle a vypadá u toho dobře. Přesně auto který chlap jako DD chce.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte