Ok, výrobce vytříbeného koňaku asi nebude mít s bandou šílených ladičů příliš společného, koneckonců jedna z firem se jmenuje Hennessy, ta druhá Hennessey. To je drobná pomůcka, abyste si pamatovali, že zatímco u jedné značky dostanete láhev solidního pití, u té druhé dostanete převrtání originálního motoru ze 6.2 na 6.8 litru a samozřejmě kompresor s mezichladičem. Což znamená nárůst výkonu z původních 455 na 1000 koní a točivý moment 1200 Nm.
Jenže jak asi správně tušíte, dostat z původního motoru 1000 koní není jen tak. Převrtání a instalace kompresoru je jen zlomek toho, co se s vaším autem v dílnách Hennessey (světe div se, bolt-on sadu neposílají) bude dít. Hlavy motoru dostanou vyleštěné kanály, dvojité ventilové pružiny pro extrémní zátěž i samotné ventily. Nové jsou celé rozvody s jinými hydraulickými zdvihátky, výfukový systém, kované písty, ojnice a tak dále a tak dále.
Nakonec dojde na individuální ladění řídící jednotky, změření výkonu na brzdě a rozsáhlé testování na silnici, při kterém se najede až 150 kilometrů. S více než dvojnásobným navýšením výkonu si prý poradí jak automatická, tak i manuální sériová převodovka. Trochu nás zarazilo, že jsme ve výčtu modifikací nenalezli zesílenou spojku, holt si budete muset dodat vlastní. Na úpravu jako takovou dává Hennessey jeden rok nebo 19 tisíc kilometrů záruku, takže víc hrozí, že to rozbijete, než že se vám to vysype.
Kdyby vám však 1000 koní přišlo přece jenom zbytečně brutální, můžete zvolit jinou, lidštější úpravu. Hennessey nabízí celkem 8 variant odstupňovaných od 500 do 1000 koní. Zatímco ještě 650 koní můžete mít v atmosférické verzi, od 700 výš už je vše vybaveno kompresorem. Neznámá zůstává cena, ovšem lze předpokládat, že bude zejména u úpravy HPE1000 hodně, hodně vysoká.
Video s HPE1000 na světě bohužel zatím není, ale podívat se můžeme alespoň na to, jak probíhá testování atmosférické varianty HPE600.






