Koncern Hyundai/Kia sice už nepatří mezi opovrhované náhražky solidních automobilů, leč existuje stále velice početná skupina lidí, které ta "rejže ze špatného poloostrova" nemůže ani na oči, natož do garáže. Jenže v Koreji to poslední roky šlape docela zajímavým směrem a lidem bez předsudků musí být Hyundaie s V6 či V8 a pohonem zadních kol minimálně lehce symaptické. Kia nezůstává pozadu. Její vlajková loď K900 je zajímavá minimálně tím, že vzbuzuje dojem vykradení Mnichova, Cee'd GT je pak první vlaštovkou na poli lehce přiostřených aut, no a v lednu v Detroitu se prý máme těšit na věc jmenující se GT4 Stinger, která "nabídne úchvatné jízdní zážitky, ať už na silnici nebo okruhu".
Bylo by to úchvatné, leč papír pro korporátní žvásty snese vše a ona věc se představí samozřejmě pouze jako koncept. Nicméně samotný fakt, že se KIA odhodlala stvořit zadokolkovou placku s dvoulitrovým turbomotorem o výkonu 315 koní, je potěšující, protože malých zadokolkových kupé není nikdy dost.
Tisková zpráva ještě uvádí, že vozidlo bude "otáčet hlavy přihlížejících". Jestli děsem nebo nadšením uvidíme nejdříve v Detroitu.
Pozitivní zprávou pro nás, kteří toužíme po připravovaném Mustangu 2.3 Ecoboost, je navíc fakt, že Stinger svou specifikací čtyřválcovému poníkovi až nápadně odpovídá – a mohl by tak donutit evropské zastoupení Fordu držet ceny na rozumné úrovni… -BobAsh-
A další pozitivní zprávou je, že novinka by měla mít vpředu i vzadu dvojité lichoběžníky. Otázkou ale je, jestli se tohle uspořádání může dostat i do sériové výroby…






