Po drobném faceliftu, kterým prošel Nissan GT-R pro letošní rok, přichází Nismo s drobným zpožděním coby vrcholná a vrcholně vyšperkovaná verze. Navenek se samozřejmě nezměnilo nic zásadního, ale přibyla vskutku záplava karbonu. Z tohoto materiálu je celá spodní část předního nárazníku včetně spojleru, nástavce prahů, zadní difuzor i velké křídlo na zádi.
A to mluvíme jen o karbonu, který je vidět. Dále jsou tu výztuhy karoserie, víko kufru nebo třeba skořepiny Recaro v interiéru. Vnitřní prostor je ve velkém zabalen do Alcantary, z tohoto materiálu je mimo sedadel samotných i volant a prakticky celý povrch palubní desky.
Velkou pochvalu musí Nismo dostat i za parádní šestipaprsková kola v černém laku. Jen je možná trošku škoda, že se pod nimi ukrývají pořád stejné brzdy jako u obyčejných verzí. Proč je to škoda? K tomu se dostaneme velmi záhy.
Pod kapotou se nachází stará dobrá klasika VR38DETT, která Nissan GT-R provází už od jeho vzniku v roce 2007. Vidlicový šestiválec o objemu 3,8 litru je osazen párem velkých turbodmychadel, a ačkoliv motor během devíti let svojí kariéry už několikrát posílil (z původních 480 až na současných 570 koní), Nismo si stále našlo dalších 30 koní navrch. Výsledkem je tedy 600 koní přenášených skrze standardní dvouspojkovou převodovku na sofistikovaný pohon všech kol. Na podvozku přibyly tužší pružiny a jinak nastaveny jsou i adaptivní tlumiče.
Musíme uznat, že to rozhodně nezní špatně. Spousta karbonu kolem dokola, tužší podvozek, o kousek výkonnější motor… jenže potom přijde cena. Nissan si svého standardního GT-R váží přinejmenším na 2 599 000 korun, což vzhledem k možnostem auta rozhodně není špatné. Jenže takové Nismo šplhá na ukrutně mastných 5 milionuůkorun. Už chápete, proč jsem říkal, že nám mohl Nissan dopřát třeba ještě lepší brzdy?