načítám data...

Garážové pověsti o čtyřsetkoňovém Golfu - jak je to ve skutečnosti?

Po motoristických serverech u nás i v zahraničí se zase jednou rozeběhla zpráva o čtyřsetkoňovém Golfu R. Realita je ale trochu jiná...

zobrazit celou galeriiNovinky: Garážové pověsti o čtyřsetkoňovém Golfu - jak je to ve skutečnosti?

Zprávy o tom, že následující generace Golfu R bude mít s jistotou více koní, než průměrné Ferrari a agilitou zastíní Caterham se na internetu objevují s železnou pravidelností. Vlastně si za to může Volkswagen tak trochu sám – v roce 2014 ukázal světu koncept Golf R400 a od té doby nedá představa přemotorovaného hatchbacku spát nejednomu nočnímu závodníkovi. V mnoha článcích si můžete přečíst, že vůz už je prakticky hotový a důvodem, proč se kolem nás přemotorované Golfy už dávno neprohání, byl průšvih s emisní aférou Dieselgate a následné utahování opasků ve Volkswagenu. 

No a jak už to tak bývá, podle pravdila “není to pravda, ale mohla by být” se co půl roku objevují zprávy o tom, že sériová výroba Golfu R400 už je na spadnutí. Že v další generaci/faceliftu/limitované edici už se té bájné “čtyřstovky” dočkáme. Jenže…ne. Nedočkáme. Alespoň ne v dohledné době.

Místo doměnek o tom, jak je, nebo není R400 za rohem se stačí podívat na prohlášení toho nejpovolanějšího – Joshe Capita, ředitele divize R. Ten zhruba před měsícem nastínil, že z rozsáhlého průzkumu trhu vyplývá, že zákazníci mají zájem o ostrý hatchback s výkonem kolem tří set koní a cenou pod 50.000 EUR. Navýšení výkonu o dalších sto koňských sil by šlo ruku v ruce s poměrně razantním navýšením ceny. O extra výkonného, ale také velmi drahého Golfa zkrátka trh nestojí a jeho prodeje by byly minimální. 

Ostrý Golf si tak nakonec bude muset vystačit, dle zvolené varianty, s výkonem mezi 245 a 330 koňskými silami. Je to málo? Myslím, že rozhodně ne. A troufnu si říct, že většině zákazníků, kteří si ostrý hatchback opravdu koupí, to také nevadí. Jen někteří motorističtí novináři (případně novinářky) si budou muset na Golfa, před kterým se budou třást i supersporty, nechat zajít chuť.




 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

XT
XTad
13. dubna 2019, 15:35
0

Zase je pravda, ze videa s petivalcovym Golfem na Nurburgringu existuji...

reagovat
Ju
Junior
13. dubna 2019, 23:47
6

A neříká se 400HP golfu audi RS3?

reagovat
Autíčkový Jelen
14. dubna 2019, 14:15
0

Jako technicky mi to jako problém nepřijde, přece jenom existuje RS3 na prakticky stejné platformě. Spíše to nedává smysl v koncernové hierarchii právě proto, že už existuje ona RS3, tedy kdo by si pak koupil drahý Golf, když by si mohl koupit jen o něco málo dražší Audi?

reagovat
beastar
14. dubna 2019, 18:54
0

Technicky může bejt klidně 400 koňová oktávka. Kdo by to za ty prachy kupoval. Jedeme emisní normy. Já se těším na 2.0 300hp CNG Octavia 4 RS. To bude můj dream služebák:)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016
Ford Mustang 3.7 V6

2016 rok výroby
227 koní výkon
3 690 ccm objem

Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998

1993 rok výroby
142 koní výkon
3 800 ccm objem

Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI

2006 rok výroby
145 koní výkon
3 499 ccm objem

Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive

1996 rok výroby
167 koní výkon
3 000 ccm objem

Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor

1990 rok výroby
160 koní výkon
1 840 ccm objem