načítám data...

Ford Mondeo Mk.III ve své době vládl střední třídě. Dokáže oslovit ještě dnes?

Auto, kterému věnuji následující řádky pomohlo utvářet svojí vlastní třídu. A to nejen automobilovou, ale společenskou. Pojďme se podívat co zajímavého je ukryto ve světě muže s Mondeem.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ford vždy nazýval své vozy podle zeměpisných názvů. Často to byla místa, kam bych se sám rád podíval. Taková Cortina D’Ampezzo je nádherné městečko v horách. Na motorce jsme její náměstíčko objeli s partičkou motorkářů rovnou třikrát a v místní cukrárně servírovali vynikající pistáciovou zmrzlinu. V pohoří Sierra Nevada jsem nikdy nebyl, ale prý je to ráj na zemi. Ráno si zalyžujete vysoko v horách a k večeru zaplavete v teplém moři slunné Granady. Když pojedete do Itálie, rozhodně si oblíbíte ostrůvek Capri. Je nádherný, jinak by se tam býval neodstěhoval do vyhnanství římský císař Tiberius. Jen netuším, jaké je to na souhvězdí Orion, protože to zbrusu nové auto v dobové reklamě lidem raději neukázali. A už vůbec netuším, zda se mám těšit na Escort. Obzvlášť jsem-li na dovolené v Thajsku. Ona by mě pak taky mohla začít uhánět pěkně vilná Cougar, jak jsme si už řekli v článku nedávno o zcela jiném Fordu.

Ford si v roce 1993 usmyslel, že už se vůbec nebude držet při zemi. Tedy, ne že by svůj nový vůz nazval Jupiter, či Saturn – na hvězdné toulky pomyslela zcela jiná automobilka, ale pojmenoval ho Mondeo. Mundus, Monde, Mundo, Le Monde znamená v latinských jazycích svět a Mondeo je světovým autem. V ranných devadesátých letech ještě nevěděli, že přijde funkční koncepce „One world, one Ford“, ale zárodek bych někde v tom Mondeu z roku 1993 viděl. Bylo to opravdu úžasné auto. Ve všech směrech fenomenálně lepší než obstarožní Sierra, ovšem s jednou vadou na kráse. Zmizela kardanová hřídel. Nám fanouškům do klasických aut je to dodnes líto, a proto mnozí z nás o Sieře stále básní. Někteří jim za nemalé vynaložené peníze a se spoustou energie snaží oddálit den, kdy půjde na „magnet“, jak říká s oblibou redakční kolega Matěj.

Zákazníkům pohon předních kol tolik nevadil. Jen jednou jsem se jako puberťák ze srdce smál jednomu holandskému majiteli první generace Mondea v Harrachově, kdy zoufale vyjížděl kopeček k parkovišti k rýžovišťským sjezdovkám. A měl řetězy na zadku! Mondeo se stalo evropským autem roku 1994 a odsunulo na druhou příčku dnes nostalgicky daleko zajímavější Citroen Xantia. Jeho vývoj stál obrovské peníze. Byla to jedna z největších investic do vývoje automobilu vůbec. A Ford musel uspět. Kdyby ne, možná by tu dnes s námi ani nebyl. Abych první Mondeo jen tak nepřechválil, již po prvních pěti letech bylo zřejmé, že bude potřeba opět silně zapracovat. Původní služební vozy s klapavým dieselem 1.8 TDDi Endura o necelých devadesáti koních dosluhovaly. Proti Sieře bylo první Mondeo celkem odolné, ovšem nafťák spíš vypouštěl do ovzduší oblak inkoustově zbarveného kouře, než že by zrychloval. Zadní lemy těmto autům také nezřídka kdy kvetly. Facelift v roce 1996 Mondeu pomohl. Design interiéru a oblé linky karosérie mi trošku připomínají starší korejské vozy Hyundai, ale tehdy to na zákazníky zafungovalo. V té době se rodil obraz úspěšné středostavovské evropské rodiny jezdící v Mondeu.

Mondeo, které vám tu představuji je již druhé generace, někdo říká vlastně, že třetí, pokud do toho započítáme facelift (Čemuž odpovídá i nejčastěji používané označení Mk.III – pozn.Vavris). Design auta je kompletně jiný a dle mého názoru daleko hezčí. Ford „New edge“ design byl opět globálním a myslím, že se trefil do evropského vkusu ještě lépe než první generace Mondea. Rozhodně není tak nudné a kancelářské jako Volkswagen Passat. Mondeo také dostalo nové motory a zbrusu nový, hodnotnější interiér. Ve zkoušené verzi Ghia má příjemné sedačky z mikroplyše připomínající daleko starší časy. Mám ho svým způsobem rád od momentu, co jsem nastoupil, usadil se v pohodlném útulném interiéru a zapnul výhřev sedačky, který teda zrovna nefungoval zcela podle představ. Jestli moje náklonost k Mondeu byla způsobená jen tou zimou nebo ještě něčím dalším, to si povíme hned vzápětí.

Mondeo je útulně polstrované. Hlavně ve verzi Ghia. Tady je okamžitě poznat, že střední třída automobilu je něco víc než jen ošizený Golf s obrovským kufrem. Asi víte, jaká dvě auta, která nenesou odznáčky VW a jsou ze stejného těsta mám na mysli. Ford je tichý, příjemný a na jeho zeleně podsvíceném rádiu naladím oblíbenou stanici. Pomalu se šinu odpolední špičkou po pražském okruhu a náhodou si někdo řekne o písničku na přání. A to rovnou o pěknou vykopávku od skupiny ATC. V té době jsem přece měl mokrý řidičák, musel vozit malou ségru a její kámošky na diskošku a vůbec jí tak nějak uhlídat. Těžká práce to byla. A v té době se narodilo i Mondeo představované generace. Do reproduktorů Mondea hřímá typické “La, La, La od zpěvačky oné skupiny a svět okolo je najednou nějaký jiný. Asi je to kvůli té mikroplyšové látce na sedadlech, možná i tím zeleně podsvíceným panelem přístrojové desky nebo já nevím čím, ale připadám si trošičku jako v roce 2000. Kdybychom zase dělali „pachovizi“, přenášeli vůně z kabiny až k vám čtenářům, měli byste dojem, že vážně vzpomínáme na staré a ještě starší časy. Jednou táta přivezl domů těsně po revoluci firemní Sierru jednoho z posledních ročníků. Měl jí jen na den, možná dva, já v ní jako kluk seděl doma v garáži v těch úplně stejně polstrovaných sedačkách a vnímal úplně ty stejné pachy jako teď v tom starém Mondeu. Vůbec je to zvláštní, že si člověk pamatuje takové hovadiny.

Můj exemplář zapůjčený od společnosti AAA Auto je tentokrát vážně docela výjimečný. Má najeto pouze 86.000 kilometrů a není to jen pohádka na dobrou noc. Vážně. To auto je vážně extra zachovalé. Za stejný peníz můžete koupit i unavenější novější model Mondea po nějakém obchodním cestujícím, ale tento exemplář tak nějak zvláštními okolnostmi zůstal garážovou královnou. Někdy se to tak stane. Paradoxně si majitel koupil nafťák a automatickou převodovku. Za ten výběr motoru bych mu nejradši urazil ruce. Kdyby to totiž mělo pod kapotou šestiválec Duratec, byl by dojem dokonalý. Skoro by se totiž dalo začít přemýšlet o tom, že Mondeo s podkladovým ševelením šestiválce je takový malý Jaguar. Na palubní desce mám vkusnou imitaci dřevěné dýhy a analogové hodiny. Kde naposledy tikaly podobné? Á, už si vzpomínám, v Mercedesu třídy S. Tam byly logicky o něco luxusnější se značkou IWC Schaffhausen na ciferníku s bílým podkladem.

Zastavil jsem se vyzvednout slečnu Krabovou v práci a zaparkoval před hlavním vchodem nejmenovaného kancelářského skleníkového domu. Vylezl pán v saku, hezky učesán a otevřel zadní dveře mého Mondea Ghia. „Do hotelu Alfréde“ ozvalo se vzápětí. Ne, neozvalo, to ten gentleman nestihl říct, ale zkrátka si mne spletl s taxíkem. Nevím, asi když žlutí stávkují, stará neoznačená Mondea mají pré? Možná jsem to rito do hotelu a zpět mohl vzít. Kdo z vás se v Mondeu jako taxíku nesvezl? Jednoznačně je k tomuto účelu daleko vhodnějším povozem než dvojková Octavia anebo Toledo. Sice do liftbacku dáte čtyři kufry, ovšem vyšší pasažér se krčí vzadu na sedadlech pohodlných asi jako latrína na skautském táboře. A když je to turista například z USA či Austrálie, připadá si na zadních sedačkách dvojkové Octavie opravdu jako by právě přijel do rozvojové země. Ve starém Mondeu se bude totiž cítit jako doma. Neříkal jsem to už? „One world, one Ford“.

Dokonce se i velmi dobře řídí. Volant, ač s velkým průměrem má příjemný tužší odpor hydraulického posilovače a poměrně silný koženě polstrovaný věnec. Způsob nájezdu do zatáčky je velmi sympatický sportovně založenému řidiči. Je to hodně kontroverzní tvrzení, ale věřte, že jsem měl lepší spojení s předními koly v nájezdu do zatáčky v starém Mondeu než nedávno v testovacím ryze sportovně založeném BMW M240i. Totiž každá jízda ve starším autě, které v době svého vzniku platilo za řidičsky dobré, ve mně rozsévá další semínka pochybností, zda jsou elektrické posilovače řízení dobrým řešením.

A má Mondeo vůbec nějaké chyby? To si pište, že má. Motor TDCi, označovaný jako generace motorů Duratorq „Puma“ je už velmi zastaralý. Za studena zní velmi hrubě a jeho charakteristika je taková nešťastná. Motor má rád otáčky a pod dvěma tisíci opravdu vůbec nejede. Tento motor se poprvé aplikoval do Fordu Transit a možná v silnějším nastavení TDCi 130 pro Mondeo není průběh točivého momentu zdaleka tak optimalizován jako dobová koncernová konkurence. Možná je to celé taky znásobené tím, že je náš vůz spřažen s automatickou pětistupňovou převodovkou od společnosti Jatco. Občas neví, zda má přeřadit nebo ještě ne. Kupodivu se mi docela dobře jezdilo na manuální mód a tlačítky na volantu jsem si volil rychlosti sám. Nečekejte rychlost přeřazení jako v převodovkách typu DSG. Tady je vážně potřeba si na kombinaci automatu a dieselu zvyknout. Když se motor ohřál, nepřenáší do karoserie vibrace, ta zůstává stále pěkně odhlučněná a nic v ní neskřípe a nevrže. Dokonce se velmi dobře přenáší přes nerovnosti a odpružení Mondea je velmi vhodně vyvážené.

Mám si ho koupit a co mám očekávat?

Pokud si nezakládáte na image a máte současně hlouběji do kapsy, Mondeo třetí generace nabídne fantastickou užitnou hodnotu za dané peníze. Preferoval bych benzínový Duratec, ideálně dvou a půl litrový šestiválec, který ve výsledku spotřebuje jen o trochu více paliva než poněkud nekultivovaný diesel. Zlatým středem je dost nenáročný dvoulitrový čtyřválec Duratec. Oba benzínové motory trpí menším výčtem možných závad, i když každý z nich má nějaká specifika. U šestiválce rádo odchází takzvané IMRC, ovládání krátké a dlouhé větve sání. Taky spotřebuje nějaký olej, ale situace je zdaleka lepší než u třílitru, který se vyskytoval pouze ve verzi ST220. Některé třílitry se bohužel přidřely na ojničních čepech, kvůli nedostatečnému mazání. Benzínový čtyřválec Duratec trápí opravdu málo závad. Špatně vyřešené jsou plastové vířivé klapky v sání. V extrémních případech se mohou rozpadnout a kousíčky plastů nasát až do válce. Proti motoru Duratorq TDCi jsou to spíše drobnosti. Obecně u motorů Duratorq odcházejí vstřikovače i čerpadlo, což se výrazně zlepšilo po roce 2003, použitím komponentů od Delphi. Z dalšího zdroje jsem našel, že největší spolehlivost vstřikovačů a čerpadla najdeme u vozů vyrobených v roce 2005 a novějších To je také případ testovaného auta. Dále se pak velmi často porouchá elektronický regulační ventil turbodmychadla a auto přepne do nouzového režimu. A na závěr je ještě nákladnější výměna spojkové sady včetně dvouhmotového setrvačníku v porovnání s benzínovými modely. Asi bych navíc oželel automatickou převodovku, protože není z nejlepších a ruční řazení v Mondeu nebylo nikdy žádnou frustrující aktivitou – ostatně, vozů s automatem je na trhu minimum. Konkrétní exemplář je ovšem velmi zachovalý po všech stránkách a bez koroze. Hádám, že podobných už tolik na trhu nebude. Zkrátka u desetiletých a starších aut v zásadě ani zdaleka nejde o to jakou verzi, jakou výbavu si zvolíte, ale jaké konkrétní auto v co nejlepším technickém stavu najdete. Věřte, že koupí vysloužilého taxikářského Mondea za 40 tisíc vážně neušetříte. 

Technické údaje a cena na trhu:

Ford Mondeo 2.0 TDCi , rok výroby 2005

Motor: vznětový řadový čtyřválec “PUMA”
vpředu napříč, DOHC, 4 ventily na válec, vstřikování common rail
Zdvihový objem 1998 cm3 
Kompresní poměr 18.2:1
Maximální výkon: 96kw/130k při 3800 otáčkách/min
Točivý moment 330N.m při 1800 otáčkách/min
Převodovka automatická, 5st. 
Pohon předních kol,
Brzdy: ventilované, kotoučové, čtyř kanálové ABS
Pneumatiky: 205/55/R16
Rozměry: 4.731 x 1.812 x 1.428 mm 
rozvor: 2754 mm
pohotovostní hmotnost 1450kg
Maximální rychlost 200 km/h
zrychlení 0-100 km/h 10.0 sekund
Spotřeba 7.5/4.7/5.7 l/100 km ( naměřeno za test : 6.7/100)

Ceny na trhu: Poslední ročníky Mondea MK3 se pohybují od 30 tisíc za horší exempláře až po 130 tisíc za vyjímečně zachovalé z posledního roku výroby


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

bitner
07. března 2018, 09:08
0

Cichova pamet je nejsilnejsi ze vsech. Cichova vzpominka se uchovava klidne desitky let. Kdysi jako maly kluk jsem jezdil s tatou ve stare Oktavce, jenom chvilu, nez poslouzila jako zaklad pro vyrobu frezy. V interieru byl naprosto specificky smrad. Po 30 letech jsem si cuchnul interieru stare Mi-2 (to je vrtulnik) a byl jsem v soku. Smrdelo to uplne stejne, jak ta Oktavka. Doslova me to prastilo po hlave, kdyz jsem si uvedomil, ze v dobe te Oktavky mi byly 4 roky, max 5.

reagovat
Anorex
07. března 2018, 09:13
0

Vkusný dřevěný dekor?!...Právě dekor v Ghia verzích je pravidelně dost silně kritizován za příšerný laciný vzhled a já s tím celkem dost souhlasím. To byl pro mě vždy nejslabší článek tohodle interiéru. Hned po něm celková kvalita plastů a sesazení, kde naopak dle mého tehdejší koncernová konkurence byla dál. Mondeo vynikalo v těchto generacích jedinou věcí. Jízdní vlastnosti. Vším ostatním (naftové motory, využitelnost vnitřního prostoru, kvalita interiéru, elektrická výbava, antikorozní ochrana) byla spíše horší.

Jako taky si někdy rád zavzpomínám na starší auta, ale tady už to trochu moc zavání ujetím typu "dříve bylo všechno lepší". Zas bych to s tou nostalgií moc nepřeháněl... ;-)

reagovat
krab
07. března 2018, 09:29
1

Já o starejch bazarovkách vždycky píšu v nějaké nadsázce. Ale neschová se fakt, že k tomu chovám určité sympatie :) ...
Interiér Mondeo vs Passat. To je asi fakt věc osobní preference a může o tom být dalekosáhlá debata a myslím, že budou prostě tábory Passatistů a Mondeistů :) Mě přišlo, že koncernu se v té době a platí to dodnes dost nadržovalo. Novináři obecně interiéry VW group aut považují za etalony tříd, což já zas tolik nehltám. Chápu interiér některých Audi. Tam se nedá říct, že by byl někde odfláknutý. Ale zrovna tohle konkrétní Mondeo Ghia je i doteď fakt příjemné místo k pobytu :)

Passat highline vs. Mondeo Ghia : no a řekni, kterej fake dekor je hezčí? Ono je to asi nastejno ...
-
Komentář upraven 7. 3. 2018, 09:30:21

Ha
Hansoff
07. března 2018, 09:35
0

Tohle to hnědý "dřevo" je opravdu hnusný,ale mám výbavu Giha a šedý "dřevo" a to se mi naopak líbí. Normálně se tváří jako černý a struktura vynikne až na slunci.

Anorex
07. března 2018, 10:34
0

No hnusný je samozřejmě oboje. Já tyhle plastový dřeva nemám rád nikde. Ale šlo mi i o ten zbytek interiéru. Nicméně je to vesměs jedno, ať si každý koupí , po čem touží... :-)

Ha
Hansoff
07. března 2018, 11:09
0

Pokud by šlo o touhu, volil bych jinak ;-)

sheogh
07. března 2018, 12:58
0

Ted si nejsem jistej, jestli to byla oktavka, nebo superb (oboje 1. gen), ale jel jsem taxikem, a tam pod tim drevenym "naterem" prosvital zelenej plast jakozto podklad toho panylku... fakt hrozny ... radsi, at je tam jen plast..

JLK
07. března 2018, 13:05
0

sheogh: mne pripada ze koncernova auta z te doby maji nejaky systematicky problem s temi plasty v interierech, kdysi jsem koukal po A4 B6 a jak to ma aspon trochu vyssi najezd tak pulka tlacitek jsou prodrena az na bily plast =/ Docela ostuda

Ha
Hansoff
07. března 2018, 13:18
0

S ohmatanýma tlačítkama mají problém Mondea/S-maxy následující generace... Není to dobrá vizitka.

sheogh
07. března 2018, 13:20
0

To mohla byt klidne nejaka spatna dodavka od vendora... Mel jsem A8 D2, ten panel byl snad stejnej, a pri cca 250kkm vypadal uplne normalne. Kamos ma A3 ze stejne doby, a ty tlacitka ma podobne okousany. Co jsem si ale vsiml, na dotek je ten povrch tlacitek trosku jinej, jakoby mekci, pogumovanej nebo neco. V me A8 to byl normalni, hladky plast

krab
07. března 2018, 13:22
0

Jo, tohle je věc k vzteku a úplně kazí dojem z interiéru každého auta. U VW group aut byl problém to loupající se pogumování na madlech a dalších plastech - to nebylo chytře vymyšlené a ta tlačítka no ... U Kugy, co jsem testoval asi před měsícem a něco bylo to ohmatání na tlačítkách kolem rádia a myslím na start / stop tlačítku taky. No a to jsou díly přesně shodný s Mondeo IV a S Maxem atd...

krab
07. března 2018, 13:27
0

Moje zkušenost jinak je, že interiér a trvanlivost VW/Škoda/Seat a Audi, to jsou dost rozdílné věci. Teda, možná kromě A3 ...
Loni jsem si pojezdil skoro týden v pěkně zachovalé A5 Quattro a na to, že byla z roku 2007 jsem byl fakt extra překvapenej stavem a solidností všech komponentů v kabině včetně čalounění.
Oni to umí udělat, ale jen v autě, kde to zákazník zaplatí ...

sheogh
07. března 2018, 14:04
0

Jo, to je fakt, na interieru Phaetonu taky tech 280kkm moc videt neni

Leo29
07. března 2018, 14:28
0

To pogumovanie bolo vlastne softlak, v tej dobe veľmi moderny ale náchylný na vyrobu. Pamätám si že sa na ňom robili rôzne testy a nikdy nevychádzala resp. len tak tak odolnosť proti krémom resp. potu. Ale ako nové to vyzeralo dobre a bolo oveľa jednoduchšie sa trafiť do spravnej farby. Teraz sa pre istotu nelakuje vôbec :-D

Raspby
07. března 2018, 11:26
0

Stejnou verzi, jen kombi měl kdysi kamarád...a ještě měl kůži. Ty dvoulitry TDCi prý byly celkem nespolehlivé a praskaly jim bloky nebo hlavy..teď už nevím...ale kamarádovi se to právě stalo...podvozek byl podle všeho výbornej..ale motor celkem traktor no. Ale ten dekor mi nepřijde nijak hrozný...ano, není to pravé dřevo, ale to nikdo nečeká. Ale celkový vzhled interiéru to trochu oživí a přibude tam nějaký kontrast. Jsou auta, kde onen dřevěný dekor je mnohem horší. Mondeo a Passat vypadají ještě velmi slušně myslím...
-
Komentář upraven 7. 3. 2018, 11:57:52

reagovat
Breakthru
07. března 2018, 19:52
0

slyším prvně a zrovna TDCI není vůbec poddimenzovanej motor.Nepleteš si to třeba s propáleným/ prasklým pístem?....

Raspby
08. března 2018, 07:06
0

No nevím jen jsem to slyšel...kamarádovi právě praskla hlava tuším..a pak jsem někde slyšel nebo četl, že se to u těchto motorů snad stává. Vlastní zkušenosti nemám ;)

Ho
Honza123
07. března 2018, 12:17
0

3l se delal i ve 150kw verzi, krome ST220..

Benzinove ctyrvalce maji takovou "zajimavost", ze misto hydrostelu, nebo nejak mechanicky nastavitelnych vuli ventilu, maji pevna zdvihatka - takze pokud je spatna vule ventilu, jedina moznost je sundat vacky a vymenit cela zdvihatka.. V kombinaci s velkymi sklony ke korozi mi tohle mondeo, jako ojetina, neprijde jako dobra koupe..

reagovat
Ha
Hansoff
07. března 2018, 12:42
0

Nejnáchylnější ke korozi jsou spodní lemy dveří, na zbytku auta zatím nic moc nepozoruju. Ventilové vůle jsou problém hlavně u aut na LPG, kde se zaklepávají sedla. Koneckonců ani hydraulická zdvihátka nejsou věčná, majitelé TDi PD by mohli vyprávět.

je
jeff
07. března 2018, 16:55
0

jo jo, spodní lemy dveří jsou opravdu problém, je zvláštní že, u některých kusů odchází lem jen na jedněch dveřích (mám to tak . pravé zadní dveře mají chycený lem, jinak je auto naprosto zdravé) záhada.

Breakthru
07. března 2018, 20:02
0

to není žádná zajímavost.Už poslední Mondeo MKII ještě se zetecem už hydra nemělo, ale mělo hrníčkový zdvihátka stejně jako MKIII.Tam to není řešeno vymezovacíma podložkama, takže správně, vačky dolů.Cena těch zdvihátek je od 200 po 500 za kus cirka.Samozřejmě by bylo lepší s tím udělat ty rozvody, protože ty se musí tak jako tak demontovat.Ve finále na tom nic není, je to bráno jakože bezúdržbový.Bál bych se spíš u přestavby na plyn.V uvozovkách je to o něco víc nákladnější než klasická výměna rozvodů.....
Psal jsem níže, ta koroze spodku dveří je chyba z fabriky...

Breakthru
07. března 2018, 20:18
0

nevím jak se edituje, ale čtu to teď po sobě a zapomněl jsme dopsat, že se občas daj zdvihátka prohodit.Rozhodně se nikdy nevyhazujou.Musíš změřit vůle, zaznamenat, sundat vačky a pak dát zdvihátka tam, kam patří....a někdo je i zabrušuje

Skipper
07. března 2018, 13:54
1

Mondeo této generace bylo moje druhé auto. Felda sice byla první láska, měl jsem jí od nova, ale bez klímy, měly přijít děti, tak jsem se vydal hledat nějaké ojeté auto. Prvním kandidátem byl Focus, ale pak jsem zjistil, že Mondea v té době stála +- stejně. Takže jsem na pár let zakotvil u zlatého Mondea MK III liftback, předfacelift, 2,0 benzín. Je pravda, že podvozek byl opravdu fenomenální. Ten motokárový pocit jsem pak měl až v Mini, i BMW v tom bylo o chlup pozadu. No a řízení netrumfne ani to Mini. Liftback byl fajn v tom, že kočárek pro dvojčata stačilo sklopit a už byl v kufru. A dalo se k němu naskládat ještě spousta další bagáže a vyrazit za rodičema na Slovensko. Mél jsem taky Ghiu, světlý interiér a v té světlé to vypadalo ještě o něco líp. Problém byla počínající koroze spodků dveří a časem se nějaký pupínek objevil i na prazích. Mám na kovorakovinu u aut alergii, takže Mondeo šlo do světa.

O další legraci se starali zámky dveří v zimě. Kde tu se občas centrálem některý neotevřel, případné se auto svévolně zamykalo. Pamatuji si jednu zimu, kde jsem si auto odemkl, nastoupil, boční okna byla přimrzlá. Nastartoval jsem, auto se zamklo (automatické zamykání nebylo nakódované, to byla jen vůle auta). Dojel jsem do práce a chtěl jsem vystoupit. Na čudlíky ani dálku centrál nereagoval, okno přimrzlé, já uvězněn v autě. Takže jsem ještě 10 min rozmrazoval, okno povolilo a já si odemkl klíčem a vystoupil... Další vzpomínka se mi váže s cestou na Slovensko, krásné serpentíny mezi Rožňavou a Popradem a já se trochu pozapoměl... Vzadu seděla manźelčina kamarádka, nu, na konci serpentín jsem musel zastavit, protože potřebovala vyhodit snídani :D A poslední vzpomínka, kterou na něj mám, je ze dne, kdy jsem jej předával novému majiteli. Ještě jsem ho celé čistil, kufr byl otevřený, děti vlezli dovnitř do kufru a béhali po něm, tolik tam bylo prostoru. A musím uznat, že dojelo všude, nikdy mě nenechalo ve štychu. Snad ještě někde slouží...

reagovat
Vojtáno
07. března 2018, 14:43
0

Měl jsem a jen tak nezapomenu.. Jen lepší motor (2.2. TDCI 114kw) výbava Titanium (pryč s hnusnou imitací dřeva) a combi, abych naložil apec sobě i celé kapele..:D Na tomto kusu mě hlavně vadí ty "předělávky". Když vypíchnu dvě největší (a že jsem Fordů neměl málo, takže si troufám tvrdit že vím..) tak hlavice řadící páky je z Mondea MKIV a tempomat taky někdo dodělal podomácku s vyrabovanými čudlíky z MKIV... Jinak je to auto na které nedám dopustit a kdyby se manželce nezdálo moc velké, máme ho doma ještě dnes.
P.S. Měl jsem ho dotažené z IT na 117 tis. a sám s ním najezdil dalších cca 350tis. (ročník 2007) když jsem ho prodal mělo nalítáno 398tis. a skvělý autobazar ho stáhnul na 330 dle poslední technické. Ale nikdy mě to auto nikde nenechalo, vždy jen jezdilo přičemž jsem se o něj skvěle staral a dokonce jsem ho nedávno potkal jak pořád lítá...:)

reagovat
krab
07. března 2018, 15:12
0

Jenom jak píšeš o těch předělávkách. Přiznám se, že jsem ten kus nezkoumal úplně daktyloskopem, ale teď mě to nedalo a kouknul jsem se na obrázky řadících pák stejně starých Mondeí v inzerci ( mobile) co jsem tak viděl. Jestli nemate to, že byla převodovka bez možnosti řazení ručně tlačítky na volantu a tahle konkrétní, která to má. A ta hlavice je stejná jako u víc aut co jsem v inzerci ročníků 2005 a 2006 viděl. Tak si myslím, že to tak je z výroby. Tempomat nevim, dokonce jsem ho ani nepoužil...

Vojtáno
07. března 2018, 17:34
0

Omluva je na mé straně! Hlavice je opravdu správná a změnil jsem jí s manuálem! A ty čudle, co jsem myslel že jsou "homodomo" tempomat jsou ppr. origo ovládání rádia. Což vidím poprvé a zaráží mě, ze jsem je ve svém Titánku neměl...:/

Vojtáno
07. března 2018, 17:35
0

Tempomat jsou ty tlačítka po stranách na volantu. Takže verze v článku je bez tempomatu..

Trinom
07. března 2018, 18:59
0

Tohle příplatkový ovládání rádia nebylo nijak vzácný. Má ho většina aut, co jsem měl možnost vidět.

Breakthru
07. března 2018, 19:48
0

nejlepší volba ta 2.2....řešil si vstřiky nebo čerpadlo?

Vojtáno
08. března 2018, 11:32
0

Neřešil jsem ani vstřiky ani čerpadlo. Jediné co pozlobilo byl EGR (asi 2x) a jednou jsem jel bez turba, protože vyplivla elektronika naklápění lopatek. Jinak vlastně těch 350tis. bez závady. Pravdou je, že se o auta starám takže olej + filtry po 15tis. a nafta jen na Benzině či OMV a přidával jsem ještě občasně VIF..

Breakthru
08. března 2018, 19:53
0

víceméně to, co jsem psal níže.Aspoň si to potvrdil, jelikož vstřiky a čerpadlo jsou hroznej strašák...Průser je, když se v tom někdo vrtá a že všelijakejch čerpadlářů je, co to przní....
A to už jsem viděl i TDCI, co párkrát jezdila na benzín a vydrželo to ještě dlouho potom...
Jo, EGR je problém.Většinou se to řeší zaslepením, ale to není oprava....Regulace turba taky odchází, naštěstí jednoduchá oprava...

beastar
07. března 2018, 18:10
2

Hmm vyhnu se nějakými srovnání s VW a pdoobným pitomostem. Je vidět, že se úplně jinak píše o autech z doby kterou si ten autor zažil osobně. Pamatujeme ty auta jako nový, když to prostě byla bomba, než když si idealizujeme ty legendy 60. let. Taky se mi líbí, že se konečně někdo odhodlal napsat poutavě o autě, který si může koupit (bez keců okolo) úplně každej! Tohle Mondeo sem samozřejmě asi jako hodně z nás řídil a chvilku s nim jezdil jak v benzínu tak v naftě. Moc dobře pamatuju jak dobový testy hlásali něco jako Ford Mondeo konečně poráží Passata na všech frontách.

Pravdou je že je to velmi pohledné a trvanlivé auto. Navíc jede docela dobře ale osobně sem z toho podvozku kdovíjak nadšenej nikdy nebyl. Snad vyjma toho, že je lepší jak ten v dobovym Passatu. Kvalita zpracování je výborná. Prostornost auta je ukázková a výbava mohla být velmi dobrá.

reagovat
Breakthru
07. března 2018, 19:46
1

napsal si to výstižně.Já se můžu řadit mezi Fordaře, ale nějak oválu nenadržuju, ikdyž jej mam raděj:D
Ale tyhle auta se tak nějak střídaj v půlkách životností.Když vyjede novej Passat, tak Mondeo už je "starý" a zase obráceně.V dobách příchodu MKIII mělo VW na trhu de facto jen facelift B z roku 1996, a když vyjelo B6, tak trojkový Mondeo bylo právě na facliftu.Ale já bych raději prastarý MKIII než B6...
A to tyhle auta maj podobný zadní nápravy.Konstukteři od oválu utekli do Vlčího hradu a vzali s sebou návrh Control Blade...
Výbava mohla být dobra, záleží na každým zvláště.Lidi byli schopní objednat si zvláštní chudobky.A u těhle aut se daj ještě v poho dodělat vyhřejvaný čelní okna, když je třeba dovoz z jihu....

beastar
07. března 2018, 20:02
0

Jo tak s tím přesně souhlasim. To s těma generacema byl přesně i problém v době uvědení new edge Mondea na trh. Passat byl v mnoha ohledech asi trochu slabší, ale byl vlastně na konci té své poutě a v posledním stádiu života modelu. Potom přišla změna a Mondeo najednou o tolik lepší nebylo. Pravdou je že výběr a spolehlivost motorů byl pro Passata lepší. Jenže prostě Mondeo jezdí líp a řídí se samozřejměji i úplnejm polenům. Mám ho rád a například po přesednutí z prvního Supa v tentýž den to byl vždycky balzám na nervy. Jak píše Petr ten interiér i přes nedostatky je příjemný místo k pobytu. Ty výbavy jsou hodně divný kolikrát i u VW kdy lidi měli šeštiválcové nafty, ale v hadru a pomalu s manuální klimou.

Breakthru
07. března 2018, 20:12
0

No, tak u těch motorů jsem chtěl napsat něco jinýho.Pokud bych řešil motor, jdu hned do Forda.Pokud jde o B5,5 tak tam je to ještě relativně OK.Vypustím nesmysly jako W8 nebo TDI V6....2.8 V6 mechanickej ingot od Audi, taky sem měl.1.8 Turbo jeden z nejspolehlivějších turbobenzínů, byť má taky svoje vrtochy.A slavná 1.9 TDI PD je relativně OK, byť debilní konstrukce a debilní servis třeba při výměně rozvodů.Ale vstřiky nejsou u VW taky laciný a serou se, jen ty blbý gumičky jsou problém, pak přibejvá nafta do oleje, navíc ty vahadla.Dvě čerpadla, nízkotlaký v nádrži, taky umírá a není laciný a tandemový na vačce spojený s vývěvou je taky super věc.Nicméně TDCI a PD s přimhouřením oka v poho....Ale u B6 bych si nevybral....FSI průser a TDI šlo do háje.Třeba TDCI netrpí tak debilníma nemocema jako praskající ojniční šrouby....A TSI v B6 je něco jako HTP....průser....
Nicméně pro Mondeo mluví cena a pro Passat imidž....Mondeo je v normě, ale v Passatu si Bůh...

beastar
07. března 2018, 20:29
0

Přesně tak. Mondeo u nás nemá takovou imidž a je považováno spíš za běžné prostorné auto. Passat je pořád brán jako ten lepší Superb pro ty bohatý že jo. Hlavně třeba taková 2.8 taky sem měl v A6 a jako dobrý, než to nedalo těsnění pod hlavou. K naftě se nechci moc vyjadřovat ty motory jsou defakto hrozný všechny. Jako ono 1.8 sci ve fordu je taky pěkná mršina přestože to lidi chválí. No stejnej příapad jako TDI u VW. TSI je špatný to se ale ví, ale až hodně s odstupem:)) O tom HTP se to vědělo hned a fabrika to stejně vypustila. Je to taky trochu o designu usedlej Passat a New Edge nesedne všem. Já osobně ani jedný značce nějak extra nefandim. Zkusil sem si oboje (z logiky věci VW víc protože Škoda/Seat/Audi)

Spíš mi řekni jakej máš názor na ten nesmysl v ST220. Ten motor mi přijde uživatelsky úplně perfektní. Jede to vodspoda až do červenýho pole. Je to kultivovaný jak záhrádka tulipánů. A přitom všude čtu jak se to zadírá. V Stajpu sem jich pár viděl zadřenejch, nebo k tomu něměli daleko... ale ten problém mi přijde přeceňovanej. A ne že by AQD v prasátu bylo nějaký úžasný a bezporuchovy. O složenym W8 ani nemluvě.

Breakthru
07. března 2018, 20:50
1

Hele, souhlas.Sám jsem v minulosti měl VW/ Audi a momentálně mám dvě VW...Vždycky říkám, že je to o kusech zvlášť, protože když ti na dílnu přijede Passat s 500 000km a motor OK, protože dročkař se o to stará, dkyž ho to živí, tak je někde asi zakopanej pes...Stejně tak transit, co se blíží k milionu, vozí dvě tuny samotnýho auta a k tomu přes tunu nákladu a vlek a je OK....Nerad paušalizuju, ale vržou mi zuby, když mi někdo tvrdí, jak ej VW spolehlivý.Vržou mi z toho zuby:D
A SCI je krám, byl to pokus, co rychle vyšuměl....
A vzhled jde mimo mě.Líbí se mi B5 a B5,5 mě nebere...B6 jen na pár místech, ale spíš ne a nesnáším auta s elektronickou ručkou.
Viděl jsem zadřený motory v autech, ne rozdělanej a zadřenej.Co vím, tak Ford někdy asi v roce 2004 tohle řešil větší vanou asi o 0.3 litru.Problém je ten, že jako V6 a točivější motor bude náchylnější k brání oleje a časem i k jeho ztrácení.Další věc je kvalita oleje a filtru.Pokud se stane to, že hladina oleje klesne, tak může dojít k odlití oleje, kdy si čerpadlo olej nenasaje, protože sací koš není ponořenej.
A další věc.Ta kvalita oleje samotná, pokud se tam nalije sračka, honí se to a olej se přepaluje, pak vznikaj úsady, který se držej všude možně po motoru a hlavně ještě v sítku sacího koše, kterej pomalu ucpávaj a to je průser.Nevím, jak má tenhle motor třeba řešenou vanu, jestli jsou tam nějaký přepážky proti odlití, mám za to, že při tý opravě došlo i na to s prodloužením telefonu...
Nicméně zase, jsou motory, co se nezadřely.Je to prostě podle údržby a já bych se toho motoru nebál a klidně bych si ho rád pořídil.Docela o něm te´d uvažuju.
Chycenou ojnici poznáš po sluchu, tak jako tak bych hned demontoval a vyčistil vanu popř. vyměnil za větší, zkontroloval lágry na ojnicích a sací koš a hned vyměnil olej s novým filtrem a pak bych neměl strach a jen vesele jezdil...

Ha
Hansoff
08. března 2018, 06:48
0

Jo, problémy s olejem... Nebál bych se říct, že pokud motor žere olej už pod 200 000, tak to v drtivé většině případů znamená, že je majitel lempl. Když tomu někdo dává kouř za studena a jezdí jenom krátký trasy v rádiusu pěší chůze, dopadne to přesně takhle. Korunu tomu nasadí, když si na to koupí TDxx, protože to málo žere. :-)

Breakthru
08. března 2018, 20:13
0

však jo.Vůbec se nedívat doleva ani doprava a hned ze startu ať je motor jak led, dát tomu šponu.Ono dřív byla auta jednodušší, ale vodiči se starali.Snad každej and 40 by zvládnul vyměnit kolo a dřív bylo běžný, že šikovnější člověk se v tý škodárně pohrabal sám.S autem se muselo umět, muselo se uvažovat.Už jen ten sytič, bez něj nenastartovals.akže nějaký to povědomí lidi měli....Ale dnes je to bráno jako vysavač.Zapnout a vypnout....Pak to tak kolikrát vypadá...

Breakthru
07. března 2018, 19:38
1

Trojkový Mondeo je skutečně povedenej kousek.Důležitý je vybírat ale pořádně a nekoupit vyježděnou, utahanou mrchu nebo něco polepenýho.Chce to pěknej kus, na kterým se ukážou kvality těhle aut.To ale platí pro všechny auta....
Já su s interierem i exterierem spokojenej.Nejsu nějaká plasťáková mánička, která řeší měkkost nebo vzhled plastu.To důležitější jsou tlačítka a celkově to, že na nich materiál neodchází tak příšerně jako třeba u VW.
Z výbavy velký plus winterpaket, jako u všech Fordů a výbava u MKIII byla pestrá....
Podvozkově super, není to motokára, ale pokud přihlídnu k váze vozu a těžkejm motorům, tak super a to včetně výdrže.V poho 300 000km bez větších zásahů....Problém ale bejvá u předních pružin, ty rády praskaj, hlavně u nafty.A to je bomba měnit....
U Mondeí ještě hodně zatuhávaj řízení, trpijou spodky dveří, tam je to bohužel fabricky.Náhradní díly už tak neumíraj, ve fabrice totiž použili špatnej tmel.Se říká oficiálně, klasika pak vzadu prahy a lemy, ale tohle se dá podchytit.Většinou je to přístupem, škrábance, kamínky, zvedání auta atd...
Pokud jde o benzín, tak asi nej je 2.5 V6....to ST není špatný, v určitým roce dostalo myslím zvětšenou vanu a potřeba hlídat olej.Čtyřválcovej Duratec je fajn, ale zase to chce kvalitní olej a hlídat vůle, tam se dělaj při 160 000km.Nemá totiž hydroštely, ale pevný zdvihátka....Vyhnul bych se 1.8 SCI
U nafty bych obešel TDDI a přeskočil k TDCI, ale až od 2003 vejš....
Spolehlivej motor, možná někomu příjde nekulturní, ale je to ropák....Rozvod řetězem a celkově hodně bytelná konstrukce.Znám motory v Transitech, co maj 800 000km a jezděj, ale je to o údržbě.Odcházijou regulace turba, EGR ventily a taky vstřiky, byť tam velkou roli hraje nafta a filtry.Pokud někdo do auta sere čorovanou naftu a jezdí na laciný filtry, tak to umře.Servisovali jsme mondea s origo díly a vstřiky se do 300 000km nedělaly....
.A údržba je vcelku OK, nešetřit na oleji.Já tam vždycky lil Formulu a měnilo se po 20 000km.Náplň to má vcelku velkou - 6 litrů.
Jeden z malejch problémů u těhle motorů může být servopumpa spojená s vodní pumpou přes vačku.Je to na řemen, ale jak to u řetězáků bejvá, není interval, tak se pumpa dělá až když se to posere.Občas se mění i servočerpadlo, protože uhnije a protočí se hřídelka, která je spojuje.Tyhle motory maj ale hlídání a nenechaj se uvařit.Ještě jsem teda uvařený TDCI neviděl.Celkově v tomhle ty motory vydržijou opravdu hodně.
A další problém bývá s dvouhmotovou řemenicí, tam je ale problém i v náhradách, který často umíraj chvíli po záruce a výměna řemene je taky pro zkušený:D
Jinak 2.0 a 2.2 TDCI jsou skvělý motory.Projev u testovanýho auta je zmršenej automatem.Já bych doporučil jít min do 2.0 96kw s manuálním šestikvaltem.Taky dost lidí si myslí, že MKIII nemělo FAB, ale dělalo se, byla to 85kw verze...
Kdybych měl jít do nějakýho modernějšího ropáka do 100 000km, tak jdu do MKIII 2.2 TDCI v sedanu a v Titanku....

reagovat
krab
07. března 2018, 21:29
2

Díky za obsáhlý komentáře a poznámky tady čtenářům - přesně jsem si na tebe vzpomněl a říkal si : nesnaž se vytvořit sáhodlouhou pasáž o servisu a údržbě, stejně to uděláš blbě, protože přijde Breakthru, ten si od těchto Mondeí špinil leta ruce a napíše jak jsem vedle jak ta jedle :) ...

Ten automat skutečně je slabší článek toho konkrétního auta, ale ne stavem, nýbrž typem automatu. Když bych srovnal ústrojí z podobného auta, který jsem provozoval před několika lety - šikovně odkoupený služebák po jedné expat manažerce u nás ve firmě ( Superb 1.8T Tiptronic) , tak kombinace 1.8 T 110kw a Tiptronicu fungovala báječně. Jenže zbytek ( čili ten Superb) byla hujda. Špatný sedačky, mizerná tuhost karoserie a špatné nejen bezpohlavní řízení.

Mondeo MK3 - jak jsem tak jako lehce podotknul ve verzi s 2.5 Duratecem a manuální převodovkou je zdá se dodnes moooc fajn svezení. Jenom to chce hledat pěknej nevylítanej kus a to jak víme, tím jak čas běží, tak je horší a horší.

Dneska je taková možnost těch operativních leasingů a hodně lidí (soukromých), kteří normálně mají hlouběji do kapsy to nabádá si půjčovat nějakou novou tříválcovou Fábii, přitom kdyby vzali svých já nevím ušetřených 80 tisíc, koupí s trochou trpělivosti velmi slušný kus Mondea a pořád za více méně lidový servisní náklady mají pořád velmi pěkný povoz a nemusí nikde nic splácet... ( takovej můj názor konzervativce v tom). Každopádně pár dní po dlouhé době zase v Mondeu MK3 mě přesvědčil, že to nejsou auta do starého železa. :)

Breakthru
07. března 2018, 21:36
0

Díky:D
já napsal jen to, s čím jsem měl zkušenosti a ne jen, co se píše nebo říká.Určitě by se toho našlo víc a některý drobnosti nemá cenu řešit a snad jsem na nic nezapomněl...
Já si říkám, že je stejně zajímavý to, jak se s každou novou generací tvrdí jak ta auta prd vydrží a MKIII pořád jezdí.Byť některý už slušně unavený a i životu nebezpečný, ale při slušným chování držák....
Sám uvažuju nad benzínem.Jen tak pro radost a zase řeším debilní otázku.Mondeo nebo Focus?Nelogickej výběr....

Breakthru
07. března 2018, 21:52
0

ňák sem přehlíd to s tím matem.Já to úplně nevyhledávám, no....pokud mu uděláš základní údržbu, nebudeš to tahat a ani za ním tahat, kick downovat mu příliš moc, tak to vydrží.Chce to ale dobrej základ....
S matem jsem jel před lety, tak nemůžu soudit...

V6 je bytelnej motor, konstrukčně vychází ze začátku 90. let z Mondea MKI.Lehkej celohliník, řetěz, DOHC, složitý sání, kompaktní rozměry....Ford návrh koupil od Porsche a přivedl jej k životu.Dokonce i na spotřebu jsem slyšel chválu.Rozdíl třeba 2 litrů proti naftě by pořád mluvil pro jednodušší benzín...A na tenhle motor je pojistka do 2500 , což je OK.Starej motor měl objem o 50ccm víc, takže maximálka za pojištění....
A bylo ještě slabší 3.0 V6, mělo to tuším 200 HP a bylo i s matem.O tom se zase traduje, že to je půlka z Astonu, ale přikláněl bych se k tomu, že je to báchorka....

krab
07. března 2018, 22:02
0

Vidíš, tu historii těch V6 jsem chvíli hledal o víkend, mě to zaujalo. A je to jak říkáš v tom smyslu, že V6 Duratec ( ten první 2544cc) byl vážně na bázi nějakého návrhu od Porsche. A pak jsem se dočetl, že ten 3.0 V6 Duratec je dost jiný motor a Ford ho nějak získal od Jaguaru, zkrátka, že to nebyl jeden vývoj. V tý době Ford Aston Martin vlastnil a Aston DB7 měl 6.0 V12. Že by tohle byla půlka? Musel bych hledat, radši to tvrdit nechci :)

Každopádně jestli máš zálusk na nějaký oldschool použitelný Ford za velmi dobrý peníz, Mondeo MK3 Ghia 2.5 V6 Duratec 125kw , to se přímo nabízí jako ideální varianta :)

Breakthru
07. března 2018, 22:12
0

ale zas nejmladšmu kousku bude letos 11 let, to ty auta akorát zrajou:D
Láká mě V6 v sedanu nebo Focus 2.0i....hbitý nebo velký?
Jaguar patřil pod Ford, možný je vše.Já nemohu soudit....Nicméně vyvíjeli motory s Mazdou a Yamahou.A donedávna s PSA....Jediný štěstí, že neodkoupili VR6 od VW, ale V6 od Porsche...:D

KS
08. března 2018, 08:23
0

V12 5,9 z DB9 má stejné vrtání i zdvih jako V6 3,0 z Mondea, akorát DB9 má trochu vyšší kompresní poměr. Ty motory mají toho společného spoustu (minimálně bych řekl, že Mondeo má skutečně půlku bloku z Astonu, rozevření 60°je samo taky stejný), ale jak se liší v různých detailech, těžko říct - robustnost rozvodů, velikost všech čerpadel, filtrů atd. bude určitě rozdílná.

Breakthru
08. března 2018, 19:55
0

je to dost možný.Já ST ani Astona ještě nestihl rozebrat, tak nemůžu soudit:)....traduje se to, no

Na
Napuram
08. března 2018, 06:29
0

Velmi "Krabácky" test. Super! Podobný kousek má spolubydlící. Ale v kombíku, TDCI a naštěstí manuálním šestikvaltem. Něco jsem si s ním odjezdil a doteď občas využiji jeho služeb. Dostalo se mi té pocty a mohu jeho životní pouť monitorovat od dealera až po současným 400tkm, ať již jako uživatel, tak případný servisák. Musím naprosto souhlasit, že je to maximum muziky za ty peníze. Nyní je to spíše stavební mula, kde v kufru hnízdí kango, pytle cementu a vedle těchto propriet si může ještě pohodlně lehnout pes. Ač v zajetí/tyranii dvou dětských sedaček, na podlaze nastláno neidentifikovatelnými drobky a šlupek od mandarinek, že koberečky téměř nevidno, stále si do něj rád sednu a rozhodně mě neuráží. Jasně ten motor je hodně jalový a nechť hodí kamenem komu při rozjezdu TDCI nechcíplo. Podvozek je na takový parník opravdu výborný. Co se porouchalo? Dvojhmota, spojka, 2 vstřiky + běžná spotřeba (hlavně kosti zadního stabilizátoru). Ale to lze přisuzovat i náročnému provozu, včetně tahání těžkých přívěsů. No a potom ještě spolubydlící do toho čepnul plnou benzínu (za což sklidil můj nejhlubší výsměch, jelikož je to velmi zkušený řidič a nemírně inteligentní člověk). To auto, ač s nevolí, rvalo se s tím týden, než v servisu sklidil takový spíše politický výsměch. Vycucli zbytek té gurmánské směsi, nalili čistou naftu a auto opět bezproblémové.

reagovat
Iv
Ivan613
08. března 2018, 07:14
0

Vlastním Mondeo 2,5l V6 s automatom.Je to rok 2005 kombík ghia.Od novoty má najazdené 145 000 km.Čo sa týka spoľahlivosti zatiaľ ma vždy a všade doviezol.Čo sa týka porúch tak zatiaľ jediná vážnejšia bola v Chorvátsku a to mi umrela z ničoho nič batéria.Žiadne veľké investície do auta zatiaľ neboli.Olej čo 10 000km a výmena bŕzd.Ináč zatiaľ to je držiak.Čo sa týka spotreby tak tá sa mi nezdá voľajaká vysoká.Jazdím medzi 10-11l/100km.S manuálom by asi mohla byť aj trošku nižšia.Spotreba oleja je v mojom prípade od výmeny do výmeny 0,5l.

reagovat
KS
08. března 2018, 08:32
0

Moje řeč. U staršího ojetého auta se vyplatí benzín, protože má v reálu klidně 4x menší nájezd a proto se skoro nic nekazí, zvlášť, když jde o poslední modelové ročníky. Jen se lije benzín a jezdí. Co člověk vrazí do oprav dieselu, to samé si sice benzín vezme na spotřebě, ale provoz je mnohem víc v klidu, protože neřešíš kde se co zase pokazí. Oproti tomu zůstávají výhody benzínu jako je bezproblémová palivová soustava, rychlé topení, kultivovaný chod, snadnější starty a pro mě i komfort, kdy v 50-60km/h tam dám pětku a nemusím pořád kvaltovat :-)

beastar
08. března 2018, 13:26
0

Pořád sem čekal až přijde někdo a pokusí se rozjet celou debatu ve smyslu nafta vs benzín. Dočkal sem se supr. Asi je to pravda to, co píšeš. Jenže ono je to taky o stavu. A to že tady většina lidí s vidinou toho jak ušetří 0.4 kč na km koupí naftu je pravda. Jenže jakou? Levnou, stočenou z milionu na 150000. A platí to zejména pro auta jako tohle Mondeo. Když koupiš benzín po hovadu bude to taky o ničem. Jak je psáno nahoře je to mrtě o majiteli. A samo nemá cenu diesel na 20 km denně kolem komína. Výhoda benzínu že dřív topí mě rozesmála dík;) Jinak já mám teda snadný starty i s naftou asi stačí dobrá aku, kvalitní palivo a dobrý stav. Fakt je že to není Ford, ale co. Stejně dobře mi startuje v6 v benzínu. O tom to asi nebude. O čem to ale je tak levnější údržba benzínu a příjemnější projev plus zvuk u v6++.
-
Komentář upraven 8. 3. 2018, 13:29:35

ro
rock
08. března 2018, 14:49
0

to KS:
Anebo taky ne. Jezdím s TDCi r.2005, najeto ... hodně, spotřeba poloviční než kolega Ivan613, interval výměny oleje dvojnásobný a suma oprav zanedbatelná (a snad žádná přímo nesouvisela s typem paliva). Minulej týden startovala v -15 celkem v pohodě a jestli mi horkej vzduch v té kose začne foukat po pěti minutách nebo po deseti, to už je fakt jedno.
Zevšeobecňování je sviňa a záleží na kusu.

krab
08. března 2018, 15:04
0

Právě, to zobecňování moc nefunguje, protože jeden majitel tohoto TDCi bude tvrdit, že to byl šrot, druhej na to nedá dopustit. Drtivá většina z nás si tahle Mondea koupila už jako letité ojetiny a je to prostě o tom co píše Beastar a já tak nějak říkám v tom závěru. Vyber dobrý kus, buď trpělivý a auto bude krásně sloužit.

Já bych preferoval tu 2.5 V6 kvůli tomu, že zkrátka diesel nemám moc rád. Nemá velký rozsah použitelných otáček, není libozvučný, není ani tichý. Když máš navíc víc než 4 válce, je to vždycky ( pro mě) velká radost to vůbec nastartovat.

PS: a pořád v tom Mondeu je pravý volant a žádné autonomní řízení :) Tak s nima jezděte pěkně, než nám je pošlou do muzea ...

ro
rock
08. března 2018, 15:48
0

Tohle (druhý odstavec) jako argument beru, proti tomu se nedá nic namítat.

beastar
08. března 2018, 16:00
0

Přesně tak. Je to taky o prioritách zaměření toho dieselu (čistě v Mondeu a v jeho dobách výroby) bylo trochu jiné, než u toho V6. Já bych si do toho taky logicky vybral benzín. Třeba dneska. Kdybych si to kupoval v roce 2005 do firmy jako auto pro sebe a věděl bych že 5x tejdně lítám do Německa tak bych jasně koupil naftu. Prostě to tak tehdy vycházelo. Jako první majitel bych nějakou údržbu moc neřešil. Důležité je co bude/bylo dál. Nedávno jsme měli na prodej naftovou eskádu a najeto zjevně poctivě 168.000 km za deset let. S autem nebylo nic. Jenže servis to dostávalo takovej úměrnej k tomu kolik to nový koštovalo. S tim že prostě bylo vidět, že to třirát dovezlo management z Berlína do Varšavy a potom garáž a garáž a servis a tak furt dokola. Nemyslim si že by to byla horší koupě, než třeba neodolat a koupit 5.5V12 biturbo s nakrouceným půl melounem a údržbou zatim to jako jezdí a leju tam ten longlife tak to těch 50 000 přece vydrží. Vobě turba prosakujou, ale co je to drahý si rači koupim 10g koksu.

Takže nejen, ale zejména u ojetin je to zobecňování trochu mimo. A jak napsal Krab dneska si to každej už pár let kupuje jako ojetinu. Když ty auta byly nový tak se řešilo úplně něco jinýho. Asi jako optikou doby kdy vyjeli první TDS od BMW (aneb jediná nafta která jela) a dneska... .

Breakthru
08. března 2018, 19:49
0

tohle zjednoduššování je k pláči.Posledních dvacet let je nafta High Tech složitá píčovina, co se jen sere, za to ale benzín je pořád primitivní MPI, u kterýho se řešijou jen svíčky, semtam čidlo po dvou stovkách a největší závada je porouchaný zapalování....

Iv
Ivan613
08. března 2018, 20:22
0

Tá 2,5 V6 v mojom prípade bola jednoznačná voľba.Kým som kúpil Mondeo tak som chvíľu jazdil s dieslom a nebolo to ono.Pred tým som jazdil s 3,5 V8 a proste véčko je véčko.Dnes mám naftu iba v obytke.Je pravda že všetko záleží na tom ako sa človek k autu chová.Každému z nás vyhovuje niečo iné.Mám v práci kolegu ktorý každí deň jazdí do práce 1km.Má nového diesla a nevie si to vynachváliť.

Breakthru
08. března 2018, 20:27
0

Taky o ní uvažuju.Zkusil bych benzína v MKIII, protože poslední dva roky mi přišlo, že se s jiným motorem ani nedělalo:D Trošku mě láká nějakej bezkompresní Duratec...

VK
VK
08. března 2018, 20:37
0

Já vám tedy nevím, zatím jsem v ojetých dieselech natočil kolem čtvrt milionu kilometrů, z diesesl-specifických poruch jsem (klepu) zatím musel řešit jednou repasi DP-Filtru z nějakých 20 tisíc, žádná tragická paleta. Ještě jednou prasklý mezichladič turba, jenže to v době kdy atmosférický benzín je stejně častý jako růžový jednorožec, těžko považovat za závadu specifickou pro diesel.

VK
VK
08. března 2018, 20:27
0

Poznámečku, v Granadě se v moři nikdo nevykoupe, je to k pobřeží nějakých padesát kilometrů. Ani pak žádné teplé pokoupáníčko, přes Herkulovy sloupy tam teče voda z Atlantiku. Ale i tak k návštěvě jedině doporučeníhodná, Alhambra de Granda está aquí.

reagovat
krab
08. března 2018, 20:39
0

:) Náhodou na zeměpis jsem nebyl tak levej ... Já vím jak to myslíš, Granada jako město je ve vnitrozemí, ale ta provinicie v Andaluzii se jmenuje celá Granada a k moři zasahuje. A zima tam nebude, to bych se nebál. Lepší pokoupáníčko tam, než někde na pláži v Severním Walesu :-D

VK
VK
08. března 2018, 20:53
0

A tož to ja. Zima tam není, moře studené je - tak Wales zase ne, Atlantik ale stejně začíná za rohem. Jestli někdo do té doby byl v Chorvatsku nebo Řecku, bude klepat kosu. Něco jako na Madeiře.

Rob
22. listopadu 2018, 23:36
0

No.... Moje zkušenosti s modeem je taková že sem si nakonec taky jedno pořídil. :D
Benzínové čtyřválce jsou opravdu takové nic moc. Dvoulitr už jede slušně. Ale stejně mi doma zaparkovala 2,5 v sedanu. A je to fajn svezení. Řízení, podvozek.... I převodovka je přesná. Celkově poměr cena výkon je u těhle aut parádní.....

reagovat
skodafil
29. května 2019, 09:22
0

Mne doma parkuje 2,5 V6 s automatem v kombiku a jeste dlouho bude. Nejake trable se vyskytly (predni pruzina, tekl olej, obcas cukalo), ale ted je snad vylecene a v nejlepsich letech. Ke zminovane korozi spodnich hran jen to, ze to Henry vyresil u posledniho xichtozdvihu tusim v roce 2003. Moje nehnije nikde. IMRC mam prehozeny pod baterku, tam se nehreje. Svezeni je to paradni. Spotreba odhadem 10,5 mesto, dalky klesnou pod 9. Motor je...jak to napsat...uspokojivy. V nizkych otackach mimoradne tichy, ale kdyz se tomu slapne na krk, okolo 3800 rpm prepne IMRC, vepredu se probudi zvire a pak to auto fakt jede.



Poslední komentáře