načítám data...

Ford Focus RS Edition: Jediný skutečně sportovní hothatch

Kategorie hothatchů je stále oblíbenější. Je to totiž ideální kompromis mezi sportovním a obyčejným autem. Focus RS je také kompromis. Ovšem mezi sportovním a závodním vozem.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Testovací auta se řadí do dvou kategorií. Tou první kategorií jsou vozy, které na vás tak nějak zbydou. Nějak v nich přežijete, napíšete recenzi, ale žádnou velkou radost z nich nemáte. Někdo to prostě a jednoduše otestovat musí. Když se ovšem prokoušete těmito auty, pak se vám otevře možnost nahlédnout i do kategorie číslo dvě.  A tím myslím automobily, na které se vyloženě těšíte několik týdnů dopředu a pomalu nemůžete dospat, když se blíží onen den D. A právě do té druhé kategorie patří dnes zkoušený Ford Focus RS. Asi mi rozumíte, že na tohle auto jsem se vážně hodně těšil. Mám to štěstí, že se mi v minulosti poštěstilo usednout za volant jak první, tak i druhé generace, byť to tedy vždy bylo jen na pár kilometrů. Co vám budu povídat, oba dva předchozí Focusy se mi nesmazatelně zaryly do paměti a považuji je za skvělé vozy, byť každý kvůli něčemu jinému. O to více jsem byl zvědavý na generaci třetí, kterou jsem si uzurpoval na celý týden. Pohodlně se usaďte, a pořádně se připoutejte. Tohle totiž bude pekelná jízda. 

Je úterý, zhruba okolo poledne, a já místo vydatného oběda mizím z práce, abych se dostal úplně na druhou stranu Prahy (vlastně až kousek za Prahu), kde si převezmu toho modrého pekelníka. Po dlouhých minutách strávených vyplňováním nezbytných papírů konečně svírám v ruce klíče a stojím před ním. Přestože třetí generace Focusu se mi do vkusu příliš netrefila a nepovažuji ji za krásné auto, u RS je všechno jinak. Tady je snad všechno správně. Výrazný bodykit není sice tak nápadný jako u předchůdce, ale přesto na první pohled víte, že tohle není obyčejný Focus. Svaly dává na odiv. Mohutné zadní křídlo dává vzpomenout starší Fordy, které se honosily ještě přídomkem Cosworth, všudypřítomné znaky RS jasně říkají, s kým máte tu čest. A ta barva. Speciální perleťová modrá je prostě boží. Nejsem zrovna velkým fanouškem hothatchů, ale na tohle bych se mohl koukat celý den. Surová síla. Dnes tu ovšem nejsme od toho, abychom se kochali, dnes jde především o jízdu. Beru za kliku a trochu krkolomně se soukám dovnitř… 

První generace Focusu RS byla vskutku výjimečné dílo. Na poměry dané kategorie neuvěřitelně drahý (a přesto na každém prodaném kusu Ford tratil peníze) a také neuvěřitelně schopný vůz. Za jeho volantem si člověk připadal jako v závodním autě, které někdo omylem postavil na značky.  A podobně i jezdil. Samosvor tahal za ruce jak zběsilý, podvozek byl ostřejší než nová žiletka a přeplňovaný dvoulitr byl ze staré školy, jakmile to tam fouklo, člověk měl plné ruce práce. Na tohle auto jste museli mít pořádné koule, pokud jste chtěli jet rychle, ale zkušeného řidiče odměnilo nezapomenutelnými zážitky. Druhá generace na to šlo jinak. Pod přední kapotu se nastěhoval přeplňovaný pětiválec a celá show se točila okolo této charakterní pohonné jednotky. Přestože podvozek disponoval spoustou netradičních řešení, v čele se zavěšením RevoKnuckle, veškerou pozornost na sebe strhával motor. Pětiválcová dvouapůlka byla čistou esencí síly. Výbušná, hlučná a neskutečně podmanivá. Byl to první hothatch, který na přední nápravu servíroval magických 300 koní. Do té doby se tvrdilo, že takové stádo není možné bezproblémově přenést na silnici jen předními koly, ale Ford dokázal, že to jde. Druhá generace sice nenabídla takovou živočišnost jako předchůdce, ale přesto dokázala okouzlit davy. Důkazem budiž stále vysoké ceny ojetin. Dokáže poslední inkarnace nejrychlejšího Focusu navázat na své předchůdce? 

Po usednutí dovnitř nadávám na ty skvělá Recara a budu je proklínat celý týden při každém nastupování a vystupování. Na zadní straně stehna se mi dokonce vytvořila menší modřina od těch tvrzených bočnic sedáku. Teď však není čas lamentovat. Krátkým stiskem startovacího tlačítka probouzím tu bestii pod kapotou. Startér se krátce protočí a ve zlomku sekundy se ze zadních laufů ozve brutální odkašlání, za které by se nemusela stydět ani trojhlavá saň. “Oujé, tohle bude stát za to…” 

O vnějším vzhledu auta se nemá cenu bavit. Je to nepodstatné. Buď se vám líbí, nebo ne. Uvnitř pak nečekejte žádné designové výstřelky. Odcházející Focus je poměrně staré auto a je to na něm vidět. Nesmíte na to koukat tak, že je RS auto za víc než milion, ale že vychází ze základního hatchbacku, co stojí třetinu. Jediným ozvláštňujícím prvkem jsou ta krásně tvarovaná Recara. Jsou kupodivu pohodlná i na delší cestě, ale na vystupovaní či nastupování budete potřebovat jeřáb. A taky by mohly mít výškové nastavování, protože ač nejsem žádný obr (184 cm), chtěl bych si sedačku sundat aspoň o dva centimetry dolů. Ale to je klasický nešvar Fordů. Jinak je ale nalezení správné polohy otázkou okamžiku. V tomhle autě je však ztvárnění interiéru až na dvacáté koleji. Tady jde hlavně o použitou techniku a ta je vskutku fantastická. 

Pomalu se rozjíždím, spojka je opravdu hodně tuhá a posilovač volantu jakbysmet. Převodovka má krátké dráhy, ale trochu gumovější dorazy, než bych čekal. Není to taková mechanická cvakačka, jako umí jiní konkurenti. Klidnou jízdou nechávám prohřát provozní kapaliny a zkouším vnímat auto. Jezdil jsem již mnoha auty, ale nepamatuji si, že by nějaké mělo takhle tuhé šasi, jako má právě Focus. Přemýšlím, jestli to není na každodenní ježdění už trochu moc. Na silnicích, o kterých jsem byl doposud přesvědčen, že jsou kvalitní a rovné, mi Focus názorně ukazuje, jak hluboce jsem se mýlil. Ereso se celou dobu natřásá a nervózně poskakuje. Ale pozor, není to takovéto extrémně nepohodlné nastavení, kdy cítíte každého přejetého mravence. RS umí vyfiltrovat propadlý kanál tak, že se rána nedostane až do karoserie. Ale ta celková tuhost je už na hraně použitelnosti, možná lehce za ní. Na to teď ale kašlu, olej je zahřátý, jdeme vyzkoušet co to umí. Podřazuji ze šestky na trojku, zezadu se ozve výstřel jak z dělostřeleckého stanoviště a já se topím hluboko v sedačce. Tohle by teda zatraceně šlo… 

RS třetí generace je vlastně takový návrat k tradici. Všechny RS (Escorty, Sierry a Focus) v historii měly čtyřválcové motory. Až na jedinou výjimku a tou byla právě minulá verze Mk2 s pětiválcem. Spousta lidí přitom návrat čtyřválce odsuzuje, ale z historického hlediska byla anomálií právě ta řadová pětka plná charakteru. Dokáže tedy menší, ale modernější čtyřválec nabídnout podobně podmanivé svezení jako předešlá generace? To si teda zatraceně pište, že ano. Tahle přeplňovaná dvatrojka pochází původně z Fordu Mustang a je jedním slovem báječná. Nabízí ty správné ingredience, které ocení každý automobilový nadšenec. V první řadě je tu fascinující síla. Rovných 350 koní není v dnešní době již žádná extrémní hodnota a někteří konkurenti umí i víc. Ale způsob podání té síly je vskutku podmanivý. Těsně pod 2000 otáček najednou nastane exploze síly a je prakticky jedno, jaký rychlostní kvalt máte zařazený. Focusu se v té chvíli splaší kladiva a ručička otáčkoměru letí vstříc červenému poli. V první chvíli vás ten příval newtonmetrů a kilowattů může trochu zaskočit, ale jakmile si na to zvyknete, pak budete chtít víc a víc. Tohle je ta nejlepší droga, která vyplaví všechny endorfiny. Zapomenout nesmím ani na zvuk, který tohle monstrum umí ze svých koncovek vyloudit. Ten je natolik hutný, že se dokonce musím podívat pod kapotu, jestli tam náhodou není ukrytý jeden válec navíc. A není to jen naladěním koncovek, tady je slyšet i mechanický zvuk přímo od motoru. To je v dnešní době malý zázrak. Povedená je i manuální převodovka, která je dostatečně přesná tak, aby vám na cestě dělala radost. Největším trumfem je však pohon všech kol. 

Po několika dnech strávených v Praze (a cestovat po Praze Focusem RS je trochu masochismus) se konečně dostávám za hranice našeho velkoměsta. Mám dostatek času a před sebou krásné okresky. Ideální kombinace. Začínám pomalu, ale jistě zrychlovat a zkouším poznávat, kde asi leží hranice téhle bestie na kolech. Po první sérii zatáček mám jasno o dvou věcech. Focus je zatraceně rychlý, mnohem rychlejší než já. A za druhé, je trochu těžký, nedá se očekávat, že se protáhne zatáčkou jak lasička. Tohle chce jiný přístup, brutálnější. Oukej, zkusíme to jinak. Blížím se do pravotočivé rychlé zákruty. Lehce ťuknu do brzdy, abych decentně upravil nájezdovou rychlost a ve chvíli kdy se blížím k apexu, dávám plný plyn. Focus přenese točivý moment na zadní kola a doslova mě vykopne ze zatáčky jak dělovou kouli. Rovinka jako kdyby ani neexistovala, tu RS naprosto vymaže z mapy. Přichází ostrá levá. Tentokrát posouvám brzdný bod, co to jen jde. Plné brzdy (mimochodem skvělé, jsou k neutahání), v nájezdu se trochu peru s volantem, protože se rád chytá vyjetých kolejí na silnici. Vjíždím do zatáčky a blížím se k vrcholu. Těsně před ním přidávám a sleduji, jak opět pracují zadní kola. Záď vozu lehce vybočí, rychlé kontra srovná Focus do přímého směru a opět letíme k další zatáčce. Tohle je prostě boží… 

Tím trumfem je speciální pohon všech kol s aktivním vektorováním točivého momentu od firmy GKN. Jsou to nějaké čáry máry s přenosem newtonmetrů na zadní kola a nejenom na zadní. Dokonce umí preferovat i levé či pravé kolo. Bůhví, jestli tam ty newtonmetry přenášejí trpaslíčci na dvoukoláku, či jak to funguje, důležité však je, že je to skvělé (a jestli vás skutečně zajímá, jak to funguje, pak třeba pomůže tohle video). Focus RS je díky tomu úplně jiný, než všechny ostatní moderní hothatche, které nabídnou chladnou efektivitu, neskutečné časy na okruzích, ale zároveň není až taková zábava je řídit. Focus na to jde opačně. Nechlubí se časy na Ringu či jinde, tady jde především o zábavu. Společně s jedničkovým BMW je to jediný hothatch, který můžete řídit plynem. Tady nejsou zadní kola jen aby se neřeklo, tady skutečně pracují. Opravdu dobra práce Forde. Jistě vás také zajímá, jak funguje onen propagovaný Drift mód. Inu, funguje. Není to sice jako čistá zadokolka, tady je potřeba o něco vyšší rychlost a víc prostoru, ale bokem se to poslat dá.

Verdikt 

Původně jsme měli v plánu srovnat tento ostrý Focus s korejským vyzyvatelem na poli hothatchů. Hyundai I30N je totiž velmi povedené auto, které rozvířilo trochu stojaté vody této kategorie. Nakonec srovnání nevyšlo a je to vlastně dobře. Tahle auta jsou totiž zcela rozdílná a jakékoli srovnání by nemělo význam. Ptáte se proč? Hyundai je v podstatě obyčejný hatchback se sportovním nádechem, který je zatraceně rychlý. Klasický kompromis. Ford Focus RS je naproti tomu seriózní sportovní auto se vším všudy, omylem zabalené v hávu rodinného hatchbacku. Je to jediný, v pravém slova smyslu sportovní, hothatch na trhu. Klobouk dolů Forde, tohle se vážně povedlo. Teď už zbývá jen doufat, že nová generace ostrého Focusu, která za pár let nepochybně přijde, bude minimálně stejně tak dobrá, jako je právě ta odcházející. 

Technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec 2 261 cm³
Výkon: 350 koní (257 kW) 
Točivý moment: 470 Nm 
Převodovka: šestistupňová manuální
Maximální rychlost: 268 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 4,7 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 7,7 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 11,4 l/100 km 
Cena s danou motorizací a výbavou: 1 170 400 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Kuře
13. srpna 2018, 09:05
0

To je fakt parádní test, možná nejlepší co jsem o RS četl:)
Á musím teda přiznat, tohle auto mám hodně vysoko na dream listu:)

reagovat
beastar
13. srpna 2018, 12:21
-1

Každého věc, ale fakt nechápu proč:D Jenom nalepit startovní čísla a logo nějaký firmy na kondomy a hurá na erzetu. Nikdy sem auru kolem eresovýho fíkuse nepochopil. Asi to neni kchár pro mě.

Kuře
13. srpna 2018, 12:48
0

Tak ono, když někdo ujíždí na modrým oválu, fandí Hothatchům a úplně moc nemusí Ameriky, tak se dá tak nějak předpokládat, že největšího frajera.... dobře, druhýho největšího, ale GT nechme stranou, bude mít za modlu:) Asi je to o vkusu:)

beastar
13. srpna 2018, 13:00
0

Našel sem positivum. Fakt se mi líbí ty jejich sportovní sedadla. Ok, chápu. Co takhle Mustang?:D Přestože nemusim emerický auta, tak se mi dost zalíbil a to i po krátkým svezení. Tohle mi přijde jak mámy auto na steroidech, ale to je o tom vkusu zasejc. Nechápu proč všechny tyhle auta Háčkem a Golfem počínaje konče Focusem maj tak hnusný interiéry bez jakýhokoliv náznaku originality. Sakra i když sem takovej ken Block že chci tajdleto punkáčský auto, tak mám snad za svůj milion nárok na něco trochu extra? Nebo jak to funguje? :D

Kuře
13. srpna 2018, 13:10
0

Kvůli Stangovi tam padla ta zmínka o těch Amerikách:)
Jako, mě se to auto líbí, líbí se mi hodně a kdyby mi někdo řekl jestli chci Zůstanu zadarmo, tak mu řeknu jo chci. Ale za mega prostě radši RS:)

I kdyz uznávám, někdo kdo se nazývá nadšencem, a dal by přednost hachbacku š turbenym čtyřválcem a nahonem na všechny místo kupé š osmiválcem a nápojem vzadu... To je divnej nadšenec:)

beastar
13. srpna 2018, 13:20
0
Kuře
13. srpna 2018, 13:29
0

Tak oni už to řešili i pánové Hamond š Clarksnem:)

beastar
13. srpna 2018, 13:32
0

Jo, jo to sem taky viděl. Ono se to nedá rozlouskat. To jsou takový ty debaty bez vítěze. Nakonec je to o tom čemu dáš přednost. Kdybych si musel vybrat tak masténg by byl jasná volba. Bílej ,D

Gazdiq
13. srpna 2018, 09:37
2

Opravili už u nových aut ten problem so zatekaním chladiacej kvapaliny do motora?

reagovat
BigBen
13. srpna 2018, 14:48
1

Jo, co jsem někde četl tak to podělal někdo ve výrobě, když do některých motorů Focusů RS namontovali omylem těsnění pod hlavou z Mustanga. Motor je to skoro stejnej, chybička se vloudila...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
13. srpna 2018, 09:38
1

V práci jsme měli tu předchozí generaci s pětiválcem a já se přiznám, že jsem z ní moc odvázaný nebyl. V době pořízení jsem měl doma Mustanga V8 s kompresorem a při tomhle srovnání byl prostě Focus jen vlažný čajíček bez emocí, zato se stejnou spotřebou. Ale ono nebýt toho srovnávání, možná bych to tenkrát hodnotil jinak.
Když přišla na trh tahle generace Focusu, moc se mi ze začátku nelíbila, ale mám pocit, že s modernizacemi se Fordu podařilo udělat fakt pěkné auto, které postupně zrálo a dneska mi to přijde jako jeden z nejhezčích hatchbacků, který se dal na trhu koupit. Verze RS, obzvlášť v téhle barevné kombinaci, je pak podle mně vyloženě sexy. A to říkám já, který by si hatchback asi jen tak nekoupil. :-)
Nejel jsem v tom, ale co jsem tak četl jinde, Ford dokázal postavit skutečně kvalitní sportovní auto. Kdo si ho koupil, určitě chybu neudělal. Nezbývá než doufat, že taková časem bude i nová generace, i když ta mně zatím moc nepřesvědčuje. Design ála starší Hyundai nebo Kia a tříválcové motory s odpojováním jednoho válce mi nějak nejdou pod vousy. Ale věřím, že v podobě ST nebo RS se jim zase podaří vyrobit auto a nikoliv přesunovadlo z A do B. Základy, na kterých se dá stavět kvalitně, rozhodně mají. :-)

reagovat
Kuře
13. srpna 2018, 09:46
0

S mototama nové generace souhlas... aspoň už se tolik nemluví o trivalci i stčku a spíše se skloňuje i pro st tahle dva trojka, to by bylo super:)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
13. srpna 2018, 09:54
0

Já když jsem četl recenzi na nového Focuse a co do toho budou dávat za benzínové motory (diesel fakt neřeším, traktor zatím nepotřebuju, bo nejsem zemědělec a pole nemám), tak jsem nevěřil vlastním očím. Pro mně je to totální degradace auta. Měl jsem možnost nedávno vyzkoušet Kugu s tou 1,5L ještě ve čtyřválci a Focuse s tříválcem 1,0L, obojí fungl nová auta a nějak jsem nenašel důvody, proč něco takového chtít.

Kuře
13. srpna 2018, 11:03
0

Hele, s tím celkem souhlasím, když se psalo že nový Focus bude š benzínem jen tříhrnek, taky sem se zdesil...

Ale s tou 1.5 š tebou nesouhlasím, já vím že pro tebe je to soft drink, ale přesto je to dobrý motor...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
13. srpna 2018, 12:05
0

Spatnej motor to asi nebude, jen to holt moc nejede.

krab
13. srpna 2018, 10:05
0

K RS v Nitrous blue jsem přistupoval asi jako tady "Kuře" s nekritickým obdivem, sledoval všechny recenze atd.

Jenže pak jsem se svezl a to nadšení přeci jen trochu ochladlo. Možná je to jen můj problém a nějak jsem přestal obdivovat silné ostré hatchbacky, ale částečně za to i objektivně může to auto. Dan už chválil, tak já napíšu, co se mě osobně nelíbilo, protože k chválení by taky pár věcí bylo...

1. Focus je velký a těžký - pocitově i na středně široké okresce nepůsobí hbitě
2. Motor je silný v širokém pásmu otáček, snaží se být docela lineární, ale vršek je tupější. I zvuk je bohužel dost umělý
3. Řízení je tuhé, ale ten odpor volantu je umělý a moc necítíte po jakém povrchu a co budou dělat široká 245/35/19 kola
4. Jezdil jsem na něco jako režim "race" a podvozek byl fajn, auto velmi neutrální, ale ta kombinace velikosti auta, hmotnosti + necitlivého řízení znamená, že jedete sice pekelně rychle, ale taková ta jiskra v tom není. Ve skutečnosti je to auto na normální silnici trošku až moc rychlé...

A teď co... Můj idol se rozplynul a já vážně nevím jaký nový ostrý hatchback bych si vůbec na trhu vybral. Budete se divit, ale asi pořád Hyundai i30N. Jenže bych se snažil být vychcánek a počkal až ho někdo po roce a 10 tis km na hrbu bude nabízet za 500 na stole v českých :)
-
Komentář upraven 13. 8. 2018, 10:07:52
-
Komentář upraven 13. 8. 2018, 11:08:00

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
13. srpna 2018, 12:08
2

Ty uz jsi zase opacnej extrem. Pro tebe je zajimava jen krabicka od sirek s kolama, at uz je to cokoliv.

beastar
13. srpna 2018, 12:29
0

Nepůsobí hbitě:D Nesmíš přesednout z Caterhamu. Ne věřím že to není nic extra v rámci třídy to je ale asi dobrý auto. Pořádnej zvuk nemá už dneska skoro nic. 350 horsů je pořád krásnej výkon a ten krouťáček taky ujde stejně nechápu proč bych to měl chtít. Kdybych o něco tak punkově vypadajiciho měl někdy zájem... Jestli bych si snad nekoupil raději to Camaro pro vídláky jak psal Matěj;)

krab
13. srpna 2018, 12:38
0

Tak s Caterhamem srovnat vůbec nejde.. to je jasný. :) Spíš jde o to, že po xx přečtených takhle kladných recenzích usedneš do předváděčky a najwdnou zjistíš, že to až tak zalitý sluncem není. Styl a barva je super, to se mi líbí, ale kdyby to auto bylo teochu kompaktnější, mechaničtější.

Každopádně místo snu o novém RS mám spíš sen vyzkoušet původní MK1 RS.

Kuře
13. srpna 2018, 12:42
0

Tak tenhle sen s tebou docela zdílím:)

Jinak, to je docela vtipný, zrovna ta barva mě až tolik nebere... A vůbec mi ten výběr přišel slabej, zejména potom, v čem se předváděla mk2:)
Líbil by se mi třeba v nějaký peckovní červený:)

beastar
13. srpna 2018, 13:04
1

Já bych to taky s catíkem nesrovnával to byla jenom taková vsuvka. Jestli když si v tom seděl si nečekal něco jako wow to bude lehký roadster v kastli hatchbacku. A ono to bylo jinak.Sny bych vám nebral.Není trochu perverzní snít o něčem jako je Ford? Moje sny jsou asi o pár milionů dražší a o pár set tisíc kusů méně dostupný.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
13. srpna 2018, 15:28
0

Beastar: Jo, tak to mám stejně. Proč taky ztrácet čas sněním o přízemních věcech, když existujou i ty nadpozemský, že? :-)

krab
13. srpna 2018, 15:32
0

Já to myslel tak trochu obrazně :) Taky sním o úplně jinejch autech, nicméně koupit nový/předváděcí RS zas tak moc levná sranda taky neni..

Ju
Junior
13. srpna 2018, 23:00
0

Hlavně když tomu za pár tisíc kilometrů klekne motor :-D z mého pohledu si Ford strašlivě nasral do bot. Předokolky jsou fajn, ne že ne, ale AWD+RWD jsou teprve smetánka. Vstup do segmentu a hned naprostej sprasek. Škoda

Ju
Junior
13. srpna 2018, 23:01
-1

Jo a ze současných hothatchů se mi prostě nejvíc líbí RS3 sedan. Asi jsem divnej :/

jo
johan
14. srpna 2018, 08:59
0

akurat ze sedan asi neni hatch :D

krab
14. srpna 2018, 10:17
0

Problém s tím těsněním pod hlavou je vyřešený. Navíc všechna auta jsou v záruce, takže toho bych se nebál. Dokonce se dá FF RS MK3 pořídit už od 800 tisíc s DPH, respektive 800-900 , je několik lehce jetých / předváděček atd na prodej. Pak je najednou Audi RS3 cenově úplně mimo. I WRX STi nové je cenově o 200 tisíc dražší. A s ním už by se Focus velice vhodně poměřovat mohl.

Určitě si tímhle modelem Ford ostudu neudělal, ve výsledku je to jak psal Dan skvělý hatch. Někde dole jsem četl poznámku od Raspbyho o tom, že koně sportovní auto nedělají a to tak zkrátka je pravda.

Ono je to ale celé relativní. Jako auto na víkendy bych Focuse RS nechtěl. Tenhle styl mě už úplně neosloví, co se týká módu jen tak se jet projet. Na to si vezmu jiné auto. Ale na denní ježdění je pro nadšence jako jsme my tady ( nebo část z nás) je to ideální auto. Modrá se mi extra líbí - na živo fakt pěkná, sedačky Recaro tradičně boží, sedíš vejš ale to už je u Fordů tradice a jízdní projev parádní. Samozřejmě ta hospodárnost tam není, pod 12 litrů to bude jezdit jen hodně stěží, ale to je tak asi jediný co by člověku vadilo. Pokud jezdí mimo město, ne furt jen dálnici a město, kam se to auto tolik nehodí a najezdí nějakých 20 za rok, ne nějakou ultra porci, tak si myslím, je to prostě pro nadšence skvělé denní auto.

Ju
Junior
14. srpna 2018, 22:51
0

Cca příští týden nám v garáži přistane STI, jako výsledek výběrového řízení na srandovní auto na občasné ježdění. V kvalifikaci byli prakticky jenom M2, FoFoRS a STI. M2 vypadla na odporu k BMW a FoFoRS právě na ten motor. Ten tomu udělal v mých očích pověst jak 50i od BMW. Koupil by sis něco, co hned po zavedení do výroby vykazovalo fatální závady? Ikdyby se výrobce dušoval, že už to fakt opravil? Fušerům prostě nevěřím a tak holt mají o prodanej kus míň. Ne, že by je to muselo trápit...

RS3 je cenově mimo, prakticky na úrovni zajetých M3 F80, navíc nemá manuál, ale prostě se mi líbí. Má to tu správnou velikost, může to být sedan a tak...:)

PeterLuk
16. srpna 2018, 23:27
0

Dal by si mu prednosť aj pred Civicom R-Type? Práve nádherné auto to nie je - aj keď teda v premávke vyzerá vážne originálne, agresívne, a nepomýliteľne. Trochu tuzingovo, ale rozhodne nie ako bežný rodinný hatchback. A hoc ma Hondy nijak extra neberú, R-Type bolo vždy meno, a mám od neho vysoké očakávania. Takže by ma zaujímal tvoj názor - ak to už zaznelo, sorry, nečítal som to celé.

BubaaCZek
13. srpna 2018, 15:26
0

Pfffff. Hlavne se nebat to poslat ven pod plnym knedlikem...
Zeby nahrada za S-Max az nebude potreba kocarek? :)

reagovat
Raspby
13. srpna 2018, 19:57
1

Napsáno parádně. Jinak jsem jedinej, koho ta modrá absolutně nebere? Přijde mi taková mdlá a neskutečně obyčejná, stejně jako podobná v M3 nebo i30N - a teď do mě :-D . Já to mám asi holt všechno jinak. Mě z hothatchů netáhne dneska už vůbec nic. To to musí mít hned 350 koní aby to bylo super auto? Ta další generace, na kterou se autor tak moc těší, bude mít 400 koní? 450? A co pak ta další? A všechno to bude z malých čtyřválců, potom už možná tříválců, dvouválců? Jsem už asi jedinej, ale o to víc přísahám na bývalovou grabovu GT86, 200 koní na zábavu bohatě stačí, když je auto lehké, správně naladěné. Jen tu rychlost nedává zadarmo, jako všechna auta dnes. Tam se člověk musí snažit. Ok, tak mě s ní na semaforech předjete současné Clio RS, ale já se u toho budu bavit, on to dostane zadarmo s tím turbem a automatem...no nic trochu jsem odbočil. Je mi jasné, že Focus bude rychlý, velmi účinný, s tím prdícím výfukem ho uslyší celé sídliště, ale....prostě mě to netáhne. Nemá to tu jiskru. Neprobouzí to ve mě tu potřebu ho mít, řídit ho...a nejen Focus, ale ani Golf R, Megane RS (ten současný - velmi opěvovanou minulou generaci bych si zkusil rád), A45 AMG....

reagovat
Po
Pospis
13. srpna 2018, 21:25
0

Modrá je dobrá. V dnešní záplavě aut si přijdu, jako když koukám na černobílou televizi(samá černá, bílá, šedivá a stříbrná). Takže za mě super. Raději růžovým, než jezdit v bílým autě.

Raspby
13. srpna 2018, 21:43
0

To rozhodně...ale mě se tahle modrá prostě nelíbí...stejně jako ta neskutečně plastová šedá od Škodovky. A to o ní někteří mluví jako o neskutečně cool barvě...nějaká hezká žlutá (ala minulé Renaulty RS), nebo červená od Mazdy, nebo ta sytá modrá, co je na Golfu R, to vše je pro mě lepší než tato vybledlá modrá :)

Po
Pospis
13. srpna 2018, 21:53
0

Neviděl jsem to naživo, takže tuto konkrétní modrou nechci hodnotit. Přijde mi taková pastelová, takže se na ní dojdu podívat do autosalonu. Z LCD poznám velký kulový.

Daniel Borský
13. srpna 2018, 22:01
1

Ad barva: tahle modrá v reálu není pastelová nýbrž dost výrazně perleťová a na sluníčku to vypadá fakt moc pěkně. Modrá není zrovna má nejoblíbenější barva, ale tahle je super.
Ad výkon: upřímně tenhle Focus by měl bavil i kdyby měl menší výkon než 350 koní. Protože funguje jinak, než ostatní HH, člověk ho musí vážně řídit.

Po
Pospis
13. srpna 2018, 22:08
0

Já bych bral tu modrou, protože ten zbytek je Bílá Frozen, Šedá Stealth, Černá Shadow, Šedá Magnetic a to je výběr mizernej.

Kuře
13. srpna 2018, 22:59
0

Přesně tak, to už sem tu zmiňoval, já bych vzal asi tu šedou, protože ta modrá mi na to auto fakt nějak nesedí, vydám jednoho dost často a proste... nevím, nějak ta barva ne... až bych skoro přemýšlel o nějakém přelakováni...

beastar
17. srpna 2018, 12:02
1

Šedá jo? Ty voe to je jak na nějakou okyny v eresu. Nejen že to pak vypadá jak služebák oficíra wehrmachtu, ale taky to trochu dneska zavání životem bez fantazie:)) Není nad černou a nebo nad zlatý fólie...

Po
Pospis
18. srpna 2018, 00:11
0

Beastar: znám jednu paní. A tak má páté auto.... a všechny měla ve zlaté barvě........ máš hochu ještě co dohánět :-)
S tím RS je smutný 2 věci, že víc než polovička jsou v naftě - takže nejsou vlastně RS. A už se neprodává benzínová verze. Auto bych tomu neříkal, ale dopravní prostředek to byl dobrej.....



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem