logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

Focus RS 2015: Více síly, méně válců...

Ford Focus by se měl dočkat své vrcholné varianty i v aktuální generaci se sumčí tlamou…

Ford Focus RS Mk.II byl bezesporu jedním z nejvíce diskutovaných hot hatchů historie. To kvůli do té doby nevídané porci výkonu, kterou tento kompakt roztáčel přední kola. 300 koní působilo magicky, krom vlny diskuzí strhlo tohle stádo k výkonové válce i ostatní konkurenci a třídní tabulka technických údajů kompaktních střel působila spíše jako by patřila supersportům z 80. let. Budoucí Focus RS, již třetí v pořadí, by opět měl stanout na vrcholu plebejských zástupců a přisypat obroku do koryta – prý se z něj uživí až 320 koní, alespoň to tvrdí zdrje britského Top Gearu.

lahodný zvuk pětiválce od volva se nekoná, pod kapotou bude čtyřválec známý z mustangu

A co víme ještě? Tak za prvé se představí prý už v příštím roce. Dále, což už je asi všem dlouho jasné, mu bude scházet jeden válec a dozajista i hudební nadání severského pětiválce od Volva, neboť se bude jednat o vylepšený motor 2.3 Ecoboost. Ano, to je ten motor, který mimojiné pohání nový Mustang a u plakátových fanoušků legendárního ponycaru sklidil horu posměšků za zanedbatelný objem a zcela nedostatečný počet válců. Troufám si však říct, že v rámci ostrých hatchbacků nižší střední třídy jej nikdo podobným způsobem zatracovat nebude.

Když se představoval Focus RS Mk.II byl internet plný prohlášení, že pohon 4x4 sice u současné generace chybí, ale ta další jej již nepochybně mít bude. A podle všeho to vypadá, že…   …je to bohapustá lež. Internisti Fordu se dokonce i rozpoměli na stejné výmluvy vysvětlení. Jinými slovy, Focus RS MK.III prý bude (zase jenom) předokolka z toho důvodu, že systém 4x4 by přinesl moc kil navíc. Tečka. Jen v jediné věci bude nové RS zcela unikátní – totiž v počtu dveří.

Toť vše, co přináší Top Gear a nyní nastává čas na autíčkářovskou spekulaci. RS Mk.I disponovalo sice pouhým zlomkem výkonu a rychlosti oproti RS Mk.II, všichni se však shodli, že index bestiality má RS Mk.I mnohonásobně větší. Přestože RS Mk.II bylo na svou dobu jednoznačný konadidát na krále chuligánů ve své kategorii. S přihlédnutím k aktuálním vlastnostem Focusu III si tedy dovoluji tipovat, že RS Mk.III opět přidá na dynamice a bude další černou můrou Hondy (čti: již přibližně dvě století chystaný Type-R konečně vyjede na světlo boží a dohrká se k tomu nejrchlejšímu času na Nordschleife, aby v zápětí přijel FoFo RS a smazal jej), avšak bude zase o trošku zážitkově plošší, než RS Mk.II.
Rýpnutí na závěr – nevím, co designéři provedou se vzhledem, ale s tou sumčí hubou nebo aston martinovským grilem (je jedno, jak to uchopíte) a vykuleným výrazem prostě Mk.III nemůže muskulaturním karoseriim svých předchůdců konkurovat, ani když se zahalí do pláště ze spojlerů.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Komentáře

0 reagovat
Nedy
25. 2. 2014, 10:56

Koukám, že v době internetové je včerejší článek starý. :-) Nebo to tak alespoň vypadá. Dnes např. zde: http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-ford-focus-revealed-exclusive-studio-pictures-and-video je nový FoFo. A mně se třeba líbí...

0
Vavris Vavrisovic
25. 2. 2014, 11:34

a mi se nelíbí a nazval jsem ho tím sumčím-astono martinovským grilem :)
otázkou je, co udělají s RS, už ST má nárazník dosti odlišný...

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte