načítám data...

Fiat Multipla: Nepochopené umění

Často slýchám nářky automobilových nadšenců nad tím, jak jsou všechna auta stejná. Dnes si připomeneme auto, které rozhodně stejné nebylo.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ve druhé polovině devadesátých let vyráběl Fiat auta. Vyráběl spoustu aut. Narozdíl od dnešní nabídky různých variací retroautíčka Fiat 500 (které je ve výrobě již deset let a prodělalo zatím jedinou drobnou modernizaci) pokrýval výrobní program Fiatu základní kategorie automobilů od supermini po velké MPV. V roce 1995 přišla tvarová revoluce, když hranaté karoserie nahradil nový originální designový jazyk použitý na dvojčata Bravo/Brava. A nebylo to vůbec špatné. Úzká přední světla lemovala minimalistickou masku chladiče, což celé dalo vyniknout vystouplým blatníkům. Lehce agresivní příď potom byla doplněna originálním pojetím zádi. Následoval větší model Marea a jako poslední ze sestavy se roku 1998 představilo MPV střední velikosti – model Multipla.

Přestože základní tvarové linie řady Bravo/Brava/Marea jsou na Multiple stále patrné, celkovým pojetím se přeci jen trochu odlišovala. Nebo abych byl přesnější – značně odlišovala. Nebo úplně nejlépe – Multipla se nepodobala vůbec ničemu, co dosud člověk stvořil. Všechno tu mělo být úplně jinak. Pohon, pojetí interiéru, design. Nejpokrokovější vůz ve své třídě, okno do budoucnosti. Multipla získala titul Auto roku magazínu TopGear, časopis Top Car Magazine ji zvolil nejlepším rodinným autem roku čtyřikrát po sobě, dokonce byla vystavena v Galerii moderního umění v New Yorku. Kdo by nechtěl automobil, který předbíhá svou dobu?

Nechtěl ho nikdo. Vůbec nikdo. Design Multiply s dálkovými světly pod čelním sklem Evropa nepřijala. Nebyl úhel, ze kterého by to auto vypadalo normálně. Mimo rodnou Itálii se vůz prakticky neprodával, trochu pomohla až modernizace roku 2004, která odstranila nejkontroverznější prvky a z úplně divné věci učinila jen trochu divnou věc. Tituly nejošklivější auto roku, století, historie a všech dob se vršily a nakonec skončila výroba bez náhrady. A já si myslím, že je to škoda. Ona celá ta podivnost totiž dávala při bližším ohledání smysl.

Začneme vnějším vzhledem. Rodinné auto by mělo nabízet velkorysý vnitřní prostor a to přesně Multipla dělá. Tím, že se karoserie směrem vzhůru jen minimálně zužuje, nabízí zejména v oblasti ramen nadprůměrný prostor. Velká okna navíc interiér prosvětlují a jejich nízká hrana umožní i dětem neomezený výhled ven. Nevýhodou takového řešení je citlivost na boční vítr, která si vyžádala ono zaoblení rohů. Přehřívání interiéru zdatně bránila standardně dodávaná klimatizace.

Exteriér je však jen špičkou ledovce podivností Multiply, ty pravé orgie nápadů se odehrávají uvnitř. Ano, je tu šest sedadel. Toto uspořádání je veskrze praktické, rodiče tak mohou mít nejmladšího potomka mezi sebou vpředu a kompaktní Multipla pobere i větší rodiny. Základem prostorových kouzel je však především rovná podlaha. A ani ta není samoúčelná, ukrývá v sobě prostor určený pro všemožné alternativní způsoby pohonu. Do výroby nakonec přišla jen varianta s plynovými nádržemi na CNG, původní plány však počítaly i s bateriemi či vodíkovými články.

A potom je tu praktická stránka věci. Při vyjmuté zadní řadě sedadel bylo možno obřím víkem zavazadelníku naložit i europaletu a stále jste měli k dispozici tři sedačky. Barevné textilní čalounění dveří i celé přístrojové desky povyšovalo přívětivost interiéru na další úroveň. A nakonec tu byly příjemné detaily jako přesahující plast kliky dveří bránící kolizi dveří s okolo parkujícími auty, velké schránky v interiéru, obří dělená vnější zrcátka a mnoho dalšího.

 

Pokud se vrátíme od novátorských řešení zpět na zem a k použité konvenční technice, potom v útrobách Multiply nalezneme poměrně schopný a odolný podvozek, odolný zážehový motor 1.6 16V, nesmrtelný vznětový 1.9 JTD a třetí možností je povětšinou nefungující systém na CNG. Nebyl by to pořádný Fiat, kdyby všechno fungovalo. U ojetin se potom přidal nešvar olupujícího se pogumování plastů na přístrojové desce. Kromě toho však s Multiplou nebývají velké problémy.

Fiat Multipla tak opravdu byl chytře vymyšleným rodinným přepravníkem, vaz mu bohužel zlomil příliš neortodoxní design. Dnešní elektromobily postavené na ploché platformě by mohly mít jakýkoli tvar karoserie, přesto Tesla moc dobře ví, proč Model S připomíná trochu větší Mondeo namísto nějaké futuristické kreace. Automobil má zkrátka vypadat jako automobil. Přesto je mi Multipla svým bláznivým pojetím sympatická. Člověk nemůže být jen vážný.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jakub Pospíšil
27. října 2017, 09:47
1

Přesně jak píšeš. Párkrát jsem Multiplu řídil a nejezdí špatně. V porovnání třeba s Berlingem je ve všech ohledech lepší. Chvíli jsem o ní i přemýšlel, ale ten vzhled je zkrátka nepřekousnutelnej. Kdyby to byl jen ten exteriér, ale ona i ta přistrojovka je tak inovativní, až je odporná :D

reagovat
liška
27. října 2017, 09:51
0

Diky za clanek, multipla je mi tez sympaticka a rozumove do ni postupne rostu. Tak treba nekdy, aspon na chvili.

reagovat
Radohanno
27. října 2017, 11:08
0

To tvrdím už kólik let..je to super vymyšlená kára a každý si jí všimne..Dodnes má šmrnc.. A narozdíl od bezpohlavních koncernů na ni měli lidi názor...:-)

reagovat
beastar
28. října 2017, 01:04
0

Mám pocit, že to je taky koncern akorát ten se jmenuje FIAT. Jestli myslíš narozdíl od aut koncernu VW tak to si nemyslím na ty lidi taky mají víc názorů než je potřeba;) Stačí se tady mrknout pod články o nich do diskusí. Jinak Multipla možná dnes vypadá ok, ale tehdy to bylo tragické zjevení. Praktičnost ale veliká a spolehlivost slušná..

Va
Vasek7
27. října 2017, 11:26
0

Zdravím,
máte někdo osobní zkušenost s CNG verzí a můžete potvrdit/vyvrátit "povětšinou nefungující systém na CNG."?
Dík...

reagovat
James
30. října 2017, 23:04
4

Už zhruba dva roky provozuji CNG+benzín verzi (Bi-power) a cca tři roky JTD verzi. Oboje předfacelift.

Ano, CNG je poněkud zlobivá, není to ale nic strašného (koupil bych si to znova? jo), Fiat montuje CNG sériově do všech možných svých modelů už hodně dlouho, takže nějakou zkušenost s tím mají. Nikdy mne to nikde nenechalo a v nejhorším je možné prostě přepnout na benzín a jet dál. Ta moje CNG Multipla nejspíš sloužila jako taxík a hlavně poslední roky v ČR jí nikdo nic dobrého evidentně neudělal, takže jde její vrtochy nějak pochopit. Najeto podle budíku cca 209t km (podle stavu sedaček a ovládacích prvků asi jo), rok 2001. Ta moje má nepříjemnou výkonovou díru přesně mezi 2.000 - 3.000 otáček, to je dost otravné a je to věc co mi na tom vadí ze všeho nejvíc, bude něco špatně, možná je to jiným výfukem a tím že jsem na něm moc daleko posunul lambdu, nevím, v CNG opravně na nic nepřišli. Při přepnutí na benzín jde znát že to jede více, krásně plynule v celém spektru otáček. Startuje to vždy na benzín, po pár vteřinách samo přepne na CNG. Přepínat se to dá libovolně tlačítkem na palubce za jízdy. Ukazatel stavu nádrží CNG je dostatečně přesný, že už bude třeba tankovat se pozná tak, že to má menší a menší výkon, začne to občas cukat a mít tendenci chcípat. Na jedno natankování najedu něco přes 300km, až skoro 400km.
Jinak déle to startuje, občas to chcípne, to ale není časté a není potřeba to považovat za problém, to samé psali u recenze zánovní Octavie na CNG, je to prostě vlastnost plyňáků. Spotřeba CNG mi vychází +/- na 6kg/100km, jezdím hodně couračky kdy se to ani neohřeje. Je zajímavé jak se u CNG vůbec nešpiní motorový olej spalinami, je na měrce pořád téměř tak čistý jako nový. 1.6 motor má nějaké komplikovanější nastavení vaček DOHC, při výměně rozv. řemenu je na to potřeba takový spec. přípravek, je ale laciný. Důvod proč to některým lidem podivně vůbec nejede je právě v tom, že mají nevědíc rozhozené časování. CNG Multipla má velmi krátkou převodovku, takže ta 1.6 je ve městě překvapivě svižná, ale na dálnici je problém: optimální cestovní rychlost je tak +/- 110km/h, protože: to točí aspoň pod 4.000 a tedy ještě tak neřve, a hlavně jsem se dočetl něco o tom že hlava motoru nemá ráda když se to déle dusí na max., podpálí se ventily. Možná u Blu-power která je jen na CNG bez benzínu a prý snad je pro to lépe upravený motor, tak ta to možná bude snášet lépe. Člověk si musí rozhodně zvyknout na volnější tempo, asi tak jako se slabší dodávkou. V kopci plně naložené je to nicmoc. Zvyknout se ale určitě dá a nijak už mi to nevadí, tak tam budu o 10 minut později než ty nejrychlejší stíhači v TDIčkách co mě předjíždí jak to jde. CNG se velmi rychle ohřívá a v létě hodně topí, úplně se to peče, ale zase je schopné se to uchladit, to zase jo. I v mrazech to kupodivu startuje bez problémů, narozdíl od některých aut na LPG... Je dobré tam mít kvalitní svíčky i dobré zapalovací kabely, je to na to celkem náchylné. 1.6 nemá hydraulickou spojku jako JTD, ale obyč. lanko, a podle mne má horší lanovody řazení, to moje je nicmoc, má horší chod, tak to jako trochu zadrhává. Řadí ale na druhou stranu pořád spolehlivě. JTD má najeto skoro stejně, má větší vůle v kulise, ale řadí tak nějak hladčeji naprosto bez zadrhávání, ten mechanismus prostě bude asi jiný. Jinak CNG má oproti JTD zvýšený podvozek, což opticky vypadá blbě, ALE: je lepší výhled což mi velmi vyhovuje, a hlavně je mnohem pohodlnější pérování, takové vyloženě houpavé, trochu jako v hydraulickém citroenu. JTD má podvozek úplně jiný, pocitově o dost tvrdší. Je to kvůli tomu že auto je se silnostěnnými bombami na CNG o poznání těžší než JTD. Bomby jsou pod kabinou pod podlahou auta, takže je to slušně vyvážené, těžiště je nízko a nijak to nepřekáží v kufru, to je taky obrovské plus. CNG nemá rezervu pod kufrem jako JTD, buď vozit dojezdovku překážející hozenou v kufru, anebo já vozím sadu na lepení s kompresůrkem.

In general:
- jsem z těch kteří se nakonec dokázali "oprostit", díky tomu že jsem s tím něco najel a tedy už oceňuji že je to auto navržené zevnitř ven a nikoliv opačně. Úšklebky a mindráky ostatních řidičů jsou mi u pr*ele. Vím proč jsem si vybral zrovna tohle a proč mi to vyhovuje. Je to laciný užitečný pracovník na denní pojížďky.
- Podle mne nepřekonatelný poměr funkce / pořizovací cena (viz. současné ceny ojetin, dílů na vrakáči), a je jedno jestli JTD nebo CNG. Toto auto je skutečný funkcionalismus. Kdyby do toho ještě dávali Fiato-Alfí 5ti válce, bylo by to pro mne dokonalé auto a už bych po ničem jiném nikdy nepokukoval. Vím, nějaký Polák si tam dal 5v turbo z Fiata Coupé.
- Interiér je fakt chytře vymyšlený, prostě zmuchlali a zahodili zažitý způsob jak se auta navrhovala uvnitř, a vzali to jinak. Skvělé je si sklopit prostřední sedačky vpředu i vzadu, pak má člověk velmi širokou loketní opěrku se stolečkem a spolujezdec od něj sedí netradičně daleko, což mi velmi vyhovuje, jinak už bych to nechtěl, nesedět na sobě nalepení jako v jiných autech. Jet v tom ve 4 lidech takhle je prostě příjemné, je to takový pohodlný diskuzní klub, taková čajovna. Kvalita zpracování však pokulhává, je z toho cítit že je to takové dost laciné, plasty jsou extra mizerné a některé se časem loupou, jiné se "roztečou" a vypadají pak nechutně upatlané a lepí (to ale dělají úplně stejně i přepínače ve starších Ferrari, ha). Lze s tím ale žít. Výhled kolem dokola je dokonalý a na to si člověk taky rychle zvykne a už bych to jinak nechtěl.
- Kufr je dost krátký, ale je vysoký a široký, a lze si pomáhat vyhozením plata, sklápěním nebo vyhazováním jednotlivých zadních sedaček, to tomu hodně pomáhá. Sedačky jsou lehoučké, mechanismus jednoduchý, ne jako dvoutunová křesla třeba u Multivana.
- Skvěle se s tím parkuje, protože je to krátké asi jako Fabia hatch, a je z toho výborně vidět na všechny strany. Myslím že všechny mají parkovací čidla, ale zlobí.
- Zlobí taky el. sklápění zrcátek, na obou dvou co mám.
- El. okna chodí dost pomalu, takoví umíráčci.
- Podvozek je povedený, je to takové živé a přitom celkem stabilní, jak je to široké a přitom krátké. Má to nezávislé zavěšení vzadu, ale starší ročníky trpí na to, že se postupně zadní ramena vylomí dovnitř, jako u starých Škodovek. Novější to už nedělají, tam to prý nějak vyřešili.
- Celkově bych auto označil za lacino zpracované, je to z toho cítit. Neumím si moc představit jak by to najelo milion kilometrů jako staré Mercedesy, to už bude úplné zoufalé bezdomovecké ležení. Pozinková karoserie a motory by to asi daly celkem v klidu (u CNG nevím viz. podpalování ventilů), ostatní má tendenci stárnout dost rychle, 200t km na hrbu už je dost znát, v tom jsou jiné značky a modernější auta obecně o poznání dále. Spolehlivost podle mne průměrná, ale není potřeba se toho bát, to ne.
- Předfaceliftu pěkně svítí dálky umístěné v mozolu pod předním sklem, dál se mi líbí že potkávací světla jsou u něj ještě skleněná.
- Jak už někdo napsal, předfacelift je ten správně úchylný, pofacelift už znamenal strach Fiatu z prodejních čísel a tedy snahu stát se šedou octávií a tedy nudu. Nicméně pofacelifty jsou novější a kdybych kupoval další Multiplu, z tohoto důvodu už asi půjdu jen po pofaceliftu.
- Pasuje do toho volant z Alfy Romeo 156 "bolt-on",...

Va
Vasek7
06. listopadu 2017, 16:52
0

Dik moc! Dobre popsano!

Safa
27. října 2017, 11:32
0

Multipla je prostě originál každým coulem. Ne nadarmo jsem se v ní chtěl vždycky svést - bohužel, dosud jsem neměl příležitost...

reagovat
Irwinek
27. října 2017, 11:46
0

Navzdory výše uvedenému se mi " nádorák " prostě nelíbí :-(

reagovat
peca
27. října 2017, 12:52
0

Multiplu jsem vzdycky chtel, ale pritelkyne mi porad opakuje, ze jestli si ji koupim ke stavajici Miate, rozejde se semnou :-D

reagovat
tomyks
27. října 2017, 13:06
0

Ta skica s psacim stolem me utvrzuje v dojmu, ze italove jaksi zapomeli na fakt, ze predevsim staveji auto. Mam vyzkouseno, ze je to vazne super prakticke auto s chytrimi resenimi, pohodlne na jakekoliv cestovani i popojizdeni mestem. Ale tak nejak to neni ono, jelikoz vsichni davno vime jak ma auto vypadat, ze jo.

reagovat
ratan groch
27. října 2017, 13:19
4

V ziadnom aute som sa nikdy nezmylil viac ako v Multiple. Ked si moj spolubyvajuci z vysky uz ako ctihodny sudca kupil Multiplu, varoval som ho, ze vyzvem Sudcovsku komoru na jeho vylucenie za dehonestaciu profesie a celeho stavu.
Minuly rok ma vsak vyzval kamarat na vylet jeho Multiplou do Albanska. Aj on tvrdil, ze je to jeho najoblubenejsie auto a to jazdi aj Hondu S2000. Styria chlapi, ktori namiesto cenu benzinu v jednotlivych krajinach riesili, ktory alkohol je v precestovanych krajinach najlepsi a v pripade sporu sa podujali na velky test. Kedze som ako abstinent do hadok prispieval iba svojimi byvalymi skusenostami, je jasne, ze po udere poludnia som bol kazdy den jediny clen posadky, ktory moze riadit auto bez rozporu s pravidlami cestnej premavky.
Za najdolezitejsie rozhodnutie povazujem vybratie prostrednych sedaciek. Okrem toho, ze sme mali vsetci samostatne kresla vznikol v strede priestor, kde sme odkladali najmenej mobilneho clena posadky. Podla miery unavy sme ho poziadali, aby uz nevyvracal ziadne argumenty a hlavne obsah zaludka. Navyse cesty boli balkanske a k pitoresknym vyhladom viedla vzdy klukata cesta.
Tu sa prejavila dalsia vyhoda Multiply. Jej kolesa su umiestnene uplne v rohoch, zadne dobre ze netrcia von a jej stabilita bola vynikajuca. S pribudajucimi kilometrami som ziskal nad autom kontrolu a kedze mi nezalezalo na zivotoch spolucestujucich, tak som dokazal neprijemne zatapat aj ambicioznym jazdcom. Nie tak, aby som ich predbehol, na to som nemal vykon, ale dost na to, aby videli moju ohavnu masku dlhsie nez planovali.
Zaroven som objavil aj povab vyssieho posedu, kedze som chudobny a jazdim na aute ktore ma len dve dvere, nema ani ramy na dverach, nezmohol som sa na TDI a sedim dobre nie na zemi.Po par dnoch som zacal byt podivne podrazdeny, ze ma ostatni nevnimaju ako pana cesty, ktory sa vezie v kociari a pozera na vsetkych zhora.
Presli sme asi 3000 km a okrem benzinu sme nemuseli riesit vobec nic. Spotrebu sme nesledovali, ale tankovali sme relativne zriedkavo, takze bud bola nizka alebo ma velku nadrz. Auto jazdi prekvapivo agilne, uvedomujuc si velkost benzinoveho motora, triedu a primarne urcenie auta.
V neposlednom rade musim zvyraznit aj schopnost parkovania do uzkych strbin, lebo uz aj v takej Tirane, Skopje ci Sarajeve to nie je sranda najst si volne miesto.
V aute sme nikdy nemuseli riesit kto kde sedi, lebo na zadnych sedackach bolo na hlavu aj na nohy dost miesta pre bezneho Slovaka (Slovak= 1,24 Cecha s vynimkou Břízu).
Po prichode domov som ako prve napisal ospravedlnujucu spravu spoluziakovi sudcovi. Blahosklonne prijal moje sypanie si popola na hlavu, ale priznal, ze jeho Multipla uz ma noveho pana a aj on presiel do modrobielej vrtule.
Multipla je vynikajuca, nebral by som ho ako jedine auto, ale beriem ho ako jedinecne.


reagovat
skodafil
27. října 2017, 13:28
1

Hele to je snad lepsi nez vlastni clanek. Mne se Multipla hrozne libi, ale neni k mani s V8. Nebo aspon o takove nevim.

Jakub Pospíšil
27. října 2017, 14:47
5

Ještě k tématu.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. října 2017, 15:11
0

Může to mít sebelepší technický řešení, ale když je to hnusný jak paviání prdel, tak to nezachrání nic a ty prodeje tomu evidentně odpovídaly. Je fajn, že to mělo spoustu užitečných vychytávek, ale nějak soudruzi z Turína zapomněli najmout někoho, kdo by jim navrhnul auto a ne karikaturu na něj. Za mně jedna z nejhnusnějších věcí na kolech, která se kdy pohybovala po silnicích.

reagovat
beastar
28. října 2017, 01:00
0

Evropský Aztec no. Vychytavky ok, zbytek je tristní. A prodává i vzhled mimo jiné.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
28. října 2017, 06:14
0

Prodava hlavne vzhled. Nikdo se doma nechce koukat na auto, co vypada jak blitky.

PepaSFI
28. října 2017, 09:25
0

je to trochu jinak. Většině, tedy té mase pouhých uživatelů je dohromady úplně jedno v čem jezdí a jak to vypadá. Ale hodně dají na to co na to řeknou sousedi, příbuzní, chlapi z práce. Myslím že většina lidí tady má nebo přinejmenším někdy měla auto které do toho nezapadá. Takové to "kup si nějakou škodovku, co budeš dělat s takovým japonským, americkým, italským, anglickým křápem, dyť to hrozně žere, nemá to kufr, je to hnusný, nemá to sedadla". A Multipla je prostě další takové divné auto co není pro každého.

PE
PEdr.0
27. října 2017, 15:43
6

Kdysi dávno jsem navštěvoval jednu slečnu, která Multiplou jezdila. A musím říct, že na jistý druh aktivit je Multipla perfektní auto! Dokonce si pamatuju, že jednou v zimě, to muselo být tak minimálně -10°C jsme zaparkovali na takovém kopci, kde šíleně profukovalo, ale Multipla se nedala a i přes ty obrovské prosklené plochy to uvnitř vytopila na velice přijemnou teplotu. A taky ta příjemně velká madla na dveřích jsou v určitých ohledech praktická.

reagovat
Krystof P.
27. října 2017, 17:30
3

Asi se ti to líbilo, což by značilo, že si slečna pořídila Multiplu za nějakým účelem, měla už zřejmě totiž něco najeto(slečna, ne Multipla) :D
Je fajn, že ještě žijou pravý nymfomanky, který si nestydí koupit auto pro "zábavu" tak, jak to my děláme s Multivanem v lůžkový úpravě !

PE
PEdr.0
27. října 2017, 18:00
1

Multipla byla její mámy, ne slečny. Slečna však velice brzy pochopila, v jakých disciplínách toto vozítko vyniká a ráda si ho půjčovala :D
Slečna už něco málo najeto měla, ale nebylo to tak strašný, terminologií osazenstva tohoto serveru by se dalo říct, že byla čerstvě zajetá.

PepaSFI
27. října 2017, 19:19
2

vzhledem k velikosti oken mi toto využití připadá poněkud exhibicionistické.
Je to fajn auto, bohužel nepochopené. Holt spousta lidí akceptuje jakékoliv auto pokud to bude šedá oktávka. Kdo se neumí přenést přes dogmata a předsudky, jeho chyba. Mně se naopak nelíbí ta inovace, naprosto to ztratilo tvář, veškerá originalita je pryč, zůstala jen nuda.

JLK
28. října 2017, 10:17
0

PepaFSI: treba byla multipla tonovana jako mafiansky kocar =D

Skipper
27. října 2017, 20:50
2

Tohle auto mám na svém seznamu - jednou si ho pořídím. Spolu s Citroenem XM, Roverem 75, atd,

reagovat
Kryton2X4B-523P
29. října 2017, 20:38
3

To se takhle jednou tři opilí designéři od Fiatu hádali, kdo bude sedět vepředu......;-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem