Vůz, kterého se vyrobí pouhopouhých 10 kusů, nese příznačný název J50, jenž poměrně jasně odkazuje na padesát let fungování značky v Japonsku. Jako základ posloužila běžná verze 488 Spider, ovšem se zcela novou karoserií a také s nějakým tím koníkem navíc.
Patrně nejvíc překvapující je na celé věci design, který se vydal naprosto odlišným směrem, než bychom za běžných okolností čekali. Vertikálně postavená světla standardního modelu byla vyměněna za úzké, horizontální štěrbiny a příď vozu opticky snižuje i černá linie, oddělující kapotu a blatníky od nárazníku. Střechu bychom zde hledali marně. Místo ní zvolilo Ferrari návrat ke klasickým targám let dávno minulých.
V zadní části auta se vedle vypouklých, komplikovaných blatníků s nádechy vzduchu, objevují klasická čtyři kulatá světla a také vystupující černý spojler. Osmiválec se dvěma turby je skryt pod kouřovým plexisklem, takže se lze jeho krásou pokochat libovolně a kdykoliv. Ke standardnímu výkonu 660 koní dostalo J50 dalších 20, takže je tu připraveno 680 italských poníků. Veškerá ostatní technika je prakticky beze změn.
Jak již bylo řečeno, Ferrari vyrobí jen 10 kusů J50, z nichž každý bude vycizelován na míru novopečenému majiteli. Co se ceny týče, ta uveřejněna nebyla, ale lze se domnívat, že je zde aplikována klasická logika „musíš se ptát na cenu = nemáš na to“.
Zbývá už jen jedna jediná otázka, týkající se budoucího designu značky. Je zřejmé, že J50 slouží se svým inovativním vzhledem jako jakýsi „předjezdec“ budoucích modelů. V nadcházejících letech se tedy může stát, že další, běžnější modely Ferrari, dostanou podobné prvky jako právě J50.









Goldies
13. 12. 2016, 23:38Tak tohle Ferarko se fakt povedlo! Pomdlouhe dobe e opet zaujali svi designem... Akorat nevim... Trochu v to vidim NSX...