logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Ferrari slaví kulatiny! Vzniklo před sedmdesáti lety

Ferrari není sice právě lidovou automobilkou, ale v roli „aut z plakátů“ fungují rudé vozy z Maranella po celém světě.

O to větší sláva nastane, když ikonická italská automobilka oslaví nějaké to kulaté výročí, jako právě teď. Zrovna včera, 12. března, to bylo 70 let od chvíle, kdy otec zakladatel Enzo Ferrari nastartoval první vůz se vzpínajícím se koněm ve znaku a vydal se na testovací jízdu do ulic italského města.

Jednalo se o model 125 S, disponující dvanáctiválcem z per inženýrů Gioacchina Colomba, Giuseppe Bussa a Luigiho Bazziho. Pouhé dva měsíce od první jízdy v březnu 1947, vydalo se Ferrari 125 S na trať Piacenza Circuit a posléze i zvítězilo v prvním závodě.

Od té doby uplynulo 70 let a my musíme uznale pokývat nad faktem, jak ucelená historie se za Ferrari ukrývá. Oněch 70 let je totiž lemováno výhradně sportovními modely a to bez výjimky. Ferrari až dodnes nikdy nevyrobilo žádné SUV, žádné dieselové auto, zkrátka a dobře se vždy drželo svého směru, nastoleného na samém začátku. Samozřejmě, že tu byl třeba okamžik, kdy Ferrari málem skoupil americký gigant Ford, ale i z této situace automobilka vybruslila víc než elegantně.

Svoje sedmdesátiny oslaví italská značka jak se sluší a patří. Během celého letošního roku budou probíhat bujaré oslavy po celém světě, z nichž ty největší se odehrají 9. a 10. září přímo v Maranellu. A chybět nebude samozřejmě ani speciální model, připomínající 70 let existence. Pro toto výročí se jím stalo otevřené LaFerrari Aperta v černé barvě, zdobené speciálními plaketami.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
H_F
20. 3. 2017, 12:58

ke 40. vyroci sme meli f40
k 50. f50
k 60. scaglietti 60th aniversary
z logicke posloupnosti se na to letos fiatrerri radsi vysral
i ty posledni modely typu 488 nebo gtc4lusso sou akorat prejmenovany facelifty
laferrari radejc nedovolej nechat testovat a porovnavat s konkurenci na okruzich, protoze by se ukazalo, ze ze svaty trojice je nejhorsi, a i kdyz ma dobrej den a nezacne zrovna horet, tak ho porad v klidu vyskoli desetkrat levnejsi produkcni auto
mozna ted veskerej zbylej potencial cpou do f1, protoze aspon k tomu vyroci by mohli po deseti letech, co dostavaj nalozeno or redbullu a merglu, zas jednou vyhrat pohar

0
PeterLuk
21. 3. 2017, 19:10

Tiež je to podľa mňa trochu škoda... Pri podobnej príležitosti vznikla úchvatná F40, môj detský sen F50 ako aj "formula do premávky" Enzo... a teraz "nič"? Taktiež Ferrari v súčasnosti neponúka auto s dizajnom od Pininfariny, čo je tiež trochu nezvyčajné. Niekde som ínáč čítal, že sa FCA postupne zbavuje akcií vo Ferrari. Neviem, nakoľko je to pravda, alesnáď by za tým mohlo byť aj to?

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte