O to větší sláva nastane, když ikonická italská automobilka oslaví nějaké to kulaté výročí, jako právě teď. Zrovna včera, 12. března, to bylo 70 let od chvíle, kdy otec zakladatel Enzo Ferrari nastartoval první vůz se vzpínajícím se koněm ve znaku a vydal se na testovací jízdu do ulic italského města.
Jednalo se o model 125 S, disponující dvanáctiválcem z per inženýrů Gioacchina Colomba, Giuseppe Bussa a Luigiho Bazziho. Pouhé dva měsíce od první jízdy v březnu 1947, vydalo se Ferrari 125 S na trať Piacenza Circuit a posléze i zvítězilo v prvním závodě.
Od té doby uplynulo 70 let a my musíme uznale pokývat nad faktem, jak ucelená historie se za Ferrari ukrývá. Oněch 70 let je totiž lemováno výhradně sportovními modely a to bez výjimky. Ferrari až dodnes nikdy nevyrobilo žádné SUV, žádné dieselové auto, zkrátka a dobře se vždy drželo svého směru, nastoleného na samém začátku. Samozřejmě, že tu byl třeba okamžik, kdy Ferrari málem skoupil americký gigant Ford, ale i z této situace automobilka vybruslila víc než elegantně.
Svoje sedmdesátiny oslaví italská značka jak se sluší a patří. Během celého letošního roku budou probíhat bujaré oslavy po celém světě, z nichž ty největší se odehrají 9. a 10. září přímo v Maranellu. A chybět nebude samozřejmě ani speciální model, připomínající 70 let existence. Pro toto výročí se jím stalo otevřené LaFerrari Aperta v černé barvě, zdobené speciálními plaketami.









H_F
20. 3. 2017, 12:58ke 40. vyroci sme meli f40
k 50. f50
k 60. scaglietti 60th aniversary
z logicke posloupnosti se na to letos fiatrerri radsi vysral
i ty posledni modely typu 488 nebo gtc4lusso sou akorat prejmenovany facelifty
laferrari radejc nedovolej nechat testovat a porovnavat s konkurenci na okruzich, protoze by se ukazalo, ze ze svaty trojice je nejhorsi, a i kdyz ma dobrej den a nezacne zrovna horet, tak ho porad v klidu vyskoli desetkrat levnejsi produkcni auto
mozna ted veskerej zbylej potencial cpou do f1, protoze aspon k tomu vyroci by mohli po deseti letech, co dostavaj nalozeno or redbullu a merglu, zas jednou vyhrat pohar
PeterLuk
21. 3. 2017, 19:10Tiež je to podľa mňa trochu škoda... Pri podobnej príležitosti vznikla úchvatná F40, môj detský sen F50 ako aj "formula do premávky" Enzo... a teraz "nič"? Taktiež Ferrari v súčasnosti neponúka auto s dizajnom od Pininfariny, čo je tiež trochu nezvyčajné. Niekde som ínáč čítal, že sa FCA postupne zbavuje akcií vo Ferrari. Neviem, nakoľko je to pravda, alesnáď by za tým mohlo byť aj to?