Zatímco mnozí výrobci sportovních a supersportovních aut přistupují k volání po praktičnosti tím, že vyrobí velké SUV, Ferrari se postavilo k tomuto druhu poptávky po svém. Jejich praktické auto je totiž třídveřový shooting brake, který hrabe všemi koly, reálně se do něj vejdou čtyři lidé a uveze lyže. Jeho design sice vyvolává lehkou kontroverzi, ale rozhodně se nedá říci, že by nebyl líbivý. K dobru mu budiž připsán i ten fakt, že je pro italskou automobilku o hodně důstojnější, než monstrum s proporcemi, hmotností a elegancí paneláku.
No a tak se Ferrari FF po pěti letech dočkalo faceliftu, v rámci kterého se mu dostalo nejen lehkého přepracování, ale i změny jména. Ferrari FF tak oficiálně zaniká a nový název zní Ferrari GTC4 Lusso. Na první pohled viditelné změny spočívají v jinak tvarovaném předním nárazníku a jiném zadním difuzoru, přičemž oba tyto prvky prý výrazně přispívají k aerodynamice. Záď hostí i pravděpodobně nejvýraznější poznávací znamení celého faceliftu, kterým jsou čtyři koncová světla namísto stávajících dvou. Uvnitř kabiny se nachází o něco menší volant a také nový infotainment s desetipalcovou obrazovkou.
Pod kapotou stále třímá italský plnokrevný hřebec, pyšnící se dvanácti válci a mohutným objemem 6.3 litru. Už tak impozantní dosavadní výkon se ještě rozrostl a konkrétně přiskočilo 29 koní, takže výsledné stádo má 680 hlav. Točivý moment nabyl hodnoty 683 Nm, přenášených skrze specifický systém pohonu na všechna čtyři kola. Díky těmto hodnotám a dvouspojkové převodovce, zasprintuje GTC4 Lusso z nuly na sto za 3,4 sekundy. Maximální rychlost 355 km/h zůstala nedotčená a upřímně, víc ani není potřeba.
Další z novinek je i fakt, že všechna čtyři kola, krom toho, že zabírají do asfaltu, umí také zatáčet. Elektronicky řízené natáčení zadní nápravy pracuje s elektronickými tlumiči a elektronickým zadním diferenciálem a celé je to pospojováno skrze chytrý systém Slip Side Control. Podle Ferrari se tak nemusíte bát ani při nestandardních situacích, jakými jsou namrzlé nebo zasněžené silnice.
Ferrari GTC4 Lusso zažije svou premiéru před veřejností na začátku příštího měsíce, kdy se objeví na autosalonu v Ženevě. Otázkou zůstává snad jen cena, která by ale měla být o něco vyšší, než v případě dosluhujícího FF.












Nezn.uživatel
9. 2. 2016, 18:33Takze ono uz to nebude FruFru Ferrari? :-D No popravde, s timhle nazvem to taky moc nevyhrali. Design je sice o neco zajimavejsi, ale i tak jsou ty celkovy proporce nejak zvlastne nesourody.
Viper
9. 2. 2016, 19:19Název se mi teda osobně víc líbil starší, tohle už je zbytečně komplikované a FF bylo perfektně výstižné (Ferrari Four). Ale musím se přiznat, že ten design má u mě zvláštní místo. To auto je prostě zvláštní, trochu divné, ale naprosto svébytné a charakteristické.
Nezn.uživatel
9. 2. 2016, 19:24ForFour, alias pro mne FruFru, bylo urcite lepsi. To auto je urcite vyjimecny, svebytny a luxusni, s aurou nedosazitelnosti pro normalniho smrtelnika, ale stejne jsou ty tvary nejaky zvlastne nesourody a jako celek to pusobi diskutabilne.
jk
10. 2. 2016, 01:05Ošklivé káčátko :-D Víte hovno, FF i toto jsou TOP auta.