Automobilový design je věcí čistě subjektivní – ale zatím jsem nepotkal snad nikoho, kdo by považoval současnou generaci Ferrari California za krásné auto. Podle některých je relativně přitažlivá, podle jiných je ošklivá na to, že jde o Ferrari, a podle dalších by byla ošklivá, i kdyby nosila libovolnou jinou značku.
Pokud patříte do kterékoliv z těchto skupin, máme pro vás dobrou zprávu – příští California sice pořád bude těžký křižník bulvárů, postavený na platformě Maserati, ale přinejmenším bude jako Ferrari vypadat. Takže pokud jste už unaveni věčným vyděláváním milionů, cítíte příchod krize středního věku a chcete si udělat radost – počkejte ještě chvíli. Na novou Californii sbalíte o 174,982% více dvacetiletých zlatokopek než na tu starou.
Na novou Californii sbalíte o 174,982% více dvacetiletých zlatokopek než na tu starou
A co je ještě lepší? S novou Californií ušetříte za benzín! Pod její mnohem elegantnější kapotou se totiž bude namísto současného atmoférického osmiválce o objemu 4,3 litru skrývat downsizovaná pohonná jednotka… osmiválec se dvěma turby a objemem 3,8 litru. Dá se očekávat výkon něco přes 500 koní, podobný jako u Maserati, a mnohem nižší tabulková spotřeba než u současné generace.
Že downsizované motory žerou málo jen na papíře? Ano – na papíře, a když s nimi jezdíte jako důchodce a nevyužíváte potenciálu. A protože potenciál pětisetkoňového monstra většina majitelů nevyužije nikdy a ten zbytek jen občas a povětšinou na okruhu, dá se očekávat, že nové Ferrari bude mnohem více "eko" i v reálném světe!
No není to skvělé? Nebo byste raději předchozí oturbené Ferrari – maličkou, nepohodlnou, žravou, nebezpečnou a také fantasticky zábavnou F40?
A jak se těšíte na Ferrari, které bude znít nějak takhle?



Timie
12. 2. 2014, 15:08Mne sa tieto "tlusté" Ferrari (táto California, 599) páčia viac než tie vychudnuté (458, LaFerrari)...