Jak Boxster, tak i Cayman, sjednotí se nově pod číslovku 718, za kterou se bude uvádět označení modelu, na které jsme byli zvyklí dosud. A jako první byl virtuálně vypuštěn otevřený 718 Boxster, pochopitelně včetně silnějšího bráchy 718 Boxster S.
Nebojte se ničeho. 718 Boxster pořád vypadá jako Boxster, a na místě jsou tak pořád blbé vtipy typu „vždyť já vůbec nepoznám, na kterou stranu jedeš“ nebo „myslíš, že bys mě mohl ostříhat?“ Přesto, že je model po faceliftu podobný tomu předchozímu, odehrály se změny na každé pídi auta. Porsche uvádí, že kromě víka zavazadelníku (pro pomalejší, to je to vpředu), čelního skla a stahovací střechy, je každý karosářský díl zcela nový.
Porsche zůstalo Porschetem i v interiéru. Před řidičem se skýtá pohled na velký otáčkoměr, vrcholek palubní desky potom patří nezbytným stopkám. Dokonce i klíč se vkládá do zapalování nalevo od volantu, takže pravého majitele lze stále poznat podle toho, do které ruky jej napoprvé vezme.

Dost možná nejzásadnější změny probíhaly pod kapotou (tentokrát pod tou zadní). Odsud Porsche vyhodilo atmosférický šestiválec, aby jej nahradilo menší, pouze čtyřválcovou jednotkou s přeplňováním. Výkony jsou však více než důstojné. Dvoulitr v základním modelu má 300 koní a z nuly na sto dovede pelášit za 4.5 sekundy. O půl litru větší motor ve variantě S má koní hned 350 a dosažení stovky mu zabere jen 4 sekundy. Jak základní model, tak i „eSko“ můžete si dopřávat buď s manuální převodovkou, nebo s upravenou, úspornější verzí dvouspojkového ústrojí PDK. Zajímá-li někoho spotřeba, tak ta upadla o 13 %. V technických datech se pak jistě objeví nějaká rozkošná hodnota průměrné spotřeby, která pravděpodobně nebude přesahovat šest litrů na sto.
Vedle nového pohonného ústrojí, pyšní se nový 718 Boxster také vylepšeným řízením, které je o deset procent přímější, než dosud. Co konkrétně si máme pod touto hodnotou představit, to úplně nevíme. Pevně doufáme, že „o deset procent přímější“ znamená o deset procent rychlejší převod. O zavěšení se mohou starat buď klasické pasivní tlumiče, nebo aktivní odpružení Porsche Active Suspension Management (PASM).
Cena nové, lepší, hezčí a rychlejší auto, začíná v USA na 56 000 dolarech (1.4 milionu korun) za obyčejného Boxstera. Zatoužíte-li po 718 Boxster S, vytasíte přinejmenším 68 400 dolarů (1.7 milionu). První dodávky zákazníkům proběhnou v červnu, takže je vše načasováno tak akorát na začátek léta a tedy sezóny bez střechy.














Evlo
27. 1. 2016, 13:27Furt ty zaslepky misto tlacitek u radici paky? Achjo.
Viper
27. 1. 2016, 14:36No jo no, přece nebudou vyrábět několik různých plastů. Navíc takhle lze sockám stále elegantně připomínat, že si měly připlatit za víc výbavy :-)
Evlo
27. 1. 2016, 15:24Na fotce je ale nejvyšší výbava.
Nejspíš člověk co na to auto opravdu má, tohle neřeší.
Goldies
27. 1. 2016, 22:31Spos to bude tim, ze to je/bude shodne i s jinymi typy aut a tam pujde jeste nejaky ten butonek dodelat :-)
Aleš
27. 1. 2016, 16:08Takže jestli jsem to dobře pochopil tak nový Boxster je moderním následovníkem Deanovi 550. Vždyť i 550 měla pokud se nepletu 4 válec. Mě se líbí.
Adam
27. 1. 2016, 16:28R4 je jenom pro základ a S, nebo už do žádnýho Caymanu/Boxteru nepude H6?
Viper
27. 1. 2016, 16:33Tak zatím je k mání stále třeba Cayman GT4, nicméně obávám se, že všechny další modely už budou pouze čtyřválce s turbem...
JV
27. 1. 2016, 16:43Otázka? Proč nedělají 6ti-hrnky dvoulitry? Z logiky věci musí mít stejný výkon a emise jako stejně výkonné 4 hrnky ne?
A bylo by to mnohém víc sexy. Nemůže to být o tolik dražší přece.
johan
28. 1. 2016, 08:26tak to si velmi jednoducho predstavujes
Liqid
27. 1. 2016, 20:13Ten džojstyk pod volantem je teda hodně vtipnej.
dave
28. 1. 2016, 02:19Jako vždy to bude jedno z nejlepších řidičských aut
Jako vždy to bude rychlejší, než je zdrávo aby sis užil dost srandy
Jako vždy tě to bude bavit po cestě do práce, na okresce i okruhu
Jenže už to bude mít jen 4 s turbem místo 6 atmo a to je pro mě prostě navždy smutné, když si vezmu, kolik se jich celkem prodá a jakou ekologickou katastrofu by ty dva válce navíc na zeměkouli napáchaly ... achjo ...
Maros
28. 1. 2016, 10:12Myslím že 4 valce nie sú dielom čistej ekológie. Porsche nasadilo novú platformu motorov, kde škálovanie rieši primárne počtom valcov.
Vavris Vavrisovic
28. 1. 2016, 12:07Dave, vyjádřil si docela přesně moje pocity :-) Je to škoda.