načítám data...

Facelift Mercedesu Třídy V: Úspornější a luxusnější

Po pěti letech na trhu dostala třída V značky Mercedes-Benz facelift. Nejvíce změn se událo uvnitř, zvenčí budete hledat rozdíly obtížněji.

zobrazit celou galeriiNovinky: Facelift Mercedesu Třídy V: Úspornější a luxusnější

Ne snad, že by vzhled osobní dodávky, nebo také MPV, potřeboval nějakých zásadních změn. Třída V je na trhu od roku 2014 a vypadá stále svěže. Nedávno jsme ji prověřili v redakčním testu a zjistili, že se stále jedná o velmi konkurenceschopný stroj. Současně jsme zjistili, že bychom si přáli nový infotainment, který se nazývá MBUX. 

Facelift bohužel tuto změnu nepřinesl, tedy aspoň prozatím, dá se však očekávat, že systém přibyde v rámci modernizací s novým modelovým rokem. Jaké jsou tedy novinky?

Nejprve designové změny. Nový je přední nárazník s velkým vstupem vzduchu, verze AMG má pak novou čelní masku. Paleta laků se rozšířila o červený, modrý a šedý odstín, nově máme na výběr také další designy kol. Přibyl také další druh kožených potahů sedadel a dekor palubní desky v proužkovaném vzhledu již známém ze sedanů výrobce. Změnily se také výdechy ventilace. Celý interiér se tak přibližuje současné nabídce jiných modelů značky.

Zvláštní zmínku však zasluhuje další položka příplatkové výbavy interiéru. Tou je možnost nahradit druhou řadu sedaček za dvojici vpravdě luxusních křesel nejvíce připomínajích ta, která potkáte v první třídě letadel nebo soukromých tryskáčích. Elektricky polohovatelná sedadla s nastavitelnou podporou lýtek jsou vybavena masážní funkcí, chlazením i vyhříváním. Hlavovou opěrku doplňuje měkkoučký polštářek. Již tak velmi pohodlný šestimístný vůz nabídne další možnosti jak komfort na palubě ještě vylepšit. K tomu dopomůže také tišší jízda, o kterou se postará nový motor.

OM654, tak se jmenuje naftový čtyřválec, který se usadil pod kapotou vozu. Nejen, že slibuje o 13% nižší spotřebu paliva, ale také lepší kultivovanost. V250d produkuje 190 koní a 440 Nm točivého momentu. Nejzajímavější je však nová verze V300d, nabízející 239 koní a 500 Nm točivého momentu (530 v overboostu), která na stovku zrychlí za 7,9 sekund. S motorem spolupracuje nový devítikvalt 9G Tronic z dílen Mercedes-Benz.

Uvedené změny se kromě osobních dodávek třídy V týkají také obytných vozů řady Marco Polo a Marco Polo Horizon. 

Komu nafta nevoní, ten se může těšit na ženevský autosalon. Proč? Tam Mercedes představí svůj koncept EQV, rozšiřující portfolio elektromobilů s třícípou hvězdou. Více se dozvíte již 5. března.

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mini Cooper S R56 2008
Mini Cooper S R56

2008 rok výroby
128 koní výkon
1 600 ccm objem

Ford Mustang 3.7 V6 2016
Ford Mustang 3.7 V6

2016 rok výroby
227 koní výkon
3 690 ccm objem

Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998

1993 rok výroby
142 koní výkon
3 800 ccm objem

Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive

1996 rok výroby
167 koní výkon
3 000 ccm objem

Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor

1990 rok výroby
160 koní výkon
1 840 ccm objem