načítám data...

Facelift Arteonu přinesl kombi s ne zas o tolik větším kufrem

29. června 2020, 14:35 20 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Kromě kosmetických vylepšení a nové karosářské varianty se dočkáme tři sta dvaceti koňové verze R.

zobrazit celou galeriiNovinky: Facelift Arteonu přinesl kombi s ne zas o tolik větším kufrem

Byla to jen otázka času, kdy se nejluxusnější Volkswagen dočká evropany milované verze kombi. Tento historický milník přišel letošním faceliftem, který ale kromě “stěhovácké” varianty přidává i další zajímavé možnosti. Tedy – s tou stěhováckou variantou je to trochu ošemetné. Verze nazvaná shooting brake (protože kombi je v poslední době málo cool pojmenování) má totiž oproti liftbacku zavazadlový prostor větší o pouhé dva litry objemu.

Zajímavější je skutečnost, že po sklopení sedadel vznikne v zadní části Arteonu plochý prostor o délce 209 cm, což je asi informace, kterou běžný kupec Arteonu nijak zvlášť neocení, ale ti z nás, kteří máme zálibu v roadtripech a přespávání v kufru kombíku už začínáme googlit předpokládaný pokles hodnoty a z něho vyplývající ceny ojetin. 

Co se týče změn na “obyčejném” Arteonu liftback, došlo k přepracování mřížky chladiče a pár dílčím změnám v grafice světel, které pravděpodobně trénované oko ani nepostřehne. Stehně tak dojde i k několika úpravám v interiéru, budoucí majitelé se můžou těšit na propracovanější ambientní osvětlení, dotykový panel klimatizace a další vychytávky, které si moderní doba žádá.

Zajímavější je oznámení varianty “R”, která bude mít mezi zadními koly elektronický samosvor a na všechna kola pošle 320 koní. Ortodoxní petrolheady (i když – který ortodoxní petrolhead by pokukoval po Arteonu?) pravděpodobně zkrame fakt, že tuto motorizace lze objednat pouze s dvouspojkovou převodovkou, z obchodního hlediska to ale dává dokonalý smysl. Arteon jako drtič okresek a nástroj na hledání radosti z řízení by totiž opravdu nedával nejmenší smysl.

Kromě “ostré” verze bude k dispozici i motorizace známá ze Superbu iV, čili plug-in hybrid s výkonem 218 koní. Faceliftovaný Arteon jde do prodeje na začátku příštího roku, ceny zatím nejsou známy. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
29. června 2020, 15:49
1

Škoda Rapid ve verzi 'Shooting Brake' :D má taky menší kufr než má sedan.

reagovat
Tomáš Trýska
29. června 2020, 19:28
0

Nebýval pojem "shooting brake" určený pro dvoudvéřové kombíky?

reagovat
sheogh
29. června 2020, 19:51
4

Nebo to tady proste znamena to, co to znamena :-D Strilejici brzda :-)

Jimi
29. června 2020, 22:28
2

Každý "hezčí" placatější sedan/liftback je už (gran)coupé, a tak se pokračuje v překrucování původních významů pojmů... chudák děcka, budou z.toho "nejako zmätené... "

ratan groch
30. června 2020, 18:20
3

PRE TOMASA:
Bol to povodne nazov pre dvojdverove kombiky, ale nie len tak hociake. Specialne na take, ktore sa pouzivali na cestu na hon lisiek a inej lesnej havede, kde si dal dozadu pusku a psa a popri tom si bol z aristokratickej rodiny.
Ale kedze sa zakazal hon na lisku (vraj to nebolo uplne fair pre lisky), tak shooting brake by ako typ auta musel zaniknut. Preto bol neskor nazov pouzivany aj pre auta, ktore sa nepouzivali na hony, resp. im boli na hony vzdialene. Odtial teda pochadzal nazov SHOOTING.
BRAKE cize brzda, bola povodne tyc, ktora na konskych povozoch branila konom cvalat. Proste ak sa rozbehli, tak si udierali zadne nohy do tej tyce a mohli chodit len pomaly. Neskor ako BRAKE nazyvali konske povozy. A ked ich vystriedali auta, tak v hovorovej reci ostali BRAKE aj auta.
Shooting brake teda boli auta na hon.

Upozornenie:
Niektore udaje v tomto prispevku sa zakladaju na pravde.

Csaba
29. června 2020, 20:25
1

Tenhle Arteon kombi je asi jediný současný fašistovágen který se mi opravdu líbí. Obecně se mi teda kombíky líbí víc než sedany.
Ta modrá mu moc sluší.

reagovat
beastar
29. června 2020, 22:37
3

Ten interier je jak rozslaplej Sup ve sportlinu:) Sorry tohle auto nemam rad. A to rozhodne nejsem nejaky vw hater. Naopak. Avsak tohle je zbytecna snaha urvat si kousek trhu s autem tezce seskladanym z toho, co mame na sklade aby to jako vole bylo luxusni. Jako. Kombik nevim. Se stavajici verzi arteóna sem jel a vuuubec nic mi to nerikalo. S komolenim nazvu problem nemam jde mi o produkt. Jestli tomu chteji rikat shooting brake, nebo kupe je ve vysledku jedno.

reagovat
sheogh
30. června 2020, 11:29
0

Taky ho moc nemusim, uz jen proto, ze je to takovy "jen jako". Jel jsem jako spolujezdec v R-line s TDI (taxi), a fakt nevidim rozdil proti Passatu, nic "luxusnejsiho" na tom neni (tim nerikam, ze by byla Passat spatnej).
-
Komentář upraven 30. 6. 2020, 11:30:43

beastar
30. června 2020, 11:34
0

No jasně ono to v tom Rline vypadá dobře. V tom TDI to má rozumnou spotřebu a ve městě se to chová příjemně. Takže jako na taxíka je to hezký auto akorát trochu zbytečný protože Passat že:) Když se ale někdo dostane na cenu u Arteona (jde to viděl sem ho v Rline TDI skoro ročního pod mega) tak potom zase passat postrádá smysl. Jak ale píšeš luxusního na tom není nic. Je to asi jako kdyby vzali Fabii rozplácli jí ve stylu třeba miaty do placky dali větši rozchod kol a říkali tomu Fabia Roadster třeba... se stejnou technikou atd ... Furtt to bude jenom ta obyčejná škodovka.

sheogh
30. června 2020, 11:42
0

jj, prave. Design je fajn, vypada to fakt pekne. Kdyby dostal treba podelne ulozenej V6 S/C, Torsen..... hm, platforma, no tak nic.. :-)))

beastar
30. června 2020, 11:43
1

Jo platforma už takhle to má kabinu vepředu jak autobus :D

sheogh
30. června 2020, 12:28
0

:-D to me ani nenapadlo

beastar
30. června 2020, 13:33
0

Se na to koukni z boku. Kola v prednim narazniku a kabina pomalu na motoru aby se to vubec poskladalo na ten rozvor. Nekdy mam pocit, ze VW by nejradsi na to modularne skladalo i nakladaky...

PachezZ
01. července 2020, 17:32
0

ale není tohle to po čem tu mnohdy brečíme že už se nedělá? vzít osvědčenou techniku a zabalit ji do rozpláclejšího balení (zminovany fabia roadster)

Arteon mi nesedí proporčně, vadí mi to přední "mračítko" (i když po FL to neni tak hrozný) a nechápu proč teda do interiéru cpou pořád klasickou řadičku a obří tunel když je tam automat jehož ovládání by se dalo řešit elegantnějš...

Ha
Habakukk
30. června 2020, 08:04
0

Připadá mě to jako Porche Panamera Sport Turismo či jak se ten kombík jmenuje. Tedy toto asi bude v rámci koncernu Lidové jako Porche :-)

reagovat
beastar
30. června 2020, 08:20
1

Panamera je hezci a ma znacek pana Ferdinanda:)

Ha
Habakukk
30. června 2020, 08:42
0

Je rozhodně hezčí a tak 4x dražší tak proto chytré hlavy ve Vlkohradě přišli na to, že je potřeba v rámci koncernu udělat i nějaký lidový klon.

beastar
30. června 2020, 11:36
1

Tak prdel si z toho dělat můžem o tom žádná. Málokterá jiná automobilka má tak vychytaný portfolio jako VW o celým koncernu nemluvě. Protože kupci jim to prostě pořád baští. Kdyby takhle přemýšleli někdy chytré hlavy v FCA nemusela by Alfa paběrkovat někde na chvostu a být takzvanou volbou pro "nadšence" protože zákazník běžný o to ani nezakopne. Včera sem teda viděl v Krči Giulii bílou na firmu (měla logo na kufru) takže respekt borcům v té firmě :)))

ratan groch
30. června 2020, 19:02
0

ad Beastar.
Ta firma, ale asi nenakupuje fleetova auta.. Moj tip je, ze je to nejaky manik, ktory ma rad auta, je zaroven sefom firmy (a mozno ako graficky dizajner alebo konzultant aj jedinym zamestnancom) a este je aj natolko hrdy na svoju firmu, ze si ju vylepil na auto (myslim vsak, ze tieto nalepky ziadne kone nepridavaju). Tak ci onak, co najviac Gulii a co najmenej fleetovej pliagy. Aj ked Arteon uz patri k tomu krajsiemu v ramci moznosti. Aj tak vsak budu pre mna soferi Arteonu iba naspeedovani vyssi stredni manazeri, ktori veria, ze ked sa uz prebojovali na poziciu, ked si mozu sadnut obcas sadnut so sefom k stolu na obed, tak raz sa dostanu az na jeho miesto. Dovtedy vsak budu este roky tyranizovat ludi pod nimi a lizat vsetky zadky ludom, ktorym chcu prejst po chrbte vyssie. Dufam, ze to necita ziadny drzitel Arteonu :)

Ha
Habakukk
01. července 2020, 13:20
0

beastat Jak píšeš FCA nemá ani silnou kostru nosným "klasických" modelů na to aby dělal levnější klony svých dražších značek. Alfa nemá na to aby postavila pro Giulii elegantní kombík tak se opravdu můžeme maximálně posmívat VW,ale pitomci jsou tady ti od FCA.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Fleetwood Eldorado Convertible 1965
Cadillac Fleetwood Eldorado Convertible

1965 rok výroby
340 koní výkon
7 025 ccm objem

Škoda Fabia 1,2 2003
Škoda Fabia 1,2

2003 rok výroby
45 koní výkon
1 200 ccm objem

Chrysler New Yorker 4-door hardtop 1971
Chrysler New Yorker 4-door hardtop

1971 rok výroby
335 koní výkon
7 206 ccm objem

Buick Regal Limited Coupe 1985
Buick Regal Limited Coupe

1985 rok výroby
140 koní výkon
5 031 ccm objem

Chevrolet Camaro SS BIG BLOCK, Manual, Na cestě 1970
Chevrolet Camaro SS BIG BLOCK, Manual, Na cestě

1970 rok výroby
350 koní výkon
6 500 ccm objem