načítám data...

Elektrický Duster se blíží, premiéru si odbude jako závoďák

Dacia se ctí zastává pozici nejlevnější značky na evropském trhu. I přesto se ale už brzy přidá mezi výrobce nabízející auta na elektřinu.

zobrazit celou galeriiNovinky: Elektrický Duster se blíží, premiéru si odbude jako závoďák

Mezinárodní motoristický magazín Motor1 přinesl koncem minulého týdne sadu fotografií, ne které vidíme upravený Duster první generace, kterak se prohání po zasněžené silnici. Na tom by nebylo nic zas tak zvláštního, kdyby se nejednalo o testovací prototyp závodního vozu, který se letos zúčastní závodu Andros Trophy v kategorii EV. Ano, tato Dacia je plně elektrická.

Sice se zatím jedná jen o upravený prototyp vycházející z minulé generace tohoto SUV, podle zdroje blízkého automobilce je ale vše připraveno na výrobu testovací série několika prvních kousků elektrického Dusteru již v současné generaci, které budou (částečně maskované) najíždět testovací kilometry napříč Evropou. S příchodem elektrického SUV na trh se počítá už v roce 2021. 

Na první pohled nečekaný krok od jedné z “nejlevnějších” značek je ale vlastně naprosto logický. Dacia je totiž členem aliance Renault-Nissan, která má s elektromobily dlouholeté zkušenosti. Ani jeden z výrobců ale zatím nezastavěl plně elektrický pohon do tak velkého auta, jako je právě Duster. 

Dost možná tak bude tato Dacia jakýmsi “testem”, jak trh přijme větší SUV poháněné elektromobilem, a dražší značky aliance čekají s výrobou podobného modelu na to, jak si zákazníci oblíbí elektrický Duster. Pokud si po vzoru současných Dacií udrží nízkou cenu, mohl by na elektrickém trhu pořádně zamíchat kartami.

Zdroj: Motor1.com


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

M
08. dubna 2019, 20:24
1

Podla fotiek, po vzore nalepsich (napr. A8L), rovno v predlzenej verzii DusterL! :)
Alebo je to miesto na baterky, hmm.. Aj ta svetelna rampa je moderna - led. Mozno by sa na nej dali pisat odkazy ostatnym ucastnikom premavky (napr: nepozicia niekto 4 tuzkovky?).
Ok. Nezda sa mi, ze by Dacia v najblizsiej dobe prerazila s elekteomobilmi, kedze aj u tych drahsich znaciek tvori bateria vyracnu cast nakladov/ceny auta (napr. eGolf je o 1/2 mega drahsi, ako normalny Golf). T.j. eDuster by mohol stat... 650-800.000? To je fakt čelindž..

reagovat
Jakub Pospíšil
08. dubna 2019, 21:08
0

"Mozno by sa na nej dali pisat odkazy ostatnym ucastnikom premavky (napr: nepozicia niekto 4 tuzkovky?)."
Tomu jsem se docela zasmál. Samozřejmě je to všechno v rovině spekulací, do té doby, než bude na stole oficiální tisková zpráva nevíme nic.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016
Ford Mustang 3.7 V6

2016 rok výroby
227 koní výkon
3 690 ccm objem

Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998

1993 rok výroby
142 koní výkon
3 800 ccm objem

Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI

2006 rok výroby
145 koní výkon
3 499 ccm objem

Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive

1996 rok výroby
167 koní výkon
3 000 ccm objem

Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor

1990 rok výroby
160 koní výkon
1 840 ccm objem