načítám data...

Bud Spencer by měl radost: Dunovka od Volkswagenu se vrací.

Na autosalonu v ženevě Volkswagen odhalí nový prototyp legendární dunovky. A jak už to tak v poslední době bývá, bude ji pohánět elektřina.

zobrazit celou galeriiNovinky: Bud Spencer by měl radost: Dunovka od Volkswagenu se vrací.

Původní plážové vozítko postavené na základech brouka má na svědomí designér a nadšenec Bruce Meyers. Ten ho postavil už v roce 1964 a jeho jednoduchý recept na nenáročné auto pro volný čas okoukalo mnoho různých výrobců po celém světě a celkem vzniklo přes šedesát tisíc exemplářů. Roztomilé, ale schopné autíčko nejvíce proslavil v Bud Spencer ve filmu Jestli se rozzlobíme, budeme zlí – na jeho červenožlutou dunovku si jistě vzpomínáte.

Nová generace vozu si, stejně jako původní model, půjčuje univerzální základ z jiného modelu. Tentokrát se ale nejedná o šasi s brouka, ale o modulární platformu MEB. Znalce Wolfsburgské techniky možná překvapí, že malá dunovka má stát na základech určených pro mnohem větší vozy. Volkswagen se ale touto kreací snaží prezentovat, že MEB je vysoce univerzální a hodí se pro prakticky jakékoli elektricky poháněné vozidlo, bez ohledu na velikost a zaměření. 

První vizualizace modelu naznačují, že koncept spojuje moderní technologie a klasické retro tvary. Vůz si odbyde svoji premiéru na ženevském autosalonu pátého března. Jen se trochu obávám, že spíše, než o prodejní model se jedná jen o líbivou prezentaci a na rozdíl od svého předchůdce se nová bugina sériové výroby nedočká. A to je velká škoda. S takovou červenožlutou dunovkou se totiž dá užít spousta srandy.

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Vojta Nekvapil
05. února 2019, 11:50
2

Dunovka která nebude moci na pláž. Elektrické komponenty a sůl se moc v lásce nemají.

reagovat
BubaaCZek
06. února 2019, 15:05
2

Zato spalovaci motor a pisek se miluji.

Vojta Nekvapil
08. února 2019, 20:54
0

Sul je vodiva. tam to zavani zkratem a pozarem.

PepaSFI
09. února 2019, 17:08
0

běžné auto obsahuje spoustu elektroniky, v zapalovací soustavě je vysoké napětí a taky není problém to všechno utěsnit tak aby to snášelo dlouhodobě a bez závad provoz v mokru, některé offroady se dají bez úprav potopit desítky centimetrů, běžné osobáky obvykle tak po podlahu na jistotu, v praxi i o dost hloub. Ve slané břečce jezdíme několik měsíců v roce. Spíš je problém s korozí plechů než s elektrikou. Takže se dá předpokládat že i elektromobil by měl podobné podmínky zvládat, tím spíš když to bude auto na blbiny. Projetí pár kaluží na pláži, s tím se musí počítat.
Větší problém bude to že se to nejspíš nikdy nebude prodávat a kdyby náhodou jo, bude to stát děsnej ranec. Původní dunovka byla za pakatel, mám pocit že se to prodávalo i jako stavebnice na zvelebení zrezlého Brouka.

Vojta Nekvapil
10. února 2019, 03:17
0

No pokud mám jako vzorek brát teslu tak jejich baterky mají poměrně proměnou kvalitu utěsnění. V běžném autě máš vysoké napětí jen na zapalovací cívce. U Elektro auta se bavíme o napětí 500-600v v hlavním zdroji energie. Nemluvě o tom., že si vzpomínám jak horeli modely 6 když došlo k poškození krytu baterie. Elektro offroad jedost riskantní záleží.

PepaSFI
12. února 2019, 17:43
1

a benzinové auto není riskantní záležitost? Sedíš na hrnci s padesáti litrama prudce hořlavé, toxické chemikálie. Přímo v tom je namočené čerpadlo, včetně elektromotoru. Je to vedené spodem pod autem, srandovníma plastovýma hadičkama. Kterej blázen to mohl vymyslet?
Ona ta elektrika má své mouchy ale zas bych v tom neviděl žádné katastrofy. 500V není nic tragického co by nešlo slušně izolovat. Běžné elektromotory napájené ze sítě 3x400V pohání kdeco, na dešti, ve sněhu a nikdo neřeší jestli je to nebezpečné nebo ne. Občas někde něco hodně zchátralého odejde, někdy i s nějakým tím ohýnkem a nikdo nevyhlašuje svatou válku elektrické síti.
Mimochodem, největší bizár co jsem asi viděl byla elektrická hasičská stříkačka, někdy z předválečného období. Má ji tady poblíž jeden hasičský historický spolek. Je funkční a dokonce ji předvádějí. Popravdě řečeno, neměl jsem z toho úplně příjemný pocit, voda z toho tekla všude možně, motor byl spíš jak rekvizita do steampunku než aby se podobal dnešním krytovaným strojům. A to to bylo aspoň normálně připojené do zásuvky. Originální připojení v terénu bylo řešené prostřednictvím tří dřevěných hůlek s háčkama, které se zavěsily na venkovní elektrické dráty.

Vojta Nekvapil
13. února 2019, 13:38
0


Je velkej rozdíl sladká a slaná voda. Vodivost určují nečistoty rozpuštěné ve vodě. Pak je ještě otázka na kolik voltů ona konkrétní stříkačka fungovala.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mini Cooper S R56 2008
Mini Cooper S R56

2008 rok výroby
128 koní výkon
1 600 ccm objem

Ford Mustang 3.7 V6 2016
Ford Mustang 3.7 V6

2016 rok výroby
227 koní výkon
3 690 ccm objem

Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998

1993 rok výroby
142 koní výkon
3 800 ccm objem

Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive

1996 rok výroby
167 koní výkon
3 000 ccm objem

Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor

1990 rok výroby
160 koní výkon
1 840 ccm objem