logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

DS7 Crossback si hodlá došlápnout na prémiová kompaktní SUV

Jak má vypadat budoucnost francouzské elegance a opulence, ukazuje nové DS7 Crossback, nastupující na trh začátkem příštího roku.

Divize DS, kterou mateřský Citroen pasoval před nedávnem na samostatnou značku, má vrátit francouzským autům to, co přinesla před mnoha a mnoha lety právě „bohyně“ v podobě DS. Zatím se ale záměr dařil jen napůl a ze současné modelové řady byl nejúspěšnějším a nejlepším kouskem malý hatchback DS3.

Situace by se však měla již brzy obrátit ve prospěch luxusních aut a za obratem má stát právě DS7 Crossback. Vůz, jenž míří do sfér prémiových kompaktních SUV, kde se chystá bojovat proti Audi Q3, BMW X1, Range Roveru Evoque a dalším konkurentům.

Na obou koncích karoserie je vidět, jak si Francouzi zakládají na světlech a osvětlení. Přední plně LED světlomety s trojicí „krystalů“ nevypadají vůbec špatně a povedla se taktéž zadní světla s 3D efektem.

Prostorný interiér, na němž se projevila zase francouzská náklonost k čalounění, by měl pojmout vcelku bez problému pět dospěláků, přičemž všichni dostanou dost místa pro nohy i hlavu. Podstatnou část palubní desky zabírá velký displej o úhlopříčce 30 centimetrů a přední pasažéři si užijí masážních sedadel s módem „kočičí pracky“. Už jen kvůli tomu se v naší kočky-zbožňující redakci jednou strhne o testovací DS7 lítý boj.

Co se podvozku týče, na hydropneumatický podvozek můžeme bohužel zapomenout, ale to rozhodně neznamená, že by měla být DS7 nepohodlná. Nová zadní náprava disponuje na rozdíl od DS5 víceprvkovým zavěšením a větší podíl lepených spojů karoserie znamená lepší odhlučnění, komfort, ale i tuhost. Jako specialitu chystá DS také kameru, která sleduje silnici před vozem a připravuje adaptivní tlumiče na nerovnosti a díry.

Hned jak si to DS7 Crossback nakráčí počátkem příštího roku do prodeje, bude k mání hned několik motorizací, sahajících od malého tříválce 1.2 PureTech až po vrcholný hybrid E-Tense, nabízející pohon všech kol. Právě hybridním ústrojím, kdy se o zadní kola postará elektromotor, vyřeší DS potřebu čtyřkolky i bez nutnosti táhnout kardan pod celým autem. 

Premiéra se odehraje příští týden v Ženevě (kde jinde taky).

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
JLK
28. 2. 2017, 18:22

Tomuto vyladit par detailu a muze se vyrabet jako dalsi suv se ctyrmi krouzky. Na mobilu na malem obrazku to bylo skoro k nerozeznani.

0 reagovat
PeterLuk
28. 2. 2017, 18:47

Konečne, konečne SUV, to mali ponúknuť už dávno. Z vonku to vyzerá super, ajkeď na môj vkus trochu príliš, až nemecky "chladne". Interiér je zaujímavý, hoc na môj vkus trochu prekombinovaný. Akurát by som videl problém v pohone. Predsalen, ak to má byť prémium, tak nestačí len zmeniť karosériu Peugeotu 3008. Aby to zas nebolo zaujímavé len v najdrahšej, hybridnej verzií...

0 reagovat
Fran
1. 3. 2017, 02:03

Pokud pod znackou ds vyflusnou jeste jeden paskvil bez tvare jako je tahle zoufala nuda, tak muzou celou znacku ds zas zabalit
Lidi si ds3 kupujou hlavne kvuli neotrelymu designu
Je to velka skoda, protoze puvodni koncepty novejch ds sou famozni

0 reagovat
briza
1. 3. 2017, 07:43

Nějak mě neberou tihle vanabí "jsemagresorachrlimpičotunuemocí". Navíc když se podívám na ten poměr prosklené plochy, úplně živě se vidím, jak někde vřískám vzteky, že nevidím a to je pořád prd proti interiéru ejkejej variaci na zrůdnost z Kaktusu. Fujtajxl.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte