načítám data...

DS 7 Crossback 1.6 Puretech: Znalci vědí

DS Automobiles je dnes samostatnou značkou, která v koncernu PSA představuje onu pomyslnou špičku a výkladní skříň. A DS 7 je její vlajkovou lodí. To si jednoznačně říká o test.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: DS 7 Crossback 1.6 Puretech: Znalci vědí

Kategorie SUV válcuje evropský trh s automobily jako nikdy dříve. Bez auta této kategorie se neobejde skoro žádný výrobce a konkurence je tedy obrovská. Pro zákazníky to naopak znamená nekonečnou nabídku a velký výběr. Můžete mít cokoliv. Rozum a kvalitu z Německa, britský aristokratický šarm, americké svaly, italskou dynamiku, asijskou modernu i severský čistý styl. Je to jako s restauracemi, výběr je tak velký, že ve finále jste naprosto ztraceni a už ani nevíte, na co máte chuť.

Co s tím? Jíst je nutné a tak si zkrátka vybereme něco, co známe. Je to sázka na jistotu, vyloženě špatnou volbu tak neuděláme. Ale zároveň všichni víme, jak je skvělé mít po ruce někoho, kdo se vyzná. Kdo zná všechny ty zapadlé podniky, o kterých ví jen hrstka znalců. Ta místa, která jsou mimo hlavní třídy, jsou jiná, zvláštní, jejich vývěsní štíty nikomu nic neříkají – a jen znalci vědí, že jsou naprosto skvělá.

A přesně takový je DS 7. Značka, která svým jménem odkazuje na legendární Citroën, je dnes samostatnou jednotkou v koncernu PSA, malou automobilkou s pouhými dvěma modely v nabídce. A celé je to tak trochu zmatené. Auto, které stojí přede mnou, na sobě nese znáček DS 7 a plaketky Opera. Otevřel jsem si tedy webový konfigurátor a začal pátrat, jaký že model jsem to vlastně k testu dostal. Ukázalo se, že DS 7 se v žádné verzi Opera nenabízí, jsou tu výbavové stupně Performance Line, So Chic a Grand Chic. Další pátrání mě dovedlo hlouběji do tajů konfigurátoru, kde se ukázalo, že Opera je provedení interiéru. 

Tím ale otázek neubylo, naopak, začaly přibývat. Celý název onoho provedení interiéru (nebo Inspirace, jak se tomu říká u DS) totiž zní DS 5 Opera. A ještě je tu DS 5 Rivoli a DS 3 Rivoli. To vše v DS 7. Už jste ztraceni, nebo vám mám ještě vyprávět o modelu DS 3, který existuje v provedeních DS 2, DS 3, DS 4 a DS 5? Jenže o tom to právě celé je. DS není pro každého. DS je možná trochu v ústraní, je to malý podnik s trochu zmateným kuchařem a servírkou, co je sice milá, ale i tak půlku objednávky cestou do kuchyně zapomene – ale přesto to tu v sobě skrývá velký potenciál. Ne zcela známá značka rozhodně stojí za pozornost. Takže mi dnes dovolte být takovým průvodcem motoristickým světem a ukázat vám malé zastrčené francouzské bistro, jehož návštěva určitě stojí za trochu hledání.

Před námi stojí (až do příchodu připravovaného sedanu DS 9) vlajková loď automobilky DS i celého koncernu, SUV DS 7. Na první pohled zaujme sebevědomým postojem a hrdou maskou chladiče, druhý pohled potom začne odhalovat drobné detaily. Přední i zadní lampy mají až umělecké kvality, všechno je jemné, vycizelované. Zlatý lak tomu potom dodává další úroveň elegance. Hra tvarů a materiálů prochází okolo celého auta. Není to však jen statická show. Odemčení auta probudí k životu přední světlomety, kde se tři samostatné segmenty začnou otáčet jako na pódiu, to vše osvětlené lehkým fialovým světlem. 

Možná vám to připadá jako naprostá pitomost a asi si budete říkat, proč věnuji takové věci v rámci recenze tolik prostoru, jenže ono je to důležité k pochopení celé osobnosti DS 7. Představte si, že někde byl designer, který přišel ke konstruktérům s požadavkem, že světla musí být rozdělená na tři segmenty, každý z nich se musí samostatně otáčet o 360°, musí přitom být krásné ze všech úhlů a za tím vším musí být fialové LED, které to celé budou nasvěcovat nepřímo a rovnoměrně. A to celé potřebujeme udělat proto, že obyčejné zablikání jako potvrzení odemčení auta nám připadá prostě příliš nudné. V Německu by designéra s takovým nápadem poslali rovnou na pozorování na nějakou kliniku obehnanou hodně vysokým plotem, ve Francii s ním hned začali ladit odstín toho podsvětlení. 

A podobné je to i uvnitř. Nastoupíte do velmi hezké a trochu výstřední kabiny, stiskem rudě pulzujícího tlačítka DS nastartujete motor a z palubní desky vyjedou ručičkové hodiny. A nejsou to jen nějaké hodiny, jsou chic! Pro DS je připravila značka B.R.M. a ať už ji znáte nebo neznáte, asi jen těžko přehlédnete originálně pojatý ciferník a děrované ručičky. Palubní deska je tu potažená černou kůži s jakousi texturou, kterou si dosud dovolili snad jen návrháři kabelek. Zkrátka DS 7 se nebojí experimentovat, nebojí se jít proti proudu, nebojí se extravagance. 

Upravený je i palubní systém, který vychází z radiomapy používané v Citroënech a Peugeotech. Logika jejího používání zůstala zachována, jen grafika se změnila. Všude jsou na roh postavené čtverce. Všechno ostatní však zůstává při starém, což je docela dobrá zpráva. Rychlost systému se oproti starším generacím výrazně zlepšila a v možnostech nastavení a individualizace patří radiomapa PSA stále mezi ty lepší. A v DS obsahuje pochopitelně všechny myslitelné hračky včetně nočního vidění. 

A i jinak je výbava DS 7 rozsáhlá. Testovanému autu nechyběla armáda jízdních asistentů včetně aktivního udržování v jízdním pruhu a radarového tempomatu a ona rozdováděná světla dokáží v noci i fungovat a to na výbornou. Snad jen automatické přepínání dálkových světel si někdy nevědělo úplně rady, jinak jsem však k fungování pomocníčků neměl výhrady.

A tím se dostáváme k samotné jízdě velkým DS. Narozdíl od původního Citroënu DS, dnešní auta vyráběná pod značkou DS již nedisponují hydropneumatickým odpružením. Než však nad celým projektem zlomíte hůl, ještě chvíli vydržte a čtěte dál. DS 7 má totiž v zásobě ještě jeden trik – DS Active Scan Suspension. Toto zařízení využívá kameru v horní hraně čelního skla jako takový předvoj. Kamera sleduje silnici před vozem, hledá nerovnosti a informace o nich posílá přímo elektronickému mozku podvozku. Ten potom v reálném čase mění nastavení tuhosti tlumičů. Dokáže toto zařízení nahradit houpavý podvozek například Citroënu XM? Věřte mi, že dokáže. 

Podvozek mění své nastavení v závislosti na volbě jednoho ze tří jízdních režimů od sportovního po komfortní, příjemně houpavý a uklidňující je však vždy. V komfortním módu se potom DS nese nad kanály a výmoly pražského torza uliční sítě s takovým nadhledem, až si říkám, zda bych se ještě vůbec chtěl vracet k původní hydropneumatické konstrukci. Na otevřené silnici potom definitivně seznávám, že nechtěl. DS díky svému chytrému řízení podvozku nabízí nejen plavnou houpavost, ale i jistotu v zatáčkách a menší náklony karoserie. 

Pod kapotou DS 7 se v testované verzi nacházel zážehový motor 1.6 PureTech o výkonu 225 koní. Objemově skromná strojovna svým výkonem stačí i na relativně velké SUV, trochu jsem se však zpočátku nemohl smířit s jejím zvukem. Při kickdownu totiž vyletí otáčky motoru do oblasti, kde začnou vyluzovat uchu nepříliš lahodící lomoz. Jak se ale ukázalo již tolikrát, chyba byla mezi volantem a sedačkou. Zadupnout pedál plynu do podlahy je totiž něco, co se v DS 7 dělat zkrátka nemá. Kickdown tu slouží jen jako takový nouzový knoflík, kdyby bylo už opravdu zle. Pokud se však chcete nepříjemnému zvuku motoru vyhnout, máte tu dvě úžasně jednoduché možnosti.

Za prvé – nemačkejte pedál až na podlahu. Stačí totiž přidávat plyn s rozvahou a auto se i tak krásně valí vpřed na vlně točivého momentu. Skoro se až zdá, že osmistupňový automat při kickdownu řadí úplně zbytečně nízké převody. A pokud přecijen potřebujete nebo chcete hnát motor na maximum jeho možností, potom je tu režim sport. Tady totiž opět přichází ke slovu francouzská extravagance. Ve sportovním režimu vůz aktivuje nějakou formu rezonátoru. Výsledkem je zvuk motoru, který asi nejvíce připomíná různé silniční verze WRC speciálů. Ve velkém houpavém SUV je to zcela nepatřičné, nemístné a nesmyslné, ale zároveň tak praštěné, až vás to začne bavit. Spotřeba potom v rámci testu lehce přesáhla devět litrů, což je vzhledem k velikosti auta, výkonu motoru a mé ne právě lehké noze dobrý výsledek.

 

Verdikt

Automobilka DS (nebo správně DS Automobiles) se pouští do boje o zákazníky v segmentu přímo přetékajícím možnostmi. A jde na to chytře. Místo nabízení alternativy přináší úplně nový přístup, přičemž naplno využívá všechny francouzské zbraně. DS 7 není obyčejné SUV. Je jiné, extravagantní, promyšlené do posledního detailu. Nejsou to však jen hračičky  a designové výstřelky, co DS odlišuje od konkurence. Pod líbivým kabátem najdeme pokročilou techniku včetně skutečně povedeného a nesmírně komfortního aktivního podvozku. A stejně jako malé zapadlé francouzské bistro, o kterém ví jen pár nadšenců, bývá často lepší volbou, než zavedené restaurace na hlavní ulici, i DS vám může otevřít nové obzory a především – udělat vám i těmi malými detaily velkou radost.

Technické údaje

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1 598 cm³
Výkon: 225 koní (165 kW)/ 5500 ot/min
Točivý moment 300 Nm/ 1900 ot/min
Převodovka: Osmistupňová automatická Aisin s hydroměničem
Maximální rychlost: 234 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 8,2 s 
Spotřeba udávaná [l/100km]: 5,5
Cena (DS 7 1.6 PureTech 225 EAT8 Grand Chic): 1 225 000 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
28. února 2020, 12:43
0

Ta neúčelnost a líbivost mě docela provokuje, hodně lidí tu kalkuluje s účelností těch výbav např. ok matrix světla, ok zahřívané přední sklo, 4x4 apod... kdo zaplatí za hezké blinkry při odmykání nebo že vám sedačka namasíruje záda ve stylu kočičích tlapek - je to celý takový divný (a přiteplený) auto :D

reagovat
Autíčkový Jelen
28. února 2020, 15:10
2

Myslím že to, že je "divný a jiný" je právě pointou tohoto auta...

beastar
28. února 2020, 13:12
6

Hmm hezky napsané. Mě se to dokonce líbí stejně jako se mi líbí Koleos. Ten interiér je super. Ty hodiny jsou úlet ale milý. Za cenu lehce přes milánka to považuju za krásnou nabídku. Bohužel stejně jako s těmi bistry. Jen málo lidí dokáže ocenit tu atmošku boční uličky, lehce omatlané stolky ale původní bar a soukromí. Co mě děsí i když Honza soudí, že ok. To je ten motor. Proč to sakra není alespoň něco s objemem dva litry (pro ten pocit)

reagovat
wdave_t
29. února 2020, 00:38
0

Taky by mi do toho pasoval spíš nějakej šestivál, speciálně když to je auto fancy odnože Citroenu. To je jak kdyby lexus nebo infinity přišli s takovým šidítkem pod kapotou. Nevídané.

krab
29. února 2020, 00:58
1

Stejně ale pánové mi to celý připadá a teď to klidně můžu napsat, protože je pozdě večer... Prostě vidíš tahle SUV, klidně krásně vyfocená a je to jak vidět extra kozatou ženskou, přitom jsi spíš na ty hubenější co mají dvojky nebo maximálně trojky. Tady si fakt jen vybíráš mezi těmi co je maj rozplizlý už moc a těmi co jim drží ještě relativně ten tvar...

Jenže, když v tom jezdíš, cejtíš se v tom vlastně příjemně a fajn, jako v pokojíčku :-D

beastar
29. února 2020, 13:02
0

Tady je třeba za mě fakt škoda toho, že ten motor přestože třeba má výkon a dostačuje v provozu tak je vlastně jakoby malej. Respektive když si zvyklej na luxusní SUV od prémie tak 1.6 ti přijde málo. Nicméně tohle auto je podle mě o něčem jiným. Je tam snaha o to vytvořit designově zajímavý auto podle posledního trendu. A zároveň do toho dostat trochu tu staromilskou citroení avantgardu... Takhle nějak by mělo přemýšlet Maserati. Respektive nějakej V6 biturbo co mají k dispozici oni a tyhle nápady a design a máš parádní DS:)

krab
29. února 2020, 14:35
0

Jako když naposledy přemýšlelo Maserati a Citroen dohromady, tak vzniknulo Maserati Merak i Citroen SM. Obě fantastická auta. Takže klidně ať se zase skamarádí znova :-D

beastar
29. února 2020, 15:14
0

Škoda že dneska už je takovým kooperacím doba nepřátelská. Jako že by si mohl mít vlastně Citroen s motorem Ferrari a třeba sportovním módem odladěným od Maserati:D Teoreticky by mohlo vzniknout DS7 a Levante na podobné myšlence... Toho se asi nedočkáme ale ty detaily na tom DS jsou opravdu zajímavý a baví mě.

saage
28. února 2020, 13:48
1

Nechci bejt nejakej prudic.. Ale.. :-) To vazne je nutny delat testy jen SUVecek, dodavek, nebo kombiku? Chapu, ze SUV vladnou svetu, ale takhle mi prijde ze redakci nic jineho nepujci? :-) Pro nejake zajimavejsi testy je nutne uz delsi dobou chodit do blogu.

reagovat
Honza 'Hamster' Křeček
28. února 2020, 14:06
0

My máme to úžasný štěstí, že si můžeme psát, co chceme, a nemusíme testovat ty příšerný udrncaný nepohodlný sporťáky, který stejně nikoho nezajmaj a není o nich pořádně ani co psát.... ;-)

krab
28. února 2020, 14:06
1

Chlapče, ty dostaneš mínus jako já obvykle :-D (než jsem to napsal, tak už ho tam koukám máš, tak já ti to vyrovnám).

Jan Machač
28. února 2020, 14:09
4

Jsme sice největší nezávislý webový magazín v Česku, ale taky jsme Autíčkář a ne Reflex, abychom si mohli vybírat. Takže za to, že nás nemáte rádi vám napíšu test Mercedesu! Tak! Dodávkovýho! ;-)

Jakub Pospíšil
28. února 2020, 14:11
0

A víte co? Já taky. Ať je těch dodávkovejch Mercedesů co nejvíc. Já budu psát o bílým skříňovým, ať to má grády. Co ty, Jeníku?

Jan Machač
28. února 2020, 14:16
0

Já budu psát o velikosti kufru a spotřebě, dostal jsi se na těch pět litrů nakonec?

Jakub Pospíšil
28. února 2020, 14:18
0

Bohužel nedostal. Ta stodola před sebou tlačí moc vzduchu.

Jan Machač
28. února 2020, 14:18
0

Já ano! Už po padesáti kilometrech!

krab
28. února 2020, 14:33
0

Přátelé, Saage to s vámi myslí dobře... :-D
Trochu sebereflexe ne a berte to s humorem a buďte rádi, že tu máte i čtenářskou základnu na blogy i na nový auta všeho druhu.

Já tu rád čtu všechno, testy jen občas, ale nakonec i na ně ve volné chvilce dojde...

Jakub Pospíšil
28. února 2020, 14:33
0

Já jsem jel tentokrát jako petrolhead, ne jako obvykle.

beastar
28. února 2020, 14:41
6

Kubo ale ty nejsi petrolhead ne? To je to slovo na P který zesměšňují tyhlencti hipsteři jako. To sem se dočetl taky tady na Autíčkáři. Jo a ty suv už tady nechci vidět. Dodávky dáme v naftě to lidi zajímá. Doufám že ten bílej krám oběhneš s metrem zajímá mě kolik naložím lidí až to poženu z Jihu Itálie... Karla Rocketmanová řikala, že je to dobrej byznys. A potom už to je do Léta rozepsaný jasně ne?

911 turbo
Lambo Gallardo SuperTrofeo
Ferrari 458
Lotus Evora
Aston Martin DB11
BMW m6
Alpina B3GT3
a čtenářskej test Maserati MC12 ---- Pepa už se těší...
--
A ty SUV voe to tady nechci vidět, nebo sem nebudu chodit,)

Jakub Pospíšil
28. února 2020, 14:44
1

Bílou dodávkou dneska stěhuju Radkovu novou knihovnu, zejtra piano a OSB desky a pozejtří nějakej sušák.
To auto je sice tak nějak normální, ale je hezké, jak si po jeho pořízení na tebe najednou vzpomenou kamarádi a rodina.

beastar
28. února 2020, 14:50
1

Stane se s tebe ten skvělej kamarád, co odstěhuje gauč a ještě nám u toho odveze do konťáku ty starý zavařovačky po babičce. Tak knihovna dobrý to má glanc. A určitě by to utáhlo i plaťák s nějakým sporťákem... něco jako Hyndai Coupé myslim víš.

Jakub Pospíšil
28. února 2020, 14:52
0

Hele to jsem si taky říkal, ale bohužel to je verze bez tažnýho, tak nic. Jestli si vzpomínáš na poslední trackday, tak víš, že auto s koulí umíme v redakci využít náramně. Tenkrát jsme luxusním markopólem táhli trosky citroenu AX.
Jinak když už se bavíme o tažným - má ho i tam moje nová víkendovka. Historicky první auto s tažným, který mám. Asi bych si měl pořídit přívěs.

beastar
28. února 2020, 15:07
1

Jo to vím někde sem viděl takovou kontrastní fotku kde luxusní Marko měl zasebou cosi co kdysi bývalo Citroenem. Jako víkendovka s tažným to potěší.To je jak snížená Audi S4 2.7 biturbo s tažným ... vůbec to nevypadá debilně:D Víš co to chce přívěs/plato a na něj ještě jednu víkendovku. Nějakou fplný třeba nějakej Polestar...

saage
28. února 2020, 15:16
0

Redakci chapu, dostanou na vik aspon nejakej povoz.. Chapu, ze neni mozny si vyskakovat. Ale, prece jen, na bolgach zajimavy auta, temata atd. A tady za posledni mesic v testu: Ok X4 M fajn, ale ostatni? C3, koleos, spacetourer, kia.. Beastare ty mas pod strechou aspon 3 auta z toho tvyho seznamu ne? :-) Tak nejaky muzes pujcit redakci, at si taky pricichne jak jezdi kralove.
Krabe, ty a ja jsme tu uz jen minusovany koukam. :-)

beastar
28. února 2020, 15:23
1

To jsou auta který bych nepůjčil mimo střechu ani sobě :D Já si z toho dělám celkově srandu, protože si nemyslím, že by to tady byl až takovej průser. Jen prostě věci co mě nebaví nečtu nebo jen nakouknu do diskuse, když je tam do čeho nakukovat. Smutný je když to vezmu, tak jakože ten svůj seznam. Tak ano sehnat 458, 911 atd. To vážně jde. Spoustu jiných sporťáků... jenže... na co? Ty se svezeš dost draho v něčem takovým (draho i když vezmu jen rizika a phm) A potom si to přečte reálně méně lidí, než test toho Koleosu... Tak to prostě je.

A jistě sám víš že malý weby, kde kluci takový auta testovali, měli a reálně s nima jezdili existují. Jenže realita je taková, že je to jenom hobby s 0 efektem. Mě by třeba zajímalo jestli by si půjčil svýho Cata někomu na test? Nebo Krab třeba svoje Porsche? Tak aby se o tom dalo něco napsat... Ne co,D Tak a po mě by si chtěl ať vytáhnu Gallardo bez SPZ dám na to převozku a dám to do ruky někomu, kdo v tom dost možná nikdy neseděl??? Když je teda řeč o mě... Jde to vztáhnout obecně. Nee fakt mě to zajímá jak si tohle představujete:D
-
Komentář upraven 28. 2. 2020, 15:26:38

krab
28. února 2020, 15:55
0

Když toho člověka znám, tak půjčím auto na chvíli řídit a zas si rád recipročně půjčím na kousek na svezení to jeho. Ale typicky to funguje tak, že se nějak poznáme, známe a ty garáže máme nějaké obdobné a hlavně společnou řeč. Asi bych aut nějakýmu redaktorovi, kterýho neznám a nemám představu jak s tím asi pojede a s čím má zkušenosti nepůjčil. A proto taky vždycky hrozně oceňuju, když mi auto na chvíli na svezení půjčí kdokoli z čtenářů, kdo mě nakonec zná jen málo. Saage mi taky náhodou půjčil auto :-D Ale bál se.... Ne, kecám! Chce to všechno postupně a pomalu a vystavět si nějakou důvěru a správnou image, která tě do těch zajímavějších aut posadí.

To, že čísla udělá Koleos víc než 458 Speciale, to je v ČR jasná věc, ale já bych se snažil věnovat i tomu nevšednímu pro nadšence, protože to zas tomu časopisu přeci přidává na prestiži a to taky přeci jde. Ale třeba tady na autíčkáři sleduju, že tu máš stejně nejlepší a nejpříjemnější diskuze okolo starých šlupek. Vždyť třeba jen kolik pozitivních komentářů bylo u Sierry nebo když Kubajz psal toho Escorta nebo Vavris kdysi o Hondě S2000 nebo naopak zhejtil Alfu GTV 916 , nebo já když jsem psal tenkrát o 205 GTI atd, Matěj třeba o starých Jaguarech Skippera atd... To bylo super. Nebo nakonec snad nejpopulárnější článek loňska tu bylo srovnání Omegy B a E39 bavoráku. A to říká jasně, kdo jsou čtenáři. Blázni do aut a hodně jim říkají ty "starý dobrý" káry. Je bezva že i o takových právě v blogu píšou i majitelé sami, což je ideální.

Saage, já , Beastar a hromada dalších si tu dopisujem v zásadě ze zábavy, občas se zajímavé věci v diskuzích dozvíme, občas zas jen uděláme z něčeho prdel...

PS: ten DS Citroen je náhodou docela zajímavá kára. Hlavně hodinky B.R.M. to je pecka.

saage
28. února 2020, 16:00
-1

Hele vse chapu, jasny.. ale spis sem se podivoval, proc posledni dobou jen Suv , nebo maximalne kombiky?
Gallardo nepujci v Ackach ani slovutnemu Krabovi :-)
Ja mu moje kary pujcim mile rad, taky vsechny ridil. ;-)

Honza 'Hamster' Křeček
28. února 2020, 16:17
3

Zdá se, že to nevyhnutelně směřuje k tomu, co se tu opakuje pravidelně, totiž že si musíme trochu ujasnit, jak že to celé okolo Autíčkáře je.....

Autíčkář je nezávislý magazín. Nepíšeme na objednávku (pro rýpaly - ano, občas něco, ale to jsou jednotky kusů za rok), není to pro nás způsob obživy. Z toho vyplývá několik věcí. Nemáme rozpočty na nějaké větší akce, nemáme profi marketing, nejsme úzce navázaní na zastoupení jednotlivých značek. Díky tomu si můžeme psát, co nás vážně baví, ale ne vždy dostaneme od automobilek na test, co chceme (ale kdo ano?) a můžeme se psaní věnovat jen ve svém volném čase.

Občas je fajn si zkusit dodávku, dampr, náklaďák nebo expediční speciál, mně osobně nevadí ani testy obyčejných aut, jsem rád, když mám přehled o tom, jak dnes trh s auty vypadá. Určitě to není tak, že bychom chtěli testovačky jen proto, že jsou zadarmo a s plnou nádrží. Narozdíl od redaktorů, kteří mají toto jako full-time job a své vlastní auto používají skutečně jen v pondělí, testovačka je pro nás spíš starost navíc. Úterní dopoledne zabité vyzvednutím, pondělní vrácením, pokud je redaktor z odlehlejší části republiky, často si kvůli tomu bere dovolenou. Proto nikdo z nás nemá a ani nechce testovačku každý týden. K tomu si přidejte den zabitý focením a najednou je nějaký ten článek psaný od stolu i se vším tím hledáním podkladů a informací krásná práce.

Půjčit si auto někde mimo oficiální kanály samozřejmě lze a občas to i děláme, ale opět - je to akce na celý den a nedá se to dělat každý týden, na to zkrátka nemáme kapacity. A někdy se s tím navíc pojí i nějaké další podmínky a redaktoři potom recenzují různé obyčejné vehykly z áček jen proto, že vidí na konci tunelu příslib testu něčeho zajmavějšího....

Toliko k fungování Autíčkáře a zákulisí testů a recenzí. Jsme rádi, že můžeme psát o tom, co nás baví (a o čem snad i něco víme), ne o tom, co nám zadá šéfredaktor. A já doufám, že je to na naší práci pořád znát.
-
Komentář upraven 28. 2. 2020, 16:22:49

saage
28. února 2020, 18:27
-1

Diky za odpoved. Takze to mam chapat tak, ze posledni dobou proste nic jinyho nez SUV na testovani Autickari nepujcujou.? Ja se jen zeptal, proc je jich tu tolik. Nic jinyho za tim nehledej. Nerypu do vasi prace, kterou delate ve volnem case, ani do redakce. Jen, ze za zajimavymi auty se uz chodi jen do blogu. ;-)

beastar
28. února 2020, 19:27
0

Krab: Já nemyslel půjčit kamarádovi. Myslel sem právě někomu koho znáš třeba jako toho redaktora Autickare jen. A už vůbec sem nemyslel výměnou za něco. Prostě není prdel někomu svěřit i třeba jen na víkend sportovní auto za miliony. A doufat že ti udělá co? Reklamu? Nebo tak něco a nee pojistnou událost.

Takže já chápu, že zajímavých aut je tu méně. A méně často. A na ojetiny by to šlo určitě domluvit. Jenže potom už by to nebyla nezávislost úplná. A blogy. Každý si to děláme po svém a jinak... Protože je to svobodný blog každého čtenáře...
Tam si progresivně můžeme uvažovat jakkoliv. A tam to má být. Takže cesty k zajímavý káře jsou různý. Psát ale obden o nějakým super autě logicky nejde. A ani na té garáži nenajdeš denně super káry. A to má za prdelí Seznam a x zvučných jmen. Sice je jasný že čím Autíčkář je déle atd. Máme stále větší očekávání. Jako čtenáři. Nicméně myslím, že jsme takzvaně nejvejš kam se to dá takto hobby psané posunut.

krab
28. února 2020, 19:51
0

A tak to víš že jo. Honzu radši komentovat nebudu, protože si zbytečně naběhl pár věcmi co napsal, ale mávám nad tím rukou.
Okolo zajímavých aut, legend, drahých sporťáků minulosti i současnosti je to o tom, že abys o tom fakt mohl zasvěceně něco vylíčit ve vysokých detailech, je potřeba si to prostě koupit a mít odvahu o tom veřejně napsat. To má ve výsledku málokdo. Půjčit svoje soukromý auto někomu na víkend, to je samozřejmě nesmysl a to by neudělal asi ani ten největší volnomyšlenkář. Sportovní auto za miliony se dá sehnat, projetí, seznámení atd... ale to se musí tomu věnovat a udělat ten obsah pořádně, zaplatit fotografa a taky vědět jak nejlíp takový materiál "prodat". Ale to je každýho know-how... Ojetiny mít v magazínu v ČR si myslím je benefiční pro všechny a tady přeci jen chybí. Nemusí se to nutně rozebrat do šroubku jako s Martinem Vaculíkem, toho stejně nikdo v tomhle nepřekonáme. Ten to vážně dělá extrémně profesionálně. A nezávislost by rozhodně nikdo neztratil, to je zas nějaká ta Honzova narážka asi tuším kam cílená, ale jaksi mimo.

V kostce o co asi šlo: Saage se podíval na to jaké byly za 2 měsíce testy a našel tam jen samá podobná auta. A ono by to působilo jinak, kdyby se jim tu povedlo psát k těm testům ještě další zajímavý věci, rubriku Autíčkář classic jak se tu slibovalo a různý další. Vždyť těch možností je... Když jsi zmínil garáž, tak pochopitelně taky nemáme všechno perfektní, ale doufám, že si každej den ten čtenář má šanci vybrat aspoň jeden článek, kterej si přečte celej a trefil se mu aspoň trošku do vkusu. A i když je to magazín pod korporátními křídly silné firmy, ten obsah nedělá armáda lidí. Je nás vlastně pár ... a většina má taky ještě jiná zaměstnání a píšou externě. Ono to tak nejspíš bude u většiny českých auto/moto webů.

PS: abych nekritizoval. Určitě se za ta léta na autíčkářovi posunulo, funguje to hezky a já jim fandím. A složení čtenářů, bloggerů a přispívajícíh kecálistů v diskuzích furt dobrý :-D Takže Go autíčkář, go ....

Honza 'Hamster' Křeček
28. února 2020, 20:59
1

Ja jsem proste silne haklivy na pozadavky typu ‘tohle me nezajma, piste o necem jinym’. Tak to treba zajima nekoho jineho. A treba to zajima me. SUV je trh plny, vsechny automobilky vyrabi SUV, nektere uz nevyrabi nic jineho. A tak o nich hodne piseme. Co je na tom divneho? Tohle je magazin o vsech autech, ne magazin o okruhovych specialech.

krab
28. února 2020, 21:35
0

Jen poslední poznámku věcnou: o SUV tady nejde, dokonce v nich i rádi jezdíme... Šlo o ten aktuální tématickej mix. A asi už to neřešte, o nic nejde. Třeba tu bude březen měsíc nějakýho zas dalšího auto moto žánru :-D

beastar
28. února 2020, 21:40
0

Krab: A aby si mě pochopil. Já vím, že jde psát i o těch M3, AMG GT, Vette atd. Jenže na to musíš jinak. Seriózně. A teď se nechci nikoho dotknout, ale kdo z lidí, co sem píšou má zkušenosti aby takový auta hodnotil profi s přínosně? Ono i z těch profi novinářů je to málo kdo. Tak je snad i lepší se tomu vyhnout. Ojetiny ano na tom se shodneme. To je plus ale tady to tak není ok. S tím nic neuděláme. Prostě spolupráce s nějakým bazarem asi není cíl. Každého věc.

A já sem taky ten poslední kdo by tady potřeboval super chválit Honzu. Ale když už kurva vybere právě z té záplavy SUV rozumný auto. Zajímavý. Navíc testovačka je v hezký color atd. Napíše to zajímavě že i na té Garáži by to lidi četli. Tak nebudu rejpat do obsahu... Mimochodem na to je vlákno ve fóru. Já v tomhle vcelku chápu redakci, že je tohle sere. Vůbec říkat někomu jak má něco dělat... Přestože to dělá veřejně. To mám taky moc rád. Tady prostě není cíl být profi magazín druhá autobible. Cíle jsou naplněny. Hobby. Taky sem se dřív rozčiloval. Jakože ať to dělají jinak...

Dělají jo tak jak to dělají. Čím dřív se s tím smířite tím líp pro všechny;) Nakonec zkuste dělat magazín jen o klasikách, veteránech a sportovních autech... Já vám to číst budu. I to auto vám sem tam půjčim... Sem zvedavej jakej přínos to pro mě bude mít...

krab
28. února 2020, 21:57
0

V ČR reálně ten přínos publikace hodně zajímavýho klasickýho auta velkej není. Víš, jako třeba představa, že bys udělal krásnej článek (ať už kamkoli do ČR online media) o například Astonu Martin V8 Vantage GT8 (limitku s manuálem) , kterou už rok má v nabídce Advantage cars, tak jim ta publicita s největší pravděpodobností to auto nepomůže prodat. Ale je to třeba věc, která když se hezky udělá, vypadá hezky. Je to spíš záležitost pro radost.

Jasně, na autíčkáři bych ani takový věci nečekal. Nakonec já taky tyhle věci, co jsou fakt pecka pro fajnšmekry kolikrát udělat taky neumím. Třeba teď mě mrzí ten ICE Concouse. Těšili jsme se na to a věděli jsme, že něco pěknýho přivezeme. A museli to zrušit, bohužel... Snad vyjdou další věci. A to je další věc, nečekám, že by tady byly reportáže z akcí v zahraničí a finančně nákladný akce. Vždyť vím, že to prostě nejde, leda by si to soukromě zaplatili. Já to taky všelijak pytlíkuju, taky nedostanu proplaceno, když přivezu sice hezkej obsah, kterej by si šlo přečíst jen pár lidí. Tak se dělá mix článků od stolu a reportáží "live".

Já nikoho nekritizuju prakticky. Vždyť jsem napsal, že klukům tady fandím. A do debaty jsem vstoupil je z legrace, podpořit Saageho, ten byl slušnej přece. Jako nakonec komukoli kdo dělá auto moto obsah v ČR a je z nich cítít nějaké to nadšenectví nejen snaha vydělat na clickbaitu hodně fandím.

PS: ta pěkná DS za to teď rozhodně nemůže, aby to nevypadalo, že ta diskuze vznikla kvůli tomu. Ta se nějak vyvinula prostě ...

beastar
29. února 2020, 13:13
1

Samozřejmě že to nemá efekt. Kdyby to totiž nějaký mělo už by se to dávno dělalo. On není problém někoho oslovit a domluvit se s ním. Tak aby se to udělalo profesionálně a hezky. Jenže ono je to o tom, že když to pro toho člověka co to auto má nemá žádný přínos. V ten moment co jim nabídneš? Že to bude vypadat dobře to si umí udělat tak nějak sami. Trochu snadnější je to s novými modely. Přece jen půjčit někomu nějakou předváděčku i když třeba luxusní zase taková hrůza není. On ti o tom napíše ódy na radost, protože se k takovýmu autu moc často nedostane a je to. Nakonec co špatnýho můžeš třeba o suv od RR který stojí deset milošů že:)

Reportáže jsou věc že se toho musíš účastnit. Dříve to tu občas za Vojty bývalo. Jako zase já se nedivím že když k tomu mají práci a svoje koníčky, tak je to jenom o tom zda se někam chtějí podívat nebo ne. A když ne... Nooo tak reportáže nejsou. Hale myslím že jsme tady obecně všichni docela chytrý lidi. S nějakými životními zkušenostmi. Krabe ty asi nebudeš hloupej člověk. Naopak. Nicméně při těchto debatách mi někdy přijde, že je to furt dokola. SUV a Autíčkář... plus PlechCup toho se neúčastnim, tak sem to jenom četl. Ale v ten moment se to tady mění v mateřskou školku.

S posledním odstavcem souhlas. A je potřeba tak nějak si upravit očekávání od Autíčkáře.... jako celku. Ono v podstatě to funguje jako takovej chaotickej startup mladých punkerů. Který sice jako tu práci umí, ale mají jiný zájmy a tak na tu firmu tak jakoby i v rámci protestu serou:) Když to takhle začneš vidět. Uvědomíš si že Autíčkář je vlatně PROFI na to na co by měl reálně mít...

krab
29. února 2020, 14:28
0

Koukám Beastare, že jsi na ně hodnej a děláš to dobře... Nakonec kam bysme si šli takhle zadebatovat každej den o autech a blbostech, když ne sem... Buďme rádi, že to funguje, jak jsem nakonec poznamenal nahoře. Kritika autíčkáře, to je třaskavina. Takže pravidlo zní: Pravdu má vždycky náčelník :-D

beastar
29. února 2020, 15:02
1

Nee tak víš, že já kritikou nešetřím když je na místě (podle mě) Čili pokud by se měl projekt ambice někam posouvat, tak budu mezi prvníma kdo do toho bude šťourat. Ale když ti jedna část redakce napíše, že to maj prostě jako aby se nenudili občas. A druhá že je to prostě nezávislý magazín atd... A že jak psal Radek to nemají už tendenci nikam jinam posouvat. Tak to je jakoby si chodil za vesnickejma fotbalistama a ptal se jich jak je možný že nehrajou ligu mistrů... Já si jeden čas myslel, že jsou tady nějaký ambice být profesinální, nebo aspoň semipro magazín... Tak to evidentně není. Takže.... přesně chodíme si sem postěžovat na zlej automobilovej průmysl dneška... a zavzpomínat jaká to byla bomba tehdá... Víc od toho fakt nečekej.

saage
29. února 2020, 16:09
-1

:-D Jedu dobu tu vazne byla takova nalada, ze se to posune. Autíčkář classic, nebo Autickarova videa. Mas pravdu.
Me jen zajimalo proc je tu tolik testu podobnych aut. Honza to napsal, ze je to z duvodu toho a toho. Ok. Pise, ze je to bavi, ze jiny nedostanou, ze to delaj ve volnem case, a at jsme radi, ze vubec neco :-) Beru to, ok. Autíčkář mam moc rad, celej tenhle system webu- diskuze, blogy, forum.. Nakonec si tu kazdej najde to svoje.

beastar
29. února 2020, 16:20
0

saage: Však já to taky píšu tak nějak do vzduchu:D Není to nic zrovna k téhle konkrétní debatě, že by nebyla korektní. Jen jde o to, že tak je to tady prostě postavený. Teď jsou takový auta, budou jiný. Jen jako Krab mi přijde že furt má tendence čekat na nějaký ceněný klasiky a veterány. Prostě test Lancie Delta HF Integrale na MP, nebo tak něco. Ideálně od nadšenýho čtenáře Pepka. Jako nepochybuju o tom, že sem chodí i lidi kteří mají zajímavý auta. Pochybuju o jejich chuti někomu po půjčovat a řešit přípravu článku:)

Čili ryzí punk kde se to řídí všechno jakoby nějakou vesmírnou náhodou.... a fun fucktorem. Tendence něco měnit nejsou. A volba prostě některý věci nečíst je tady vždy...

Ronoath
29. února 2020, 17:38
1

Mi právě tady přijde zajímavá ta kombinace punk přístupu (třeba redakční AX, blbnutí s Mustangem a tak) na straně jedné a unylého magazínu (spousta SUV v poslední době) na straně druhé. A jak se to hezky mezi sebou přelívá, jako když vliješ černou barvu do bílé, protřepeš, ale nemícháš. A tahle recenze je toho nejlepší ukázkou - místo srovnání kufru s nejlepšími konkurenty a měkkosti plastů v interiéru se stejně drahými auty dva super gify s ukázkou předních světel a hodin na palubce. Jako když punkeři zestárli a konečně se naučili hrát, ale neztratili nic ze stylu, který punk dělá punkem.

Prostě tu budu denně chodit, i kdyby tu byly jen SUV!

krab
29. února 2020, 18:08
0

Bíste, fakt na ty legendy nečekám. Z toho už jsem dávno vyrostl. Původně jo, když jsem začínal, měl jsem určitou vizi, že by to tu mohlo obsahově vypadat jako na českým Petrolicious. Ale to by většina nechtěla. Dneska už vidím, že se dost dobře takhle úzko specializovat nejde. Musíš přidat mainstream. Vždyť i Drivetribe má dneska svůj foodtribe, což je geniální nápad. Takže k suvéčkům by to chtělo přidat Autíčkář vaříme (nejen chladící kapaliny) , horoskopy zlé kočky (abychom věděli, kdy bude ten správnej den na to pustit se do výměny selenie do Alfy)

Ne, jak píše ronoath, je to v pohodě a hlavně sem chodí fajn lidi a tím je to pro mě suprový sem každej den nakouknout co je novýho...

A nějaký oldschool téma určitě brzo přibude, nemam strach :) No a ty Ferárka Dino a F40 ty si holt ulovim sám

beastar
29. února 2020, 20:08
0

Krab: Však víš jak to je. Už jsme o tom diskutovali spolu x krát. Prostě čeština a úzký publikum to nejde dohromady se supersporty a klasikou, veterány. Navíc pokud to mají kluci hozený takto. Není o čem. Mě osobně SUV nevadí a věci co mě serou nečtu, neřešim. Stejně jako jinde. Pár lidí mě tady baví jejích názory beru. A ty mezi ně dlouhodobě patříš. Teda reálně sem chodíme za tou komunitou a v druhý řadě teprve za články atd.To je unikátní koncept v dnešní době FB atd. S tím měl problém i ten zmiňovaný Drivetribe v začátku i přes nějaký finance a známe ksichty kolem... Prorazit. A já dokonce sem toho názoru že kdyby byl Autíčkář psanej tímto stylem Německy třeba a šel nahoru. Tak už to kluci máj dávno jako full time job. A možná jezdí i ty reportáže. Retro klasil, kde ty žereš ty VIP klobásky;D

Takže jak sem psal já není to profi, ale je to profi v rámci toho jak to mají. A navíc v CZ a v češtině dělá web o autech každej kdo má do prdele díru... Takže konkurence je obří... A garáž může bejt jen jedna ostatní paběrkujou pokud je neschramstlo velký vydavatelství.

Jestli budeš mít f40 dej vědět.... Tu nemáme ještě v kalendáři beastar rides 2020 ...:D

krab
29. února 2020, 20:42
0

Říkáš to přesně... respektive jde to, ale v ekonomický návaznosti ještě na něco jinýho. S F40 ti řeknu, vytáhni Zondu, uděláme si vejlet na Slapy jako pořádný pražáci :-D . No a to je právě ono... je tu ta komunita. Na garáži sice píšem i dost petrolheadsky laděnejch textů, ale vejlet čtenářů s krabem do muzea, to radši navrhnu tady než tam přes facebook, kterej navíc nijak ani neovlivňuju. Tady je prostě úzká komunita správnejch bláznů do aut všeho druhu.

PS: co ale bude reálně, tak nějaký povídání o tom jestli je blbej nebo dobrej nápad koupit 996 turbo a jak se liší od obyč socky 996 bez turba :) Akorát čekám na počasí, aby mi to fotograf hezky nafotil.

Jan Machač
01. března 2020, 10:35
1

Saage: Hele zkus to brát tak, že se i snažíme na obyčejných autech najít něco, co tě při raním metabolickém pnutí pobaví. Já ty svoje články píšu pro sebe takovým tím způsobem: Podat pár informací, které mi přijdou důležité a to tak, aby se "lidi bavili". A když se mi to povede u něčeho obyčejného, mám radost. Jasně, že bych rád pořád jezdil nějakou tou empátou, ale co o tom psát a kde brát na úplatky policistům? ;-)

beastar
01. března 2020, 12:24
0

Krab: Ano 996 je jedno z těch sportovních aut o kterých jde psát vcelku dostupně. Ta auta jsou jak po bazarech tak v soukromých rukou. Bude to hezký čtení. Jen se o tom teď píše všude. A tady padla dobrá zmínka. Co o tom máš furt psát. A jako přiblížit auto masám který je prostě rychlý a luxusní to je kumšt:) Bohužel když kouknu na svůj blog tady. Seřadim si to dle čtenosti a dodám si do rovnice čas. Nejčtenější jsou nakonec blogy bulvárního charakteru, úvahy, škodovka a dachna. Nejčtenější blog o oktávii cng, co sem měl na pár dní z rentu: D

Takže ona realita tady na obsahu bude podobná. Na konec Kuba tu psal, že dlouhou dobu byl nejčtenější Superb od Vavrise. Taky bývá pod Škodou nejplodnější debata:)) Nebo nejdelší. Na druhém pólu právě stojí Porsche, věci jako RS6 nebo hůře dostupne sportovní verze. To čte u mě řádově třetina lidí. Protože takové ty rutinní řádové čtenáře to nezajímá. Takže ten obsah Autíčkáře vlastně i nakonec je pochopitelný. A SUV když už nenatáhne na sebe, tak aspoň SUV hejty si sem tam někdo neodpustí. Je to vlastně vděčný.

I když si myslím že s těmi čtenáři to bude kopírovat tu čtenost. Samozřejmě do velkých Autíčkář čísel nevidím ale i tak. Těch jakože petrolheadů a závodníků který zajímají fakt echt sporáky a echt klasika atd. Těch bude tak sotva třetina. A jediná zatím proběhlá anketa mě taky tohle zrovna nevyvrátila. Přestože byla na fb a byla ovlivněna činností klubů... Obdoba novodobé sekty, nebo Svazarmu. Víme co jí vyhrálo:) Tak celkově už to beru s nadhledem. Autíčkář je unikátní tak po svém. Vytvořil nám oldschool místo k uveřejnění praštěných názorů. A právě mě asi baví to, že si tady můžu obdivovat ds7 který by se mi domů fakt líbilo. A na rovinu přítelkyni místo Ghibli dost možná taky... Anooo pro nadšence do aut nepochopitelný:)) A na druhé straně tu je možnost debatovat o sporťácích, rcz, Mustangu, Porsche atd atd... A třeba Franta ten když se drží svého stylu psaní a snaží se být objektivní bez vtípků. Tak teď sem četl tu 508 od něj. A jak sem ho nečetl. Je vidět jak roste autorsky:) A ta recenze 508 je vlastně docela spotřebitelská, ale furt má ten místní feeling. Je pěkná stejně jako ta na tu DS7... A obě auta jsou zajímavý.

Osobně si neumím představit že by tu byla od Honzy recenze na Caterham r500 a od Franty Bmw m4gts... Dobre fakt neumím. Protože takový testy si umím domyslet jak by vypadali. Protože jak často v takovým autě sedí? Jak tomu rozumí? Jaké by měli srovnání... Za to u těch obyčejnych aut už ty zkušenosti jsou. Dost možná věřím, že když si tu přečtu pozitiva na ds7, tak že mě taky to auto oslní, nezklame. To je jen příklad. Za to mám problém věřit méně známým autorům když mi ztestujj něco super ... Rychlé a drahé... Výsledek je to suuuuupeeeer. Ty vole dík:) Kapacit co umí a znají je vazne málo.

Takže je potřeba na to koukat plošně. Protože abych se vrátil k původní saageho myšlence. Mě absolutně nedošlo, že je tady po sobě několik SUV v testu. Neřeším to... Když Vezmeš obsah celého webu včetně blogů, tak je to ok. Podebatuješ o všem.

krab
01. března 2020, 15:03
0

To je jasný, pro pár čtenářů to je ale jsem rád, že i tohle vydavatel rád umožní dělat. Okolo těch hobby aut pro nadšence je fakt, že taky radši dneska sleduju lidi co o tom píšou blogy anebo natáčejí vlogy a specializujou se na to. Třeba takový Number 27 na youtube. Jede jen poršáky 80-00 leta. A dozvím se zajímavosti co ti hammond v testu topgearu třeba nikdy neřekl. Prostě je rozdíl kdo ten obsah přizpůsobí čtenářovi a kdo to naopak udělá extra úzkoprofilový. Obojí přístup je správně.

Co se týká našich blogů tady, hele nám to může bejt asi úplně jedno kolik lidí to nakonec rozklikne, ne? Já jsem vždycky rád za debatu co pak pod tím vznikne, na to se vlastně těším.

S tou DS7 mě překvapuješ, že tě tak zaujalo. Nečekal bych to. Já bych si to musel zkusit, ale myslim, že bych zůstal jako konzerva u Audi Q5, VW, Mercedesu anebo BMW.

beastar
01. března 2020, 16:11
0

Mě se na tom líbí ty detaily které fungují jako celek. Když se povznesu nad to, že je to vlastně jen Citroen. Tak jediný co mi fakt vadí je ten obsah motoru. Jako spotřební auto pro ženu je to skvělý za ty peníze. Jasně Němec bude ve všem o chlup lepší a výběr motorizací taky lepší. Jenže právě proto, nebude nikdy tak originální. A raději servisovat Citró, než Méďu, nebo Audi. Jako fakt je to suv, který se mi po dlouhý době líbí jakože stylem i myšlenkou. Pro sebe bych to asi nechtěl, ale jako ženský fashion auto mi to imponuje.

To vis že mi je jedno kolik lidí si co čte v blogu. Mám to jako Relax. Čísla musím honit úplně jinde. Prostě když mě něco napadne, nebo můžu chvíli něčím pojezdit, tak to napíšu. O ničem jiném to není. Taky už to nikam neposouvam:)) I když uvidíme jak se Autíčkář vyvine tady v sezoně, něco bych možná měl... Otázka je zda se pak s nima nějak domluvíme...
-
Komentář upraven 1. 3. 2020, 16:12:14

krab
01. března 2020, 16:23
0

A koukal jsem na ty blogy a čísla. A nejvíc má Tomyx a Primera ( ale ta myslím dostala promo na homepage) , ale pak jsem porovnal vzorovej experiment (Fabia Combi 1.0 tsi - což jsem tehdy napsal čistě ze zvědavosti kvůli tomu abych zjistil, jestli to rozklikne víc lidí než obvykle) a kupodivu má o třetinu míň čtenost než Fiat 124 Spider anebo ty youngtimery naposledy. Takže co se týká blogů, myslím si, že česká klasika tady příliš nefunguje. Nejvíc japonci. Myslím, že tady čtenáře nejvíc potěší teď na jaro něco jako MX5 NB vs MR2 3.gen vs. MGF vs Fiat Barchetta. Roadstery do 150... :)

To je takovej můj odhad.

Možná ty vidíš hodně za tu okynu a supa, to je možný, je fakt že tyhle auta jsou u nás prostě nejpopulárnější.

Každopádně nejvíc se mi líbil u tebe naposled ten blog o tom že každej může bejt i beastar a pak vždycky ty exkluzivnější auta..

Ale třeba teď to Vito od Machače je zábavnej textík, fakt! Jsem se pobavil a trochu zasnil nad tim piánem dvěstědědem.

krab
01. března 2020, 16:28
0

Jo, ty jo to se zkuste dohodnout, na to jsem zvědavej co to bude a taky ať máme důkaz že beastar fakt i existuje :-D

Pak si tu počtu o tom jak si zajezdila celá redakce v Zondě a budu nasranej, že jsem odsud utekl za lepšími zítřky :)

beastar
01. března 2020, 17:17
0

Tak ono taky asi obecně ti lidi vnímají každého z nás jinak. Myslím obecně blogery ne tebe a mě. U mě si myslím, že funguje takový to pojďme se podívat, co tenhle magor napsal o okyně, supu. A u tebe si myslím, že lidi cítí, že ty nový obyčejný auta moc nemusíš. A ostatně dáváš to i často vědět. Tak potom si spíš raději přečtou něco o takový Primeře, kde teda figurují ještě dva čtenáři a ty a Autíčkář a tak dále čili je to neobjektivní asi to měřit takto. Jinak já a promo na "mp" to sem párkrát měl když to zařídil Áda a jednou snad Dan jinak sem tuším na black listu ještě od dob Vojtěcha, když sem si dovolil něco kritizovat. Nee že by mi to vadilo chraň bůh, ale je to vtipný. Mě taky ty exlusivnější auta baví daleko víc. Jenže skoro nikdo to nečte a to nemyslím si že to píšu špatně. Navíc jako mohl bych udělat něco o Megánu RS Trophy, nějaký roadster sem teď zkusil, ale já to nestíhám protože si ty auta kolikrát fakt zkusim v rámci práce a mám myšlenky úplně jinde. Nicméně pro sebe to psát a opravdu nadneseně řečeno pro 150 lidí to je trochu škoda práce a času. Toho totiž fakt moc nemám.

Blog o tom že i ty můžeš mít beastar byla čistá zábava za kterou vděčíme Kubovy, že není tajnůstkář a podělil se semnou o vtipnou hitorku. Mimochodem podle mě Kuba dlouho ví kdo, že to je a že fakt existuje. Jen je kolegiální a řekněme no není to prostě kretén.... I když těžko říct kdo všechno další tak nějak ví:)) Neboj Beastar není ježíšek a existuje. Ale ten Krab je nějakej divnej.. to bude fejk... A nee ten bejvalej ředitel zoologický zahrady... ,)

O ježdění redakce úplně nejde... ale taky by na to asi třeba došlo. Já to nemám pořádně připravený po pravdě čekám jak se klukům povede s účatí první track day. Když to bude dobrý tak to nějak promyslím a zkusím něco konkrétního nabídnout. Plus pošlu samozřejmě svýho dubléra na tvojí Dubnovou session... Vypadá to že bude mít Mustanga v kábru jako velkej petróóóóólhead.

krab
01. března 2020, 20:32
0

Jo, to víš, že nás tu vnímají oba úplně jinak. Tobě si třeba nedovolí nikdo dát mínus, strach by mu nedovolil. Mě si ve výsledku zotročil i vlastní pes :-D

No, Kubajz vůbec má vtipný nápady a osvěží to tu. Třeba jak udělal ty titulky k tý scéně z filmu Valkýra, já se málem fakt válel smíchy. On se v šoubiznyse neztratí :-D Přitom vypadá jak jeliman a jezdí učitelským Volvem kombi ...

Na dubléra v Mustangu (určitě i s nalepeným knírkem) se na ten duben už fakt těším ...

Jakub Pospíšil
01. března 2020, 20:54
2

To je náhodou dobrý hec. Ten nalepovací knír. Mohli bychom vyhlásit vedlejší soutěž kdo pojede v debilnějším outfitu.

beastar
01. března 2020, 21:44
1

Jasný knír jak kartáč, šusťáková teplákovka, zlatej řetěz, brejle, žvejku, Prestige na nohou a účes na Jágra:)))

Krab: ..ale dovolí. Jen můj věrný fanklub asi 10 fanoušků mi to hlídá. A nikdy mě nenechá na holičkách. Thx guys. Luv ya.
-
Komentář upraven 1. 3. 2020, 21:46:11

Sedrik
28. února 2020, 14:20
7

Interiér je šílený v tom nejlepším slova smyslu. Tohle auto jsem na živo nikdy neviděl, ale z fotek vypadá opravdu dobře.

Velice hezky napsaná recenze a super fotky.

reagovat
beastar
28. února 2020, 14:43
5

Super že by konečně dneska debata o AUTĚ a ne o tom jak je SUV na hovno:D

krab
28. února 2020, 21:44
1

Je to nepochybně vážně zajímavý auto. Francouzi si fandí. Mají nový brand "DS" , staví pro ta auta speciální showroomy atd... Tu ekonomiku moc nechápu, ale je fajn, že tu je další auto, který si zákazník chce koupit, když nechce zavedené značky anebo Kodiaqa, který ti vyjde jako praktická volba rozumu.

Koukal jsem na prodejní čísla v Evropě za 2019 a bavoráků X3 se prodalo 4x tolik co DS7, Mercedesů GLC dokonce skoro 6x tolik a Audi Q5 taky asi 5x tolik... Jen Alfa Romeo prodala podobný počet Stelvií v Evropě jako DS7 Crossback. Asi 25 tisíc cca...

Vlastně jsem čekal, že se značka DS prodává ještě daleko míň. Je to zajímavý auto. Úplně si nedovedu představit, že bych si to vybral místo třeba Audi nebo Mercedesu, ale člověk by si to musel nejdřív vyzkoušet a vidět sám.

ro
rock
28. února 2020, 14:30
0

"DS ... se dvěma modely v nabídce"

Světýlko na konci tunelu: DS představilo pětimetrový sedan, DS 9. Prodávat po statisících se to nebude, ale je to zajímavý :-)

reagovat
ro
rock
28. února 2020, 14:38
4

Ty detaily... jak já to slovo nemám rád, tak sem patří... HUSTÝÝÝÝ :-)

Vlastně jeden z prvních modelů, kde bych v ceníku hledal top výbavu (protože všechny tydle pičičandy bych tam chtěl mít), zatímco obvykle mi u auta ke spokojenému životu stačí minimum, za které se dneska nepřiplácí už ani u základu Fabie.

reagovat
beastar
28. února 2020, 14:45
1

Přesně to mě napadlo když sem to četl. A je to po dlouhý době test auta kde snad jediný co mi vadí je že to mohlo být delší. Je vidět že na tom autě je spousta fakt píčovin, ale kdo to má rád tak to ocení. A já to mám třeba rád. Vnější design v rámci kategorie taky patří k tomu hezčímu... a ty světla to je bezva, že si s tím v dnešní době v tak malý "divizi" vyhrajou a potom se to celý ješět vejde s cenou jak za naftovýho supa v laurinu... a to je fajn

sheogh
28. února 2020, 15:02
1

Jojo, ja to psal i u toho predeslyho testu DS... jak SUV nemusim, tak toto se me libi - prave, ze se zabyvali i necim navic, ne jen cost cuttingem a redukci komponentu, ktery zakaznik nevidi :-) Otocny hodiny i cocky ve svetlometu jsou proste pecka :-) Je to takovy ryze francouzsky :-) Ten DS sedan, co tu byl nedavno byl super, ten bych si dovedl klidne predstavit doma

reagovat
JanSevera
28. února 2020, 15:06
0

O tomhle autě jsem neměl ani tušení. Díky za rozšíření obzorů :)
V článku se píše, že je to vlajková loď, ale jak je to vlastně velký? Jako X5 nebo menší?

reagovat
beastar
28. února 2020, 15:12
1

Oproti X5 je to menší. Nižší a hlavně o dost kratší. Je to tak nějak pocitově jako X3.

Honza 'Hamster' Křeček
28. února 2020, 15:16
0

O něco menší. Chystá se sedan DS 9, takže ta pozice vlajkové lodi je dočasná, ale pro tuto chvíli je to vrchol nabídky.

XT
XTad
01. března 2020, 12:10
0

Vnejsimi rozmery to ma blize k X1 nez k X3. Na X3 ztraci 13 cm v delce i rozvoru.

beastar
01. března 2020, 12:33
0

Pocitově. Tabulku si umím přečíst taky. A x1 je nižší a úplně jinak stavěná.

wdave_t
29. února 2020, 00:33
3

Pěkná recenze a krásný fotky!

"DS 7 1.6 PureTech 225 EAT8 Grand Chic"

To je fakt rozkošnej název :D Eat a grand chick. S jednašestkou teda není zas tak grand, trololo. Na druhou stranu koukám, že váží "jen" 1425 kg, což je o dost míň než jsem čekal - btw, tuhle informaci by bylo fajn najít hned v článku vedle ostatních tech. údajů.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 2.3 ecoboos 2016
Ford Mustang 2.3 ecoboos

2016 rok výroby
317 koní výkon
2 ccm objem

Ford Econoline  1988
Ford Econoline

1988 rok výroby
179 koní výkon
4 900 ccm objem

Buick Riviera  1967
Buick Riviera

1967 rok výroby
360 koní výkon
7 000 ccm objem

Lincoln Town Car L 2001
Lincoln Town Car L

2001 rok výroby
174 koní výkon
4 600 ccm objem

Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS 2016
Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS

2016 rok výroby
125 koní výkon
1 956 ccm objem