Představte si situaci, kdy si chcete koupit malý lehký hardcore sporťák. Co vás napadne první? Caterham? Pokud vás neláká klasický vzhled, co třeba Ariel Atom? Nebo KTM X-Bow? A co třeba BAC Mono? Ale co když chcete dvě sedačky? A osmiválec? Dobrá, Atom se dá sehnat i s osmiválcem, ale nemusí se líbit každému. Jsou tedy všechny možnosti vyčerpány? Ne tak docela. Existuje totiž věc, která se jmenuje Drakan Spyder.

Pokud si vzpomínáte na BAC Mono, jistě jste z něj byli nadšení tak, jako my. Jednomístná silniční formule poháněná čtyřválcem z dílen Cosworth je jednoduše fascinující. Vypadá skvěle, použitá technika slibuje extrémní zážitky a nejlepší na tom všem je, že po dni na okruhu, kde vyprášíte kožich všem přítomným, můžete zase odjet domů a nepotřebujete další auto.
Někdy se ale může stát, že chcete někoho svézt. Je přece krásné dělit se s lidmi o radost. Nebo potřebujete odvézt víc, než je vaše peněženka a mobil. V ten moment máte problém.
Firma Sector 111, která se zabývá úpravami a prodejem vozů Lotus a Ariel a která se podílela na vývoji BAC Mono, nabízí řešení v podobě Drakanu Spyder. A protože je to firma americká, jejich vůz pohání slavný osmiválec LS3, původem z Corvette. To znamená asi 430 koní při hmotnosti 1000 kg a obrovský točivý moment v základní výbavě. Bonusem je pak zcela jistě spolehlivost LS3, a pokud byste chtěli, není vůbec problém dále výkon zvyšovat. Můžete mít tolik koní, kolik chcete a kolik snese manuální převodovka a zadní náprava původem z Porsche 911. Ano správně, tady se řadí ‚postaru’. A kontrolu trakce byste hledali marně.

Co zde však naopak naleznete, je čelní sklo. Z opravdového skla. To znamená už žádné mouchy v zubech. To je dobře, pokud jste vegetarián nebo jedete na obchodní schůzku. A svého obchodního partnera také můžete povozit, akorát musíte být opatrní, aby se vůbec nějaká dohoda konala.
Odpružení typu push-rod vás jistě nepřekvapí, stejně jako dvojité lichoběžníky vpředu a vzadu. Nosná konstrukce z chrom molybdenových trubek je bohatě naddimenzována a úhledně zabalena do kapotáže z uhlíkových a skelných kompozitů. Takže nebudete vypadat, jako když sedláte splašené lešení, a máte kam nalepit startovní číslo.

Tohle všechno samozřejmě zní velice pěkně a už vás slyším brblat, že to jistě zase bude stát strašně moc. Bude a nebude. Ariel Atom pořídíte za asi 150 tisíc dolarů. BAC Mono pak začíná na 230 tisících. A Drakan? Téměř kompletní stavebnice bez motoru začíná na 80 tisících, kompletní vůz vás příjde na rovnou stovku.
Ano, jako Plechcup speciál vám jej asi neuznáme, ale kdybyste náhodou našli po kapsách potřebný obnos, na trackdayi vás rádi uvidíme! A budeme prosit o svezení, protože máte sedačku navíc.
Nezapomeňte se podívat na video!







CerVus
11. 12. 2015, 10:34To je ale parádní autíčko. A ten zvuk sakra.
Evlo
11. 12. 2015, 14:20No ty predni kola, to je parada, tady by se mazda mela ucit - mezera mezi diskem a brzdidem uplne idealni.