Porsche nabízí platformy 911 a Panamery ke sídlení v rámci koncernu VW, i když motory prý nedá.
V případě Panamery nejde o žádnou novinku a dalo se očekávat, že na jejím základě některá ze značek koncernu postaví vlastní auto – ať už to bude sportovní sedan od Audi (možná A7?), příští generace Bentley Continental a nebo třeba sériová podoba konceptu Lamborghini Estoque. V posledním případě by se to nejspíš nesetkalo s pochopením pravověrných zastánců značky, ale nejspíš by si nakonec zvykli jak na sourozenecký vztah s Porsche, tak i na počet dveří.
Ale co s 911? Je těžké si představit, co by se v rámci koncernu VW mohlo dát postavit na platformě sportovního auta s motorem vzadu, zvláště když Porsche nehodlá ke sdílení nabízet své ploché motory. Bez boxeru a s ním spojeného nízko položeného těžiště by bylo auto s touto koncepcí už naprosto nepoužitelné, takže zbývá jedině varianta přemístit motor před zadní nápravu. V takovém případě by mohly být na stejném základu postaveny třeba příští generace 911 a příští generace R8, nebo dokonce i nástupce Gallarda. V megalomanských dobách páně Piëcha bychom se určitě mohli těšit i na supersportovní VW, ale tato varianta je ve světle zklamání z Phaetonu značně nepravděpodobná.
Pořád tu ale zůstává možnost obrátit postup, který vedl ke vzniku Porsche 356 a tedy následně i 911. Platformu by stačilo o něco zkrátit, motoru ubrat dva válce a celé to zakrýt o něco nafouknutější karoserií. Movití zákazníci, zklamaní z původního New Beetle a jeho předního náhonu, by se tentokrát určitě jen hrnuli… nebo ne?