načítám data...

Doprava po městě aneb nejen auty je Autíčkář živ

Honza Křeček tvrdí, že Praha je oázou motorismu, ovšem v méně civilizovaných částech naší republiky takové štěstí nemáme.

zobrazit celou galeriiEditorial: Doprava po městě aneb nejen auty je Autíčkář živ

Pohyb a doprava po městě je ošemetné téma, které často vzbuzuje větší emoce než jiné, závažnější problémy, se kterými se společnost potýká. Střetávají se tu názory lidí, kteří by nejraději všude jezdili autem, s názory lidí, co by kolo nevyměnili za nic na světě, lenost s aktivním životem, sdílené dopravní prostředky s individualismem. Takže víceméně jakákoli debata, která probíhá mezi lidmi s rozličnými názory, končí pomalu výzvou k pěstnímu souboji. A to jak s lidmi, co preferují auta, tak s lidmi, co preferují ekologii. Nic to ale nemění na tom, že pohybovat se po městě je ve většině velkých měst neskutečný opruz. Jak z toho ven?

To je otázka, která mě v posledních týdnech trápí. Silnice se opět zahušťují auty, v místě mého bydliště se objevily modré zóny, v autobusech musím mít náhubek, ze kterého se mi velice rychle začne zvedat žaludek, aniž bych měl kocovinu a to i když použiju něco k osvěžení dechu. Z cestování do práce jsem tedy poslední dobou poněkud rozmrzelý. Což vede k myšlenkám o tom, která z možností přepravy by pro mé účely byla nejlepší. Pojďme si to rozkreslit.

Proč vlastně do práce nechci jezdit autem? Zapomeňme teď na fakt, že roadster-jehož-jméno-se-nesmí-vyslovit stojí v blíže nepopsaném objektu a do pojízdnosti mu chybí pár drobností. O tom si popovídáme v jiném článku. Cesta do práce o délce 8 kilometrů mi autem trvá v ideálním případě čtvrt hodiny, v tom horším půl. To není tak zlé, že? Pak jen uklidím auto do garáží a jsem v práci. Ač se tohle řešení zdá nejjednodušší, tak mě to vlastně obtěžuje. Pokud zaspím a vyrazím později, musím si protrpět ranní kolony, nebo naopak musím vyrazit výrazně později a pak být v práci déle. O tom, že ten benzín, který rachitický čtyřváleček prožere v tomhle provozu, bych raději projezdil někde jinde, nemluvě.

Zdroj: Pixabay

Vzhledem k tomu, že celá cesta do práce autem vede po lince autobusu, by bylo logické využít jej. Dává to největší smysl. Na zastávku, kde jeho linka začíná, to mám zhruba 10 minut chůze, v obchodě u zastávky si můžu koupit svačinku nebo vyprošťovák, nasednu do autobusu a v té samé koloně si můžu číst knížku, hrát Lemmings na mobilu či jen koukat z okna a přemýšlet, co jsem včera dělal. A po cestě z práce můžu radostně zaplout do restauračního zařízení, aniž bych myslel na to, že musím někde zaparkovat, což existence modrých zón přecejen trochu zkomplikovala. Jenže, světe div se, i cestování autobusem mi vadí. A to nejenom protože se mi v nich dělá zle. V pozdějších odpoledních hodinách už frekvence autobusů není úplně vysoká, takže pokud jste roztržitý idiot a při nastupování do autobusu si vzpomenete, že váš počítač leží na stole v laboratoři a zítra máte home office, pojedete až za další půlhodinu. Ano, to je čistě můj problém… Ale stává se mi to často.

Vzhledem ke své pohodlnosti bych tedy měl zvolit nějakou individuální formu dopravy. Skoro by se nabízelo kolo. Po cestě je jen jediný kopec, ranní cesta do práce by mi mohla suplovat cvičení, prostě samá pozitiva. Sprchy v práci máme, co vlastně řeším? Jo, já jsem vlastně líný. Ale když už jsme u té jedné stopy, co takhle něco motorizovaného?

Foto: František Čáslavský

Snad každého v tenhle moment napadne, že řešením by mohl být motocykl. Mnoho jiných možností ani nezbývá, že. Na motorce nemusíte řešit parkování, protože modré zóny v Brně jsou po registraci zdarma, zahodit to tedy můžete skoro kdekoli. A navíc, já už si ježdění na motocyklu do práce vyzkoušel. Tedy, motocyklu… Skútru. Říká se, že jezdit na skútru je jako chodit s tlustou holkou, ale jestli je to pravda, to nevím, srovnání nemám.  Loni na podzim jsem si jeden vypůjčil a až do jeho neslavného konce, kdy přestal zapalovat (viz foto výše), na něm každodenně drandil kamkoli jsem potřeboval.  Cesta do práce trvala stejně dlouho bez ohledu na dopravní situace a spotřeba kolem tří až čtyř litrů je skoro až k smíchu. Navíc se prodávají i elektrické, že. Ale elektrický skútr nechci. Já chci něco, do čeho naleju benzín a ono to pojede kam budu chtít, aniž bych musel řešit dojezd. A tak začíná lov na bazoši.

Jaký skútr bych si měl ale koupit? To je zatím otevřené. Vím jen, že to bude do 125 ccm, abych nemusel řešit žádné další řidičáky. Mám jistého favorita, který by potřeboval trochu péče, ale jeho design je uchvacacující. Tak či tak se o tom v blízké budoucnosti dočtete. Anebo pokud máte skútr, který už nechcete, dejte vědět. Třeba vás ho zbavím.

zdroj: Wikipedia Commons

Možná jste čekali, že nabídnu nový náhled na dopravu, nebo snad přinesu něco nového. Od toho, abychom předkládali konečná globální řešení všech dopravních svízelí tu ale nejsme. V tomhle ohledu bychom se měli zamyslet sami nad sebou, nikdo jiný to za nás nevyřeší.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BonfireCZ
16. června 2020, 14:08
0

Tak ten posranej hexáč je jasná volba :D :D Nicméně taky jsem tenhle problém řešil, chůze do práce nepřipadá v úvahu, MHD 40 minut, Auto 6 minut, skútr 10 minut a motorka 3 minuty (na hraně zdraví/života)

reagovat
Ha
Hanis
17. června 2020, 16:51
0

Hexáč je fajn, ale je málo exkluzivní, málo divný a prší na tebe. Chce to tohle :-)
https://www.autickar.cz/files/_temp/image%20%28125%29.png

František Čáslavský
17. června 2020, 17:20
0

Tohle je taky dobrej úlet, ale stojí to moc peněz :D

Inženýr
16. června 2020, 14:35
3

Nejlepší způsob je samozřejmě ten, který zabere co nejmíň času a nervů. Když si vzpomenu jak jsem někdy do práce jezdil i přes dvě hodiny (většinou v zácpách), tak si normálně pokládám otázku jak jsem to vůbec zvládal. Ono je potřeba si uvědomit, že vám taková cesta sebere čtyři hodiny jako nic.

Skútr může být dobrá možnost, ale jako ve všem je prostě nejlepší mít tu možnost výběru. Máš skútr? Tak si zajedeš na něm. Když máš náladu na auto a nebo máš po práci nějaké povinnosti, využiješ auto.

Vždycky to můžeš kombinovat (ovšem ne jako onehdá Kubajs "skombinoval" Babettu s autobusem) a vybrat si podle situace a nálady.

reagovat
Jakub Pospíšil
16. června 2020, 16:14
0

:D
Já jsem si myslel, že už se na to zapomnělo.

eLzyx
16. června 2020, 17:54
0

jo, taky jsem pět let dojížděl do Prahy, což mi každý den sebralo tři hodiny života. Vůbec nechápu, jak jsem to mohl dávat. Když teď jedu do Prahy třeba za zábavou, tak si ťukám na čelo, že je to daleko a opruz, proč to vlastně dělám. A to to jedu tak 2x za rok. Pravdou je, že hustota dopravy rapidně vzrostla a policajti už mají lepší káry, kterým jen tak neujedu.
Teď dojíždím cirka 25+25km, přičemž je to téměř jen po silnicích první třídy. Taky jsem zvažoval, že propálit každý den 5 litrů benzinu není úplně ekonomické ani ekologické. Že bych si tedy koupil skútr (bo nemám A papíry). Ale dospěl jsem ke stejnému názoru, který tu někde zazněl - jezdit na skútru je jako chodit s tlustou babou. Možná to funguje, ale nechceš, aby tě ostatní u toho viděli. Tak holt si příští rok asi nadělím kurz na Áčko. Letos je to svářecí kurz, takže není moc času.

ma
martinw
16. června 2020, 15:01
0

K té individuální dopravě je potřeba řádná dávka štěstí na trasu, počasí a milión dalších podmínek... Závidím trochu jak to mají zařízené v jižní evropě se skútrama, většinu roku teplo, s pomocí klaksonu se dostanete kamkoli :D

V klidu bych mohl jezdit 50min autobusem jako 'zombie' koukat z okna ven, ale radší místo toho jsem 20min na kole a pak 25min ve vlaku. Co na tom, že se na cestě zpátky převlékám z office oblečení do cyklistických elasťáků na hajzlíku ve vlaku :D Ta necelá hodina na kole člověku hrozně zvedne morál (jezdím přes les kde je klid).

reagovat
Valfar
16. června 2020, 15:05
0

Obecně je doprava ve městech holt velký špatný, za to prostě může brutální a stále zrychlující urbanizace (to platí pro ČR stejně jako pro Čínu, JAR, Brazílii nebo USA), moc lidí na moc malym prostoru. Obecně se to dá řešit jediným instrumentem - home office. Snad nám z toho covidového marasmu zůstane aspoň to, že v roce 2020 máme technický vymoženosti, aby ta valná většina z nás, co jsme tak či onak kancelářský krysy, mohla aspoň občas pracovat doma a pokud možno nikam nejezdila.

Jediný opravdu zábavný dopravní prostředek i po městě je bez ohledu na míru provozu motorka. A ten skútr vlastně taky, první rok v jedné stopě jsem v Praze strávil s Hondou SH125i, italsko-japonskou klasikou, za mě mnohem hezčí (a díky rovný podlaze praktičtější) než všudypřítomný asijský PCXko. Mimochodem na skútru seš po měste ještě rychlejší než na velký moto - stejně nemáš možnost to nikde moc rozmotat, takže klíčová je obratnost, a v tom prostě malý skútr nemá absolutně konkurenci.

SHčko mělo nicméně i řadu neduhů a dnes bych na základě zkušeností z půjčoven i kamarádů koupil na ježdění po městě něco od Piaggia. Nevím, jaký má autor budget, ale kdyby náhodou měl hlouběji do kapsy, hned bych skočil po tomhle - https://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/piaggio/piaggio-typhoon-125/piaggio-typhoon-125-306996.html (nemám s prodejem zhola nic společnýho)

reagovat
Sedrik
16. června 2020, 15:34
0

Ad homeoffice - souhlasím, že tohle je pozitivum epidemie. Nejsem ale moc optimista u toho, co se stane. Mám zkušenosti, že manažeři jsou obecně v ČR nastavení tak, že pokud nejsi v kanclu, tak se prostě flákáš. Neplatí to vždy (já takový doufám nejsem :)) a teď měli možnost zjistit, že to tak opravdu vždy není, ale podle toho, jak to vypadá v metru a na magistrále - řekl bych, že se to tady vrací do vyjetých kolejí.

Navíc s HO jsou spojeny pracovně právní problémy - například chlebodárce by měl zaměstnanci hradit náklady spojené s prací z domu a to se blbě vyčísluje. A i když pracuješ z domu, tak je chlebodárce odpovědný za to, že dodržuješ pravidla BOZP.... což se v praxi nedá docílit.

Takže žádný exodus z kanceláří nečekám - muselo by se značně změnit právní prostředí. A kdo ví, jak v praxi probíhají změny v našem zákoníku práce se právě přestal smát nahlas.

František Čáslavský
16. června 2020, 17:19
0

Tak, na posledním obrázku Piaggio je :)

Kuře
16. června 2020, 23:01
0

A pěkný!!:)))

BubaaCZek
16. června 2020, 23:32
1

Ten skutr je pecka :)

MB
MBMB
17. června 2020, 01:15
1

Ono to není jen urbanizací. Počet obyvatel ve velkých městech ČR až tak brutálně neroste. Ale roste počet dojíždějících do těch větších měst a zásadní je nárůst počtu aut. V roce 2000, kdy měla ČR prakticky stejně obyvatel jako dnes, tu jezdilo jen 3,5 milionů aut, dnes je to 6 milionů. Což je samozřejmě hodně znát, nejen ve městech.
Města jsou dnes do značné míry postavená kolem aut, většina prostoru venku jsou jen silnice, nebo parkovací plochy pro všechna ta auta, která většinu času jen někde stojí. I tak to nestačí a bude to jen horší, pokud ten trend bude pokračovat. Není náhoda, že doprava ve městech je téma, které se řeší všude na světě.
Obecně je jasné, že je neudržitelné a neefektivní, aby se velká část obyvatel po městě pravidelně dopravovala po jedné osobě v dvoutunové krabici zabírající 10 metrů čtverečních. Čili je určitě potřeba pracovat na zatraktivnění existujících alternativ, ale zásadní změnu v tomto ohledu budou znamenat asi až autonomní taxi.

A další způsob je to snížení prvotní potřeby vůbec někam cestovat, to by samozřejmě pomohlo hodně.

ro
rock
17. června 2020, 06:12
0

Autonomní taxi? A pak stačí něco takového, jako bylo letošní jaro a doprava zkolabuje úplně, až do úrovně pěškobusů. Protože do autonomního taxi nikdo dobrovolně nevleze (a je jedno, jestli to bude pandemie nebo "pandemie"), neboť nebude reálné ho mezi každým ritem vydesinfikovat. Hromadná městská doprava buď nebude existovat vůbec nebo jen v nějaké očesané formě, protože město bude prachy vrážet právě do těch autonomních taxi, kterých musí být opravdu hodně, aby byla schopná odvozit všechny, co dneska jezdí svým autem. No a doprava soukromým autem na tom bude hůř než teď, protože 1. lidi budou spléhat na autonomní taxi, tak třeba svoje auto ani nebudou mít a 2. město na soukromá auta nebude mít dostatečnou infrastrukturu.

MB
MBMB
17. června 2020, 15:34
0

Nemyslím si, že by někdo někde zamýšlel zcela nahrazovat hromadnou dopravu autonomními taxíky a dělat z toho městskou dotovanou službu. MHD to sice jistě ovlivní v některých aspektech, ale určitě nenahradí.
Bude to jako dnešní taxislužby provozované soukromými společnostmi (jako Lyft, Uber či Tesla a další, které se tím dnes zabývají), akorát výrazně levnější díky absenci nákladů na řidiče, a tudíž výrazně rozšířenější. Pro významnou část populace už to bude lepší volba, než vlastnit auto. Zároveň se dá očekávat další rozšiřování sdílených jízd, jak už to dnes umí právě Uber či Lyft, což dále sníží cenu. Proto to bude jeden z podstatných milníků, který ovlivní tu dopravu ve městech z hlediska zaplněnosti silnic a parkovacích míst.

ro
rock
17. června 2020, 15:51
1

Já někde četl ideu o jeden (dva, tři) evoluční kroky dál, kdy by měly sdílené autonomní buňky na kolech úplně nahradit individuální automobilovou dopravu a fušovat do řemesla i hromadné dopravě.

Ale tak či tak, soukromé auto je naprosto nedocenitelné vždycky, když nejde jenom o prostou cestu do/z práce za ideálního počasí, to se blbě přebíjí (v mém případě je nedocenitelné dokonce i když jde jenom o prostou cestu do/z práce, je to 60 vs 180 minut denně strávených cestováním).

Valfar
17. června 2020, 16:22
0

Sedrik: Máš pravdu, že starší generace manažerů je ve věci home officu dost konzervativní a jedná se pro ně jen o fešácký název pro ulejvání. Zajímavý je, že to není případ jen očekávatelně zkostnatělý státní správy, ale třeba i některých českých poboček nadnárodních advokátek, kde je průměrný plat advokátů kolem 200k měsíčně. Ale já myslím, že ten impuls byl letos tak silný, a zkušenost, že ono to přes různý cloudový, videokonferenční a další služby opravdu jde, tak výrazná, že to bude mít fakt dlouhodobý dopad. Třeba ne hned, třeba na to dojde teprve až bude probíhat nějaká manažerská generační obměna, ale časem se HO snad opravdu výrazně prosadí. Pokud by se to povedlo, mohlo by to na provoz ve městech mít fakt podstatný efekt, protože třeba doprava v Praze, to není (skoro) žádný transit, to už dávno není pravda, většina lidí má start nebo cíl, a nejčastěji oboje, v Praze. A jede primárně kvůli pracovním povinnostem.

František: No jo, ale to je 250ka. Ale zase oceňuju ten holubí styling. :) Mimochodem zapřemýšlej o regulérních papírech, i kdybys měl navždy zůstat u skútru - i městský skútry jako to SHčko nebo Vespa se dělají až do kubatury 300ccm, stojí to stejně jako 125ka a je s tím už opravdu kopec (KOPEC) srandy.

MBMB: Jo, máš pravdu, koukám, že dle statistik přibylo od konce bolševika v Praze jen asi 100k obyvatel (z 1,2 mega na 1,3). Jenže podle tel. operátorů ve skutečnosti v Praze přes den "bydlí" 1,55 mega (to jsou ti "Pražácí" ze středočeskýho kraje). A když vidím ten obrovský pás pražských nocleháren, který se podle blízkosti dálnice táhne do vzdálenosti 50-80 km kolem Prahy, odkud se každý den do Prahy nahrne podle jiných statistik nejmín 300 tisíc aut, je jasný, že je tu poněkud těsno. Já bych to spíš než obecným omezováním aut řešil restrikcemi jízdy autem - a zejména parkování (long live modrý zóny) - pro nepražáky. A taky bych se snažil maximálně vytěžit a leckde i doplnit infrastrukturu, co tu máme, a ne její kapacitu všelijak omezovat.
-
Komentář upraven 17. 6. 2020, 16:59:27

ro
rock
16. června 2020, 15:35
-1

Skútr zní dobře, ale k tomu, aby byl opravdu dával smysl, je potřeba jezdit čára nečára, pruh nepruh, kolona nekolona. Na to je potřeba 1. mít žaludek, protože je člověk furt jednou nohou na JIPce a 2. mít nervy, protože druhou nohou je ten samý člověk furt na hranici toho, aby přišel o papíry.

reagovat
Valfar
17. června 2020, 17:00
2

Často slýchám, že jízda na moto/skútru po městě je o život nebo o papíry. Já si to nemyslím - předně nevím, proč bys měl přicházet o řidičák. Možná je to v jiných městech jinak, ale v Praze drobné porušování předpisů typický pro jednostopý vozidla nikdo neřeší. Úplně běžně se přes plnou čárou apod. prosmýkávám i kolem policejních aut a jakživ mě nezastavili. Naopak většinou tak jako ostatní uhnou. No a to zdraví... Jasně, jsi mnohem zranitelnější než v autě, ale v praxi těch sražených motorkářů potkávám v Praze naprostý minimum. Zajímalo by mě, kolik je za rok v centru Prahy na moto smrťáků, tipl bych si nula. Mimochodem v jihoitalských městech (včetně Říma) jezdí na skútrech kde kdo a skoro všichni jezdí naprostou kudlu a fungují takhle spokojeně už 70 let.

ro
rock
17. června 2020, 22:04
-1

Jasně, tolerují to. Ale průměrný skútrmen průměrného poldu provokuje imrvére a denodenně vsázet svoje papíry na to, že polda ráno nevstal prdelí napřed rozmrzelý, páč mu Anča večer nedala, to by se mi fakt nechtělo. A sražených je díkybohu málo, on opravdu každej, kdo může, uhne - nikdo si nechce nechat omlátit auto. Ale už několikrát se mi stalo, že se mi skútr objevil někde, kde jsem ho nečekal. Zatím jsem to vždycky zvládl. Zatím.

BigBang
20. června 2020, 16:42
1

tak je to o nastavení - když jsi debil, debilem zůstaneš i na skůtru, když máš mozek, tak se dá jet v jedné stopě svižně a nijak brutálně neprasit...

Ca
Cartman
20. června 2020, 19:04
1

Na motorce je nejlepsi bezpecnostni prvek zrychleni a rychlost. Ale chce to kurva davat bacha a predvidat. Taky uz sem prelit pres kapotu pipine co me prehlidla v zrcatku a odbocila bez blinkru. Ale mohl sem si za to castecne i sam pac sem vahal jestli ju predjet nebo ne a pak sem byl pomale. Polovicate reseni je reseni na hovno.

ro
rock
16. června 2020, 15:42
3

Jinak teda hromadná doprava je taky pěkně naprd, protože autobusy stojí v té samé koloně jak auta (jak je v článku zmíněno) a tramvaje koneckonců dost často taky - zvlášť tam, kde město propadlo módě zklidňování dopravy a svedlo pruh pro auta do trasy kolejí. Snad jenom metro mi zní docela funkčně, ale zkuste někdo jet metrem ze Slatiny do Bystrce (a pak popiště zážitky).

reagovat
Skipper
16. června 2020, 15:47
14

Na to je poměrně snadné řešení. Tedy - jak se to vezme. Já v práci používám poměrně exotický dopravní prostředek, je tedy pravda, že je to prostě služebák a ani si moc nemůžu určovat, kam pojedu. Na druhou stranu, problém se zácpou nehrozí, při příjezdu do cíle pro nás poměrně často zastavují dopravu a pro krásný výhled už nemusíš na rozhledny. A je taky pravda, že civilní ekvivalent jde použít jako řešení osobní mobility, jen pořizovací cena je trochu odstrašující a provozní náklady budou taky malinko horší než u skútru..

reagovat
Matěj Podhorský
16. června 2020, 16:37
1

Jako dobrý, ale taky musíš občas strpět poněkud rozložený spolucestující a když je fakt hnusně, zůstáváš doma... :)
Mimochodem super fotka s těma mrakama!

Skipper
16. června 2020, 16:41
0

Když je hnusně, je to trochu problém. Zase na druhou stranu, v tom případě je k dispozici služební Mercedes s majáčkem a řidičem.

Matěj Podhorský
16. června 2020, 16:43
0

zas zvláštní let VFR už poskytuje docela slušný možnosti, to už bych se sám vevnitř bál :D

BubaaCZek
16. června 2020, 23:37
0

S civilnim ekvivalentem se ale zas nemusíš bát policajtu a usetris na pokutach :)

beastar
16. června 2020, 20:38
1

Nemam rad ty skurveny kolony a haldy debilu, co neumi ridit ani chcani, ale nekdo jim sveri karu. Na skutru bych mezi ne nejel ani pro tu srandu. Obratle uz sem z motorcyclu zlomeny mel po vyletu do lesika. Takze mi nezbejva nez se denne rozcilovat. V Praze nejlepsi doprava pesky obvzlast na P1. V nejhorsi nouzy tram, nebo metro tam kde to dava smysl. Bohuzel dnes sem jel treba Stodulky a do Bechovic... vole na skutru jen pro borce, co maji koule z ocele a nervy jako rangers. Takze autem to sekas 35 minut.. spojka slalom kilian, u lanaku kolona... Hnal bych to zpatky na Home office pakaz jednu.

reagovat
František Čáslavský
16. června 2020, 20:41
3

Ale to jsme zase u toho, že se každý musí zamyslet sám u sebe

lu
lumix
16. června 2020, 21:12
0

Já bych navrhl elektrokolobezku, znám pár lidí co vyměnili dojíždění autem za koloběžku a jsou spokojeni. Jeden to má autem cca 20 minut, ale na ekoloběžce může jet zkratkama a má to za cca 15 minut. S ekolobezkou se dá i v případě nutnosti do MHD.

reagovat
Augi
16. června 2020, 22:37
0

O téhle variantě vážně uvažuju. Nepoužíval bych ji na nic jiného než ježdění do práce, tedy každý den tu samou trasu, takže nepotřebuju to co autor článku. Letošní zima byla tak mírná, že by šlo jezdit celoročně, v případě nouze se s tím dá do MHD, mohl bych si ji vzít až do kanclu a tam nabít. Teď jen najít model, který ujede 20 km a na dalších 20 km se dobije za 8 hodin z běžné zásuvky.

Ča
Ča Snač Aj
16. června 2020, 23:33
2

Na braní do kanclu bych doporučil podívat se po skládacím elektrokole. Jede se na tom líp jak na koloběžce, složený je to stejně skladný a hlavně pro ostatní v provozu včetně chodců je to předvídatelnější. Srazit se s někým na koloběžce není moc prdel a stává se to překvapivě často.

lu
lumix
17. června 2020, 05:58
0

Měl Xiaomi a jezdil ji 3/4 roku včetně mírné zimy. Práce , fitko využíval jí fakt dost, někdy na ni jeli ve dvou s přítelkyní. Nedávno ji vyměnil za lepší větší či jezdí až 40 a tu starou přenechal přítelkyni. Já ji budu asi kupovat dítěti na ježdění do školy.

Valfar
17. června 2020, 16:49
-2

Já tuhle vlnu elektrokol, elektrokoloběžek, elektroskejtů, elektrojednokolek apod. moc nechápu. Proč není lepší si koupit skútr? Dával jsem sem odkaz na skútr asi za 3 pětky, který pojede jak drak, má dojezd stovky kilometrů, dá se do něj dát nákup, zaparkujete s ním všude, nepotřebujete žádný spešl papíry, povinný je skoro zdarma. Ano, nedáte ho do MHD, ale to je samo o sobě trochu slabý argument, ne? Mimochodem někdo tu vzpomněl údajnou nebezpečnost jízdy na skútru, se kterým jste regulérní účastník silničního provozu, který jede stejným tempem (a pokud řidič chce, tak mnohem vyšším) než ostatní účastníci. Vždycky, když míjím nějakýho chudáka na elektrokoloběžce, který s tím nemůže na chodník a na silnici je odsouzen mrcasit se u krajnice, inhalovat všechny Avie a autobusy, který nikdy nepředjede, a naopak je všemi auty předjížděn tak, že kolikrát zrcátko líže košili (jinak v úzkých úsecích ani objet nejde), docela si říkám, k čemu je to dobrý. To nemluvím o tom, jak jsou malý kolečka těchto vehiklů "pohodlný" na kočičích hlavách nebo ostatně na jakymkoliv nerovnym povrchu. Na obrubník s tím díky těm kolečkům vůbec nevjedete a musíte si to poponášet... Pro mě fakt nepochopitelný.

lu
lumix
17. června 2020, 19:13
1

Ne každý s ekolobezkou jezdí po extra rušných silnicích. Ekolobezku může mít kde kdo bez řidičáku. Hlavně ta výhoda, dojedu do práce ke vchodu, tam ji vezmu do ruky a jdu. Dali jsme si závod, z práce do místa bydliště kolegy. Já auto on koloběžka. Než jsem došel k autu a vyjel z garáži byl kolega už v dáli. Červená na křižovatce ho nezdrzela, skratil to přes chodnik, aby nemusel čekat. Vysledku já byl u dveří jeho bytu za 29 minut a on za 15 minut. Nemusel hledat místo na parkování

Augi
17. června 2020, 20:25
0

Valfar: Netvrdím, že je to pro každého, ale moje volba to nejspíš bude. Dojezd mi stačí reálných 20 km, zaparkovat můžu přímo v kanclu. A když se třeba extrémně zkazí počasí, tak mi moznost vzit to do MHD mi přijde super. Další dost podstatný parametr je to, že až na prvních a posledních cca 200 metrů to mám po cyklostezce.

Kolo je na mě už moc velký, ale docela jsem uvažoval o sk8 (protože jsem dřív jezdil), ale bohužel není tak skladný (těžký baterky) a hlavně u každého obrubníku se člověk musí sehnout (ollie s takovou těžkou mrchou fakt nedáš).

ransom
16. června 2020, 21:16
2

A co vás v tý Praze vlastně drží?
Já se tam narodil a dospěl. V době, kdy ještě nebyla zdaleka tak zapráskaná jako dnes. V noci mohl člověk chodit po Starém městě úplně sám. Parky nepatřily bruslařům a koloběžkářům. Chodníky byly míň posraný od čoklů. V ulicích se dalo kdykoli pohodlně zaparkovat. Snad jen na vnitřním okruhu ve Veletržní se občas udělala fronta.
Do školy na Příkopech jsem chodil z Bubenče krásnou vycházkou pěšky. Do první práce do Běchovic za pětadvacet minut autobusovým pendlem. Do druhé práce do ZOO přes Stromovku na kole a případně dál kolem řeky za město na výlet. Nebo na Slapy. Přes Prosek a Letňany do Brandejsa.
Odešel jsem hned po kontrarevoluci. Od té doby všechna moje dříve milá místa pohltila brutální výstavba. V centru není k hnutí. Všude blázinec. Do Prahy jedu dnes jen občas o víkendu za posledními příbuznými, pěkně proti proudu lufťáků. V pátek do Prahy, v neděli ven. Jasně, vydělám tady míň. Ale stojí to za to. Už bych neměnil.

reagovat
PB
17. června 2020, 02:31
2

Vetsina lidi "v Praze" vlastne nebydli... vetsina bydli nekde na Kladne, pripadne v Beroune... to se pak ta doprava blbe planuje...

BigBang
20. června 2020, 16:49
0

Na Kladno mi nesahej :D Z tama to ještě takvá trága není. Teda aspoň na Zličín ne :)

PachezZ
16. června 2020, 23:55
2

na tyhle účely mi přijde poslední dobou jako jedna z dobrých voleb nějaký elektroboard...

reagovat
Augi
17. června 2020, 20:29
0

Záleží, kudy jedeš. Pokud musíš vyjet hodně obrubníků, tak je to s takovou těžkou mrchou docela pruda se ohýbat. A tahat to s sebou v mhd taky není nic moc pohodlnýho (i s tím madlem je to dost velký).

PB
17. června 2020, 02:19
4

Tak rekl bych, ze zasadni je rozhodnout se, jestli chci zit ve meste, nebo na venkove - bud bydlim ve meste (a tudiz v centru), kde pouzivam nohy, pripadne kolejova vozidla, nebo bydlim na venkove a do mesta se neseru:)) ...no ale v realite, pokud bych dneska mel dojizdet v Praze jako jsem byl v nezrale minulosti nucen a resil to autem, nebo pesky+vlak (typicky vyspy civilizace jako Sobin/Suchdol, pripadne Letnany vs. Smichov), dneska bych sel do elektrokola. Je to dost rychle, daji se tim nakratit ruzne cesty co na skutru nepripadaji v uvahu (treba jezdeni pres stromovku) a odpada obligatni pumpickarsky pozadavek na sprchu v praci. A treba u nas na jihu, ve meste kde by chtel zit kazdy, je kolo naprosto optimalni, bo nejsme paka co maji kopce uvnitr mesta, ale mame je civilizovane kolem :D

reagovat
František Čáslavský
17. června 2020, 17:24
0

Kdybychom se bavili o Praze, tak by zase záleželo odkud kam. Na moje cesty po Brně by nebylo úplně nejlepší, přecejenom je to většina cesty po městském okruhu z města ven nebo nazpátek a cyklostezky, které by mi to usnadnily tu nejsou. Jinak po Brně jezdím docela dost i na kole. Ony ty kopce se vyšlapat dají :)

ro
rock
17. června 2020, 21:55
1

Tak ono ježdění na kole po Brně má svoje kouzlo. Páteřní cyklostezka, která cyklistu naprosto bezelstně bez jakýhokoliv zabezpečení kopne nejdřív napříč přes Zábrdovickou, o pár set metrů dál přes Křenovou a pak jako bonus de facto i přes čtyřpruh Hladíkovy, to se jinde moc nevidí...

PB
18. června 2020, 00:56
0

No ono Brno je asi jeste horsi nez Praha: bydlet nekde v Liskovci, Komine, nebo Bystrci, salina bude nejoptimalnejsi

Sa
Sato
17. června 2020, 07:41
0

Brno má tú výhodu v tom že centrum je pekne kompaktné, ak človek býva v centre (cca od Kotlářskej po Mendlák) tak všade to je na pár mínút pešo. S parkovaním to je blbé. Takže to je len pre ludí čo auto používajú len sem tam, resp. cez víkend. Býval som tak X rokov, má to svoje čaro ale pre rodinný život to nie je. Aj keď aj taký sa nájdu. Teoretické riešenie je plesnúť sa po vrecku a bývať v novostavbe s vlastným parkovaním. ale tých je v širšom centre minimum. Teraz bývam cca 13km od práce na dedine = žiadny problém s parkovaním. Keď som si hladal novú prácu tak som si to obmedzil tak aby som to mal na tom správnom okraji mesta a nemusel chodit krížom cez mesto. Takže bez premávky to je 10 min :) v špičke max dvojnásobok. Autom samozrejme, náklady na benzín na dochádzanie by boli cca 1300 mesačne, šetriť z takto malej sumy nemá význam. Všetko super, až na to že reálne do tej práce nechdodím a som na homeoffice takže som kludne mohol pracovať aj pre firmu z druhého konca sveta :)

reagovat
PepaSFI
17. června 2020, 18:38
0

kup si rovnou tohle https://www.rid-e.cz/ a máš vyřešíno na furt

reagovat
JJ
Jelen Jelen
18. června 2020, 15:23
0

Představa, jak dojíždíte do práce, obchodu,... 20 minut po horské silničce s perfektním povrchem, krásnou scenérií a takřka nulovým provozem, je sice lákavá, ale nereálná.
Já měl zatím zasvůj mladý život možnost vyzkoušet dojíždění autobusem, na kole, autem a pak docházení pěšky. Zdaleka nejlepší bylo, když jsem bydlel těsně pod kilometr od práce a tak mi to ode dveří ke dveřím trvalo 5 minut chůze po klidný ulici.
Potom ve volným čase, když jsem uznal za vhodný, jsem vytáhl auto a jel na výlet nebo se jen tak projet.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Alfa Romeo 166 2.5 V6 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6

2003 rok výroby
190 koní výkon
2 499 ccm objem

Chrysler LHS  2001
Chrysler LHS

2001 rok výroby
250 koní výkon
3 500 ccm objem

Chevrolet Caprice Classic 1989
Chevrolet Caprice Classic

1989 rok výroby
170 koní výkon
5 002 ccm objem

Dodge Caliber SXT 2007
Dodge Caliber SXT

2007 rok výroby
110 koní výkon
1 798 ccm objem

Dodge Challenger SRT8, 250hp 2008
Dodge Challenger SRT8, 250hp

2008 rok výroby
250 koní výkon
3 518 ccm objem