V angličtině existuje pěkné slovo, které zní „bonkers“ a které bohužel nemá v češtině přímý ekvivalent. Strejda Google jej překládá jako „cvoknutý“, což by mohlo relativně sedět. Bonkers věci jsou šílené, pomatené, zběsilé. Nový Donkervoort D8 GTO-RS je jednoznačně hodně „bonkers“.
Dvoumístný roadster holandské malosériové automobilky je něco jako Lotus 7 na steroidech. Na jeho vnějším vzhledu lze vidět jisté souvislosti s původním vozem Colina Chapmana, ovšem následkem další evoluce zde nezůstal kámen na kameni. Současná verze D8 GTO, která tvoří základ modelové nabídky, skrývá pod kapotou legendární pětiválec od Audi s objemem 2,5 litru, turbem a výkonem 380 koní. Ten s autem vážícím 695 kilogramů dělá psí kusy a nemá problém katapultovat ho z nuly na sto za tři vteřiny.
Jenže potom se Donkervoort rozhodne, že i to je málo a že je potřeba vyrobit něco jako D8 GTO-RS. Povolá specialisty od Bosche, aby pomohli s nastavením motoru a vyladěním systému launch control, vylepší aerodynamiku a celý vůz o kus rozšíří pro lepší stabilitu. O kolik přesně D8 GTO-RS posílilo oproti standardnímu modelu, se neví. Lze ovšem očekávat výkon přes 400 koní a také akceleraci, která dosáhne z klidu stovky za nějaké dvě a půl vteřiny.
Všechno zní sice strašně krásně a benzínem zalitě, teď ovšem k těm horším číslům. Jak již bylo řečeno, vyrobí Donkervoort D8 GTO-RS v počtu pouhých 40 kusů. Každý z nich bude stát mastnou sumičku, která činí 151 173 eur (4,1 milionu korun), přesto se už sešlo 21 objednávek. Za adrenalin jsme zkrátka schopni zaplatit cokoli…









MartinCoupe
5. 5. 2016, 19:52No, Ariel Atom V8 je něco podobného... :-)