načítám data...

Dobré zprávy z Itálie - Maserati chystá malý osmiválcový sporťák

Motor uprostřed, osm válců a hlavně žádné baterie. Vypadá to, že se máme na co těšit.

zobrazit celou galeriiNovinky: Dobré zprávy z Itálie - Maserati chystá malý osmiválcový sporťák

Minulý týden se Maserati pochlubilo na svých stránkách několika fotkami malého a velmi nízkého maskovaného sporťáku. Časopisu Car and Driver později PR oddělení automobilky potvrdilo, že jde o nový sportovní model, který značka oficiálně představí letos v květnu. Samozřejmě se nabízí myšlenka, že půjde o dříve oznámené elektrické Alfieri, jeho vývoj byl ale před vánoci bez náhrady zastaven. 

V maskovaném autě se místo elektromotorů a baterek nachází vidlicový osmiválec umístěný za sedadly řidiče a spolujezdce pohánějící zadní kola. Řešení známé ze supersportů v kompaktním balení samozřejmě leckomu připomene nedávno petrolheady oplakanou Alfu 4C. Novinka od Maserati dobře zapadá i do vloni na podzim představeného plánu automobilky (all-new sportscar vpravo nahoře).

Na bližší informace o staromilsky postavené novince si budeme muset ještě nějaký pátek počkat a zatím nemá ani moc smysl snažit se “odmaskovat” polepený prototyp. Maserati na svém webu píše, že se jedná pouze o testovací mulu pro účely zkoušek pohonného ústrojí, vzhled vozu se tak může celkem zásadně lišit. Příliš mnoho nám nenapoví ani zrušený projekt Alfieri, kde se většina pohonného ústrojí nacházela vpředu pod dlouhou kapotou a pro koncepci s motorem uprostřed se nehodí. Tak jako tak se máme ale zdá se v květnu na co těšit.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
24. ledna 2020, 00:51
3

To je když vezmeš Alfu a 10 let starou techniku. Plácneš na to trojzubec a je to tady. Surpríš avé kuá mesijé sivuple dopičé udeláš sporťák co svět neviděl. To je jak s tou jitrnicí, mňam. FCA dělá všechno proto aby Maserati dopadlo jak Lancia. Udělej v době elektrifikace malej sportovní osmivál. Petrolhead bez peněz tleská... Zákazník společně s ekonomickým oddělením pláčou...

Nemám pravdu jestli to bude stát 1mio kč... Bude?:D

reagovat
Jakub Pospíšil
24. ledna 2020, 09:31
2

Jen milion? Přitlačte pane principál, v ceně bude emisní pokuta, navíc v době ekonomické konjunktury se ceny nestanovují z Excelu, ale pěkně od stolu, protože čím vyšší zisk na jednom kusu, tím vyšší kvartální bonusy.
Ve finále je to prostě investice do reklamy. To auto bude ve všech petrolheadských magazínech na křídovém papíře, v nějakém tom filmu, možná i článek na novinkách bude. Lidi se dozvědí, že existuje něco jako Maserati a pak, až vyhrajou ve sportce, vytunelují firmu, nebo zdědí činžák po pratetě koupí manželce třeba hybridní Levante.
-
Komentář upraven 24. 1. 2020, 09:32:40

krab
24. ledna 2020, 10:04
0

Nestahujte kalhoty když brod je ještě daleko. Proč by to nezafungovalo. Já si tohle Maserati možná i koupím, když vyhraju ve sportce.
Petrolhead bez peněz tleská a ani to ještě neviděl. Jsem náhodou vážně rád, že to není elektromobil. Italové vědí co je důstojnost. Ale ti zákazníci se sehnat opravdu budou muset, chtělo by to naklonovat bohaté tradiční petrolheady a všechno bude cajk. Tesla zkrachuje, Alfa bude v rozkvětu a nejmenší počet válců u BMW bude zase šest :-D

Matěj Podhorský
24. ledna 2020, 11:09
4

Jestli italové vědí, co je důstojnost a nějaké dědictví, tak nechápu, proč k výročí Alfy připravují crossover na platformě Peugeotu 2008 :D

Ha
Habakukk
24. ledna 2020, 11:39
0

Důstojnost nedůstojnost účty se platit musí a Stelvio s Giulii je bohužel nezaplatí a FCA nemá platformu na malé vozy.

Fa
Fandatik
24. ledna 2020, 11:56
-2

Navíc na stejné platformě umí postavit naprosto rozdílné vozy. A není čas si hrát na hrdiny, těch jsou hřbitovy plné. Lancia by mohla vyprávět. Není to ideální, ale pokud to Alfu zachrání. NoPain NoGain.

krab
24. ledna 2020, 11:57
0

Si z toho přece dělám legraci...
Respektive takhle: já mám radost za každý nový sportovní auto, který na světě vznikne a bude mít spalovací motor.

Ha
Habakukk
24. ledna 2020, 12:18
0

No na nějakém webu na mě vyběhlo, že všechny Maserati budou elektromobily, ale článek jsem nečetl a ani jej už nemohu najít.

beastar
24. ledna 2020, 12:26
0

Nebudou. To bylo něco old asi. O tom se u uvažovalo před fúzí. Vše je jinak. S tim milionem to byl vtip:) Aby se to jako prodalo. Bude to stát asi tak 3. Je hezký že máš Krabe radost z každého sporťáku. Jenže každý nerentabilni sporťák posílá Maserati do ztráty... A dál. Levante nefunguje ani Ghibli jako zachránce. Šedesátky nejsou, že by někdo Maserati záplatoval prachama. Sem zvědav sám, co se bude dít.

Každopádně Kubovo scénář vypadá reálně. Otázka je jesli to bude stačit na přežití. Doufám že konečně pochopí, co od nich skutečný zákazník s milionama v karibiku čeká...

krab
24. ledna 2020, 14:27
0

Ono možná bude ten problém zdaleka nejen v produktu. Mě to zaujalo to téma, tak jsem si otevřel poslední finanční výsledovky u Ferrari ( pozitivní výsledek) a FCA , FQ3 2019, poslední čtvrtletí zkrátka. No a nevypadá to růžově ve smyslu, že profitabilitu FCA drží nad vodou čistě prodeje v americas regionu. Maserati samostatně je vidno jak říkala vědma Jolanda "vidím velký špatný"
Tady to je, klidně si přočtěte: https://www.fcagroup.com/en-US/media_center/fca_press_release/FiatDocuments/2019/october/FCA_2019_THIRD_QUARTER_RESULTS.pdf

Ten problém v FCA bude dost možná i mimo produkt jako takový. Potřebují lepší efektivitu vedení, zlepšit procesy, umět vhodně šetřit... Vezměte si třeba takovou Ducati, mojí oblíbenou značku motocyklů. Jednu dobu byla na zavření jestli se nepletu. A najednou v rámci koncernu Volkswagen group / Audi a.g. přímo umí generovat operating profit 7% ( za 2018). Takže ono to jde, ale musí v tom Maserati a Alfě Romeo nastat nějaké výrazné změny způsobu vedení. Já jim držím palce samozřejmě....

Fa
Fandatik
24. ledna 2020, 15:17
-2

Krabe, zmiňoval jsem to už u článku o 156. To vedení je průser. Prostě cigny z Itálie. Vezmi si 1996 kde byl Renault a 98 kde byl Nissan? Tak hluboko, že tam ani slunce nesvítí. A Mr. Fix It dostal celý ten holding do zisku (z bankrotu k naději neboli novému úvěrování). A zvládl to v podstatě v krizovém plánu během tří let (98/00).
Je potřeba aby do toho Agneliové řízli.

beastar
24. ledna 2020, 18:58
0

Když tady na to jdeme takhle odborně. Já bych teda zpochybnil tu myšlenku s těma cignama z Itálie. CEO Michael Manley, Brit jak poleno. Pro NA trh je COO Mark Stewart, rodilý Američan. FIAT, Francois, frantík. Maserati spadá pod Itala, ale to bude ten nejmenší problém. Budu pokračovat a myslím, že už z jmen to bude jasný... finance Richard Palmer, John Elkann je z New Yorku, takže když vynecháme Agnelliho, Zegnu a dAddu tak těch Italů do toho zase tolik nemluví ba naopak.

Jak píše Krab ono to pomalu přestává být v lidech, na té špici. Řekl bych že je to špatně vedený odspodu. A hlavně problém bude tak trochu v tom portfoliu. To se rozvíjí takovým křečovitým stylem, že si občas říkám jestli by to čerstvý absolventi VŠE nevymysleli s nějakýma random designérama lépe. Psali jsem si to tady xkrát. Reálně není zajímavé kombi, suv přišlo pozde jak luxusní tak méně luxusní. FIAT sice jede pořád 500 která je tak nějak akceptovatelná a v rámci taktiky být levní i mimo EU se Tipo vydařilo. Užitkáče fungujou dlouhodobě si myslim dobře i u nás. Maserati má vlastně docela dobrou nabídku a dokonce to občas i lidi kupují. Jenže k čemu to takhle je když si to nevydělá na sebe. Na co se serou s QP, který nefunguje nikde... ani v Asii. Jasně chytrolíni namítnou... ale tak oni to mají spočítané. Jasně asi jako s Giulií v Číně. Na nic. Vstup do F1 Alfou byl zajímavý nápad jak oživit povědomí lidí o tom, že nějaká Alfa je. Jenže proč to neprohloubí nijak. Když vezmeme ten Nissan a Renault. Tak to by snad mohla být nakonec pro FCA spása ta jejich společná fuze. Renault si myslím svou f1 a další věci uměl vytěžit na max .... Citroen to stejný. Prostě lepší propagace a marketing, služby to všechno je na nic.

Fa
Fandatik
24. ledna 2020, 21:40
-1

Bíste: teď bych se zeptal na jediné, si děláš prdel? Jak můžeš napsat, že to není v lidech na špicy? Oni si vybírají podřízené a ty zase svoje podřízené. Není to práce na rok, ale musí to začít nahoře. Jasně, že o cignách z Itálie to bylo nadsazené. Ale mají ti tvoji jmenování 100% volnou ruku? A pokud ano jsou na výměnu.
Vždy za průsery může board. A ten musí případně řešit hlavní akcionář (nebo skupina), tady Exor ( Agnelli).
Fakt přemýšlím, co si mám představit pod pojmem "vedení od spodu"???
Ad. Kdo určuje budoucí portfolio? Kdo nepřijme ty čerstvé absolventy VŠE? Silnější pes mr.á. a to je prostě board.

beastar
25. ledna 2020, 00:21
0

Jako jo vlastně s tebou docela i souhlasim. Od spodu. No řekněme že board ví evidentně piču o tom jak to vypadá třeba na výrobě Levante. A teď fakt nemyslím čísla ráno s kávou na stole. Portfolio je rozhádaný jako kdyby právě ti vybraní níž nevěděli co dělat. Kam dřív skočit. Chybí tady nějaká vize.

A to jsou věci které třeba v Opelu začli fungovat. Zeefektivnila se ale zaroveň zlevnila výroba. Viz. Astra. Tohle je přesně kúra kterou by chtěla Giulia. Dneska není doba aby mainstreamová značka hrála na cosi jako křivky a design. Jenom.

To je jak píše Krab nahoře. Porsche, Audi tam je to jasné 10 let dopředu jaký vývoj bude značka sledovat. Vykazuje to černý čísla. Portfolio asi není extra zajímavé, ale pro spotřebitele ideál. Tohle tady chybí. Ono upřímně Angličani... Ale nepaušalizujme. Proto ja věřím že v rámci fúze proběhne to, co popisuješ. Změny a předání zkušeností na nejvyšší úrovni. Zároveň dojde k lepší spolupráci jednotlivých oddělení. A třeba začne někdo sledovat i produkt. A jeho vznik.

Fa
Fandatik
24. ledna 2020, 11:52
-1

Jenže na koho má ten model mířit? Zákazníky Huracanu a 488 asi nepřetáhne. Takže R8, 911 a AMG-GT? Jenže proč?
Nevidím návaznost na současnou produkci. Historii už si nikdo nepamatuje. Tohle nevidím nic dobře.
Snad jedině využít image Ferrari a prodávat (skoro stejné auta) ve stejném showroomu s výraznou slevou. Marži má Ferrari vysokou aby zůstalo v zisku i na kusech Maserati. Třeba by pak Ferrari ani nemuselo zvyšovat roční produkcí. Třeba by to po pár letech mohlo pomoct i QPčku a Ghibli.

reagovat
Moses
24. ledna 2020, 12:30
0

Asi to aj tak bude - nieco ako v pripade MC12 alebo Lancia Thema 8.32. Jedine, ze by to este chceli diferencovat na styl VW a z Maserati urobia elektro-sportovu znacku :)

Riccardo Martora
24. ledna 2020, 13:03
0

Spš to bude vedené proti Caymanu, což je dobře. Alfa 4C byla puritánská, to zákazník nechce. Chce luxus.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks 1978
Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks

1978 rok výroby
250 koní výkon
7 500 ccm objem

Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi 2012
Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi

2012 rok výroby
400 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí 2000
Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí

2000 rok výroby
279 koní výkon
7 300 ccm objem

Jeep Commander V8  2006
Jeep Commander V8

2006 rok výroby
230 koní výkon
4 700 ccm objem

Imperial LeBaron  1973
Imperial LeBaron

1973 rok výroby
275 koní výkon
7 200 ccm objem