Pozítří se v rámci Tokio Auto Show chystá aukční dům Best Heritage Auction nabídnout kupujícím unikátní vůz pocházející ze sbírek brunejského sultána. Jedná se o přestavený Mercedes 300 SL z roku 1954, který ale před devatenácti lety prošel přestavbou u dvorního tunera Mercedesu, firmy AMG.
“Okřídlený” vůz dostal pod kapotu nový motor, vidlicový osmiválec o objemu šesti litrů, který přes čtyřstupňový automat posílá na zadní kola 380 koňských sil. Změn se samozřejmě dočkalo i zavěšení, na všechna kola se nastěhovaly kotoučové brzdy a nechybí zde ani hydraulický posilovač řízení. Potud je vše tak nějak v pořádku, vkusné restomody máme docela rádi. Bohužel se ale úpravám nevyhnul ani vzhled vozu. A tam už to tak dobře nedopadlo.
Auto dostalo moderní pětipaprsková kola, do interieru se kromě nových skořepinových sedadel s tartanovým dekorem nastěhovala i karbonová palubní deska. Na ní sice zůstaly některé dobové přístroje, sekunduje jim ale i modení CD přehravač. Celkovému dojmu nepomáhá ani červený sportovní volant s airbagem.
Odhadovaná cena auta je v přepočtu minimálně 26,5 milionů korun.
10. ledna 2019, 16:35
0
Zajímavé, ale shrnu to slovy: "Hnus velebnost!"
Jak takhle může Mercedes resp. AMG znesvětit takový skvost jako je 300SL nehledě na to, že jim za to platí Brunejský sultán.. No vlastně jsem si odpověděl...:) $$$
11. ledna 2019, 15:35
0
V původní podobě by asi měl větší cenu, ale pořád je to Gullwing....
12. ledna 2019, 08:10
0
Třeba když se ten sultan Jeliman kouknem na půdu, nebo fo sklepa, tak tam ještě ten původní interiér najde. Tohle je vcelku otřesný. Rafky asi koupil na bazosi. Ale co, dekou se i horší věci...
12. ledna 2019, 11:23
0
Mně se ty ráfky samotné docela líbí, a dokonce podle mně Gullwingu dodávají "říz". I když, originál je originál.
Horší je ten interiér - sedačky, a hlavně volant tam těžce nepasují. Ale co, sto lidí sto chutí. :)
14. ledna 2019, 12:59
0
mě se to nelíbí- přijde mě, že s takovým finančním zázemím by se to dalo udělat daleko lépe. Např. proč na to dali tyhle kola, která vypadají, že je stáhli z Mamuta a ne třeba nějakou alternativu od Borrani. Stejně tak ta karbonová palubka- nemá to absolutně nic společného s tím autem, ani dobou ze které pochází, a stejně tak ten osmiválec... je to prostě bezkoncepční bída... jinak originál je samozřejmě božský, to zase jo:)