načítám data...

Dieselové M BMW!? Bravo!

Když před časem BMW oznámilo, že pod donedávna urputně magickým písmenem "M", začne nabízet vozidla spalující tu mazlavou smradlavou věc, která patří do kamen, vyvolalo to v řadách skalních...

Zobrazit galerii

Když před časem BMW oznámilo, že pod donedávna urputně magickým písmenem "M", začne nabízet vozidla spalující tu mazlavou smradlavou věc, která patří do kamen, vyvolalo to v řadách skalních fanoušků a internetových diskutérů sklony k rituálním sebevraždám, popřípadě nutkání zpustošit sídlo divize M GmbH. Jenže fascinující dílko s označením BMW M 550d Xdrive už figuruje mezi sériovými modely a na "TyTrubce" se začaly objevovat první videa.

Inu říkal jsem si, že je třeba tu zázračnou dieselovou věc se třemi turby uzřít na vlastní bulvy a uslyšet na vlastní slechy a….   Víte co? Přestaňte teď na chvilku číst a pusťte si video. Aby byl efekt větší, přepněte rovnou na čas 0:40. A následující řádky berte jako trošku racionality v šíleném světě tohoto webu.

Dokoukáno? Jestli si slintáte po klávesnici, tak spodní čelist se nachází pravděpodobně někde u chodidel. Takže se uklidníme a zkusme zjistit, jestli máme stejné dojmy. Dojem číslo 1: Kde je safra klapot? Dieselové víceválce se sice už nějakou dobu snaží popřít jakoukoliv příbuznost se zdravotnickými přístroji určenými k drcení ledvinových kamenů, známých pod zkratkou TDI-PD, ale to co zní na videu se dokonce dá označit za vskutku zajímavou kulisu. Dojem číslo 2: Zrychlená ručička otáčkoměru? Diesel spáchal soulož s nějakou starší atmosférickou R6? Lačnost, s kterou se naftový třílitr žene vstříc redline v 5.500 otáčkách je zarážející a nikdy jsem nic podobného u dieselu neviděl.

Ehm, takže k čemu se to chci vlastně dostat? A jo, já chtěl jen říct, že M 550d je skvělá! Motor je evidentně malý zázrak, a že to má v názvu M mi je vážně srdečně jedno – tohle auto totiž bude masakrózní a ryzí punc M GmbH už stejně utrpěl takové zásahy, že na tom supermegaturbodehet stejně nic nezmění. Nehledě na to, že dieselových M3 jezdí soudě podle všemožných znáčků spousta. Možná mě teď budete mít za nejzvrhlejšího autíčkáře, ale M 550d mi dává asi 100x větší smysl, než M5 s V10. Spojení obtloustlého sedanu se skoro závodním motorem je sice obhajitelnější, než spojení téhož motoru třeba s nakopnutým SUV, ale pořád je to do nebe volající nesmysl (já vím, o těch tady píšeme především). Za to silák s vyšší účinností, který prakticky nedisponuje žádnými slabinami klasických dieselů, vypadá jako ta pravá pohonná jednotka pro reálné uskutečnění výletů prstem po mapě Evropy.

Klobouk dolů. Motoráři BMW stále umí. Jen mám trochu obavu, že nás o tom už nikdy nepřesvědčí u motoru s atmosférickým plněním.

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ti
Timur
23. února 2012, 21:35
0

Ale pořád je to jenom BMW,...

reagovat
No
Nojmis
23. února 2012, 21:46
0

Děkuji za tenhle článek, už mám totiž pokrk všech ubrečených "novinářů" a ryzích fanoušku bmw, kteří se stejně nejvíc projevují v diskuzích na webu a stejně si žádné "emko" nikdy nekoupí. Oni mají pouze utkvělou představu, jak by která značka měla vypadat a jaká auta vyrábět a cokoliv, co jim tento sen naruší patří odpálit na Mars.

Jenže pokud máte dost peněz a jste potencionálním zákazníkem M divize, tak za prvé nemáte většinou čas ani chuť tyhle blbosti řešit, protože prostě pracujete. A za druhé vždycky se najde dost aut, která budou řidičsky zajímavá a "charakterní" a vám může být jedno, kdo je zrovna vyrábí. A pokud bude poptávka, tak je vždycky někdo bude vyrábět. Mě osobně by vůbec nevadilo v autě od M Performance jezdit(viz video). Nehledě na to, že takové vzlykání, že to a to už není co bejvalo a vše míří do pekel je pomalu znát i z 30 let starých časopisů o autech.

Děkuji autorům tohoto webu, že jako jedni z mála (jediní?) v česku si dokáží udržet nadhled a originalitu.

reagovat
Va
Vavris
23. února 2012, 22:04
0

Díky za reakci. Upřímně řečeno - směr, kterým se teď všechno ubírá mi není přiliš po srsti, ale na druhou stranu nemám potřebu odsuzovat paušálně vše, co je nové nebo nectí tradice. Takže třeba superdiesel mi do supersedanu vyloženě sedí, stejně tak, jako mi vůbec nevadí elektrická budoucnost pro běžné řidiče - spíš si myslím, že to bude pro 90% držitelů řidičského oprávnění velmi příjemná změna - velký krouťák od nuly. A pokud pro ten zbytek individuí bdue pár automobilek pořád vyrábět nějakou tu spalovací alternativu, budu spokojen. :)

Ne
Nedy
23. února 2012, 21:50
0

No je pravda, že to auto umí zřejmě fenomenální věci. Ale na druhou stranu Škoda Octavia 2,0 TDI je taky fenomenálně dobré rodinné auto - poměrně prostorné, spolehlivé, kvalitně postavené za únosnou cenu. Ale koupil by si ho kvůli tomu tady někdo z nás? Já teda určitě ne. Raději jsem si vzal Ford, protože je s ním zábavnější jezdit. A to tady myslím jde... Takže nepochybuju, že BMW 550 d je asi dobré auto, ale raději těch nesmyslných V10, kvůli kterým si zajedu z práce domů, abych si je užil o kousek déle. Koneckonců, kdybych chtěl rozumější auto, tak myslím, že 535 d už tak člověk dostatečně nevyužije, takže proč 550?

reagovat
Ti
Timur
23. února 2012, 21:53
0

No přeci protože má tři turba, krouťák jako malej náklaďák a hlavně, je to BMW! :-D
Souhlasím, že když už, tak raději V10.

Va
Vavris
23. února 2012, 22:07
0

Aby nedošlo k mýlce. Já bych po té V10 šáhnul obecně taky, ale ne ve skoro dvoutunové karoserii luxusního sedanu. A způsob jakým zní a jakým se točí triturbo R6 mi vyloženě vzal slova z úst, takže tady mi to přirovnání k Octě 2.0 TDI moc nesedí.

Bo
BobAsh
23. února 2012, 23:37
0

Já jsem s 535d F10 a můžu říct, že je sice několik důvodů, proč bych si to auto nekoupil, ale ani jeden z nich není to, že spaluje naftu. Vadí mi připitomělá elektronika, možnost volby mezi milionem nastavení všeho, aniž by byla šance najít takový, kde to bude doopravdy fungovat, nemožnost dostat zároveň vypnutý DSC a zapnutej režim Sport...

A M550d bude totéž, jen víc. Takže to pojede jako šílený, bude to mít zvuk, ze kterýho sice člověk možná nedostane orgasmus, ale bude příjemnější než spousta motorů na benzín (nevyjímaje ty od BMW - X1 20i toho budiž důkazem), bude to jezdit bokem, bude to zábava řídit a k tomu všemu to bude žrát 6 :)

Což mi přijde jako docela lákavá nabídka, narozdíl od motoru z formule nacpanýho do auta s hmotností tanku.

Ma
Mates
23. února 2012, 22:28
0

Ať si říká, kdo chce co chce, ale tohle je za mě fakt super daily na delší trasy a bral bych ho všemi deseti! Prostě to k tomu autu sedí. A doplnit ho v garáži nějakým nekompromisním vykuchaným rwd v benzínu na víkendovou zábavu...

reagovat
Ma
Mates
23. února 2012, 22:31
0

Btw. bobash názor tohoto článku také sdílí?

Bo
BobAsh
23. února 2012, 23:38
0

Viz výše. Tedy ano :)

se
sedmicku
24. února 2012, 16:22
0

Máš vlastně stejnej pohled na věc jako já, nafty neodsuzuju, dokonce ani VW jako takový neodsuzuju, protože své kvality prostě má, takže mi naftové M proti srsti nejde. Celkově nafťáky u BMW umí a živit takovou 330D oproti verzi s I na konci je taky rozdíl. Takže, něco takového na denní ježdění, pořádného klidně vykuchaného nabroušeného youngtimera pod plachtou na víkendy a hned vedle motorku dle gusta, tomu říkám me gusta.

Tohle auto si zaslouží být M, protože je prostě skvělé a o tom celé M je, omezovat se na benzín je úzkoprsé (a to jsem ho ani neviděl).

Ne
Nedy
24. února 2012, 08:09
0

Já jen pro upřesnění, nepochybuju o tom, že 550 d bude velký prodejní úspěch. Já narážím na to, že tohle auto z mého pohledu není "autíčkářova volba". Proto taky srovnání s Octavií. Ve své třídě je to skvělé a velmi rozumné auto, ale to mně, jakožto bláznovi do aut, jaksi nestačí...

Navíc 550 d mi přijde trochu jako nonsens. Když chci výkonné a ROZUMNÉ auto navíc s dieselem sednu do 535 d. Když chci superrychlý sedan a zase tak neřeším peníze koupím M5. Takže proč koupit tryskové auto na nezábavné palivo (tak malý motor vzhledem k množství turbin je zanedbatelný), když můžu mít benzínové auto. Mám-li ty peníze, pár litrů paliva navíc neřeším. Ale jak jsem psal v úvodu, chápu že toto uvažování není hlavní proud...

reagovat
Pe
Peter
24. února 2012, 10:16
0

Mne teda pride daleko lakavejsia ponuka motor z formule jedna nacpany do auta s hmotnostou tanku. Vseobecne som velmi nemilo prekvapeny nazorom redaktorov na porovnanie M550d a e60 M5. Podla mna pre kazdeho spravne neracionalneho petrolheada nepripada ani do uvahy aby porovnaval tieto dve auta. M550d je nepochybne skvela, ale orientacia na vodica v pravom slova zmysle tu podla mna uplne absentuje.

reagovat
On
Ondra
24. února 2012, 11:08
0

Osobně se přiznám, že M5 E60 bych stále bral radši a 500NM musí i ve skoro dvoutunovém sedanu každému normálnímu stačit. Nicméně na druhou stranu si myslím, že M 550D bude i zacílena na řidiče a opravdu bych BMW nezatracoval za to, že tohle auto vyrobilo. A abych to dovedl do konce, jak znám Vavrise či BobAshe, tak oba by onu V10 taktéž chtěli, at říkají cokoliv. Nicméně jako zábavná intergalaktická střela na dlouhé cesty se zdá být M 550d nepřekonatelná, takové praktické dieselové GT.

Va
Vavris
24. února 2012, 12:36
0

Já se obávám, že orientace na řidiče už dosti utrpěla i u M5 E60 a naposledy byla zcela přítomna u M5 E39. M5 E60 sice měla motor z formule, uměla jet pekelně rychle a bokem, ale to z ní přece ještě nedělá řidičské auto. A pekelně rychle bokem to půjde i s touto 550d.

Abych ještě trochu víc osvětlil směr, kterým uvažuju - Cayenne GTS je v rámci své třídy taky auto orientované maximálně na řidiče, a přesto je to stále jen nemotorné SUV. Proto ani auto velikosti a hmotnosti M5 nebude o nějakých hlubokých řidičských prožitcích, ale o suverénním výkonu na požádání a pohodlném cestování, což 550d umí myslím v dostatečné míře :)

Bo
BobAsh
24. února 2012, 18:25
0

A mě třeba V10 nepřijde jako lákavá nabídka v podstatě nikdy a nikde, protože většina desetiválců má sklony znít prostě divně. A motor z formule vecpaný do dvoutunového sedanu je sice fajn jako zajímavá úchylnost, ale takhle se dá zdůvodnit engine swap, ne sériová věc.

Pro mě osobně není E60 M5 na seznamu aut, která bych si koupil - nejen, že není na seznamu aut, která potřebuju, není dokonce ani na seznamu aut která bych chtěl a obávám se, že se nevejde ani na seznam aut, za která bych mohl být teoreticky ochoten směnit svoje peníze.

M550d dává určitý smysl racionálně a jako bonus může nadchnout nadšence do silných dieselů (to už sice bude spíš dieselhead, ale v zásadě jde o stejný živočišný druh).

A když bych chtěl auto téhle kategorie, které bude dobře znít, tak to bude E63 AMG, CTS-V nebo XFR. Rozhodně ne uječená desetiválcová M5...

Ne každý petrolhead musí nutně spatřovat maximální orgasmus v benzínovém motoru vytočeném do bezvědomí.

pa
pajathc
24. února 2012, 11:24
0

Nezpochybňuji výkon, technickou vytříbenost, hospodárnost ani ochotu k vytáčení, ale performance auto má znít prostě jinak, tohle otřesně duní :-)

reagovat
bu
bubák2
24. února 2012, 15:30
0

Rychlost kmitání ručičky otáčkoměru a zvuk v interieru je opravdu famózní. Ale zvuk motoru pri otevřené kapotě na začátku videa je pořát diesel. On i transporter 2.5 tdi má v interieru při vytáčení sportovní zvuk, ale zvenku je to pořád k zblití. Jedinej osobní diesel s pěkným zvukem zvenku auta, kterej sem kdy slyšel byl 5.9 Cummins. Jenže Dodge Ram se už nedá brát moc jako osobák:)

reagovat
Gr
Greeny
25. února 2012, 17:57
0

naprosto fantastický zvuk má i Oldsmobile LF9, nedá se sice nazvat sportovní a na volnoběhu je to dost klapot, ale i tak je úžasný :)

edit> důkaz místo slibů:

v reálu to zní ještě o kus líp, hlavně při jakékoli akceleraci :)

bu
bubák2
27. února 2012, 12:08
0

Pravda, tenhle motor zní taky důstojně. Ať už má jakouchce pověst:) O všech amerických dieselech se dá říct, že oproti evropským nevrčí škaredě. Navíc působí dost exoticky. Ale benzínovej V8 s jakýmkoliv výfukem je ta nejdokonalejší hudba.

Va
Vajtus
24. února 2012, 19:57
0

Vám se proboha ten zvuk líbí? Já tam slyším je typicky falešný zvuk od výfuků alá Zetko nebo FRS II a klapotu teda až až...

A ikdyž začnu přemýšlet racionálně, tak mi to větší smysl, než ta úžasná V10 nedává, tři turba? Víte, jak ráda se tahle věc kazí? A kolik to pak stojí? Nižší spotřeba a o něco lepší zvuk než TDI mi opravdu nestačí :D.

Tohle je stejná konina jako Audi Q7 W12 Tdi nebo jak se tomu nadává...

reagovat
ea
ease
25. února 2012, 17:18
0

Není ten indoor zvuk náhodou stejný repro-fake jako v nové M5 ? Zní to uvnitř celkem libově, ale venku jednoduše nic než moc, aspon teda z tohoto videa.

S článkem celkem souhlasím, ale určitě bych neodstrkával V10 M5 bokem i když váží co váží, je to prostě M5, to nejsportovnější a nejrychlejší z 5kové řady co BMW nabízí/kdy nabízelo. Pro pohodlnější a úspornější denní ježdění jsou jiné volby.

Diesely smysl spoustě aut dávají, ale do povahově sportovních aut bych je netlačil. BMW to vidí jinak a jsem zvědavý jak se to celé bude dál vyvíjet :D

reagovat
Co
Colombo
26. února 2012, 02:02
0

cca 60.let stará realita: pístový motor je poměrně ztrátový, tudíž nevhodný k masovému užití v osobních automobilech. Uznávám hi-tech inovace, ale dál budu věren nostalgicé pošetilosti v podobě zážehového spalovacího motoru..

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem