Jaguar XKSS je jednou z (mnoha) věcí, které bychom v redakční garáži nutně potřebovali, ale vzhledem k relativně vzácnému výskytu pouze šestnácti kusů se nám nejspíš jen tak nepoštěstí. Přitom jezdit XKSS je skoro nejblíž tomu, jezdit pravým závodním autem po silnicích a legálně. Vznikly totiž z dvacetipěti kusů Jaguaru D-Type, které po třech úspěšných ročnících v Le Mans překážely v dílně. Stačilo odebrat ploutev, přidat čelní sklo a dveře a voilá! XKSS bylo zrozeno.
A Jaguar se po úspěchu nových starých E-Typů lightweight rozhodl, že je na čase zaplnit díru v srdci, která zbyla po shořelých XKSS. Jejich “sérii” tedy dokončí Jaguar Classic division. Každé z nich bude ručně postaveno pro vybraného zákazníka a také bude stát více než 1,5 milionu dolarů. Dodány by měly být začátkem příštího roku. My předpokládáme, že některá z nich brzy změní majitele a vzhledem k popularitě XKSS, o kterou se zasloužil i Steve McQueen, budou měnit majitele a zvyšovat cenu trochu víc, než by se pánův v Jaguaru líbilo.
Nemáte někdo zbytečných 30 milionů korun? My bychom si XKSS nechali. Vážně.





