Německá automobilka BMW dnes dopoledne oznámila nového šéfdesignéra ve svých řadách, který nahradí stávajícího Karima Habiba, odcházejícího na vlastní žádost. Taková zpráva by nás za normální okolností nechávala poněkud chladnými, kdyby ovšem oním novým designérem nebyl právě Jozef Kabaň.
Jen pro informaci, zpráva o Kabaňově odchodu od Škody Auto přišla jako blesk z čistého nebe. O žádných podobných škatulatech se do té doby nevědělo a pro všechny je to tak trochu překvapením.
Kabaň byl na postu šéfdesignéra Škody solidních 9 let od února 2008 a za svou kariéru zde stihl vtisknout vzhled třeba Rapidu, třetí generaci Fabie, dvěma generacím Superbu, Kodiaqu a právě Octavii před i po faceliftu.
Osobně považuji třetí generaci Superbu za jeho vůbec nejpodařenější dílo (a za jednu z nejhezčích Škodovek vůbec), ovšem zvrat, který nastal u Kodiaqu a následně u současného faceliftu Octavie, je poněkud rozporuplný. A taková rozporuplnost se ke Škodovce zrovna dvakrát nehodí.
Velká otázka zní, kam se bude Kabaňův design ubírat pod křídly BMW. Na budoucí modely a na to, kolik budou mít očí, si musíme ještě počkat. Rozhodně se však Bavoráky do určité míry promění a to by mohlo být docela zajímavé.
Jasno o tom mají zatím pouze na Facebooku, konkrétně na stránce Česká automobilová meme. Jejich vize je víc než trefná…






Chosé
8. 2. 2017, 19:40Psal jsem to už dvakrát a napíšu ti znovu. Pevně doufám, že do Škody přijde mladá nová krev, která značku zmodernizuje a posune jinam. A hlavně budou modely hezčí. Superb je světlá výjimka, která se mi povedla, ale v pondělí jsem viděl na vlastní oči Kodiaq a jakože nic moc. Octavii poface jsem ještě neviděl a doufám, že dlouho neuvidím.
Co dodat na závěr, snad jen zda se budou líbit BMW a trojúhelníkovými ledvinkami fandům značky.
PeterLuk
8. 2. 2017, 20:18Ja myslím, že v Škode odviedol solídnu prácu. Až na vynikajúci Superb žiaľ ostatné autá za konceptmi trochu zaostávali a sú stále dosť "suché", ale oproti druhej Octavií je to veľký pokrok (nie v prípade Yeti-ho, ale ten sa podľa mňa ani dobre faceliftovať nedal, pretože jeho starý zaoblený štýl a nový ostro rezaný štýl škodovky sa citlivo spojiť nedajú).
Osobne sa o osud BMW nebojím, horšie ako za Bangla to nebude. ;) Naopak, dúfam že to tam trochu "nakopne", taká nová 5-ka mi príde dosť nudná...
Ronin
11. 2. 2017, 11:15Ale no ták,čo máte všetci s tým Banglom,už nechajte Chrisa napokoji :) Mal by som asi vyzerať ako Shrek a jesť oči,ale jeho BMW E6 a E9 výtvory proste vyzerajú dobre.Hlavne šestka.A aj E65 pred a po face,nech nežere.
Habib spravil pekne F01,a F10 bolo ešte dobre.Nová tvorba BMW začínajúc of F30 je tragická.
PeterLuk
11. 2. 2017, 13:05Mne sa práve F30, F60 a F22 ako jediné z moderných BMW páčia. Bangla mám v úcte, bol to schopný a inovatívny dizajnér, ktorý určite oplyvnil moderný dizajn, ale jeho BMW-čka sa mi proste nepáčia. Svetlá E60 sú otrasné, zozadu to auto tiež moc krásy nepobralo. To E90 bola niekde inde, hoc ma to auto tiež nejak nenadchlo. Predok E65 vyzerá ako po nehode. S autami samotnými, okrem E65 skúsenosti nemám, ale dizajnovo to podľa mňa nieje nič krásne.
JayK91
8. 2. 2017, 21:05jelikož jsem Škoda hater tak mam dost rozporuplné pocity ... na jednu stranu Kabáň svým znetvořením oktávie, a divnovzhledem rapidu a (o fabkach ani nemluvě) pohladil mou škodolibou duši, na druhou stranu (ikdyž musim uznat že vizualně je SuperB opravdu krásný ... co když po něm někdo začne dělat škodovky krásnější? (to by byla hrozná škoda) a co když zprzní bmw? (jako by se už dost neprznilo samo :()
Franz Kafka
8. 2. 2017, 21:19Nemám pocit, že u BMW dneška jde ještě něco udělat horší snad jedině 3 a 5 vypadají tak nějak normálně a zase možná až moc nudně. Fakt je ten, že tyhle škodovky z poslední dekády (působení Kabaňose) jsou snad ještě hnusnější než ta Oc II. zase na druhou stranu nejsou alespoň tak nudné. Úplně nejhorší je z té plejády věcí Kodiaq a to ne technicky, ale právě vzhledem.
JayK91
8. 2. 2017, 21:28mi se u BMW hodně libi M2 a z kabaňovske verze mam dost strach ... :D kodiaq mi přijde jako pozérskéj Tiguan, ale jejich design je vicemeně stejně chladnej,... nic o ničem, nenadchne, neurazi ... nemastne, neslane ...jako ostatně většina vozů od VAGu :D
Trinom
9. 2. 2017, 22:47Jayi, už ti by ti někdo mohl prozradit, že Superb je Superb, a ne SuperB, Super Bé, ani Super Bee. Je to prostě jen Superb, z latinského superbus (perfektní), stejně jako z latiny byla Felicia, Fabia i Octavia.
JayK91
10. 2. 2017, 00:19ježiš dyť je to jedno, kdyby se tu všude opravovala kdejaka kravina s malym a velkym pismenkem tak to máš pod každým článkem alespoň u jednoho komentu ... :D :D a pro mně je to SuperBlé když už :D
Trinom
10. 2. 2017, 20:46Že by byl super blé si až tak nemyslím. Většina lidi ho bere za jednu z nejpovedenějších škodovek.
JayK91
10. 2. 2017, 20:49z venku jo, ale zevnitř - přiznam se, každý superb kterým jsem jel byl taxík, v různých městech, ale vždy měl jednu věc stejnou plastovou imitaci dřeva, která byla tak plastová, že to šlo vidět i přes ta zatmavená světla ... a to je prostě SuperBlé :D (nevim teda jak po FL v tom jsem nejel (ale hádám žádná změna))
Trinom
10. 2. 2017, 20:53Je teda fakt, že jsem si interiér nikdy nijak důsledně neprohlížel. Na plastový dřevo jsem ale celkem imunní, mám ho v autě taky a nijak mě moc nesere. Sice v kombinaci se skutečným dřevem to vypadá zvláštně, ale přežít se to dá.
USURA
8. 2. 2017, 21:30No, zajímavé, že dneska stálo před vilou designu ve vývoji v česaně mezi škodovkama BMW :D Jinak tu loď opouští ještě před tím, než přijde hyundaií FL Fabie a zadek Yeti II, protože to je teprve mazec
Woyta
9. 2. 2017, 07:17A proc by tam nestalo? Auta od konkurence pro srovnani (a pkopirovani) tam jsou kazdou chvili. Pri vyvoji Kokokokodiaka tam furt byl Evoque
Usura
9. 2. 2017, 09:37To jsi nam teda rekl novinu. Evoque tam nestal, tak nemel kdyz vyvoj neznas. V pripade toho BMW se jednalo spis o symboliku vzhledem k tomu vcerejsimu humbuku.
Woyta
9. 2. 2017, 23:03Asi te prekvapim ale v Cesane sedim uz asi 4 roky a konkretne na Kodiakovi jsem delal. Az se dostane ven jedna z variant tohohle SUV, tak pochopis. A at mas radost tak ted jsem ukoncil moji cinnost na Octavii 4 a pracuju na Fabii 4. Ale na tyhle veci si jeste pockas. Ted k vam teprve putuje facelift Octavie a za chvilku i Fabie. O tom, ze nam ted odchode sefdesignera (prakticky z hodiny na hodinu) ponekud zkomplikoval vyvoj asi ani mluvit nemusim.
Goldies
9. 2. 2017, 23:11To bylo fakt tak rychly? A sakra teda, jako uplne se mi ten FL octy nezamlouval, ale ze bych takhle z hodky na hodku vyhodil sefdesignera? :-(
Woyta
9. 2. 2017, 23:20Co se ke me doneslo, tak se to designeri dozvedeli asi 2h predtim, nez to iDnes zverejnil.
JLK
10. 2. 2017, 12:31To jako hned po vyhozeni si narychlo behem hod'ky sehnal praci sefa designu u BMW? Co jsem videl na idnesu tak o jeho odchodu a nastupu do BMW se informovalo zaroven.
Goldies
10. 2. 2017, 12:33Nikdo ale nepsal, ze to nevěděl Kubáň... Ale že se to ostatní designéři dozvěděli až dvě hodiny před odchodem...
JLK
10. 2. 2017, 12:36Jo, blbe jsem to precetl, uz to tam vidim :)
CerVus
8. 2. 2017, 21:45Jednoho se u vrtule zbavili a další takový jim tam přileze. Ta automobilka jde fakt do kytek.
skodafil
8. 2. 2017, 23:08Skvela zprava.. Designer bez vkusu....to fakt stacilo. Vrtule je dnes automobilka bez vize, design zazivny jako rano po flamu, tam to uz zhorsit snad ani tenhle umelec nemuze. A jestli jo...je mi to jedno.
MGRR
9. 2. 2017, 09:55BMW na tom je špatně, když bere lidi podřadné značky, která je ještě pod lidovým vozem.
PeterLuk
9. 2. 2017, 20:53Nie žeby som to auto práve obdivoval, ale môže byť lepšia referencia, ako to, že vyštudoval najlepšiu školu a navrhol dizajn najrýchlejšieho auta sveta? :D
Franz Kafka
9. 2. 2017, 23:03Může... Jestli se chceme bavit o designu, tak nemá cenu se bavit o školách a nejrychlejší auto světa neznamená designový skvost. Ale v pohodě chápu jak si to myslel je váš,). Nicméně v posledních letech po tom co předváděli předchůdci si myslím, že on má hodně dobrou startovní pozici a bude se dovolit víc než ve Škodovce. Takže já mu držím palečky:))
PeterLuk
11. 2. 2017, 13:07To jo. Ale myslím že práve to, že navrhoval "lacného Rapida" tu nehrá žiadnu rolu, keď pracoval aj na drahších autách a prestížnejších projektoch.
Franz Kafka
11. 2. 2017, 23:53Tak to zcela určitě. Nemyslím si, že ta práce ve Škodě je nějaká výhra. Nejsem odborník na design, ale asi z hlediska použití materiálů a aerodynamiky a tak dále mu opravdu dala víc ta práce na Veyronu (přece jen dělal v podstatě celé auto zvenčí) Za mě vidím jako slušný úspěch VW Lupo přece jen vymyslet něco smysluplného na tak malý půdoprys a aby to nebylo moc drahé to chce kuráž.
briza
9. 2. 2017, 10:27Tak snad mu to tam vyjde a zvládne za 8 let vytvořit víc, než jen jedno koukatelný auto.