logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

DeLorean DMC-12 cestuje časem konečně i v reálném světě

DMC-12 je jednou pro vždy auto, jehož výroba byla nastartována v roce 1981 a ukončena o pouhé dva roky později. Co k tomu dodat? Snad jen to, že díky novému americkému zákonu, umožňujícímu stavbu replik, začnou nové DeLoreany brzy zase opouštět linku.

Za celým projektem stojí firma, která nese název DeLorean Motor Company. Zní to sice jako nejlogičtější věc pod sluncem, ovšem pravda je taková, že tahle texaská značka nemá s původní automobilkou kromě názvu společného prakticky nic. Jedná se vlastně jen o lidi, kterým patří práva, a kteří před několika lety skoupili zbytky náhradních dílů na originální auta. Už delší dobu se potom věnují opravám, tuningu a repasím původních DeLoreanů DMC-12.

Jejich záměr je sice krásný, bohužel se však stále týká pouze těch 8 683 aut, které přišly na svět během zmíněných tří let výroby. Až nyní jim ruce značně rozvázal zákon, který umožňuje vyrábět repliky historických automobilů. Podstatné je jen to, že replikované auto musí být starší než pětadvacet let a že počet vyrobených replik nesmí překročit 365 kusů ročně.

A tak se už příští rok rozjede v americkém Texasu malosériová manufaktura, jejímž produktem budou DeLoreany DMC-12, na první pohled nerozeznatelné od originálů z osmdesátých let. Legendární DeLorean to tedy dokázal a skutečně cestuje časem. A nepotřebuje k tomu ani doktora Emmetta Browna, ani Martyho McFlye.

Naprosto základním kritériem výroby bude pochopitelně to, aby byl DeLorean nezaměnitelně DeLoreanem. Vozu tak bude stále dominovat hlavně krásná nelakovaná karoserie z nerezové oceli, ze které budou čnít vzhůru dveře ve tvaru racčích křídel. Jenže protože původní DMC-12 není ani příliš rychlý, ani příliš dobře řiditelný, dojde pod nerezovou slupkou na pár zásadních změn.

Hned z první dobré přijde na přetřes motorizace. Originální šestiválec o objemu 2.85 litru byl se svými 130 koňmi pateticky slabý už v roce svého uvedení a musí tedy z auta ven. Na jeho místo přijde pravděpodobně taky šestiválec, už kvůli tradici a prostorové dispozici, ovšem výrazně modernější a silnější. V tuto chvíli se mluví o nějakých 350 – 400 koních.

Na zhruba trojnásobný výkon je samozřejmě potřeba dimenzovat i zbytek komponent. Zcela se tak přenastaví podvozek, přibydou větší kola a za ně také nějaké pořádné brzdy. Interiér zůstane stále tak stylový jako u originálních aut, ale objeví se v něm několik výdobytků současné civilizace. Kazeťák bude pravděpodobně nahrazen rádiem s podporou MP3, možná proběhne i nějaký ten palubní počítač a tak dále.

Otázkou zůstává už jen cena a dostupnost, což jsou mimochodem ty horší zprávy. DeLorean Motor Company tvrdí, že během příštího roku, kdy spustí výrobu, určitě nezvládne víc než jedno auto měsíčně. Snad až v dalších letech trošku přidají na tempu, stále však budou striktně omezeni zákonem, který říká, že 365 kusů ročně a dál ani ránu. A cena? Ta bude někde okolo 100 tisíc dolarů (2.5 milionu korun). To je sice vcelku dost peněz, ale nezapomínejme – je to zbrusu nový DeLorean.

A vy nezapomínejte ani na to, že redakce Autíčkáře dostala unikátní příležitost svézt se s pravým a nefalšovaným DeLoreanem, jedním z mála v naší zemi.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Josef
29. 1. 2016, 11:11

Pozoruhodné, jakého statusu a přízně vozidlo dosáhlo vzdor své nedokonalosti. Zvláště ve srovnání se značkami, jejichž jméno či konkrétní model si přes veškerou snahu nepamatuje téměř nikdo.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte