Že vám je jméno David Brown povědomé, ale nevíte, kam ho zařadit? Zkuste místo toho iniciály… DB? A třeba nějaké číslo? DB5? DB7? DB9? Už víte?
Ale abychom se dostali na úplný začátek, musíme se vrátit až do 19. století, k ještě dalšímu Davidu Brownovi. Ten v roce 1870 začal vyrábět traktory a další těžkou techniku. Společnost později přešla na nejstaršího syna, který se jmenoval (pro změnu) David Brown. To ale pořád ještě není ten David Brown, který nás zajímá. Tím je až jeho vnuk, který v roce 1947 koupil za Ł20,500 společnost Aston Martin, a o rok později za $52,500 firmu Lagonda. V roce 1955 pak přikoupil ještě karosárnu Tickford. Právě za jeho vedení prožila automobilka období své největší slávy a označení "DB", které nese většina nejslavnějších Astonů, jsou iniciály jeho jména.
V roce 1972 však prodal nejen obě automobilky, ale i továrnu na traktory a společnost David Brown, přestože dodnes existuje jako výrobce nejrůznější těžké techniky, dnes nemá nic společného s nikým, kdo by se jmenoval David Brown.
jméno david brown je spojeno se slavnými astony, společnost envisage pracovala na retro Jaguaru E-type
Přesto však někdo takový očividně existuje a chce vyrábět klasický britský sporťák. O jeho výtvoru zatím víme jen to, že se jmenuje "Project Judi". Na projektu by měl spolupracovat Alan Mobberley, bývalý šéfdesignér společnosti Land Roveru (který byl také spojen s podivným projektem automobilky Eterniti, jejíž projekt se nakonec ukázal být upraveným Porsche Cayenne), a o technickou stránku věci by se měla postarat společnost Envisage Group z Coventry, která se podle svých webových stránek zabývá konstrukcí a výrobou v nejrůznějších průmyslových oborech, ale její jediný známý produkt v oblasti automobilového průmyslu je retro kupé Lyonheart, inspirované Jaguarem E-type. To bylo však představeno jen v podobě počítačového renderu.
"Project Judi" by prý měl "kombinovat klasický design s tím nejmodernějším v oblasti výkonů, dynamiky, technologie a kultivovanosti". Má mít "styl a efekt klasického vozu, ale s moderními schopnostmi a pohodlím". A prý by nemělo jít o úpravu žádného modelu jiné automobilky.
Kdo tedy je David Brown? Nějaký potomek původních Brownů, který se rozhodl využít (patrně nemalé) rodinné finanční prostředky a navázat na slavnou tradici? Nebo někdo, kdo využívá slavného jména k podpoře svého vysněného byznysu? Může dnes malý výrobce luxusních vozů úspět, nebo je to jen dílo beznadějného snílka? Platí, že milionářem se v automobilovém průmyslu stanete jen tehdy, pokud jste předtím byli miliardářem? Po tom všem budeme důkladně pátrat…




