načítám data...

Další studentská škodovka představena. Tentokrát je to dvoumístné kabrio.

20. července 2020, 22:28 25 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Což zní sice docela zábavně, ale už méně strhující je jeho základ. Tím je totiž obyčejná Scala.

zobrazit celou galeriiNovinky: Další studentská škodovka představena. Tentokrát je to dvoumístné kabrio.

Studentská auta z Mladé Boleslavi jsou taková milá každoroční tradice. Vlastně se mi ten nápad moc líbí a žákům místního středního odborného učiliště trochu závidím. Pracovat na vlastním zakázkovém automobilu s týmem špičkových inženýrů a konstruktérů za zády, navíc s přístupem ke skvěle vybaveným dílnám a nepřebernému know-how musí být super zkušenost. A věřím, že to žáky opravdu motivuje a nasměruje i v jejich dalším karierním životě.

Letošní výtvor se jmenuje Slavia podle jízdních kol, která v samých začátcích historie značky vyráběli pánové Laurin a Klement. Původní Scalu rozhodně nezapře zpředu, kde se fakt prakticky nic nezměnilo, ale hned za A sloupkem se situace dramaticky mění. Přední sklo je více skloněné, přední dveře nemají rám a zadní tu nejsou vůbec. A taky chybí střecha. Která ve voze vůbec není, není ani nasazovací. Ale to u showcaru asi moc nevadí, v doprovodném voze bude jistě pro případy deště připravený partystan.

Nuže…a pak je tu záď vozu která je proporčně k předku dost obrovská. Trochu to působí, jako kdyby byl za zadními sedačkami schovaný nějaký motor. Ale není to tak, pohon obstarává vpředu klasická patnáctistovka o výkonu 110 kW. Vzadu pod těmi aerodynamickými oblouky jsou totiž…elektrické koloběžky. No jasně. Mobilita a tak vůbec, to dnes hýbe trhem.

Závěrem ještě jmenujme několikero doplňků, které připomínají historii vozů škoda jako hvězd tuningových srazů na přelomu tisíciletí. Je tu nastavitelné barevné podsvícení pod autem (v barvách trikolory), hodněmoc reproduktorů, subwoofer navíc vybavený apartní malbou lva, velká kola s Kodiaqa, jinak barevné zadní křídlo a sedačky Sparco. 

Designovou inspirací se studentům prý stal vůz Škoda 1100 Sport. No. Vypadá sice jinak, ale to nevadí. Chápeme, že nejprve se nadšeně navrhovalo a pak až se to tak nějak roubovalo na osnovy, ve kterých bylo pravděpodobně cosi o povinné inspiraci historickým modelem. Chápeme to všichni, také jsme chodili do školy. 

Jsem zvědavý, s čím přijde další ročník. Pořád doufám v projekt dodávky, jež by vzpomenul na veskrze špatnou, ale legendární 1203. Tak jestli to čte někdo ze studentů z Boleslavi…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PeterLuk
20. července 2020, 23:34
6

Nič v zlom, sám som žiadne auto nepostavil, ale na to, že majú podporu automobilky tedy všetky tieto študentské autá vyzerajú ako diela nejakej tuningovej (tuzingovej?) firmy, či ako nejaké kitcary. Proporčne nevyvážené, preplácané, vždy hneď na prvý pohľad vidno, že je to dodatočne upravované. Čo je škoda, lebo ten nápad umožniť študentom využiť čo sa naučili, postaviť auto, a ešte ich dielo potom aj spropagovať, to je za mňa super, takú príležitosť nemá hocikto. Len keby začali spolupracovať aj so študentami dizajnu, určite by to výsledným dielam pomohlo...

reagovat
Standa
21. července 2020, 07:34
1

Asi nemají zas tak volnou ruku. Tomuhle by vzhledově dost pomohlo zkrácení, ale předpokládám, že takový zásah jim nedovolili. Pohled na to hrbatý zakrytí za sedačkama mi připomělo '64 Thunderbird cabrio s krytem zadních sedaček. Působí to stejně disproporčně. A podobnýho tuzingu na zakrytí zadních sedadel existuje vícero...

Chosé
21. července 2020, 12:26
3

Řešil jsem to přímo s lidmi ve Škodovce a problém je hlavně v tom, že na tom sice dělají jen studenti, ale různých oborů - design, konstrukce, marketing...

A bohužel ve všem se musí nějak shodnout. Designer může nahodit sebelepší myšlenku, ale pak mu do toho začne kecat konstruktér, že to nejde vyrobit, buchta z marketingu, že to chce nějaké LED světla atd.
Takže z toho vznikne vždy to, co z toho vznikne. Na pohled šílená blbost, která nedává smysl.

Ale jo, naučí se na tom něco. Mají na to tuším jen jeden semestr, což není moc času na nějaké velké konstrukční změny a tak se to nese v duchu "tady něco plácnem, tohle zakryjeme a běž najít největší originál kola do skladu".

PeterLuk
21. července 2020, 13:16
0

Dík za info. Každopádne, pre študentov určite dobrá príležitosť. :)

beastar
21. července 2020, 13:28
1

Chosé: Popsal si to perfektne.Totiz nauci se na tom realne vse, co potom v praxi perfektne vyuziji. Nejen ve skodovce. Pulka dnesnich aut je ve stylu tady zakryjeme, placneme a dame dvacitky:) Tahle vec bez podsviceni by se normalne produkcne ujala jen by byl lepsi el. nebo hybrid. Jo a mimochodem me se to treba docela libi...

Jakub Pospíšil
21. července 2020, 13:35
3

To si myslim, že je z hlediska zkušeností snad ještě cennější, než samotný proces výroby. Dojít brzy k poznání, že dobrý nápad přežvýkaný deseti dalšími odděleními je velmi jiný, než byl na začátku. Jak jsem psal, trochu jim to závidim. A vedení školy za takovou možnost praxe tleskám.
Celkově mi při pohovorech přijde, že ze škol (zvlášť z takové té co začína na V, pak je tam Š a nakonec E, případně z různých sokromých obchodních vejšek) lezou lidi do praxe zoufale nepoužitelní, kteří jen slepě vidí svojí práci bez souvislostí a největší důraz kladou na padnoucí sako a reusable kelímek na kafe.
No ale to je na jinou debatu.
-
Komentář upraven 21. 7. 2020, 13:35:58

Ju
Junior
21. července 2020, 15:06
0

VŠE jede!

Jakub Pospíšil
21. července 2020, 15:43
3

Je to vždycky o lidech, ale přijde mi, že nemalá část absolvenstva VŠE se spíš veze :)

Ale furt lepší, než VŠO a různé soukromé věci s bakalářským managementem.
-
Komentář upraven 21. 7. 2020, 15:44:13

bitner
21. července 2020, 16:40
2

VŠEM!
Divim se, ze jeste nepouzili reklamni slogan Dame to ...

Matěj Podhorský
21. července 2020, 17:01
2

Ono je to asi oborem, že :) některé obory a zejména pak v nich působící korporáty přitahují specifické typy lidí více, než ty ostatní, to je přirozené.
Hlavně je pak dobrý kolikrát si připomenout na svůj background a na svoje začátky, on přecej jenčlověk už sedící v rozjetém vlaku (nedejbože taky občas přicházející do styku s absolventem) má časem tendence se stavět do takové té nadřazenější pozice s smýšlením staršího člověka hodnotícího "tu dnešní mladou generaci/ ty dnešní absolventy (si dosaďte)"... A právě vzpomínka na vlastní začátky a historii má kouzelnou moc, člověk je pak takový skromnější a otevřenější no.

Jakub Pospíšil
21. července 2020, 17:33
1

Jo, sebereflexe je dobrá. Ale chtít po nich své začátky nemůžu. Moje první práce byl podavač na stavbě, případně pohunek v sadu. Ale je to dobrý si to zkusit. Hodně to člověku dá. Baví mě u čerstvých absolventů pozorovat jejich chování třeba k uklízečkám, nebo údržbářům, to hodně řekne o zkušenostech, nadhledu a člověku jako takovém. Ale to zabředáváme zase do trochu jiných debat...

beastar
21. července 2020, 18:02
7

Je to hlavne o povaze. O cloveku skola s tim souvisi jen okrajove. I kdyz nektere skoly pritahuji jisty typ lidi. Kazdopadne jak pise Kubik ona cast absolventu ma pocit, ze na ne cekas a hned se z jejich Bc a tak poseres. Chci padesat a sluzebni Audi. Co nabidnete firme?

Tady mas koste a zamet halu.
Ja mam ale vysokou skolu.
Aha tak pockej ja ti to ukazu...
-
Komentář upraven 21. 7. 2020, 18:03:31

Jakub Pospíšil
21. července 2020, 19:35
1

Ano, ale mám teorii, že určité typy povah se na některých školách vyskytují víc, než jinde.

Sa
Sato
21. července 2020, 23:29
1

K tomu VSE, o ekonomickej fakute sa v Bratislave hovorilo ze je elektrickova (tramvajova), student skolu nespravi len ak ho cestou do skoly zrazi elektricka :)

Ju
Junior
22. července 2020, 07:21
0

Já mám z těch soukromek nejradši Ambis :)
Nicméně, realita je taková, že v rámci ekonomie, respektive "měkkých oborů", je VŠE industry standard. Cokoliv jinýho, s vyjímkou IES na UK, budí spíše úsměv.
Jestli potřebujeme tisíce ekonomů, rádoby ekspertů na mezinárodní vztahy (...), ročně, je jiná otázka.

CZmisak
21. července 2020, 07:33
5

Renault Wind se slepicí vepředu.

reagovat
Sa
Sato
21. července 2020, 11:41
1

Je to road legal? Najpr ma prekvapilo ze to nie je elektromobil ale tie kolobezky to zachranili :)

reagovat
Jakub Pospíšil
21. července 2020, 11:49
1

Myslím že snad žádný ten projekt není road legal.
-
Komentář upraven 21. 7. 2020, 11:50:04

beastar
21. července 2020, 13:29
0

Road legal to neni a ani byt nemuze. Vis co by to stalo casu a penez.

Breakthru
22. července 2020, 05:49
0

Vím jak je to těžký cokoli na autě vytvářet a měnit, ale ty studentský projekty mi přijdou takový nedotažený. Kabriolet alà Mazda z filmu Jízda, tam to aspoň bylo coupé, protože tohle má totálně nevyvážený proporce. Jen uříznout střechu a hotovo.

reagovat
ransom
22. července 2020, 21:15
0

Inu, škola hrou. Doufám jen, že někdo studenty upozornil, že opravdové dvoudveřové auto nevznikne zavařením zadních dveří. Dále pak že kvalitní audiosystém nestojí na výkonech krutohustopřísných suphoflerů, ale na dokonalém akustickém odladění výhybek především u hlavních reproduktorů (nehledě na to, že ty cca 3kW, co nainstalovali tady, by potřebovaly autonomní generátor).

reagovat
ma
martinw
22. července 2020, 22:34
1

Je to školní projekt, to chce klid :)

Po
Pospis
24. července 2020, 02:17
0

Tady si dovolím přidat rozhýbanou Slaávii

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Newport Custom 1973
Chrysler Newport Custom

1973 rok výroby
180 koní výkon
6 551 ccm objem

Volkswagen Tiguan  2009
Volkswagen Tiguan

2009 rok výroby
130 koní výkon
2 000 ccm objem

Škoda Felicia  2001
Škoda Felicia

2001 rok výroby
68 koní výkon
1 289 ccm objem

Ford Mustang GT 4,6 V8 2006
Ford Mustang GT 4,6 V8

2006 rok výroby
305 koní výkon
4 600 ccm objem

Cadillac deVille coupé 1968
Cadillac deVille coupé

1968 rok výroby
472 koní výkon
7 735 ccm objem