načítám data...

Daihatsu veze do Tokia koncepty s repetitivními názvy a spoustou stylu

15. října 2019, 10:14 4 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Praktický náklaďáček, minivan, rodinný crossover, a autonomní mikrobus - a to vše na půdorysu menším, než současná Fabie. Tohle je Daihatsu v nejlepší formě.

zobrazit celou galeriiNovinky: Daihatsu veze do Tokia koncepty s repetitivními názvy a spoustou stylu

Po včerejší návštěvě u Suzuki se dneska podíváme, co si na Tokijský autosalon připravila jedna z nejstarších japonských automobilek. Opět jsem vybral čtyři modely, které ukazují směřování japonského automobilového průmyslu a nesou si i trochu té, pro nás evropany tak zajímavé, japonské ztřeštěnosti. Letošní modely jsou všechy pojmenovány v podobném stylu, vždy jde o jednoslabičné slovo opakující se dvakrát za sebou. To v japonštině může v některých případech značit větší množství, nebo opakování činnosti, dle slova, jakého se to týká. Význam názvů se pokusím neuměle přeložit u jednotlivých modelů.

Jo a mimochodem – opravdu mě potěšilo, že se Daihatsu stále drží tradic a své výrobky propaguje nejen fotografiemi, ale i klasickými manga kresbami, navíc ve starém stylu (bez obrovských očí a jednobarevných výrazných ploch). 

 

ICO ICO

Pod názvem, jež znamená něco jako “chodit tam a zpátky” se skrývá autonomní dopravní škatule. Uvnitř nalezneme několik variabilně uspořadatelných sedadel, která se mohou dle potřeby skládat, vůz je bezbariérově přístupný a asi nejzajímavějším prvkem je zde integrovaný robotický asistent. To je taková ta malá věc na kolečkách s očima na displeji.

Vizualizace interiéru sice může působit velmi prostorně, ve skutečnosti má ale toto vozítko jen 1475 milimetrů na šířku a 3,3 metru na délku. Podle automobilky jde o řešení pro dopravu v úzkých uličkách v centrech japonských měst, vůz se bude pohybovat pouze v nízkých rychlostech a půjde o jakousi alternativu chůze pro hůře pohyblivé osoby.

 

TSUMU TSUMU

Název malého náklaďáčku znamená něco jako “naložit mnoho”. I tady se ale veškeré nakládání odehrává na půdorysu kei-caru, takže maximálně 1,48x3,4 metru. Obestavěný prostor je ale využitý do posledního čtverečního centimetru. Zadní nástavba je snadno výměnná, spočívá na kolejničkách a má vlastní manipulační podvozek, kromě prodejního stánku je k dispozici i varianta s přepravním kontejnerem, další na sebe nenechají dlouho čekat.

Snaha o maximální využití vnitřního prostoru se pak naplno projevuje v kabině. Vůz dostal do vínku dělené dveře, ve kterých jsou k dispozici schránky ne nepodobné těm v lednici a díky systému skládacích sedadel se sejm vedje spousta nákladu. Vůz si vtipně drží image velkého náklaďáku, jsou tu klasická madla v A sloupcích, volant posazený naplocho, nebo díly obložení lakované v barvě karoserie. 

WAI WAI

Rodinný minivan, jehož název vznikl z japonského citoslovce označujícího ruch vznikající při rychlém pohybu, nebo práci. Narozdíl od předchozích konceptů přerostl kategorii kei-car, na délku má úctyhodných 4,2 metru. Díky tomu se do něj usadí až šest osob ve třech řadách, případně pojme spoustu nákladu. Interiér nabízí spoustu variability díky samostatným posuvným sedadlům, věci, které by se náhodou nevešly na výšku lze prostrčit jedním ze dvou plátěných střešních oken. 

Interiér se nese v čistém minimalistickém duchu (zčásti teda proto, že by se sem nic moc okázalého nevešlo), po vzoru současných konceptů tu najdeme dlouhý displej pod hranou předního okna, tady doplněný jestě středovým displejem netradičně umístěným na sloupku volantu. Nicméně – nejzásadnější vychytávkou je bezpochyby palubní kaktus v pravém rohu palubní desky. 

 

WAKU WAKU

Poslední z dnešního výběru je malý crossover, jehož název znamená vzrušení, nebo nadšení. (Jen tak mimochodem, jedno Waku by znamenalo “rámeček”). Tento čtyřmístný vůz lze snadno pomocí přiložených komponent upravit na praktickou dvoumístnou dodávku na převoz sportovního náčiní, praktický úložný prostor se nachází i na střeše vozu.  

Konverzi městského crossoveru na stylový expediční speciál prý zvládne zákazník během pár minut, díky plastovému obložení si posádka nemusí dělat starost s tím, že by vnitřek vozu znečistila špinavým nákladem. Výroba Waku Waku včetně tohoto outdoorového paketu je již potvrzena, s největší pravděpodobností nahradí v nabídce automobilky kei-car Wake. 

Jak už to tak u japonských výtvorů bývá, žádný z výše představených vozů se do Evropy pravděpodobně oficiální cestou nepodívá. Jaký z konceptů se vám zamlouvá nejvíce? 

 

A příště si posvítíme na Toyotu a Lexus.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ro
rock
15. října 2019, 16:30
0

Tohle mne teda moc nenadchlo. Daihatsu bylo v konceptech vždycky strašně divný, ale měli teda i světlejší okamžiky...



reagovat
Tomáš Trýska
15. října 2019, 22:05
0

Z toho druhýho vznikl Copen a to třetí v něco částečně přerodili taky, pokud vím.

ro
rock
15. října 2019, 22:26
0

Možná, ale byla to docela volná inspirace, X-021 by byl konkurent pro MX-5, Copeny jsou o dost menší a je tam i docela velký časový odstup. X-021 je z r. 1991 (!), studie Copen byla až za dlooouhých 8 let a sériovka Copen dokonce až 2002, 11 let po X-021.
Ta třetí studie je sotva dva roky stará - to mi na Dauïhatsu přijde strašně málo :-). Pokud už z toh stihli něco zapracovat, tak mi to uniklo. Ale údajně to bylo nadějný, tak snad.

Tomáš Trýska
15. října 2019, 22:06
1

Za mě jednoznačně Wai Wai. Přijde mi, že přesně takhle vznikaly Siriony/Storie.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang BIG BLOCK / 1 ze 67/ V ČR 1968
Ford Mustang BIG BLOCK / 1 ze 67/ V ČR

1968 rok výroby
270 koní výkon
6 400 ccm objem

Ford Mustang FASTBACK/TOP STAV / Na cestě 1967
Ford Mustang FASTBACK/TOP STAV / Na cestě

1967 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Ford Mustang SHELBY GT350 ORIGINÁL /Manuál 1968
Ford Mustang SHELBY GT350 ORIGINÁL /Manuál

1968 rok výroby
270 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Puma 1.7VCT 2001
Ford Puma 1.7VCT

2001 rok výroby
123 koní výkon
1 700 ccm objem

Mercury Park Lane Convertible 1959
Mercury Park Lane Convertible

1959 rok výroby
325 koní výkon
7 050 ccm objem