Podle webových stránek britského Autocaru plánuje Ferrari pro svoj příští GT s motorem vpředu hybridní pohon a tedy i náhon na všechna kola. Autocar také, stejně jako web worldcarfans.com, zveřejnil první fotky testovací "muly".
Podle zdrojů Autocaru bude prvním hybridním Ferrari nástupce současného 612 Scaglietti, který by se ve verzi s konvenčním pohonným ústrojím měl na trh dostat v roce 2012.
Nový model bude mít lehčí a pevnější hliníkové šasi, a také modernější dvanáctiválec s přímým vstřikováním. Kromě něj by se měl objevit také menší, přeplňovaný osmiválec, který bude pohánět hybridní verzi, ale možná se bude nabízet i samostatně.
Hybrid, který by se měl začít vyrábět zhruba za pět let, s předpokládanou premiérou na autosalonu v Ženevě 2014, bude mít elektromotory umístěné u předních kol, která budou také pohánět. Ferrari pochopitelně trvá na tom, že účelem tohoto systému je především zlepšit výkony a nikoliv snížit spotřebu a nepochybně můžeme věřit přinejmenším tomu, že elektromotory výkonům skutečně pomohou. Poháněná přední náprava rozhodně pomůže s trakcí a točivý moment, dostupný od minimálních otáček, by mohl úspěšně zahladit prodlevu přeplňovaného motoru.
Otázkou zůstává, kolika zákazníkům Ferrari bude pár litrů uspořeného paliva stát za to, aby obětovali zvuk, schopný lákat pohledy kolemjdoucích. Mám podezření, že tlačítko "nikdy nevypínat V8" bude vysoko na seznamu jejich požadavků…
Na více fotek z Autocaru se můžete podívat tady.
A tady najdete článek s fotkami z worldcarfans.