načítám data...

Ženeva - co si v záplavě elektromobilů a autonomních konceptů nenechat ujít?

06. března 2018, 17:03 3 komentářů Dominik Valášek

Šílenství okolo nejvýznamnějšího z evropských autosalonů vyvrcholilo právě dnes, když se otevřely brány v rámci prvního novinářského dne. Novinky se na nás hrnou s naléhavostí tsunami, jenže co opravdu stojí za vidění?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Abyste se v záplavě nových a inovovaných aut neztratili, dali jsme dohromady skromný a čistě subjektivní přehled toho nejzajímavějšího, co automobilky přivezly na švýcarskou půdu.

Range Rover SV Coupé

Britská automobilka Land Rover si řekla, že dva páry dveří na luxusním velkém SUV jsou jednoznačný přežitek. Divize SVO se proto dala do práce a výsledkem je limitovaná série Range Rover SV Coupé, omezená na ručně vyrobených 999 kusů. Ve svém specificky nakonfigurovaném voze dostanete luxus z říše soukromých jachet, zahrnující nejjemnější kůži, dřevo, ale i kompresorem přeplňovaný osmiválec o výkonu 565 koní. Za svůj ultimativní prostředník zdvižený vůči světu zaplatíte v ČR 7,6 milionu korun.

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe

Už nikdy se nebudete muset rozhodovat mezi rodinou a rychlým kupé od AMG. Německá automobilka právě představila poměrně praktický liftback (nebo možná spíš drift-back), nesoucí stejnou techniku, jako kupé sourozenec AMG GT. Ve čtyřdveřové karoserii tak dostanete čtyřlitrový twin-turbo osmiválec, buď ve verzi AMG 63 S o výkonu 630 koní, nebo jako AMG 63 o výkonu 577 koní. Pro spořílky je tu i třílitrový mild-hybrid šestiválec AMG 53, vybavený důstojnými 429 koňmi. Všechny verze mají devítistupňový automat a pohon všech kol, ale u osmiválců můžete dostat navíc driftovací mód.

David Brown Speedback Silverstone Edition

Chcete-li si připadat jako James Bond, kombinující styl starých filmů s technikou nových filmů, můžete využít služeb britské karosárny David Brown. Její nejnovější Speedback, stojící na základech Jaguaru XK s pětilitrovým osmiválcem o výkonu 600 koní, oslavuje výročí přestěhování firmy do nového domova v Silverstone. Právě tady také vznikne deset speciálních, ručně vyrobených kusů.

Bugatti Chiron Sport

Představte si, že jsou na světě lidé, kterým přijde jejich Chiron málo rychlý na trati. Právě kvůli takovým individuím muselo Bugatti ukázat vylepšenou verzi Chiron Sport. Ta sice nemá vyšší výkon, ale díky pár karbonovým krytům, karbonovým kolům a karbonovým stěračům (!) je o 18 kilogramů lehčí. Zároveň má Chiron Sport přenastavené adaptivní zavěšení a aktivní vektorování točivého momentu v zatáčkách. Standardnímu Veyronu nadělí Sport na testovací trati Nardo pět sekund a jedná se zároveň o nejdražší auto vystavované v Ženevě. Cena je přes 75 milionů korun.

Toyota GR Supra Racing Concept

Jedna z velkých automobilových otázek posledních let zní: „Jak bude vypadat nová Toyota Supra.“ Přesnou odpověď zatím pořád ještě neznáme, ale teď jsme jí zase o kousek blíž. V Ženevě se totiž na stánku Toyoty vyjímá závodní stroj GR Supra Racing Concept, vyvinutý v kooperaci se závodní divizí Toyota Gazoo Racing. Lehounký závodní speciál sice není tak úplně zrcadlem produkčního modelu, ale přesto by neměl uniknout ničí pozornosti.

Morgan Aero GT 

Aero GT je dosud nejextrémnější vůz britské retromobilky a zároveň úplně poslední model, vezoucí si pod kapotou atmosférický osmiválec BMW s označením N62. Motor posílá svých 367 koní na zadní kola skrze šestistupňový manuál, z nuly na sto letí za čtyři a půl sekundy a vlivem ručně zhotovené lehké karoserie a karbonové střechy váží jen necelých 1200 kilogramů. A ty špatné zprávy? Vyrobí se jen osm kusů.

New Stratos

Nový Stratos je do určité míry parádním projektem, ale malinko se obáváme, že letošní ženevský autosalon bude asi jediná příležitost, kdy půjde karosářskou kreaci od Manifattura Automobili Torino spatřit. Důvodem je šíleně vysoká cena přestavby a nutnost dodat si vlastní ojeté Ferrari 430 Scuderia. Jen samotná přestavba vyjde na šílených bezmála 13 milionů korun a za tu cenu dostanete sporťák, který ani nemá novou mechaniku.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PeterLuk
06. března 2018, 22:37
1

Možno som divný pre mňa je najzaujímavejším autom tohto autosalónu Peugeot 508. Odhalili ho len krátko pred autosalónom a jeho dizajn je proste parádny. Interiér sa mi do tejto triedy veľmi nehodí a o jeho ergonómí nie som presvedčený, motory by mohli byť zaujímavejšie a opäť asi ustupuje praktickosť estetike... ale, vyzerá proste úžasne a teším sa, až ho budem vídať na cestách.

Na ďalšom mieste je u mňa Mercedes AMG. Vyzerá jednoducho (zvonka, interiér ma opäť nenadchýňa) parádne a zdá sa, že tak bude aj jazdiť.

Koncept od BMW nevyzerá tiež zle, ale zatiaľ je to len koncept a v mojich očiach ho trochu zatienil Merc, ale má to potenciál byť zaujímavým autom. X4 vyzerá z fotiek otrasne. Range má len o pár dverí menej a pár upravených detailov, vyzerá dobre, ale inak predsa ani nemohol. Auris je odvážny, ale tiež pekne hnusný. Ceed je zúfalo nudný. Koncept od Volkswagenu má fajn predok, ale inak je to otras, až teraz naozaj doceňujem, ako dobre sa dizajnérom Tesly podarilo spracovať aerodynamickú strechu a zadok modelov S a 3. Santa Fe vyzerá, akoby navrhovali opäť Kórejci, čo navrhovali Hyundaie na prelome milénií. Ale oceňujem istú kreativitu, oproti Kodiaqu či Atece. Ten koncept Hyundaia je zaujímavý, ak naozaj predpovedá dizajn ďalších Hyundaiov, po súčasnej nudnej vlne (dizajnovo) snáď Hyundai opäť našiel vlastnú dizajnovú identitu. Koncept Astonu... neviem, nič také mi nehovorí. Škodovka nemala čím prekvapiť, Audi úplne rovnako - ajkeď uznávam, že Fabia po drobnej úprave hneď vyzerá lepšie. Ten experiment Seatu s Cuprou na mňa pôsobí divne, a neviem, čo si o tom myslieť. Ajkeď akože, a to napriek tomu že ide (aj) o SUV, autá samotné majú zjavne čo ponúknuť. Koncept od Subaru vlastne vyzerá celkom fajn, len mám pocit, že som to už videl a sériová podoba nakoniec ajtak, ako Subaru (a to ho mám rád) poznám, stratí “čistotu” a “agresivitu” dizajnu konceptu. Špeciálne edície ma nechávajú chladným, aj keď to BMW M2 či ten David Brown vyzerajú veľmi dobre. Mercedesy A a CLS na mňa pôsobia trochu rozporuplne, asi ich budem musieť naživo. Naopak, Mustang Bullit, hoc predstavený už skôr ma na nových fotkách nadchol, fakt vyzerá veľmi dobre a má niečo, čo mi možno na bežnom Mustangu chýba. Aj na ten facelift som si zvykol, a dokonca mi to auto vďaka svetlám teraz viac pripomína prvú generáciu. Len tie logá by som vymenil za cválajúceho Mustanga a rovnako dekor (za drevený ;) ), trochu to pôsobí lacno. Nejaké ďalšie autá, ku ktorým by som sa mohol vyjadriť ma teraz nenapadajú, určite tam ešte nejaké sú, ale tieto ma (či už negatívne, alebo pozitívne) oslovili a zarezonovali u mňa najviac. Len doplním, že hodnotím najmä dizajn, v ničom z toho som nesedil, nič z toho som neriadil a mimo dizajnu sa nepivažujem za dosť “skúseného” a povereného na nejakú väčšiu kritiku.

Teda... ešte k jednému autu sa dovolím vyjadriť obsiahlejšie. A tým je ten koncept od Porsche. Magnus Walker ho okomentoval slovami “budúcnosť je tu” (alebo nejak tak). Ak má byť toto budúcnosť, tak som trochu sklamaný a nevidím to ružovo (ajkeď stále vznikajú fakt zaujímavé autá, akých ostatne v Ženeve pár je). Ono, tento koncept nie je ničím prevratný. Hybridy tu už máme dávno, zvýšených oplastovaných kombíkov rovnako. Ale predsalen, hybridný oplastovaný (a pritom nezvýšený) kombík od prémiovej značky je esenciou dnešných trendov a vypovedá o autách dneška a budúcnosti snáď najviac z áut na výstave - určite relevantnejšie, než “kabínka lanovky na kolesách” od VW. Konkrétne o ďalšej “komercionalizácií” prémiových značiek a o tom, že terénne autá (a terénne úpravy áut) zažívajú niečo podobné, ako džínsy či tenisky. Z kedysi praktickej a účelnej veci sa stáva vec trendov a masová záležitosť. Áno, aj s výhodami (hoc práve v prípade oblepenia blatníkov kusmi tmavého plastu, bez zvýšenia podvozku,výhodu nevidím). Ktoho vie, možno budú za pár rokov autá s nízkou podlahou a bez líšt niečo vzácne. Ak sa z toho nestane rovno symbol športových áut. :D

Nad výletom do Ženevy som rozmýšlal, ale vlastne veľmi neľutujem, že sa mi tam (len kvôli salónu) nechcelo. Vyslovene ma prekvapili a nadchli len dve nové autá, čo mi príde na najvýznamnejší autosalón málo. Len to potvrdzuje trend.

reagovat
PeterLuk
06. března 2018, 22:40
0

Pozerám, že je to na samostatný článok. :D Nebolo to s kým oblecať, no. :)

saage
07. března 2018, 21:17
2

Takovej svatek auto nadsencu , a nikdo z nejlepsiho autowebu - autickare nebyl vyslan udelat par obrazku a reportazi.? Skoda.. :-( Kluci z Garaze jedou live reportaze uz 2 dny... :-(

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem