načítám data...

Co musí umět dobrý automobilový novinář?

Je důležitější schopností zajet dobrý čas na okruhu a dostat auto na limit, nebo umění napsat poutavý text? To je, oč tu běží...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Každý motoristický novinář má svůj zaběhnutý styl. Někdo zasypává své čtenáře emocemi a adrenalinem, jiný se zase snaží o co možná nejvíce objektivní zhodnocení daného vozu a další zase klade důraz na měřitelné veličiny, jako je velikost kufru, místo na zadních sedadlech či na setinu sekundy změřené dynamické schopnosti. Těch stylů je spousta a věřím, že každý čtenář si dříve nebo později najde to, co ho baví a vyhovuje mu. O tom, který způsob podávání informací je vám bližší, jsme se již ostatně bavili. Dnes nás však zajímá trochu jiná, avšak neméně důležitá otázka. Jaké schopnosti by měl mít podle vás správný automobilový novinář?

Přiznám se, že k tomuto zamyšlení mě přivedl rozhovor s mým kamarádem, který zastává jeden poměrně radikální názor. A to takový, že motoristický novinář by podle jeho mínění měl být minimálně automobilový závodník, který zvládne ovládat prakticky závodní auto na hraně jeho možností. To je prý hlavní kritérium pro žurnalistu, protože pokud má tyto schopnosti, teprve potom dokáže otestovat automobil na maximum. A já s tím nesouhlasím. Jasně, lepší řidičské schopnosti jsou bonusem navíc, ale brát je jako hlavní měřítko a kritérium? To asi ne, možná u testování nějakého sportovního vozu je to významnější plus, ale jinak? Však řekněte sami, zajímá vás třeba u testu rodinného kombíku s dieselem pod kapotou, jaký čas udělá na okruhu v Mostě, či jak se chová na limitu? Nebo je důležitější vědět, jak má vymyšlený interiér a jestli je podvozek pohodlný? Pro mě osobně, jako čtenáře, je důležitější jiná věc. 

Za mnohem podstatnější, než jestli zvládne testér Norschleife pod 8 minut, považuji fakt, že umí psát poutavě, a hlavně správně česky. To je totiž to, co rozhoduje, jestli si článek dočtu, případně si vyhledám další. A to není vůbec jednoduché. Chci, aby mě čtení vtáhlo do děje. A nemluvím jen o tom, když si vás autor virtuálně posadí na sedadlo spolujezdce a projede s vámi ty nejlepší a nejtočivější okresky. To je sice fajn a jsou testy, u kterých přesně tohle chci, ale řekněme si na rovinu, je to taky trochu klišé. Já ale mluvím o tom stavu, kdy si čtete test obytné dodávky a nemůžete se přestat smát. Kdy máte otevřenou recenzi malé nákupní tašky do města a s lehkým úsměvem na rtech kroutíte nevěřícně hlavu, protože jste právě zjistili, co všechno jde s takovým autem dělat. Tohle jsou pro mě ty důležité schopnosti. Zvládnutí poutavého textu o obyčejném voze. A v neposlední řadě dokážu ocenit i cit pro techniku. Když autor ví, co a jak funguje a co se stane, když udělá to a ono a umí to vysvětlit. 

Abyste mě nechápali špatně, vůbec neodsuzuji, když někdo umí řídit jako bůh. Naopak, hrozně to obdivuji a každou chvíli se sám snažím posunout i své řidičské schopnosti o stupínek výš. Rozhodně si však nemyslím, že by to mělo být jediné a hlavní kritérium pro výkon tohoto řemesla. Umění slova je pro mne stále o něco důležitější. 

Jak to máte vy? Co je pro vás nejdůležitější vlastností u automobilového novináře? Musí řídit jako Senna, nebo psát jako Shakespeare? Podělte se o svůj názor v diskuzi. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Stanley
24. července 2018, 08:42
4

Žádný styl psaní výhradně není dobře nebo špatně. U testu roadsteru chci (vyžaduju!), aby na mě z textu prýštil adrenalin a zakroucené okresky, a pro správné posouzení by měl auto testoval opravdový řidič. Naopak u testu rodinného kombíku uvítám popisnější text víc při zemi. Zkrátka ladění textu by mělo odpovídat zaměření vozu.
A co platí pro každý článek - je super, když má autor vtip, nadhled, spojuje si souvislosti, a to nejen ty automobilové. To má mé intelektuální já rádo B-)

reagovat
bitner
24. července 2018, 09:48
2

Nevim, co musi umet autonovinar, ale tohle je z meho pohledu text do citanky No. 1:
https://www.autickar.cz/clanek/opel-astra-1-0-turbo-komisni-automobil/

reagovat
krab
24. července 2018, 10:09
0

To máš pravdu. Tohle je přesně typ článku, na který si dokonce pamatuju, že jsem tehdy četl a bavil se. A přitom o podobným autě bych normálně článek asi ani nedočetl do konce, lépe řečeno ani neotevřel.

Ale jak říká Dan - každej čtenář si hledá to svoje. Univerzální rada asi neexistuje

Vencos
24. července 2018, 10:25
2

Já snad i vyloženě nenávidim, všechny ty keci o přilnavostech, limitech, jízdních vlastnostech a podobně... Ve výsledku to pak totiž neni nic jinýho, než jen auto se zbytečně tvrdym podvozkem, zbytečně tvrdejma sedačka, přehnaně ostrym řizením... Dost možná mi ty informace ani nevaděj, ale ve výsledku se z toho stává oxymoron a všechno je brutálně sportovní, protože novináři to jinak smetou. Nehledě na to, že lidi stejně takovou pilu nejezděj a kdyby jim to furt někdo necpal, tak o to ani nestojej... Hlavně by novináři měli mít nadhled, což je velkej problém a chca nechce, ho v záplavě natankovanejch testovaček, ztrácej. (Pozoruju to hlavně u nás, nicméně jinde ve světě novináře od jejich počátků nesleduju...).

To je třeba důvod, proč nesleduju Chrisse Harrise. Neřekne mi nic, co by mě zajímalo... Ale mám rád třeba RegularCarReviews... Nebo DeMura, i když je mi nesympatickej...

A taky kuráž. I když mu budou z Hyundaie posílat výhružný dopisy a pošlou na něj vraha, prostě tu pravdu napsat musí. Tu pravdu, jak je. Ne tu pravdu, která nikoho neurazí...

reagovat
beastar
24. července 2018, 12:07
1

Skoro můj názor. Taky nesnášim Harrise a u DeMura to mám podobně. Je originální a volí zajímavý témata, ale na pivo bych s nim v životě nešel.Clarksona nemám zase rád, protože o autech technicky v podstatě ví ještě mnohem míň než já. Umí ale udělat atmosféru a jeho ježdění ze Zondou R by nikdo nepřekonal. Každýmu z nich občas něco sedne. Naproti tomu mám vyloženě rád Chyťtyče.

Pravda by měla být základ. Přestože tomu tak není.

Be
Beaumont
24. července 2018, 11:00
0

Ja to vidim trochu jinak: u bezne dostupneho auta nepotrebuju, aby mi tester povidal podrobne o Interieru, kufru a infotainmentu. Na to si radeji zajdu do prodejny a za dvacet minut to vidim sam. Ale pujcit si kazde pro me zajimave auto na svezeni uz je komplikovanejsi, nemluve o tom, ze udelat si obrazek o jizde trva dele (rekneme min. hodinu, spis vic). Navic na svezeni nemusim zrovna mit idealni podminky (napr. neznam okoli, zrovna prsi / snezi...). Takze od novinare cekam, ze mi podrobne popise, jak se mu v aute jelo. A mel by v ramci moznosti zkusit i limity podvozku, klidne i u rodinneho kombiku nebo nakupni tasky. Nejlepsi by to bylo ve srovnatelnych kontrolovanych podminkach nekde na polygonu, ale chapu, ze to je obtizne zajistit. S každým autem se prece muzu dostat do krizove situace.

reagovat
krab
24. července 2018, 11:14
1

Dan to napsal hezky. Ono by se o tom taky navíc dalo debatovat hodiny a hodiny...
Na automobilovou žurnalistiku se dá dívat různými způsoby. Jedna stránka je ta zábava. Čteme články s autovou tématikou pro pobavení. Ale občas fakt taky čteme články, především tedy recenze a testy, protože nás fakt to konkrétní auto zajímá a fakt o něm uvažujeme.

Když napíšeš vyváženou recenzi ze které si každý něco vezme, vypadá to občas trochu připosraně, respektive podbízivě. Když nějaké auto zkritizuješ teatrálním způsobem, automaticky kopíruješ Clarksona a jsi za pitomce. A pokud něco až nápadně chválíš či kritizuješ s chytlavým titulkem, např. Škodovku, Hyundai , smrdí to snahou zajistit si počet kliknutí od čtenářů, ne snahou něco opravdu zajímavého sdělit.

Jednoduchý to není. A navíc to může dělat každý, pokud chce. Stačí si založit profil, blog, stránku, zkrátka se zkusit prezentovat, věnovat tomu čas a sledovat co se bude dít. Ale to je náhodou dobře. Naštěstí, žádný legitky do svazu spisovatelů už nikdo ( a nechci psát zatím) nepotřebuje.

Nejlepší je zůstat svůj a psát o tom, co člověka baví. Ale pokud se tím chce doopravdy uživit musí se hodně otáčet a dělat i jiné věci, než hezké vzletné texty plné nadhledu a humoru. Je pak součástí kolotoče marketingu automobilového a mediálního průmyslu a pak zbývá jen na šikovnosti a vlastnostech daného člověka jak se s tím popasuje a chytře si zachová rozumnou míru nezávislosti.

reagovat
Kuře
24. července 2018, 12:19
3

Ono je to stejnak jedno jak kdo píše, beztak vám všem sype škodovka:)))

reagovat
M P
24. července 2018, 15:44
3

Přesně, ale musí se uznat, že ta sype všem rovným dílem. Mylyjon na redaktora/měsíc.

Kuře
24. července 2018, 15:47
0

Mylyon čeho, reklamních klíčenek?:)

beastar
24. července 2018, 12:25
2

Skvělé téma a hlavně nevděčné. Pro každého bude ten idol někde jinde. Je to asi jako, co musí umět sportovní auto a podobné. V první řadě auto novinář vůbec nemusí technicky autům rozumět. Takových je dost. Musí být ale sociálně inteligentní a mít přehled. Jinými slovy nemůže bejt úplná lopata. Řídit by měl umět dobře. I když ne nutně jako závodník. Stejně je to o praxi a popravdě lidi, co najedou ročně 0 nic nejsou moc často za volantem dobří. Přestože si logicky myslí opak. Takže čím víc jezdí a testuje tím jde nahoru i jeho skutečné skillz za koláčem.

Trochu už mi začíná vadit jak se každý snaží posadit vás na to sedadlo. I do Nissanu Leaf. Stejně tak mám plný zuby striktních masírek, co sypou čísla jak hovna. Nebaví mě dokola číst že 500 koní je fakt nářez a 200 nabídne jen slušnou dynamiku:) To sakra vím stejně jako, že většině normálních borců zláme vaz i těch 200. Poslední dobou tady mám rád svěží věci. Viola ke každý paštice umí vymystel příběh to je fajn. Takhle sem dočetl i auta, kterejch bych se v reálu nedotkl ani tyčí na wopice. Líbí se mi Adam a jeho prostej nadhled, kdy nadšení sice je, ale takový přirozený. Na druhou stranu nesnášim Dádu Žáka a jeho plky. Rád si přečtu Chamillu. Koubka si poslechnu i přečtu, ale většinou reálně slyším tak půlku. Expert Pepa mě baví je to skvělá parodie, když on to asi bere vážně. Je to taky o vkusu a o tom, co jako čtenář chci. Hudbu taky neposloucháme všichni stejnou. Hlavní je progres a originalita, skromnost. Umět si udělat džouky i sám ze sebe...to umí skvěle Krab. A taky napsat o Škodě Rapid je jinačí kafe jak o GTO. Jak se říká hodně povolaných a málo vyvolených. Psát česky hezky je fajn, ale u poutavého článku překlep, nebo mě/mně fakt přehlídnu. Nejsem češtinář na gymplu ani dívčí instruktor.

reagovat
CerVus
24. července 2018, 13:29
0

Zase na druhou stranu u konfekčních aut je čím dál víc jedno jak jezdí, vypadají a fungují uvnitř, protože se každým rokem příbližují víc a víc. Proto, aby takový novinář mohl dělat svou práci, tak musí buď být dobrý spisovatel a všechen ten průměr okecat nebo se specializovat na sportovnější auta, kde má alespoň co testovat.

reagovat
sp
spooon
24. července 2018, 13:47
1

nedávno sem narazil na Rastu Chvala, jeho video testy opravdu žeru. Má svůj osobitý přístup a testuje auta, jak bych je testoval já, kdybych o tom uměl mluvit nebo psát.
Dřív sem si četl i testy PJandy, taky zajímavě podáno, škoda že už nic nepublikuje. Na zdějším webu přečtu každý test od Zlokočky i na auto pro mě absolutně nezajímavý. A svatý trio od Clarksona umí taky pobavit, když je na to nálada, moc poznatku se sice člověk nedoví.

reagovat
ro
rock
24. července 2018, 14:00
0

Podle mne musí psát jako Šejkspír. No, měl by to umět líp vzhledem k tomu, že za Willa spoustu věcí prý napsal někdo jiný, ať už to byl kdokoliv.

Text napsaný s lehkostí a bez gramatických chyb bude v pohodě i kdyby byl o ojetým Golfu, který autor viděl jenom zvenku na parkovišti.
Umět jezdit stačí průměrně, to přijde samo.

Řidičský polobůh bude za ňoumu, když nebude schopen svoji jízdu a poznatky přenést na papír (monitor).

reagovat
ma
martinw
24. července 2018, 14:01
1

Kdo byste se ohlížel po podrobnějších videorecenzích doporučuju něměcký Autogefühl. Je to anglicky (s německým přizvukem ;) ) a mají to detailně zpracované, ať už recenzují škodovku, japonce nebo domácí BMW nikdy mi neprišlo že byli neobjektivní, spíš na problem/vlastnost upozorní a nechají ať si na to uděláte názor sami. Na druhou stranu kdo hledá zábavu v té recenzi a není 'němec' asi se bude nudit :)

reagovat
Breakthru
24. července 2018, 18:19
1

Já testy aut skoro neřeším, protože motoristickejch novinářu je jak šafránu, ale rádobyznalejch pisálků jsou tři prdele...
Stačí, když budou psát inteligentně a budou mít nějakej rozumnej přehled, to fakt stačí...Spíš uvedu příklady jak ne.
V první řadě hrůza zvaná Autoforum.cz.....to je úplně k blití.Banda pisálků, co si vydělává na složenky a Prokopcovi bych rád strkal špendlíky pod nehty.
Pak Svět Motorů.Totálně zaplacený stejně jako Auto.cz...vyhraje vždy Škoda.A když to nejd,e tak se pomůže.Třebaže naftová RS Octavia má menší spotřebu než benzínový Subaru, plus ten kufr od kokty.Tohle samo o sobě stačí na vítězství.Zimní gumy v létě U fiatu jsou hvězdička dolů, ale Rapid na třech mezi kuželama je perfektně zvládnutá situace jistýho podvozku....Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde....
Jeremy Clarkson, toho chlapa nemůžu vystát.Sedí v autě, mele píčoviny, semtam upustí něco rozumnýho a jinak dál sedí v autě a mele píčoviny...Má svoje kvality, ale z trojce TG je mi tenhle totálně nesympatickej..
Autosalon, to je pořad proti přírodě.Banda rádoby expertů, co by taky zasloužili špendílky pod nehty...Větší kretény člověk aby pohledal.Hlavně do očí bijící napodobování drsnejch hlášek Clarksona, který prostě totálně dřou, vržou a tahaj za uši.O autech neřeknou víc informací než je v techničáku....

Naopak občas si počtu Automobil Revue.Trošku nudnej časák, ale není tam toho ani málo ani moc.Je to trošku strohý, ale je to vyvážený rovnoměrně vůči každýmu autu.
Rozhodně nějakýmu vtipu nebo hlášce se nebráním, ale na co sledovat pořad o autech a poslouchat jen rádobyhustý žvásty?....

reagovat
Beny
24. července 2018, 20:11
0

Tak hlavně Top Gear ani Grand Tour nejsou pořady o autech...

Breakthru
24. července 2018, 22:47
0

souhlas....

Beny
24. července 2018, 20:09
0

Já to mám jednodušší. Testy na rodinný kombíky se sazometem prostě nečtu. :-)

reagovat
JayK91
24. července 2018, 20:21
-4

Dobrý motoristický novinář hlavně musí psát o zajímavých autech, protože o naftových kombicich umí psát každý (pod)průměrný novinář

reagovat
Vavris Vavrisovic
25. července 2018, 10:35
6

A to je největší omyl. O zajímavém autě právě dobře napíše kde kdo - právě proto, že je něčím zajímavé, výstřední, chytlavé... Ale napsat dobrý článek třeba o i20 nebo Opelu Grandland, to už je skoro na laureát Nobelovy ceny za literaturu

JayK91
25. července 2018, 19:18
0

Na jednu stranu, mas pravdu, na tu druhou já osobně to neocenim kór ne tady na autickari no, tady většina takových článků vycházela (nevim jak ted protoze jsem si tu neco precetl snad poprve po 4 mesicich) s křížkem po funuse (rozuměj tak o měsíc po tom co to dané auto už bylo na všech ostatních serverech) takže to tady ani nectu protože ty auta pro me nejsou zajímavý

Za svým názorem si každopádně stojím protože každý umí vychvalit sportak ze je rychlej a lehkej, ale ne každý to umí podat s emocema a něčím navíc ... Třeba tady se to umělo i u starých aut

krab
25. července 2018, 21:22
1

Já JayK91 docela chápu ...
Akorát nesmíme míchat hrušky a jablka. Hrušky jsou automobiloví novináři, kteří se tou prací snaží živit. A jablka jsme my hobbíci. Ten co se tím živí, si nemůže v českých podmínkách tolik vybírat co bude testovat, o čem bude psát než ten, co to dělá jen jako hobby.

A fakt není sranda zpracovat téma nudnějšího auta dobře. Třeba tady už někde nahoře zmiňovaný Rasťo Chvála to umí výborně, ale najde se těch novinářů víc.

Na druhou stranu o tématech si každý rozhoduje sám. Mě taky testy nových obyčejných aut nezajímají. Až na výjimky jsem se taky testování něčeho jako ten zmiňovaný Crossland vyhýbal. Fakt se o takových věcech píše blbě, kór když si o tom myslíš svoje, ale nemůžeš to napsat úplně jak to myslíš.

U mě to je o tom, že zůstávám u té historie, zajímavostech a takových těch řidičtějších věcech. Hlavně dělají radost auta čtenářů a pokec s nimi. Ono to stojí čas, ale když se povede, tak je to pokaždé děsně fajn.

Navíc kolikrát mám dojem, že nějaký nadšený blog od hodně "praštěného" čtenáře vydá za 10 uhlazených článků. Ty mě tu vždycky nejvíc baví. A buďte tu hlavně všichni šťastní za unikátně skvělou kvalitu diskuzí. Fakt to je jen tady, jinde ne...

Stanley
25. července 2018, 22:05
0

No jo... četl jsem nedávno test třetí generace jistého roadsteru a nestačil jsem udiveně zdvihat obočí nad tou diskuzí, co tam vznikla. Už jsem holt zvyklý na místní vysoký standard.

krab
26. července 2018, 07:53
0

No, nechtěl jsem to rozmazávat, ale přesně jak říkáš. Jakmile se asi prostě otevře téma, který je běžný tady širšímu českému publiku, které může nerušeně ze svých FB profilů komentovat co chce ( kupodivu pod svými jmény), tak to občas vypadá strašidelně.

Proto je fakt místní Autíčkář unikátní místo je čtení, holt ať už se testuje klidně i Kia Pičanto :) ... což mimochodem na tom nejmenovaném webu je taky. Dokonce dnes zvěčněné dvěma specialisty, kteří okolo těch korejců běhají jako kdyby poprvé přistálo ufo :-D .... no jo no , zkrátka čistý český Petrolicious bych si musel založit sám. I když, kamarád píše krásnou malou webovku classicblog a to je vážně pěkný, akorát tam nemůže nikdo čekat článek každý den ...

M P
26. července 2018, 10:26
2

Teda Krabe, teď jsi prozradil nějakýn know how z tvého nového působiště :D cituju: " Fakt se o takových věcech píše blbě, kór když si o tom myslíš svoje, ale nemůžeš to napsat úplně jak to myslíš. "

Tak vy to tam fakt děláte? hmmm :)

beastar
26. července 2018, 10:49
0

Aha. Tak jako ty diskuse otevřený formou fb profilu, kde ti pašák ráno komentuje autonehodu a večer nový Tipo jsou fakt funny. Jak píšeš kupodivu(asi) pod svým jménem. Potom asi vážně lepší užší profilace ale aspoň nevím že Matěj přispívá ještě na mangapornfans.eu. a mám tak pocit, že mi předá v článku relevantní info;))

Unikátní místní systém je. Zase z toho nejdou zpátky prachy a pak kluci nemůžou do Thajska za šlapkama tejdně, ale jen půlročně. Když to můžeš psát, tak jak si to myslíš vystavuješ se riziku, že ti příště řekne importér pápa lálá. A nebo tě taky nepozvou na chlebíčky. V Českym malým rybníčku je to náročný a tak považuju za český nutně okleštění petrolišis místní plátek a semipro redakci. K čemu mi je Jean Koubek či Honza Wórms když to dělaj za prachy a často je to limituje. Navíc tam je z toho často cejtit rutina. Maj svůj mustr a toho se drží. Cílovka? Většinový publikum co je 90% času na Fb. Je to jako Hollywood versus filmy z Evropy, nebo Pagani vs Lambo (pozérský paštiky)...

krab
26. července 2018, 12:05
0

Jo jo, Bíste, ty to máš prokouknuté :-D Proto mě se to tady diskuzně vždycky líbilo.
No a místní semipro redakce? My si děláme furt legraci z toho jak je kdo uplacený tou škodovkou a mě si teď dobírají, že jsem teď jako vstoupil do Holywoodu, ale naivní jak holka z Milevska :-D ( to městečko tu zmiňuju kvůli Brizovi , to jen aby se opravdoví lidé odtamtud nedivili) Ve skutečnosti ani ti velký kluci nedostanou za hezkou recenzi nic a za špatnou ? Jenže oni teď už prej žádná špatná auta nevyrábějí - poslední dobou je většina testů nových aut zalitá sluncem a zenovou atmosférou.

btw: zrovna oba Jeanové docela nová auta kritizují, kolikrát fakt víc než ostatní

ma
martinw
26. července 2018, 12:21
0

"Unikátní místní systém je." ...mistr joda :D

beastar
26. července 2018, 14:06
0

To vskutku pravda je, že stejná auta vyrábět všichni rozhodli se. Ty však musíš jít a cestu svou zvoliti. Ať stane se a ty svou stranu síly zvolit musíš teď. Špatný auta se pořád vyrábí. Dělá je Mercedes a stejně tak Hyundai, Kia nebo další. Špatně vyrobený auta vyloženě nejsou. A všechno je to hodně blízko sebe, kdy Macan má stejný kliky jak voktávka jen pod jiným plastem etc.

Nevím Péťo esli to znám. Je mi to jasný jak to chodí ať lidi kolem toho mečí cokoliv. Asi jako náš "svobodny" politický systém. Chceš li s vlky byti musíš s nimi výti. Škodofka je funny džouk ve skutečnosti nemusej platit nic. Každej chce dělat tu nový rreso či karoka páč čtenost zaručena. A na chlebíčky jedeš automaticky. Jen prostě nejde napsat takovej článek o Supu jako napsal tady Vavris. Což teda bylo dost přestreleny a ne úplně objektivní i tady:D Z to podle mě klíčenku Škoda Team úplně nedostane.

krab
26. července 2018, 15:28
0

lépe špatná auta nepůjčovati a jen o dobrých v dobrém psáti.

Jako umět ta auta rozlišovat, myslím nová , neultimativní, to je fakt kolikrát umění. Navíc tady pak máš najednou totálně různé názory na jedno auto, nebo stejnou techniku. Zrovna dneska : motor 1.5 TSI 96kw. Mě se líbil jak projevem, tak sportřebou, k běžnýmu autu typu Golf mi to prostě sedělo. V Golfu Sportsvan s manuálem to bylo najednou prý celé daleko horší ... A teď babo raď jak to teda celé vlastně je :)

A navíc jsme v takové situaci, kdy podobné auto, na kterým sice může viset cenovka 600/700 tisíc, což je hromada peněz může mít kde kdo vypůjčené na rok až tři , podle toho co chce třeba za sedmčku měsíčně. Najednou jsou tak nějak dostupnější než to bývávalo. Ono se pak těm unifikacím nelze ve výsledku divit.

Pr
Prokawa
27. července 2018, 16:26
-3

To Beastar: Je mi jasný, že máš docela přehled, ale hlavně se starýma slepovanýma paštikami v bazaru. Současné vozy Hyundai a KIA jsou o parník jinde. Představ si, že do nižší střední dávají od nejmenší motorizace víceprvek vzadu, na rozdíl od Octávie, nového Focusu o Peu 308, kde není ani ve vrcholné motorizaci nemluvě. Neznají takové prů..ry jako HTP, TSI, PD, THP atd. Všichni chválí Stinger, nebo I30N, taže asi zas tak špatné auta nevyrábí....

beastar
27. července 2018, 17:41
0

Ježíš zase jeden co koupil i30 z bazaru:)) A myslí že vyhrál jackpot. Zkušenosti se slepovanyma paštikama fakt nemám kór z bazaru. To nevim jak si na to přišel. A nauč se lépe číst... Nepsal sem srovnání. Jen konstatuju že to dělají na piču tak nějak všichni. A že Stingera chválí? A co jako:)) Oktávku taky chválí pulka národa. Když už si přišel s tou škodovkou.A napsat o parník jinde... No já zkušenosti mám, ale ty máš trochu slabší přehled. Dík že si se kvůli mě registroval. Fandu korejsky produkce tu moc neni;D A ostatní zas nemaj na krku příšery typu Sephia, Accent a tak no. To je život.

Pr
Prokawa
29. července 2018, 16:40
0

Neber jméno boží nadarmo. Nevím, proč si myslíš, že všichni přispěvovatelé kromě tebe jsou socky. V bazaru ty předražený rumpály s pochybnou minulostí už nějaký čas nekupuji a tu I30 jsem koupil přítelkyni. Na rozdíl od ostatních výrobců, kteří stagnují, nebo se snaží ušetřit za každou cenu, si myslím, že zrovna H-K se snaží a třeba žabožrouty už dávno kvalitou výrobků předehnali. Pravda nemají zrovna příkladné slícování plechů a dokonalý lak, ale technika jim funguje velmi dobře. Nesoudím zkrátka knížku dle obalu. Dobře "nebo další " jsem přehlídnul, ale stejně nevím, proč zrovna vypíchnout ty značky, které se velmi zlepšují. Oni i ty Mercedesy se prodávají více než dříve a kupující asi nejsou banda pitomců. Stingera chválí hlavně novináři, na Octavii ty objektivní ty mochy vidí a půlka hospodského národa mě fakt nezajímá. Nemůžeš vědět, jaký já mám přehled. Kvůli tobě jsem se neregistroval, zas si tolik nefandi. Nejsem fanda jen korejské produkce, ale momentálně nabízí za nejméně peněz nejvíc muziky. Holiny se nevyplatí, ale jakmile chce člověk nějaké ty blbosti na víc je u konkurence cenově úplně jinde. Sephia a Accent jsou příšernosti a ty dnešní auta jsou právě o ten parník jinde. Přeji pěkný den bez předsudků.

beastar
30. července 2018, 13:31
0

Problém je v tom, že si o nikom nemyslim že je socka. Jak si to eufemisticky vyjádřil. Ba naopak. Nemám rád lidi, co si pod slovo prodej aut doplní autobazar. A potom jedou svoje domněnky. S tim si začal. Mimochodem tu i30 si fakt koupil. Já nepsal že pro sebe. Kdyby si koupil Golfa, tak přes plasty, sedadla a další věci by to auto vydrželo o 5 let déle v lepším stavu.

Mimochodem původní moje myšlenka nebyla, že špatný auta dělají Korejci(jen) píšu tam něco jinýho. Dneska to jebou všichni včetně prémie, viz některý kreace od bmw a mercedesu ATD. A Stinger je asi dobrej. Ty novináři co to chválej za to ale nebudou platit milion. Zatim sem potkal jednoho v provozu.

Problém posledních Hyundai je v kvalitě materiálu a montáže. Rychlé opotřebení některých plastů. Horší trvanlivost a odolnost některých mechanických částí. To si potom vykoupiš tou supr nápravou;)) Jinak chápu... Je třeba si obhájit svůj nákup kámo.

A než začneš do mě příště prudit.Promysli tohle....další. Špatně vyrobený auta vyloženě nejsou. A všechno je to hodně blízko sebe, kdy Macan má stejný kliky jak voktávka jen pod jiným plastem etc.

A taky píšu že špatný auta dělají vlastně všichni. To sem původně psal! Jak to souvisí s něčím majetkem a penězi? Ideální špatně chápat, podsouvat a pak se cejtit dotcenej. Buď trochu soudnej ohledně hyundai. Mimochodem to když na to někde nadává neznamená že máš vytáhnout srovnání ze Škodou... To mě třeba nesere vim jak dělá skodofka.

Pr
Prokawa
01. srpna 2018, 13:00
0

"Dělá je Mercedes a stejně tak Hyundai, Kia nebo další. " píšu si, že to znamená všichni.... Golf fuj a nevěřím, že výdrží víc. Je to jen vaření z vody a hospodskejch keců.

beastar
01. srpna 2018, 14:14
0

Co máš za problém kromě i30 v garáži? Golf je rozhodně objektivně v rámci kategorie líp postavený auto to nakonec možná i oktávka. A to píšu jako člověk kterej fakt těmahle koncernovejma nijak nežije a do hospody nechodim(na kecy) A snad si normální a ne psychycky narušený a tudíž chápeš že nebudu vypisovat seznam výrobců .... to nahrazuje slovo VŠICHNI. Mercedes sem vybral protože dělá strašný věci výrazně poslední dobou a korea ještě donedávna chrlila jen levný napodobeniny EU kvality... Mimochodem on ani takovej Rapid nebo Auris nejsou nějakej zázrak kvality a skvělých řešení.

beastar
01. srpna 2018, 14:15
0

respektive> nebo další

briza
24. července 2018, 21:11
11

Ideální automobilivý novinář by měl psát jako Neruda, být chytrý jako Taťána Malá, vtipný jako Petr Rychlý, krásný jako Jiřina Bohdalová a rychlý jako průjem. Ano.

reagovat
Safa
24. července 2018, 23:05
1

A hlavně by měl mít neustále po kapsách přehršle kvalitních bonmotů jako Jezza, Zeman a briza... :o)

beastar
25. července 2018, 04:20
1

Kdo je k#rva Taťána Malá?:-D A chybí tam krásný jako Bíst.... Jinak souhlasím protože pro společnost je to záslužná práce.;)

M P
25. července 2018, 16:02
0

To bude nějaká pornoherečka určitě

beastar
25. července 2018, 18:36
0

To nevim já na porno nekoukám. Já radši autosalón;D

PB
26. července 2018, 10:37
0

Mala? Neni to ta co obslehla ty kraliky?

M P
26. července 2018, 10:38
0

Obšlehla? Tak se tomu dnes říká? A králíky? Bože, to musel být teda strašný bizár... jako jo, že Linda Lovelace ve svých začátcích uspokojovala před kamerou německého ovčáka, to je známá věc, ale králíky? Ty vole, to už je moc i na mě jakoby

PB
26. července 2018, 10:44
0

:))) Nu tak toto bych opravdu videt nechtel :)))

beastar
26. července 2018, 10:55
0

Matěji na co to proboha koukáš:)) Jinak nějak začít musíš i jako LovelyAce;) Já teda lituju ty králíky jestli je ta Malá jakoby obšlehla... Nebylo to zoofilní s/m porno?

Ju
Junior
25. července 2018, 15:23
0

Já nevím co by měl umět motoristický novinář, ale vím, co mi vadí, když neumí:
Sere mě, když někdo dostane výkonné auto na které řidičsky nestačí a napíše, že je "nudné a sterilní". Typicky GTR, WRX STI, z dostupnějších třeba Leon Cupra a naopak ze superdrahých (která testoval, a přesně tento problém popsal, pj) R8 a M5. Ta auta zábavná jsou. Ale je potřeba si přiznat, že zábava v nich začíná když se z 250 brzdí do zatáčky na 170 a ne ze 150 na 70 jako v nejmenovaném roadsteru.

Příbuzný, odchovaný motorkář, právě STI má. A když mě vezl, nic jako tolikrát omejlaný "přebytek trakce" se nekonalo, co zatáčka to lehký čtyřkolový smyk. Akorát i v tom smyku se pohyboval rychlostí na okamžité odebrání řidičáku. Já bych na to taky neměl, ale pak si dokážu přiznat, že to auto není nudné, ale já ho prostě neuřídím.

Druhá věc je, že spousta novinářů se nedokáže povznést nad autem a testuje ho dle svých kritérií. Jako jo, Arteon nebo A6 3.0TDI jsou na okresce nedotáčivý. Ale zajímá to cílovku? Ne. Takže je prakticky zbytečné to hodnotit.

reagovat
BubaaCZek
25. července 2018, 22:16
0

Mel by umet byt u toho prvni! Kdy budem cist o Hyundai Veloster N?

reagovat
PB
26. července 2018, 10:31
0

Automobilovy novinar musi hlavne umet posoudit mekkost plastu na pristrojove desce a narvat velkou petflasku do kapsy ve dverich u ridice, jinak to neni zadnej poradnej novinar :DDDD

reagovat
Pr
Prokawa
27. července 2018, 16:03
0

Dobrý automobilový novinář neexistuje, protože nikdy nemá dostatek prostoru pro řádné odzkoušení toho či onoho vozu. Poté se lze zpětně dočíst jak úžasný je třeba moto 1.8 TSI, nebo jak je příšerný 1.6 GDI. Jenže TSIčko se sype, ale GDIčko potřebuje řádně zajet a teprve po 7000 km ukáže, co v něm je. Stejný problém může být i zde propíraného 1.5 TSI. Třeba si taky potřebuje řádně "sednout". Vyloženě špatný novinář je ten, který si neuvědomuje souvislosti (např. porovnávat podvozek I30 combi s "etalonem" třídy Mazdou 3. Oni asi u Mazdy moc dobře vědí, proč nedělat combi na tom samém podvozku, když v HB je na hraně únosnosti. A úplně nejhorší jsou novináři, kteří překrucují fakta. Například vyzdvihovat možnost připlatit si u Škody záruku, což u Hyundai nelze (proč taky, když je tam již 5 let).

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem

Ford Mustang GT 2012
Ford Mustang GT

2012 rok výroby
417 koní výkon
5 000 ccm objem