načítám data...

Clarkson, Hammond a May už spolu ve studiu neposedí

Studiový stan, testovací dráha, hosté a "upovídaná ulice" - to vše se zítra na obrazovkách objeví naposledy.

zobrazit celou galeriiNovinky: Clarkson, Hammond a May už spolu ve studiu neposedí

Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond se ve studiu pořadu o autech scházejí již bezmála sedmnáct let. Před diváky zde uvádějí předtáčené segmenty, diskutují, zpovídají slavné osobnosti a vtipkují, ať už pod hlavičkou BBC, nebo Amazonu. Tomu je ale nyní konec, čtrnáctá epizoda třetí série, jež má premiéru zítra, bude posledním Grand Tourem v klasickém “studiovém” formátu.

S trojicí stárnoucích moderátorů se budeme na obrazovce vídat i nadále, v dalších sériích Grand Touru nás ale čekají už “jen” cestovatelské speciály. Ano – stejně jako valná většina diváků, i já mám speciály raději, než obyčejné epizody. I tak mi ale bude pár věcí “ze stanu” chybět.

S novým formátem bez studia totiž nepřijdeme jen o improvizované rozhovory a vtipkování, ale i o další klasické rysy pořadu. Budeme se muset rozloučit třeba i s měřenými koly na “Eboladromu”, které nabídly šikovné srovnání jednotlivých testovaných aut. Snad to ale neznamená, že z obrazovky zmizí i sympatická testovací jezdkyně Abbie Eaton. Ta se totiž objevuje i ve speciálech, vzpomeňme třeba na její závodnický výkon v Renaultu 9, kdy s pouhým dvouminutovým náskokem ujela trojici mnohasetkoňových kupé.  

Nejvíc mě ale mrzí to, že se nedočkáme dalších segmentů o historii. Jen v poslední sérii nám naservírovala trojice moderátorů hned několik skvělých kousků. Dickie Atwood se ve svých devětasedmdesáti letech znovu posadil do Porsche 917 a v závodě dal pořádně zabrat nové 911 GT2RS, Jeremy Clarkson vyzpovídal Waltera Rohrla ve skvělém dokumentu o rallyovém vítězství Lancie nad Audi Quattro v roce 1983 a Richard Hammond důstojně zavzpomínal na talentovaného jezdce Jima Clarka. 

Právě u těchto tří krátkých filmů bylo dobře vidět, že moderátoři mluví o něčem, co je fascinuje a co mají rádi. Na první pohled možná trochu nezajímavá historická témata ožívají a díky tučnému rozpočtu se ve snímcích objevují autentické legendární vozy a skuteční pamětníci. Možná je tam na poměry tří britů trochu málo vtipkování, ale já osobně považuji právě tyto části za vrchol celé série. A moc mě mrzí, že se dalších už asi nedočkám.

A co nás čeká v posledním díle? S názvem “Funeral for a Ford” je jasné, že hlavní prostor dostanou vozy s modrým oválem ve znaku. Po Eboladromu se bude prohánět Sierra Cosworth, Clarkson zavzpomíná na Ford Cortina, svou chvilku slávy si užije i Mondeo a dočkáme se prý i důstojného rozloučení s natáčecím stanem. 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sn
Snopy
11. dubna 2019, 19:40
0

Úplne súhlasím. Aj keď verím, že legendy motorizmu dokážu vsunúť aj niekde do špeciálu.
Mne osobne bude chýbať Conversation street, kde chytili ten starý dobrý feeling a robili si prdel jeden z druhého.
Som zvedavý ako to bude vyzerať, keď bude celá séria špeciálov. Predsa len, keď ich bolo menej človek sa na ne viac tešil. Proste si nemyslím, že iba špeciálmi dokážu utiahnuť sériu. Každopádne budem na daľšiu sériu zvedavý a nechám sa prekvapiť.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016
Ford Mustang 3.7 V6

2016 rok výroby
227 koní výkon
3 690 ccm objem

Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998

1993 rok výroby
142 koní výkon
3 800 ccm objem

Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI

2006 rok výroby
145 koní výkon
3 499 ccm objem

Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive

1996 rok výroby
167 koní výkon
3 000 ccm objem

Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor

1990 rok výroby
160 koní výkon
1 840 ccm objem