načítám data...

Citroën představuje řešení městské mobility - koncept AMI ONE

Ekoaktivisté jásají, motorističtí novináři mluví o reinkarnaci legendárního Citroënu 2CV a já se ptám: To se už všichni dočista zbláznili?

zobrazit celou galeriiNovinky: Citroën představuje řešení městské mobility - koncept AMI ONE

Vozidlo, jež se tak trochu zdráhám nazvat autem, představí Citroën na autosalonu v Ženevě. Malý dvoumístný vozík měří na délku jen dva a půl metru, pohání ho (samozřejmě, jak jinak) elektromotor a na jedno nabití prý ujede až sto kilometrů. Jeho doménou by měl být městský provoz, na nic jiného se s takovými parametry nakonec ani nehodí.

Vlastně by se skoro chtělo říct, že se jedná o takový “Smart od Citroënu” na elektřinu. Jenže ono to je trochu složitější. Citroën se totiž rozhodl, že tímto konceptem půjde naproti bájným “mileniálnům”. A víte, co je pro ně, alespoň dle sociologických průzkumů, typické? Nemívají řidičák. Na absolvování výcviku prý často nemívají peníze a čas a raději investují do jiných věcí. Většina automobilek proto pospíchá s plnou autonomizací provozu, aby se tato potenciální skupina zákazníků mohla jednoduše nechat vozit autonomními (a sdílenými, hlavně sdílenými!) auty. 

Citroën na to šel ale šalamounsky a místo drahého a nejistého vývoje autonomního vozidla otypoval AMI ONE jako elektrický skútr. Sice kvůli tomu dosahuje rychlosti pouhých 45 km/h, ale za to ho v mnoha zemích může řídit kdokoli, kdo dosáhl šestnácti let věku. 

Vize budoucnosti podle Citroënu tak trochu připomíná bizarní komedii. Centra měst plná hranatých barevných krabiček řízených lidmi bez řidičáku možný nakonec dokážou to, co se nedaří žádné z ekologických norem – dostat z měst “normální” auta a jejich řidiče posadit do městské hromadné dopravy.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Matěj Podhorský
21. února 2019, 17:22
5

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
22. února 2019, 09:39
3

Koncentrované zlo :D nejhorší je ta rychlost 45km/h, to pak zdržuje ostatní i ve městě. Úplně vidím toho nasrateho řidiče MHD jak se za tím vleče :D

reagovat
PachezZ
22. února 2019, 11:11
0

Ono třeba v rakousku jsou tyhle motoprdítka docela běžný, tedy se spalovákem, pro důchodce apod... bydlim na hranicích a prudí to tu furt :D aspon to jde dobře objet :D

Testeuros
22. února 2019, 10:50
0

Jakožto představitel potenciální cílové skupiny (sice mám řidičák, ale peníze cpu do auta namísto zbytečných pí...vinek) musím říct, že tohle je hnus velebnosti. Rychlost se dá popsat jako taková, že bych proklínal (a už i vytruboval, což je v mém případě dost velká vzácnost) idioty, co si tohle dobrovolně koupí.

PS: Jak se dívám na ten interiér tak se nemůžu ubránit pocitům, že ty sedačky připomínají "sedadlo" v autobuse - nepohodlné, s nulovou oporou a odérem spojeným se stereotypem stáleho návštěvníka úřadu práce, konkrétně hmotné nouze.

reagovat
Pochtli
22. února 2019, 11:07
1

Furt si říkám, proč jsou elektroauta většinou fakt tak hnusný. To aby se hned poznalo, že to jezdí na uhlí (ehm.. na elektřinu)?

reagovat
HeavySmoker
22. února 2019, 13:30
6

Naozaj by som uvítal lacný a jednoduchý elektromobil do mesta. Niečo ako Fiat 500e alebo Smart, len s dostupnejšou cenou. Dojazd tak 100km, rýchlosť 80km/h a rozumná pasívna bezpečnosť za povedzme 200k. A miesto novodobého Mini pre masy nám tu servírujú výrobcovia tento hipsterský potrat?

reagovat
beastar
22. února 2019, 14:09
3

Ok kdyby tady byl nějaký ten jakože mileniál. To je samo o sobě dmnce jestliže podle obecně platný mantry do té skupiny patří snad lidi 19 až 30 let:)) Alespoň sem to četl. Nemají ridičak jo? A nemaj na něj peníze:D Tak ať si je vydělají kuřbuřti. Bože ty to vidíš.

Totalitu, válku, totalitu a pak zas válku na ně. Ne ok. Město plné věcí na kolech imitujicich mrazici box s interierem z recyklovaných petek.. Proč to musí uvnitř vypadat jako u zubaře v ordinaci? Uhelný pohon. Kdyby to bylo aspoň 0.8 turbo CNG. A v krabici dva idioti bez papírů. Bezpečnost 0. Zajímavý jak v řízených autech musí být 20 airbagů abs, esp, asr a milion sraček. Ale u těhle buznochodů se asi s nehodou nepočítá. Autonomní auta totiž Nikdy! Nebourají to je ta spása. Jak ukázalo Volvo od Uberu a x krát bezva Tesla pana Elona(neví někdo proč má jméno jak elf z pána prstenu?? Nebo jako masovej vrah)

Jako koncept sranda. Do provozu v tomhle? Nejsou pohodlnější ty nový tramvaje? Bude muset být posádka střízlivá? Jako záchranej modul k Dodge Ram by to mohli nabízet....

reagovat
ransom
03. března 2019, 16:02
0

Mě vždycky nadzvedne spojení slov "vozidlo" a "sdílení". Opravdu hluboce toužím lízt do interiéru po někom, kdo se místo mytí pochlejstal Adidasem nebo Avonem, a zejména po jeho slintajícím (v lepším případě) spratkovi a chlupatícím čoklovi. Že se ve sdíleným autě nekouří, to asi taky ne všichni začapnou. Takže ať si hipsteři laskavě sdílejí zubní kartáčky či menstruační kalíšky.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3,7 V6 Kabrio 2014
Ford Mustang 3,7 V6 Kabrio

2014 rok výroby
309 koní výkon
3 731 ccm objem

BMW Řada 1 116i 2005
BMW Řada 1 116i

2005 rok výroby
85 koní výkon
1 568 ccm objem

Oldsmobile Cutlass 1972 V8 5,7 1972
Oldsmobile Cutlass 1972 V8 5,7

1972 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Caprice 2-door coupe 1969
Chevrolet Caprice 2-door coupe

1969 rok výroby
300 koní výkon
5 700 ccm objem

BMW Řada 3 E30 325i 1986
BMW Řada 3 E30 325i

1986 rok výroby
170 koní výkon
2 494 ccm objem