načítám data...

Citroën odkládá chůdy. Chystá C4 hatchback a C5 liftback.

10. května 2020, 12:31 2 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Modelová řada Citroënu nyní stojí prakicky jen na různě velkých crossoverech. To se má ale brzy změnit.

zobrazit celou galeriiNovinky: Citroën odkládá chůdy. Chystá C4 hatchback a C5 liftback.

Není to tak dávno, co se nabídka Citroënu sestávala převážně z různě velkých liftbacků a kombíků. Xantia, Xsara, XM, nebo se vždy vyznačovaly nízkou siluetou a výklopnou zádí. Jenže za posledních deset let nabraly události trochu jiný směr a nabídka osobních aut francouzské značky připomíná (až na výjimku v podobě dosluhující C1) variaci na téma “první C4 Cactus, ale trochu civilnější”. 

Nejnovější zprávy ale nasvědčují, že se do portfolia Citroënu vrací i klasická “nízká” auta. První vlaštovkou bude nový C4 hatchback, jehož představení je naplánováno na 30.6.2020. Jak bude novinka vypadat se dá snadno odtušit z ilustrací, které Citroën tu a tam zveřejnil, nebo kdesi “unikly”. Ilustrace níže zobrazuje elektrickou variantu, bude ale k dispozici i klasický benzínový motor a dokonce i diesel.

zdroj: Citroën

Ještě mnohem zajímavěji ale vypadají plány na rok 2021. Laurence Hansen, vedoucí oddělení produktové strategie značky, oznámil, že na jaře příštího roku nás čeká zbrusu nový Citroën C5 postavený na platformě EMP2. Ta se dnes používá v rámci koncernu PSA u podařeného Peugeotu 508. Oproti němu má být ale nová C5 delší, rozměrově se bude blížit spíše DS9

Vzhledově bude novinka vycházet z extravagantního konceptu CXperience. Když si odmyslíme ta absurdně velká konceptová kola, sebevražedné dveře a pár dalších vychytávek, které se zkrátka nacpou na každý koncept a pak se na ně tiše ve vývoji “zapomene”, máme tu nakonec auto, které “plovoucí střechou” a siluetou nápadně připomíná staré dobré XM. Tak doufejme, že vše dopadne podle plánu. Pořádný luxusní Citroën už nám pěkných pár let chybí.

Foto: Citroën

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Caddy
11. května 2020, 10:37
1

az na tu podivnost za zadnim kolem vypada dobre... kez by to fakt slouzilo jako predobraz novych normalnich aut...

reagovat
Mírus
11. května 2020, 11:19
3

Paráda. Čekám, kdy se konečně ta éra suv-mánie zvrátí a tohle jsou snad první vlaštovky návratu k "normálu". Přitom by nemělo jít jen o módu, ale přirozený odklon od neefektivních krabic - minimálně kvůli euro-co2 diktátu.
Francouzi mají často sklon k futurismu a jistému průkopnictví, takže není divu, že se změnou trendu by přišli právě oni. Taky proto tipuju, že i ty "coach doors" se do série dostanou, jen tam vrazí B-sloupek.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Charger 5.7 HEMI V8 370k SRT8 pack 2012
Dodge Charger 5.7 HEMI V8 370k SRT8 pack

2012 rok výroby
370 koní výkon
5 698 ccm objem

Škoda Fabia 1.2 TSI 66kW Ambiente+ 2017
Škoda Fabia 1.2 TSI 66kW Ambiente+

2017 rok výroby
90 koní výkon
1 197 ccm objem

Mercedes-Benz CLA CLA 180 2017
Mercedes-Benz CLA CLA 180

2017 rok výroby
122 koní výkon
1 595 ccm objem

Dodge Challenger GT 3.6 V6 ,4x4 11500km! 2019
Dodge Challenger GT 3.6 V6 ,4x4 11500km!

2019 rok výroby
305 koní výkon
3 605 ccm objem

Pontiac Fiero V6 1986
Pontiac Fiero V6

1986 rok výroby
120 koní výkon
3 100 ccm objem