Já jsem to říkal! Kdysi v létě loňského roku, kdy se autíčkář babral v porodních bolestech, jsem se v článku o zajímavých novinkách pro příští roky rozplýval nad DS3 Racing a zároveň litoval, že se jedná pouze o tisícikusovou limitku. A asi jsem se trefil. DS3 Racing se podle zahraničních testů skutečně povedlo a zákazníci si jej rozebrali jako teplé housky.
Tato nečekaná poptávka vedla Citroën k rozhodnutí, že k současné tisícovce přidá pro jistotu ještě jednu. Možná se tak bude opakovat historie a DS3 Racing dopadne podobně jako Clio Williams, jehož "limitovaná" produkce byla rozšířena dokonce dva krát.
Jen pro připomenutí zmiňme, že nejostřejší Citroën řady DS pohání nadopovaná 1.6 turbo, jejichž 147kw a 275 nm stačí k akceleraci na stovku za 6,8s a maximální rychlosti 235 km/h, a pohotovostní hmotnost dosahuje velmi sympatických 1175 kg. DS3 Racing se navzdory svému názvu nesnaží být tím nejostřejším hatchbackem na trhu a vůči národnímu rivalovi Cliu RS se vymezuje mnohem působivějším stylem a prostým exhibicionismem.
Nerad bych plácal nesmysly, ale myslím si, že ani druhá tisícovka nebude poslední. Železo se musí kout dokud je teplé a tenhle tovar je přímo vytažený z vysoké pece – možná se nebude jmenovat Racing, ale troufám si předejmout, že DS3 ještě neřeklo poslední slovo.