načítám data...

Citroën C3 Origins: Jako v pokojíčku

Ke stému výročí si továrna André Citroëna nadělila i oproužkovanou C3 v edici Origins. A já si ji zabral, protože malé Citroëny mám rád.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Citroën C3 Origins: Jako v pokojíčku

V mých očích má být malý Citroën levný, pohodlný, nezáludný a veselý. C3 se svou vizáží bubliny, ozvláštněná měděnými proužky, je sice jedním z povedenějších hatchbacků, ale ona hravost se objevuje v podstatě až v interiéru. Otevřete dveře a vidíte veselé šedivé židličky a měděnými proužky ozvláštněnou jednoduchou palubní desku s chromovanýma kravinkama. Usadíte se do měkkého molitanu pokrytého na omak příjemnou látkou a zjišťujete, že vše je vyrobeno velmi levně a na kvalitu plastů se tu nehraje, ale hned jakmile nastartujete ubrblaný tříváleček si uvědomíte, že jste sice ušetřili na plastech dveří, ale máte dotykovou obrazovku, která možná není nijak extra zajímavá a inovativní, ale funguje a má Apple Car Play a tak. Volant má jen nezanedbatelné zploštění dole a "designovou linku" kolem dokola, je upřímně plastikový a do ruky tak akorát. A před ním jsou ručičky a segmentový display. A je hezčí, než jakýkoli dražší, ale ne úplně drahý barevný nesmysl. Barvy já nepotřebuju, todle mi neva a je to milé, protože si to na nic nehraje. Chromované kravinky si hrajou se sluncem a jsou k ničemu, ale jsou tu a dělaj mi radost a celé je to tu jak v pokojíčku.

Automobil je pro pohyb po městě vybaven podvozkem na velkých kolech s velkými zdvihy a relativně tuhými tlumiči a o to měkčími pružinami. Výsledkem je něco jako klokan v bazénu. Takže pokojíček si najde svoji trajektorii nad cestou, kolečka zapadávají do děr, semtam zaprotestují, ale to je jen slyšet a jede se bez ohledu na absurdnost náklonu. Auto se drží silnice a když už nemůže, jde ven po předku. Není přetáčivé, jako onen kus co jsme fotili u řeky s Hamsterem, ale pokud do zatáčky nebrzdíte, tak se stačí nadechnout a zahnout. Automobil se pocitově převrátí a jedete tam, kam potřebujete.

 

Je to pohodlné a upřímné a naprosto to odpovídá tomu, co bych chtěl.

Motor má 80 koní, není to nijaký dravec, ale neslušně se s ním jezdit dá. Jen je hlučný. Ostatně hluk je asi největší slabina C3. V dálniční rychlosti je to fakt na mezi tolerance a při maximální rychlosti už spolujezdci křičí, aby byli slyšet. Po městě se to dá přežít bez jakékoli újmy a rádio hraje dostatečně kvalitně, aby hluk přehlušilo hlukem jiným, že. A pak jsem nepochopil, proč se mi nedaří nastavit si zpětné zrcátko tak, aby i po překlopení do nočního módu bylo pořád nastaveno správně. To mě dost zaráží, to přece jako lidi umíme vyrobit, ne? Nebo sedím nějak nepatřičně? 

No to je jedno. Říkejme tomu šarm. Ve výsledku na mě tahle nafouklá malá věc působila jako zjevení starých dobrých malých Citroënů, jen v hávu Scifi a jinou texturou těch fajn potahů na židličkách. Byl bych rád, kdyby vypadalo celé to vozítko lehčeji, protože by to více odpovídalo jeho naturelu, ale holt předpisy. Zkusil jsem vyfotit, nakolik je i po odklopení dost vysoké kapoty motor stále utopen a nad ním je jen to bezpečí. Holt malá auta budou bubliny.

A tahle je fajn i v tom, že si na nic nehraje. V interieru si designéři odpustili rafinovanosti a tam, kde potřebovali záslepku dali záslepku. Ale zato si vyhráli a postavili levný, ale dobře padnoucí volant. A pak ten podvozek…

Verdikt

 

C3 je malý pohodlný Citroën, který umí pelášit i když má jen 80 koní a vevnitř je to sice levné, ale je to jak v pokojíčku.

 

Tak.

 

Já si to koupím na plečkap, až to bude vojetý a budete čučet! 

Technické údaje

Motor: zážehový tříválec 1199 ccm
Výkon: 61 kW (82 koní)
Točivý moment: 118 Nm 
Převodovka: pětistupňová manuální
Maximální rychlost: 169 km/h 
Zrychlení 0–100 km/h: 13,3 s 
Provozní hmotnost: 980 kg 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 4,2 l/100 km kombinovaná
Průměrná spotřeba v testu: 6,5 l/100 km kombinovaná
Cena testované verze (C3 origins): 329 900 Kč


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

martin_100
20. ledna 2020, 14:47
2

Tak jako pěkný to je. Jde o to jak bude fungovat za pár let. Abys to na ten Plechcup nemusel tlačit .

reagovat
Vapno92
20. ledna 2020, 21:35
-2

Myslím, že Citroen v súčasnosti zahodil do záchoda akúkoľvek originalitu. V podstate jeden "generický" dizajn naškálovaný v rôznych veľkostiach. Nepomáha ani to, že automobilka zahodila automobily klasickej koncepcie a každý jeden je nejakým štýlom "Crossover". Škoda...
Zaujímavé je, že na druhú stranu Peugeot sa zbavil po 20 rokoch vysmiatych držiek a začal vyrábať "dospelé" autá s jasnými odkazmi na modely 205 a 405, ktoré značku v 80. rokoch vytiahli zo žumpy a sú dizajnovo nadčasové...

reagovat
sheogh
21. ledna 2020, 11:01
0

Amen. Vypada to jak neco, co clovek koupil ve Sparkys a soude dle fotek z toho musi byt uzasnej vyhled... ale interier je ok, tam bych si asi zvykl...

beastar
21. ledna 2020, 11:04
0

To je krásný auto. Fakt:D Jediný co je fajn. Tak cena.

reagovat
JanSevera
21. ledna 2020, 14:03
1

značka bez rámečku ... hezký :)
ale co je to na předposledním obrázku v galerii? Madlo dveří z WRC verze?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jeep Grand Cherokee ZG 5,9 1998
Jeep Grand Cherokee ZG 5,9

1998 rok výroby
240 koní výkon
5 899 ccm objem

Cadillac Seville 4,9  1992
Cadillac Seville 4,9

1992 rok výroby
250 koní výkon
4 900 ccm objem

Chevrolet Tahoe Hybrid 2009
Chevrolet Tahoe Hybrid

2009 rok výroby
332 koní výkon
5 967 ccm objem

Chrysler Sebring 2,7 LX 2001
Chrysler Sebring 2,7 LX

2001 rok výroby
203 koní výkon
3 ccm objem

Edsel Ranger Coupe  1959
Edsel Ranger Coupe

1959 rok výroby
280 koní výkon
6 400 ccm objem