Ještě dávno před tím, než bylo nové Camaro ZL1 uvolněno na světlo světa, bylo všem jasné, že se bude jednat o proklatě rychlé auto. Nyní ale konečně víme, jak přesně rychlé takové Camaro bude. Zcela konkrétně to dělá obdivuhodných 198 mil za hodinu (318.6 km/h).
Testovací jízdy proběhly na testovacím okruhu Automotive Testing Papenburg GmBH v Německu. Ovál se skládá ze dvou čtyřkilometrových rovinek, zakončených zatáčkami se sklonem 49.7 stupně. Ano, to je sklon přes 100 %.
Zcela sériové Camaro s automatem a na standardních pneumatikách projelo jednu rovinku dokonce ještě vyšší rychlostí a dosáhlo 202.3 mil za hodinu (325.5 km/h). Ale při jízdě opačným směrem, která je nutná pro vyloučení povětrnostních vlivů, už to dělalo zase jenom 193.3 mil za hodinu (311 km/h). Konečný průměr obou rychlostí tedy činí oněch 198 mil za hodinu (318.6 km/h).
Jedním dechem nicméně Chevrolet dodává, že stačí minimum, aby ZL1 létalo bohatě přes 200 mil v hodině (321.8 km/h) v obou směrech. Stačí prý nahustit pneumatiky na maximální dovolený tlak a odklony kol nastavit na 0 stupňů. V tu chvíli je maximálka ještě o kousek posunutá, ovšem vyvstává otázka, kdo to vůbec potřebuje. Beztak je cennější hodnota zrychlení z nuly na sto, která dělá pěkné 3.5 vteřiny.
A stejně je to zvláštní – sériové Camaro s automatem, které spolehlivě jede přes 300 km/h. To kdybyste někomu řekli na přelomu osmdesátých a devadesátých let…