Už už to vypadalo, že připravovaný Seven Sprint upadne do zapomnění, když tu náhle, s odstupem padesáti let, přišel na scénu Caterham a vytáhl limitovanou edici na světlo. A je z toho naprosto parádní retro, kterého se vyrobí jen velmi skromných 60 kusů.
Seven Sprint se od ostatních Sevenů od Caterhamu značně liší již na první pohled. Vlastně se dost blíží autům, které kdysi vyráběl ještě Lotus. Mříž chladiče zahodila moderní háv a místo něj se objevují horizontální lamely. Blatníky nejsou ty, které známe a které se otáčí s kolem, ale jedná se o klasická křídla, vytažená z boků auta. Krémově nalakovaná kola mají chromované pokličky a chromovaná je i výfuková koncovka. Zadní světla jsou dvě samostatné čočky a nad bezpečností posádky bdí ochranný oblouk, který před mnoha a mnoha lety navrhl sám Colin Chapman.
Interiér je vyveden v červené kůži, prošívaný ručně, má parádní dřevěný volant, který ladí s dřevěnými dekory a také původní uspořádání budíků. Co se laku auta týče, zákazníci budou vybírat z celkem šesti původních barev, kopírujících laky z let 1966 a 1967.
Základem modelu je sice nejslabší, ale přesto zcela důstojně jezdící Caterham Seven 160. Pod dlouhou kapotou se tedy nachází tříválec původem z motorky o objemu 660 kubíků, dopovaný turbodmychadlem. Výsledný výkon 80 koní zní sice téměř trapně, jenže je potřeba myslet na to, že v této verzi má Seven pouhopouhých 490 kilogramů. Z nuly na sto tak auto umí za 6,9 sekundy a jede příznačných 160 km/h.
















Nezn.uživatel
12. 9. 2016, 11:09Je to fakt krásný. A ten výkon bych tam ani nepotřeboval. Jen bych se tak kochal krajinou. :-)
Evlo
12. 9. 2016, 11:27Jakozto totalni automobilovy geek me zaujaly 7" s parkovackama :D Puvodni mel koukam parkovacky separatne. Asi bych se mel nad sebou zamyslet, ze si necoho takoveho vsimnu.
Matúš
12. 9. 2016, 12:17Ten motor Suzuki nie je z motorky ale z akéhosi kei-car :-)
Winie
12. 9. 2016, 12:23Je krásný, o tom žádná. Stejně jakýkoliv cat, ale nesedí mi k němu ten motor. Když už retro, tak karburátory, nebo ITB a 4 válec. Turbo do auta odkazujícího na 60. leta prostě nepatří
M P
12. 9. 2016, 12:32A kdo by ty karburátory tak dneska seřizoval? Nemluvě o emisích, pořád je to ještě nové auto...
Winie
14. 9. 2016, 13:52Ty karburátory asi beru. Tam se s emisema nevejdou. Ale ITB, i kdyby ten motor musel být přímovstřikový, tak by bylo rozhodně lepší než tříválec s turbem
PeterLuk
12. 9. 2016, 13:25Táto verzia vyzerá jednopducho parádne!
Malis
13. 9. 2016, 12:11To je nádhera! Ví se kolik to bude stát? Do háje, to je fakt paráda!