Roadstery od Caterhamu nikdy nebyly primárně o výkonu. Extrémní „eRkové“ modely jsou víc než co jiného hlavně zastrašujícími monstry s těžko ovladatelným apetitem k přetáčivosti, které třeba poklidnou nedělní projížďku – což je nedílná součást filozofie Lotusu Seven – prostě již neumožňují. Právě proto máme radost z novinky, která stojí uprostřed modelové řady. Jmenuje se Seven 310 a nabízí naprosto všechno, co by mohl nadšenec do britských lightweightů kdy potřebovat. A k tomu má navíc nová LED světla, která se v nabídce objevují poprvé.
Motor pod dlouhou kapotou je v tomto případě léty prověřená klasika. Čtyřválec o objemu 1.6 litru pochází od Fordu a má rozumný výkon 152 koní, který je o 17 koní vyšší, než v případě staršího Seven 270. Tyto hodnoty nejsou nijak převratné, ovšem nesmíme opomínat hmotnost auta, která činí pouhých 540 kilogramů. Díky poměru výkonu a hmotnosti 281 koní na tunu, zrychluje nový Seven z nuly na sto za 4.8 sekundy a peláší až 204 km/h.
Majitelé Seven 270 ale nemusí smutnit nad tím, že je novinka silnější. Za necelých 50 tisíc korun jim totiž Caterham výkon jejich vozu navýší a doladí celkovou specifikaci na stejné hodnoty, kterými oplývá model 310.
A co vlastně celá tahle sranda stojí v případě, že nemáme doma starší 270? Vůbec nejlevnější způsob, jak se k Seven 310 dostat, je koupit si klasickou stavebnici. Několik romantických večerů strávených v dílně vám ušetří nějakých 100 tisíc korun a celkově tedy zaplatíte 703 tisíc. Jste-li však líní, nešikovní, či snad dokonce obojí naráz, pravděpodobně necháte Caterham dodat již hotové auto za 800 tisíc korun.
V každém případě je tu ovšem jedna zásadní položka, kterou nesmíte opomenout, a sice R paket za 128 tisíc. V něm totiž naleznete samosvorný diferenciál, lehčí setrvačník, sportovní odpružení, pneumatiky Avon ZZS, skořepinová sportovní sedadla, kontrolku řazení a ochranný oblouk, který vám zachrání hlavu při převrácení. No uznejte, to jsou všechno věci, které nutně potřebujete. Zda potřebujete také šestistupňovou převodovku s krátkými rychlostmi za 80 tisíc, nahrazující standardní pětikvalt, to už je na každém.

























MartinCoupe
10. 8. 2016, 16:48Tak tohle auto je pro mne Petroleaduv sen nadruhou. Až mi to nepujde na motorce, tenhle Caterham je jasna volba!
MartinCoupe
10. 8. 2016, 22:34Nebo KTM-Xbow, když budu ve vatě
PeterLuk
10. 8. 2016, 17:37Caterham bol pre mňa vždy niečo ako "dospelá motokára" (keďže môže aj na bežné cesty), ideálne auto na "blbnutie" na okruh a víkendové jazdy pre radosť. A kľudne by mi "stačil" aj s týmto motorom.