načítám data...

Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso: Ferrari distngovaného gentlemana

10. března 2015, 08:00 2 komentářů Vojta Dobeš Novinky

Ferrari F12 je vrcholným zástupcem starého a vznešeného druhu - dvanáctiválcových GT. Ale nemáte pocit, že vypadá tak trochu vulgárně? A že správný distingovaný gentleman, který by měl být typickým majitelem GT, by měl sáhnout po něčem elegantnějším?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Chápu, že tvary F12 nevznikly proto, aby potěšily oko fotbalistovo a přiblížily se vkusu ruského oligarchy. Jsou výsledkem dlouhé a usilovné práce aerodynamiků, kteří navrhovali na počítačích, zkoušeli v aerodynamických tunelech, upravovali, vylepšovali a ladili, až došli ke tvaru, který perfektně funguje.

Ale funkčnost a účelnost karoserie F12 je možná tím důvodem, proč nepůsobí zdaleka tak lehce a elegantně jako štíhlá a ladná Ferrari ze 60. let – z dob, kdy starý Enzo tvrdil, že "aerodynamika je pro ty, kteří neumí udělat pořádný motor", a auta se čmárala na ubrousky vedle talíře se špagetami.

Jenomže zatímco pohled na uhlazenou 250 Lusso ze šedesátých let, jakou jezdil Steve McQueen, evokuje na míru střižené obleky, ručně šité boty a sofistikovanou společenskou konverzaci, při pohledu na F12 se vám před očima objevuje něco úplně jiného. Nevím přesně co - snad rychle vydělané peníze, zlaté šperky a hodinky předražených pseudohistorických značek?

Jedno ale vím určitě – jako uhlazený gentleman tak úplně nechcete vystupovat z červené F12. Přinejmenším pokud už vám bylo 30. 

Naštěstí ale přichází na pomoc uznávaná a zavedená, byť nepříliš známá italská karosárna Carozzeria Touring Superleggera. Ta totiž pěti šťastlivcům (a nejspíš i nějakým dalším, když řádně zaplatí) udělá z F12 klenot, který se nebude muset stydět ani před La Scalou a který navazuje na to nejlepší z klasických Ferrari.

S karoserií, která nejspíš začala svoji pouť na onom pověstném ubrousku a zhmotnila se pod rukama a (relativně) primitivními nástroji tradičních karosářů, samozřejmě nejspíš nebude mít úplně přiznívý vliv na aerodynamiku vozu. Vlastně se dá očekávat, že ve srovnání se supermoderním kabátem F12, využívajícími  aktivních aerodynamických prvků, to bude slušný průšvih.

Jenomže vám to bude úplně jedno, protože budete mít jedno z mála současných Ferrari, které není jen vizuálně působivé, ale skutečně krásné. A navíc, až se vás někdo zeptá, čím jste přijeli, můžete s pečlivě natrénovaným italským přízvukem odpovědět: Carozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso… 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Mírus
10. března 2015, 11:22
0

Všechno je trefné, jen maličkost...Dovolím si pozastavit se u jedné věty článku. F12 je jistě po stránce aerodynamiky pokrokovým dílem dnešní doby, ale opravdu si nemyslím, že vypadá tak, jak vypadá, protože to takto "diktují" zákony aerodynamiky. DESIGN, vzhled je ten prvotní a pro auta (nejen) této třídy má prostě kardinální význam. On spoluvytváří image, kvůli kterému si jej hlavně zákazníci kupují. Ferrari prostě jde se svým výtvorem naproti vkusu potencionálním (solventním) zákazníkům. Tedy její NEJPOČETNĚJŠÍ části. A že to dnes nejsou aristokraté nebo distingovaní gentlemani? C'est la vie. Business is business.

reagovat
Mírus
10. března 2015, 12:31
0

Mimochodem, první, co mi předek F12 připomněl, bylo tohle: http://meninblack.wikia.com/wiki/Edgar_the_Bug?file=Ed.jpg

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem