Již v lednu příštího roku se rozjede závod 24 Hour of Daytona a Cadillac bude u toho, stejně jako u dalších závodů seriálu IMSA WeatherTech Sports Car Championship. Zcela upřímně, nás ale nejvíc zajímá závodní prototyp, který americká značka za tímto účelem postavila. Pod trochu krkolomným názvem DPi-V.R se totiž ukrývá vskutku velmi zajímavá hračka.
Kdo by však čekal, že se závodní Cadillac byť jen náznakem podobá soudobým produkčním autům, ten bude lehce zklamán. Pro šasi si totiž Cadillac došel do Itálie, konkrétně k firmě Dallara. Do italského rámu byl potom dosazen ryze americký motor, a sice atmosférický osmiválec o objemu 6.2 litru, jenž je do určité míry podobný motorům, které se montují do Escalade a CTS-V. Závodní pohonnou jednotku připravila firma Earnhardt Childress Racing a výsledkem je 600 koní, odpovídajících regulím závodu. Síla je přenášena na zadní nápravu skrze sekvenční převodovku X-Trac a mezi koly se nachází viskózní samosvorný diferenciál. Hmotnost vozu je pochopitelně nízká a činí jen 930 kilogramů.
Co se vnějšího vzhledu týče, Cadillac si samozřejmě nemohl odpustit řadu prvků, které závodní prototyp opticky přibližují standardním produkčním autům. Kola nesou určitou podobnost s aktuálním sedanem CTS-V a nechybí ani vertikální pás LED diod na přídi. Zajímavostí je i kamera místo vnitřního zpětného zrcátka, kterou nalezneme hned u několika modelů.